Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!

Hááát ja én is gondoltam hogy szerzek hordót a melóhelyemről azt megtöltöm
Ma voltam bent a Honda Gold Motor-nál, a gyári lapkák 1560-ért vannak/db, alig több mint az utángyártott úgyhogy megveszem a gyári lapkákat.
Más: mit szóltok az üzemanyag árhoz? Venni kellene egy földalatti tartályt aztán televenni benyával, nem lehet tudni meddig tart ez az állapot, de félek lesz még újra 350 körűl is (ma 254-ért tankoltam).
Mélyen tisztelt urak!
Ma korábban végeztem és a segitségem is ráért úgyhogy nekifogtunk a szeleplapkák kiszereléséhez. Nem egyszerű dolog de nem lehetetlen. Ahogy igértem képekkel is mutatom a folyamatot.
Legelőször a vezérlő tengely helyzetét kell megjegyezni (a képen remélem látszik a fogaskerekeken a vonal), aztán a blokk jobb oldalán lévő kémlelő nyíláson kell nézni a jelölést és a fogaskerekek vizszintes vonalához kell összeforgatni a jeleket (service manual tökéletesen mutatja a CB-500nak is ugyanaz). Ha megvannak a jelek el lehet távolítani a vezértengelyt lefogató öntvényeket majd a vezértengelyt is. A szelep tető csipesszel könnyen kiemelhető ezek alatt vannak a lapkák (az egyik képen van a szeleptető és a lapka). A lapka átmérője 7,5mm a magasságát kell kiszámolni a kopás függvényében. Nekem a szívó oldalon 0,02mm-el, a kipuf oldalon 0,05mm-el kell magasabb (szerencsére egyforma a kopás egy-egy oldalon), de vigyázat, a laplák is ahány annyi fajta mert a gyár is azokkal kalibrál ezért eltérő a méretük. Az a szerencsém hogy egyformán kell növelnem őket és van olyan lapka amit be lehet tenni a másik helyett mert méretük nem változik ugyanis a vezér bütyök kopik és a szeleptető,nem a lapka. A lapkák darabja 1490Ft úgyhogy egy 16 szelepes motornál észnél kell lenni mennyit rendel az ember!
Lehet zavaros amit írok de sok mindent szerelés közben értettem meg én is, egy a lényeg szétszedés előtt pontosan kell hézagot mérni és figyelni kell melyik lapkát honnan vette ki az ember, mert ha összekeveredik akkor gáz van. Azért ragasztottam fel átlátszós szalaggal hogy véletlen se keveredjenek össze és tudjam mekkorák kellenek helyettük.
Azért is jó ha magának csinálja az ember mert jobban nem hagyja rá a dolgokat, meg elég időigényes ha precízen akarsz dolgozni, itt pedig nem lehet kapkodni.
Ha meglesznek a lapkák folytatom a tájékoztatást, valószínű a Biker World nél rendelem meg. Ti könnyebb helyzetbe vagytok mert csak 8-szelepetek van, nem 16

Kontroll!
Kemény vagy ha most is mocizol, csak aztán évek múlva nehogy megbánd ha most kifázol.
üdv mindenkinek!
Huhh, 3 fok van Miskolcon, most értem haza motorral, nem mondom, jó idő van!

Valaki a cb 500-on ellenőriztette-e már a szelephézagokat és mennyi km számmal, milyen eredménnyel?
Hali!

Kontroll:
A Csörgést nem tudom elmondani milyennek hallottam de a legdurvábban Augusztusban hallottam este amikor a Találkozóról jöttem haza és olyan 5-6 ezer körül hidegen melegen.

Én is említettem a szelephézagot akkor hátha az de azt Faterom is meghallgatta és szerelő is és mondták hogy a szelepeknek semmi baja felesleges szétszedetnem.

Még valami!
Ha valaki tud olyan embert aki tud ABS műanyagot javítani az szóljon ugyanis letört a pöcke a bal oldali deklinek milyen jó hogy összejön minden így év végére... Kellő-képpen boldog vagyok!

