A téli motortalanság enyhítésére pár szerelős kép a hétvégéről, hátha érdekes lehet Időrendei sorrendben jönnek, két fél napot vett igénybe, motoros cimborám segítségével (szelephézag mérés, csiszolás, majd állítás). Jó buli volt, sokat tanultam belőle!
Rövid telet mindenkinek! Nem tudom, hogy vagytok vele, de én már unom rohadtul...
Köszi Darkmind! Most már csak jó idő kell és kiderül, hogy mennyire profi a szerelés! :)
A nyereg nem csak szép de baromi kényelmes is! Legalább is 5 km-er alatt az volt, amit bevállaltam a -4 fokban
Pesten a piros lámpát sokan tényleg csak ajánlásnak veszik... Motorral extra gáz, főként, hogy általában mi startolunk a mezőny elejéről Mindig benézek jobbra, balra és csak aztán húzok el. Persze ez van ideális esetben, amikor az ember fitt, kipihent és nem siet sehová...
teljesen tisztán zöldem volt.annyira hogy közeledett már a sárga...
mivel a járdán ácsorgok elmondták hogy akkor kezdett el villogni a gyalogosok zöldje(velem párhuzamos zebránál) amikor én beértem a keresztezödésbe..
a nö meg benézte a lámpáját: a jobbrakanyarodó zoldet nézte a sajátjának(egyenesen halado,velem merőlegesen)
nah enniy...
motorral nagyobb gáz lett volna...
anniy idöm volt, hogy kis kormányelkapás még fékezni sem tudtam
ez máér az öregedés jele....
Zoli, gratulálok a szép munkához, ez a szerelés már leírva is komoly volt!
A fényképen jól látszik, hogy az új nyerged egyszerűen csodásan fest a motoron, ez igen! Nagyon feldobja!
A piroson való áthajtás egyre gázabb. Főleg Pestről tudok beszélni, mert itt vezetek legtöbbet mostanában, de egyszerűen katasztrofális. Szinte minden lámpánál tapasztalom. Tavaly márciusban a barátnőm Peugeot-ja bánt egy ilyet, mert egy piros lámpán áthajtó vénasszony sajnos rommázúzta a szép autót, amiben 12.000 km volt.
Ezek után érhető, hogy minden lámpától való elinduláskor külön betekintek, nem jönnek-e át. Főleg motorral, mert még a busz, sőt a villamos is átmegy a tiloson.
na bazzz... mázli, hogy ennyiből megúsztad. Rengeteg idióta szaladgál az utakon (legyen férfi vagy nő) akiktől Isten irgalmazzon.
Engem ebben a szezonban egy Daewoo Tico-s nő gázolt majdnem el (nem adott elsőbbséget, parkolóból kijött az útra elém) a második egy férfi volt, szintén elém kanyarodott, még a motorom is lefulladt akkorát vészfékeztem az azért kemény volt.
Deffenzív vezetés. És térdre imához! És igazából nem tudom mi segít még...
Hehe, na ezt nem tudtam az MZ-kről! De így hogy mondod logikus... A GN125 vétele előtt nagyon rá voltam állva az MZ-kre, egy 250-est bevállaltam volna szívesen! Csak féltem, hogy kifogok egy hulladékok és úton útfélen szerelhetem... (aztán a Suzukit is kellet tálolni). Jah a másik meg, hogy gondoltam eladhatatlan lenne majd az MZ, mindenki csak el akarja adni őket. Ettől még egy jó MZ nagyon hálás gép lehet ha kifogja az ember.
Ma sem szállíthat utast a kezdő motoros ha jól tudom. Kivéve ha más kategóriából volt előtte jogsija (mint nekem, B-ből).
Igazad van Zoli, ugyanazt a választ kaptam Darkmind cimborától is a CB 400-al kapcsolatban (előzmény gomb) és ahol Laca vizsgázott kismotorból ott is ilyen tanuló motorokat láttam a Nagy A-s képzésen.
Amikor meg én vizsgáztam TS 125-ös MZ-k voltak amik kibelezett csővel működtek mert a 2T-s motoroknál nagyobb a lerakódás és máskép nem bírták volna a folyamatos nyüstölést. A forgalmi vizsgát már saját mocival csináltam (ETZ 250-es), akkoriban elsőnek még gyakorló jogsit kaptunk amivel tilos volt a személyszállítás. Persze engem ez akkor nem érdekelt, a helyi Sherif el is kapott egyszer emiatt és hazatolatta velem a motort jó messziről, de még igy is örűltem, hogy nem ugrott a gyakorló jogsi (ismerte a rendőr Apámat). De ez már egy újabb sztori lenne...
