sziasztok
feszitö... hm.. okés elfáradhat de ha ujat raksz be és akkor is zörög akkor vezérmű lánc csere!
a feszítő kivételekor fixre kéne fogni a spec kis bigyoval, akkor meglátod mennyire volt kitolodva a feszitő. ha kint volt max ra akkor jöhet az uj lánc!
talán érthetően irtam le és a logikám se roszz ( a drz men már ezt eljátszottuk a gyakorlatban is )
Szia Zoli!
Az angol tudásom hagy némi kívánnivalót magaután (webfordító ) de nagyjából én is ezt hámoztam ki a service manualból ill. a józan paraszt ész is arra enged következtetni amit te szépen leírtál. Azzal egészíteném ki a leírtakat, hogy szerintem a lapkák nem kopnak mert nem súrlódnak, hanem nyomóerő hat rájuk és anyagát tekintve pedig nem tudnak zömökülni sem. A bütykök és a velük érintkrező alkatrészek kopnak amit a lapkavastagsággal lehet kompenzálni. Na ez a rész nem tiszta, mert azt írja a Biker-World, hogy "rendelhető 1,45-től 3,00mm ig" ez azt jelenti hogy a két szám között akármilyen értékű rendelhető? Vagy van valamennyi tűrés és a közelebbi értéket teszik bele? Akkor ezek szerint a hogyományos csavar-kontra anyás módszer pontosabban belőhető? Az meg furcsán hangzik de én is hallottam, hogy méretre köszörülik mindet kopástól függően (az meg milyen pepecs meló!)
Száz szónak is egy a vége szakember kell, olyan aki nagyon preciz, féltem a mocit mert semmi baja, nem is engedek hozzányúlni akárkit! Viszont az időszakos ellenörzést nem véletlenűl írják elő, azt sem lehet elodázni a végtelenségig.
Üdv és kösz a választ!
Laci
Nos ez amit nekem kellett cserélni
A Feszítő! a kulcs mellette más célt nem szolgál mint hogy befeszítve tartsa a rudat ezt szerelés után ki kell szedni. Állítani nem tudsz a kulcsal csak megfeszíteni a rugót és ezzel behúzni a rudat..
Tehát miután kicsrélted nyugottan el lehet dobni.. a következőhőz ugy is kapsz
Köszi a tippeket! Igazából nem csavaros a CB500 feszítője, hanem csak egy "Honda kulcsot" lehet beledugni ahogy láttam azzal lehet ki-be szerelni... Majd átnézem, hogy milyen állítási lehetőségek vannak rajta.
Ja, és valaki nem tudna nekem adni egy másik linket, ahonnan letölthető a szervízkönyve a CB 500-asnak? (kéthengeres). Ma indul egy ismerősöm Németországba megrendelni az alkatrészt, és még azt sem tudom biztosan, ugyanolyan-e mint a 450-esé...
Köszi Zoli, megpróbálom innen is letölteni a szervízkönyvet, hátha okosabb leszek. :)
A szelephézag állító lapkák nem szoktak megkopni, de nem árt leellenőrizni, mivel van aki köszörüléssel állítja me a megfelelő méretet, és akkok már a ráírt érték nem mérvadó. A vezérműláncnál más nem kopik, csak a lánc, ha az automata feszítő teljesen benn van, és mégis hallatszik a lánc csörgése akkor csere. A feszítőt úgy tudod leellenőrizni, hogy fellazítod a feszítőt leszorító csavarokat, és nagyon fülelve elkezded őket kihajtani, közben megszémolod a kattanásokat (ha olyan recés tolattyús a feszítő, nem tudom a CB 500-asé biztosan ilyen-e) ha vannak. Ha nem kattan, vagy csak egyet-kettőt, akkor cserélni kell a láncot hamarosan, ha már csörög akkor rögtön. Ha olyan a feszítő mint a régebbi CB-ken, egyszerű rugós ami magától feszül, akkor a szervízkönyv mutatja hogyan kell beállítani, ha annak dacára is csörög-csere.
Én is szeretném télen rendbe tenni a szelepeket, minap ránéztem a könyvre én is. A lényeg, hogy le kell mérni a bütyök és szelep közötti hézegot, leírni majd össze kell vetni az adott szelepre megadott mérettel. Ha eltér
(negatív/pozitív irányban) akkor az adott szelep hézagoló méretét annyival növelni/csökenteni kell.
Fontos, hogy a szelep hézagoló lapka méretét is ellenőrizni kell, hátha az is kopott. Megpróbáltam a lényeges részeket lefordítani. Ha nem világos vmi írj nyugodtan!
