"a tárcsával együtt cserélhető (mivel bele van ágyazva) de nem a teljes kosárral együtt, hacsak nem együtt árulják, amit kétlek"
ezt gondold át mégegyszer..
többtárcsás kuplungja van a CB nek.. tehát akkor szerinted többször 5-6 ilyen rugo van....?
Ez az 5mm belógás nem sok ha új a lánc? Kb annyinak tippelem a fogmagasságát a fogaskeréknek, nem kételkedem főleg ha szervízben mondták, csak furcsálom de nagyon.
Örülök, hogy feléledt a fórum!
A történetek is tanulságosak és szerintem kellenek nem csak azért, hogy szinesebb legyen a fórum, hanem mert megszívlelendőek is.
Kicsit visszatérnék a kuplungra:
Azért kérdeztem hogy behúzott kuplungkarra hogyan reagál, mert van a nyomó lap és a kosár fedőlap között 4db rugó ami behúzott kuplungkarnál nyomódik össze a fedőlap ezáltal nem gyakorol nyomást a lamellákra és ezért megszünik a hajtás (elcsúsznak egymás mellett a lamellák az összeszorító erő hiányában) ez üzemszerű.
Ha kopottak a lamellák a rugó követi a kopást a rugón csökken az előfeszítés tehát elvileg ez is vezethet zörejhez. Ha nagyon kopott a lamella, a rugó nem képes a végtelenségig követni a kopást nem marad elegendő rugóerő ami egymáson tartja a lamellákat (megcsúszik a kuplung) ez nem üzemszerű hanem hiba!
A kuplungtárcsa rugói amik körbe helyezkedek el (5 vagy 6 db, típusfüggő) szintén előfeszített állapotban vannak, arra hivatottak hogy ne legyen közvetlen áthajtás hanem csillapítva vigye át az erőt rántás nélkűl a váltóműre. Ha valamelyik, vagy több is elfárad, eltörik, rángatva indul a motor és csattogó hangot is hallat.
Szerintem ez a tárcsával együtt cserélhető (mivel bele van ágyazva) de nem a teljes kosárral együtt, hacsak nem együtt árulják, amit kétlek.
Azt gondolom, hogy a CB-500 (ill. az összes Honda tipus) mivel rendkivűl finom járású és zajmentes ezért hallatja az erőátviteli rendszer hangját. Más motornál főleg ha lég-olaj hűtésű nem hallatszik mert egyébként is morgósabb nyersebb a hangja.
Megemlíteném a Ducati száraz kuplungját, számomra elfogadhatatlan szörnyűséges hangokat ad, mégis nagyon strapabíró, másoknak ez adja a feelinget nekem meg borsózik tőle a hátam, pedig maga a motor nagyon tetszik.
Visszatérve a CB-500ra, mivel többen is észleltétek ezt a hangot szerintem természetes és felesleges agódnotok.
üdv
Ma 1 kicsit elmentem mocizni.. Esztergom Bazilika volt a célpont..
Hazafelé kicsit meghuzattam a gépet nem tudom mennyi a végsebesség pontosan de most plexi mögé hajolva 170 és még ment volna de már ez is veszélyes volt ilyen hidegben meg amúgy is. de 1 kis adrenalinbombának jó volt
És lassan olajcsere.. majdnem lenyomtam 6000 km 1 szezon alatt.. de még hagyom télire ezt.
sziasztok cblaci azt kérdezted hogy kilométer futás menyi 25000km ora szerint szerintem röhejesen kevés de enyi másik dolog kuplung kar behuzásakor amikor üresben van elcsendesül .majd nem néma ezt is irhatam volna .még egy dologra tudnék gondolni megvan kopva a kuplung szerkezet azon része amejik magát a (teherhet cipeli szakszoval nem tudom simsonál bakelit volt itt nem tudom mi lehet meg a rugók mert ahogy kopik a kuplung szerkezet az követi anak méretés szerintem de ez csak én gondolom vagy a másik dolog a kosár részben amiben a kuplung lamelák vanak az kovájog valameiért .enyi röviden köszönöm a hozászolásokat .
Tudván nekem is csörgött valami a blokkban ezt nálam 1 vezérműlánc feszítő megoldotta! 12 papír volt asszem és pofon 1szrű kicserélni..! Ha érdek valakit hogy néz ki teszek képet de akinek van könyve látja is hogy hova való és mi a szerepe... Nekem halkult a csörgés. Valaki ezekkel a hangokka 10-15 ezreket elmennek és azért kicseréltettem fő a biztonság!
első tippem ránézésre az enyémen is a lánc volt
szakszervizben megkérdeztem, elég nagy a belógása az uj láncnak is.. extrém módon kell megnyulnia hogy gondot okozzon,,(olajban futva.szinte folyamatosan működve nemvalószinü h tul megnyulva.) álitolag az uj lánc is simán 5mm t log!
Sziasztok! Az üresben lévő "zakatoláshoz" csak annyit, hogy nem tudom, kinek mennyit futott a motorja, az enyém 27-et, s ugyanez tapasztalható, s mivel már nem 1-2 cb 500 gazdától hallható ez a jelenség, kizárt, hogy gondot okozzon (max. típushiba, de ez Honda!).
Más: Röhej, vettem egy 6500 Ft-os ponyvát, ami ráadásul le is volt árazva, s az első esőcske után csutkára ázott alatta a motor. Szóvá tettem a boltban. Válasz: "utánanézünk, mert nekünk ez bel - és kültéri ponyvaként volt megcímezve."
Nem mindegy, hogy micsoda, ha közben egy esőt nem bír ki? Pfff... csak visszavásárolják...
Szia Laci!