A próbaúton nem volt semmi szokatlan (talán kevesebb zörej :) remélem minden rendben lessz. A vezérműlánc le-fel vétele volt a legnagyobb para. Utólag már az sem vészes, csak szépen be kell jelölni. A szívó és a kipufogó vezérműtengely fogaskerekén is összejelöltünk a lánccal 1-1 szemet (fehér hibajavító a legjobb talán, vagy világos alkoholos filc) úgyhogy a visszarakás pofon egyszerű volt! :)
Kissb: 1. ki kell szerelni az automata láncfeszítőt. Ehhez kell egy kis kulcs, amit 1mm-es lemezből legyárthatsz (manuál).
2. miután leszeded a vezérműlánc tetejéről is a takaró lemezt úgy lóg az egész lánc mint a riga lánca :) Ezután az egyik vezérműtengelyt kiszeded a helyéről, közelebb tolod a másikhoz és a lánc még lazább lesz (vigyázat, előtte megjelölni a lánc és fogaskerék együttállást!).Ekkor le tudod venni oldalra a láncot, majd kibújtatod alóla a vezérműtengelyt. Utána a másik már könnyedén kijön. Egyből fel kell kötni a láncot, hogy ne hulljon a blokkba és feszesnek is kell maradnia, hogy a főtengely fogaskerekéről se jöjjön le.
Röviden ennyi, egyszerűbb ha csinálod mint leírva. Kérdezz bátran ha vmi nem világos.
Örülök, hogy rendben van a gép Zoli , ez volt a nyűgösebb munka, a kormánycsapágy meg a teló ehhez képest már csak játék lesz. A február viszonylag rövid hónap lesz, aztán már lehet bízni egy kis jó időben, addig meg már csak kibírjuk valahogy, a CB 500 túra is április végefelé volt valahogy ha jól emlékszem .
Üdv,
Laci
Na én nem tudtam leszedni már a szelep fedelet, mert tettünk rá felület tömítőt is (loctite). Végül nekem sem volt nyomatékkulcs, érzésre meghúztam az összes csavart, aztán még 10 perc múlva megint, nem erőltetve.
Össze van rakva a vas, már meg is járattam a havon kicst Na a főbb utak már szárazak voltak. 5-6 km után már nem volt élvezetes (ráfagyott a bukómra a pára belülről :D)
A mocinak nagyon szép hangja lett! Kapott új hűtőfolyadékot is és át is mostam a rendszert (le kellett amúgy is kapni a termosztátot).
Már csak a rugókat várom és a kormány csapággyal együtt kicseréljük majd valamelyik hétvégén.
Szia Zoli!
Nem volt nyomaték kulcsom, de az első járatás után (kb50 fokos víznél) visszavettem a szelepfedelet és melegen is húztam rajta érzéssel egy kicsit.
Este majd hívlak , hogy sikerűlt összehozni.
Üdv
Igen volt eltérés, ahogy már mondtam is azóta! ;) A legkisebb 0.03 mm a legnagyobb 0.07 mm volt amit le kellett csiszolnom. Szerencsére lehetett mindet csiszolni, minden esetben túl kicsi volt a szelep hézag.
Azt hittem megőszülök, mire megcsiszoltam az összes korongot! Végül 3 óra alatt a végére jutottam. Azt hiszem legközelebb a köszörűsre bízom :)
Vasárnap reggel már rakjuk is össze a vasat. Még a hűtőrendszerbe kell tisztítófolyadékot löknöm és mehet az önindítózás Izgi lesz...
A vezérműtengely lefogatóinak csavarját nyomatékkulccsal húztad meg Laci?
Szia Zoli!
Akkor ezek szerint volt eltérés a hézagoknál. Tetszik a felirat jobb eleje jobb hátulja stb, mint a téli guminál ,nem bíztátok a véletlenre, de nem is szabad. Sok sikert a hézagoláshoz és ha tudok segíteni lapkával csak szólj, küldök szivesen.
Üdv,
Laci
A téli motortalanság enyhítésére pár szerelős kép a hétvégéről, hátha érdekes lehet Időrendei sorrendben jönnek, két fél napot vett igénybe, motoros cimborám segítségével (szelephézag mérés, csiszolás, majd állítás). Jó buli volt, sokat tanultam belőle!
Rövid telet mindenkinek! Nem tudom, hogy vagytok vele, de én már unom rohadtul...
Zoli