A vezérműlánc ellenőrzése is izgat... Itt van egy automata feszítő, elvileg ezen nem kell állítani semmit? Ha elkopik egyszerűen cserélni kell? Balázs te benne voltál a témában, mit tudsz róla mondani? :D
Attila: nem találtam meg az adott részt, az önindítónál nem mutatja külön...
Pontosan ez az! Még a szine is ilyen.
Persze a free usert választottam, de majd holnap a cégből is megpróbálom.... Remélem egyformák a rugók a szabadonfutóban... Egyébként csak arra kéne rápislantani, hogy ilyen-e:
Sziasztok 500-asok!
Most én kérdezek kivételesen! A CB-500 szelepbeállítása megegyezik a CB-400 beállításával (annyi különbséggel hogy nektek fele annyi van ) mivel mindkét típus lapka korongos beállítást igényel. A szerviz manual nagyon szépen leírja a műveleti sort, de vannak dolgok amiket nem igazán értek . Az egyik ilyen dolog, hogy mi alapján kell lapkaméretet választani, mert gondolom a vezerlő bütyök kopásának mértékét kell figyelembe venni és az alapján kell a lapkavastagságot kiválasztani. Az a típus vagyok aki szeret ott lenni amikor a motorját szerelik és abba bízok hogy van közöttetek olyan aki látot már ilyet. Az előző Honda csavaros-kontra anyás szelepbeállítású volt azzal nem is volt gondom magam állítottam be (persze miután megmutatták hogy kell) de ez a lapkás megoldás új nekem és nem akarok kárt csinálni. A biker-World jó áron kínál beállító korongokat de gondolom előzetesen meg kell méretni mekkora kell bele (kopásfüggő) és azután rendelni megfelelőt. Na ezzel az a gondom, hogy vagy kétszer kell szétszedetni, vagy ott kell hagyni és addig bontva hagyni míg a korong megérkezik. Akinek volt már ilyesmivel dolga az írja le legyen szives, hogy miként megy ez a dolog. Lehet egyébként nem is kell nekem állítani rajta mert nem hallom hogy "szelep hangja" lenne. Azt mondják, hogy a lapkás szelephézag csökken a kilóméter függvényében míg a csavaros nő. Azért izgat a dolog mert mióta nállam van a motor még nem voltak a szelephézagok ellenőrízve, holott az is legalább olyan fontos mint a gyertya csere vagy a karbiszinkron.Szelep korongok
A válaszokat előre is köszönöm!
üdv,
Laci
Bocs, de nincs most időm átrágni az egész manuált... Próbálkozz kicsit később, hátha. Amúgy a Free usert kell választani letöltés során, de gondolom ezt tetted. 70 megát most nem tudok elküldeni emailben.
Sajnos a szerízkönyvet nem engedi letölteni, azt mondja erről az IP címről már töltök le...
Természetesen nem töltök semmit, csak ezt írja, pedig jó lett volna megnéznem, biztosan egyformák-e a szabadonfutók... Esetleg ha a szabadonfutóról is tudnál egy rajzot adni....
Nagyon köszönöm a segítséged, ez már elég lesz a rendeléshez. Gondoltam is, hogy a számot nem kapom meg, de valahogyan meg kellett oldanom ezt a problémát, és hála neked sikerült!
Nem is reméltem, hogy ilyen gyorsan meglesz a válasz a kérdésemre!
Mégegyszer köszi!
Második kérésedre: ahogy személyi számot, TAJ számot, stb. sem ad ki éppeszű ember, a váz számot se várd senkitől!
Annyit tudok tenni, hogy bemásolom a szervíz manuálból az altípusok váz és motor szám kezdetét (amit a PDF-ben te is meg fogsz találni) A szervízt is csak az eleje érdekli, ha akarod töltsd fel a maradék számokat 0-kkal, stb.
Két kérdésem lenne: letölthető-e valahonnan a kéthengeres CB500-as szervízkönyve (gondolom már volt szó erről a topicban, de most nincs időm az egész fórumot átolvasni)
A másik inkább kérés: egy haverom CB 450-esének szabadonfutójában eltörtek a feszítőrugók. Ehhez a típushoz már nem lehet rendelni, de úgy gondoljuk az 500-asé ugyanolyan lehet mint ez, megrendelnénk a hondától azokat. Viszont nem tudunk rendelni, mert vázszámot kérnek tőlünk, az meg nekünk nincs, csak a 450-esé, de ahhoz már nincs semmi... Valaki megszánna bennünket, és adna nekünk egy létező CB 500 vázszámot? Előre is köszi!