üdv: szobbal
Szia Laci! Várjuk a fejleményeket!
Ott a pont nálad, az előírt javítási munkákat el kell végezni, akkor lesz 30 év múlva is pöpec a Honda!
Ja mégvalami!" A megnövekedett szelephézag hangot ad, először csak hidegen, majd mindenhogy, hamár a gyorsulás darabos akkor extrém módon el van állítódva." Ezt is szerelő mondta! Sokan mondanak sokfélét a lényeg, hogy nem véletlen irja a service manual az időszakos ellenörzést. BE KELL TARTANI!
Szia Peti!
A szívó szelepek a gyári tűrés felső határa körűl vannak (0,17) ezért ezeket is átlapkázzuk a tűrés minimumára!
A kipuf. szelepek meg már a tűrésen is kivűl estek 0,25-öt mértünk (a gyári tűrés 0,17-0,23-ig) ezért döntöttem a teljes beállítás mellett. Penge lesz a gép!

üdv
Szia Zoli!
Majd képeket is mutatok a szelepbeállítási műveletről, nem felejtkezek el rólatok. Csak most van más egyéb elfoglaltságom de amint időm engedi csináljuk a motort.

üdv
A héten én még biztosan használom a motort, de utána már havazást is említenek, meg mínuszokat, szóval valóban jobb lesz eltenni.
Szobbal, Zoli, milyen csörgés hallatszik a motorotokból? Én is hallok 3 ezer felett valamit újabban, de remélem, hogy valami rezonancia.
Laci, a szívó szelepek rendben vannak, vagy csak a kipuffnál lévőek vannak megkopva? Elvileg 24 ezrenként kellene nézetni, nekem is túlfordult már a 30-on, de mivel ismerős motorszerelő azt mondta, hogy amíg egyenletes a gyorsulás gázadásnál, ill. üresben gázadást követően egyenletesen esik vissza alapjáratba, nincs gond. Ez így helytálló?
Halihó sziasztok!

Nem kerestem fel végül Balázst, a buli után ahol voltam (Nyergesújfalu) a legrövidebb úton haza megoldást választottam Közben igaz jó idő lett és kisütött a nap, úgyhogy remek szezonzáró motorozás volt. Csak idő hiányában nem kerestelek már fel Balázs, majd tavasszal! ;)

A hidegre való tekintettel én is eltettem a mocit. Cordura nadrág ide vagy oda, de az ízületeknek nem tesz jót, ahogy Laci mondja. Marad a Busz Metró Willamos... egy ideig. Azért az jó, hogy már majd az egész November elszállt :) Tavaly már Nov 1-én esett a hó, és akkor kellett eltennem a 125-öst.

Laci megosztod majd velünk a szelepállítási műveletet? Nekem is fel van véve a téli teendők közé.

Sziasztok!
Rövid telet!
Zoli
Na hát ez az itt is kontrázva volt. nem tudom mitől lazult le de elhagytam és ki tudja hol..

Arra is gondoltam hogy a kerékcsere után de ott nem nyúltunk hozzá..
mind1 tanulság!: kerékcsere után mindent utánahúzni 2x!

üdv: szobbal
Nekem ott két anya van, egyiket 12-es, másikat 14-es kulcs fogja (sima normálmenetes 8-as anyák). Hogy a bánatba lehet azokat elhagyni mikor le vannak kontrázva?
Mérete 36mm x 56mm
Csak ijesztő volt első látásra
Kicsi problem! Irány a bontó, majd én is próbálkozok ismerősök között. Filléres dolog lehet, emiatt ne aggódj!
Ezt a jobb oldalról csavarostul mindenestől
Helló!