Nem teljesen egyforma a hűtőrendszerünk, nekem a kiegyenlítő tartály kupakjából jön egy túlfolyó cső. A CB-500-nak is biztosan van valahol de nem tudom hol, a service manual tényleg nem mutatja egyértelmüen.
Talán Zoliék tudják, én most nem tudok segiteni
feszitö... hm.. okés elfáradhat de ha ujat raksz be és akkor is zörög akkor vezérmű lánc csere!
a feszítő kivételekor fixre kéne fogni a spec kis bigyoval, akkor meglátod mennyire volt kitolodva a feszitő. ha kint volt max ra akkor jöhet az uj lánc!
talán érthetően irtam le és a logikám se roszz ( a drz men már ezt eljátszottuk a gyakorlatban is )
Az angol tudásom hagy némi kívánnivalót magaután (webfordító ) de nagyjából én is ezt hámoztam ki a service manualból ill. a józan paraszt ész is arra enged következtetni amit te szépen leírtál. Azzal egészíteném ki a leírtakat, hogy szerintem a lapkák nem kopnak mert nem súrlódnak, hanem nyomóerő hat rájuk és anyagát tekintve pedig nem tudnak zömökülni sem. A bütykök és a velük érintkrező alkatrészek kopnak amit a lapkavastagsággal lehet kompenzálni. Na ez a rész nem tiszta, mert azt írja a Biker-World, hogy "rendelhető 1,45-től 3,00mm ig" ez azt jelenti hogy a két szám között akármilyen értékű rendelhető? Vagy van valamennyi tűrés és a közelebbi értéket teszik bele? Akkor ezek szerint a hogyományos csavar-kontra anyás módszer pontosabban belőhető? Az meg furcsán hangzik de én is hallottam, hogy méretre köszörülik mindet kopástól függően (az meg milyen pepecs meló!)
Száz szónak is egy a vége szakember kell, olyan aki nagyon preciz, féltem a mocit mert semmi baja, nem is engedek hozzányúlni akárkit! Viszont az időszakos ellenörzést nem véletlenűl írják elő, azt sem lehet elodázni a végtelenségig.
Üdv és kösz a választ!
Laci
Nem tudsz utánállítani
És ez full automatikusan állít utána, vagy néha ezen is kell utánállítani?
Nos ez amit nekem kellett cserélni
A Feszítő! a kulcs mellette más célt nem szolgál mint hogy befeszítve tartsa a rudat ezt szerelés után ki kell szedni. Állítani nem tudsz a kulcsal csak megfeszíteni a rugót és ezzel behúzni a rudat..
Tehát miután kicsrélted nyugottan el lehet dobni.. a következőhőz ugy is kapsz
üdv: szobbal
Honda CB500 (S) 93-01 Haynes Service Manual ENG http://www.megaupload.com/?d=Q...
A szelephézag állító lapkák nem szoktak megkopni, de nem árt leellenőrizni, mivel van aki köszörüléssel állítja me a megfelelő méretet, és akkok már a ráírt érték nem mérvadó. A vezérműláncnál más nem kopik, csak a lánc, ha az automata feszítő teljesen benn van, és mégis hallatszik a lánc csörgése akkor csere. A feszítőt úgy tudod leellenőrizni, hogy fellazítod a feszítőt leszorító csavarokat, és nagyon fülelve elkezded őket kihajtani, közben megszémolod a kattanásokat (ha olyan recés tolattyús a feszítő, nem tudom a CB 500-asé biztosan ilyen-e) ha vannak. Ha nem kattan, vagy csak egyet-kettőt, akkor cserélni kell a láncot hamarosan, ha már csörög akkor rögtön. Ha olyan a feszítő mint a régebbi CB-ken, egyszerű rugós ami magától feszül, akkor a szervízkönyv mutatja hogyan kell beállítani, ha annak dacára is csörög-csere.
Én is szeretném télen rendbe tenni a szelepeket, minap ránéztem a könyvre én is. A lényeg, hogy le kell mérni a bütyök és szelep közötti hézegot, leírni majd össze kell vetni az adott szelepre megadott mérettel. Ha eltér
(negatív/pozitív irányban) akkor az adott szelep hézagoló méretét annyival növelni/csökenteni kell.
Fontos, hogy a szelep hézagoló lapka méretét is ellenőrizni kell, hátha az is kopott. Megpróbáltam a lényeges részeket lefordítani. Ha nem világos vmi írj nyugodtan!
A vezérműlánc ellenőrzése is izgat... Itt van egy automata feszítő, elvileg ezen nem kell állítani semmit? Ha elkopik egyszerűen cserélni kell? Balázs te benne voltál a témában, mit tudsz róla mondani? :D
Attila: nem találtam meg az adott részt, az önindítónál nem mutatja külön...
Persze a free usert választottam, de majd holnap a cégből is megpróbálom.... Remélem egyformák a rugók a szabadonfutóban... Egyébként csak arra kéne rápislantani, hogy ilyen-e:
Most én kérdezek kivételesen! A CB-500 szelepbeállítása megegyezik a CB-400 beállításával (annyi különbséggel hogy nektek fele annyi van ) mivel mindkét típus lapka korongos beállítást igényel. A szerviz manual nagyon szépen leírja a műveleti sort, de vannak dolgok amiket nem igazán értek . Az egyik ilyen dolog, hogy mi alapján kell lapkaméretet választani, mert gondolom a vezerlő bütyök kopásának mértékét kell figyelembe venni és az alapján kell a lapkavastagságot kiválasztani. Az a típus vagyok aki szeret ott lenni amikor a motorját szerelik és abba bízok hogy van közöttetek olyan aki látot már ilyet. Az előző Honda csavaros-kontra anyás szelepbeállítású volt azzal nem is volt gondom magam állítottam be (persze miután megmutatták hogy kell) de ez a lapkás megoldás új nekem és nem akarok kárt csinálni. A biker-World jó áron kínál beállító korongokat de gondolom előzetesen meg kell méretni mekkora kell bele (kopásfüggő) és azután rendelni megfelelőt. Na ezzel az a gondom, hogy vagy kétszer kell szétszedetni, vagy ott kell hagyni és addig bontva hagyni míg a korong megérkezik. Akinek volt már ilyesmivel dolga az írja le legyen szives, hogy miként megy ez a dolog. Lehet egyébként nem is kell nekem állítani rajta mert nem hallom hogy "szelep hangja" lenne. Azt mondják, hogy a lapkás szelephézag csökken a kilóméter függvényében míg a csavaros nő. Azért izgat a dolog mert mióta nállam van a motor még nem voltak a szelephézagok ellenőrízve, holott az is legalább olyan fontos mint a gyertya csere vagy a karbiszinkron.Szelep korongok
A válaszokat előre is köszönöm!
üdv,
Laci
Bocs, de nincs most időm átrágni az egész manuált... Próbálkozz kicsit később, hátha. Amúgy a Free usert kell választani letöltés során, de gondolom ezt tetted. 70 megát most nem tudok elküldeni emailben.
Amúgy ilyen a barátod motorja?
http://www.bikez.com/motorcycl...
Üdv,
Zoli
Természetesen nem töltök semmit, csak ezt írja, pedig jó lett volna megnéznem, biztosan egyformák-e a szabadonfutók... Esetleg ha a szabadonfutóról is tudnál egy rajzot adni....
Nagyon köszönöm a segítséged, ez már elég lesz a rendeléshez. Gondoltam is, hogy a számot nem kapom meg, de valahogyan meg kellett oldanom ezt a problémát, és hála neked sikerült!
Nem is reméltem, hogy ilyen gyorsan meglesz a válasz a kérdésemre!
Mégegyszer köszi!
[32] hozzászólás, 2007. november 8. 18:11
http://rapidshare.com/files/66...
Második kérésedre: ahogy személyi számot, TAJ számot, stb. sem ad ki éppeszű ember, a váz számot se várd senkitől!
Annyit tudok tenni, hogy bemásolom a szervíz manuálból az altípusok váz és motor szám kezdetét (amit a PDF-ben te is meg fogsz találni) A szervízt is csak az eleje érdekli, ha akarod töltsd fel a maradék számokat 0-kkal, stb.
Sok sikert!
Zoli
Két kérdésem lenne: letölthető-e valahonnan a kéthengeres CB500-as szervízkönyve (gondolom már volt szó erről a topicban, de most nincs időm az egész fórumot átolvasni)
A másik inkább kérés: egy haverom CB 450-esének szabadonfutójában eltörtek a feszítőrugók. Ehhez a típushoz már nem lehet rendelni, de úgy gondoljuk az 500-asé ugyanolyan lehet mint ez, megrendelnénk a hondától azokat. Viszont nem tudunk rendelni, mert vázszámot kérnek tőlünk, az meg nekünk nincs, csak a 450-esé, de ahhoz már nincs semmi... Valaki megszánna bennünket, és adna nekünk egy létező CB 500 vázszámot? Előre is köszi!
Talán Zoliék tudják, én most nem tudok segiteni