Na a kis masina Téli álmát elkezdte. Lemosás közben észrevettem hogy elhagytam hátulról a csavart és a fedelet amivel a kereket lehet beállítani hogyha kopik a lánc stb.. Ilyesztó volt a másik meg eltört az oldaldekli ami a benzincsapnál van letört a füle és mozog zörög.. Úgyhogy van 1 kis dolgom még.
Fel kell ébresztenem majd valamikor mikor jön az ülés és ki kell próbálni milyen rajta ülni..
Képeket fogok készíteni róla de még nem tudom mikor próbálhatom :(.

üdv: szobbal
Szia!
Biztos fázik Zoli is , nem szivesen veszem elő már ebben az időben én sem de ehhez az is hozzátartozik, hogy anno az MZ nyergében tönkre mentek a térd izületeim, mert akkoriban nem számított a hideg motoroztunk a jégen is, most meg annak iszom a levét.
Üdv,
Laci
Hello!

Nem volt teszt nem hívott Zoli. Motorozni igen hideg volt tegnap meg ma is az lesz sajnos. Tapasztalat 10°C környékén nem megyek többet, Csúszik a gumi és rohadt hideg van . Szóval elteszem a masinát téli álmot aludni. Aztán remélem Februárba mint idén már mehetek vele

üdv: szobbal
Zoli, Balázs mi az újság?
Megvolt a vájt fül teszt? Mire jutottatok? Ma lehetett motorozni egy kicsit, én is mentem volna ha kész lett volna a mocim, de az az igazság még nem szereztem meg hozzá a lapkákat, de nem is sietek vele, én már fázok ilyenkor motorozni.
üdv nektek
Szia Zoli!
Egy rugóra jár az agyunk! Persze hogy kicserélem, ma tovább érdeklődtem, több szakit is megkérdeztem és sok új információt hallottam.
A szelepek a service manual szerint: szívó 0,12-0,17mm, a kipufogó 0,17-0,23mm közötti tűréssel megfelelőek.
Azt mondta egy igen jóhírű szerelő, hogy hézagoláskor a legkisebb számhoz kell igazodni mert kopáskor a szelephézag nőni fog és több tizezret fog elmenni amíg újra a felső tűrést eléri.
Ezért döntöttem úgy, hogy az összes szelephézagot átlapkázzuk pontosan a gyári megadott értékek minimumára. Állítólag a szelepek már a felső megengedett értéknél is "megszólalnak" emiatt gondoltam rendbetenni a szívó oldalt is.
Kérdezted a km-óra állásomat, az óra szerint 33e km van benne 17e km volt benne mikor vettem tavaly
Még viccnek is rossz! Mondtam is az eladónak ne szórakoztassuk egymást, de állította, hogy nem nyúlt hozzá és hogy 2001-óta 5ekm-t ment a motor (akkor hozták be az országba).
Végülis már mindegy, a lényeg, hogy jó kis gép, a szelepdekni még nem volt eddig levéve mert a gyári garancia pöttyöt amivel meg volt jegyezve mi téptük fel amikor szétszedtük.
A neten olvastam 200e km-t futott darabokról is pedig ezeknél 8-ezres fordulat után kezdődik a tánc.
Na megint írtam rendesen már biztos unjátok de azért írom le, hogy tudjátok mivel jár egy ilyen dolog.
Szinte az összes Sport Motor fórumot olvasom ha van időm és higgyétek el sokat lehet azokból tanulni amelyek a motorszerelésről szólnak, még akkor is ha nem típusazonos motorja van az embernek. Legfeljebb rámszóltok ha túl sokat írogatok! (de akkor kétszer ennyit írok )
Üdv,
Laci
sziasztok én nemigazán értek a motorokhoz de ha már egyszer szétvan szedve a gép biztos hogy megcsinálnám rendesen én bitos kicserélném a kicserélnivaló alkatrészt mert jobb egyszer faszául megcsinálni mintkésöbb nagyott szívni.ez az én véleményem .sziasztok további szép estét
Ez jó hír Laci! Mennyi km is van a gépedben óra szerint? Én a helyedben biztos kicserélném a hézagolókat ha már szétbontottam. Hali!