Ezt a zörgést már egyszer magyaráztad, asszem most sikerült megértenem. :)
" lehet az olaszivattyúra áthajtó lánc is (az állandóan hajt, de teher nélkűl becsapkodhat mivel a sorkettes jellegéből adódóan alacsony fordulaton nem egyenletes) ha kicsit megnyúlt" - szerintem nekem is ez van, legalábbis a tünetek alapján. Ilyenkor mi a teendő? Hogyan lehet orvosolni? Milyen problémákat okozhat ez hosszútávon?
Köszi szakértő! :)
Üdv,
Darkmind
P.S.: ja a most hétvégi tali akkor elmarad, már az idő miatt is (bár egész héten rossz idővel fenyegettek, mégis egész jó)
Szia Zoli!
Igen, az a kereszteződés nagyon nyomvályús. Én is arra szoktam menni, mikor megyek haza Miskolcra Fót, Gödöllőn keresztül (no sztráda). A Hungária is katasztrófa ilyen szempontból...De az elmúlt héten mindent megszívtam motoron, a nagy körúton soha nem sikerült átvergődnöm rendesen, mindig volt pár belógó kisteherautó, a pesti alsó rakparton dettó. Úgyhogy jövő héttől lehet, hogy robogó, mert azzal néha felmegyek a járdára (ezzel nem, bár az is rendszámos).
A Safety Hungary-s rögös út átkelés jó ötlet volt, remélem nekem is eszembe jutna. Bár amikor átugrattam a villamos sínre, akkor asszem én is megemelkedtem egy kicsit, de az inkább reflex volt.
Ma is megyek Miskolcra, majd vigyázok a Szerencs utcánál. :)
Üdv,
Darkmind
ha jol értem az irásod és és azonos értelmű a hang-szavak kapcsolata mint nálam akkor enyémnek is ilyen hanja van.. ha be van huzva a kuplun semmi hangja nix, sebességben szintén semmi, motorféknél van még kicsit érdekes hangja..
a kuplung kosár rándításcsökkentő rugoi vannak megfáradva(picit mozognak a helyükön)
aszem 5db van benne.. és asszem csak kompletten a kosárral eggyütt cserélhető
de a zajon kívül más gondot nemokoz..
visszatérve a vészhelyzet sztorikra, volt még egy tanulságos idén!
M3-as bevezető szakasz, haladtam a városból kifelé. Szerencs utcai kereszteződés, meg szerettem volna előzni egy kamiont, a középső sávban haladt. A forgalom irányító lámpák előtt kerültem elé és már amikor húztam át a motort a kamion elé vettem észre, hogy buzi nagy nyomvályú van előttem, amin át akarok kelni. Mehettem úgy 60-70 km/h -vel, már korrigálni nem volt esélyem... Utolsó pillanatban felálltam a bringán és kb. mint egy krossz motoron utána a CB500 is a levegőbe emelkedett és elfordult oldalra egy kicsit, ezt sikerült korrigálni, és visszaérkeztünk szerencsésen (hátam mögött a kamionnal...).
Nem mondom, leizzadtam egy kicsit, de szerintem a kamionos is ha épp nem aludt
Ez a lecke jó volt arra, hogy tiszteljem a nyomvájúkat és elővigyázatos legyek a lámpák környékén. Hungária kör
t dettó... néhány sorozás alkalmával ért már meglepetés, amikor a kakas taréj formájú, keskeny nyomvájú-csúcson találtam magam Ilyenkor mindent szabad, csak lábat letenni nem, inkább végig egyensúlyozok rajta (köszi Safety Hungary ).
Ismeretlen terepen ma már inkább megállok ha sorozás közben látom (érzem) hogy nyomvájús terepre tévedtem.
Végezetül nekem a "felállunk a motoron" módszer jól jött sokszor vészhelyzetben, valahogy magasabbra kerül az ember súlypontja, jobban tud korrigálni. Persze nem az M3-ason gyakoroltam be, inkább kölyök koromban a Simsonnal a határban
Szia!
Nem egyszerű a leirtak alapján behatárolni a zaj ("zakatolás") okát. Általában ha rendellenes zajt hallok egy blokkból utánajárok, hogy hogyan működik és mi lehet az ami a nem üzemszerű hangot adhatja. Most is, hogy segíteni tudjak átnéztem a CB-500 robbantott rajzát amit Zoli barátomtól kaptam, de sok újat nem találtam, nem bonyolultabb az a blokk sem mint akármelyik más motorblokk.
Gondoljuk át :
-Azt írtad hogy üresben hallod a zakatolást, 1-be rakva nem. Ebből arra következtetek, hogy ha nincs rajta teher (váltótengej szabadon forog a fogaskerekek nincsenek összekapcsolva) akkor zajol valami. Ez lehet az olaszivattyúra áthajtó lánc is (az állandóan hajt, de teher nélkűl becsapkodhat mivel a sorkettes jellegéből adódóan alacsony fordulaton nem egyenletes) ha kicsit megnyúlt. A másik a váltótengej csapágyazása, ami ha rajta a teher másabb hangot adhat mint egyébként, főleg ha kopott.
Arra lennék még kíváncsi, hogy üresben behúzott kuplungkarnál másabb e a hangja mint kiengedett kuplungkarnál és hogy mennyit futott a géped.
Ha inkáb morgást hallasz akkor csapágyra tippelnék, ha csörgö nem ütemes a zaj akkor inkáb lánc.
A lényeg: ha nem csúszik a kuplung, nem dobálja ki a sebességet és a szervizes is azt mondta hogy még jó, akkor ne agódj (de azért nem árt ha figyeled), ha erősödik a zaj le kell venni a blokk olajbeöntő felőli oldalát (előtte olajat ereszd le!) és fogd meg a kuplung kosarat nincs e oldalírányú kottyanása ill. tedd sebességbe és nézd meg úgy is. Ha érezhetően mozog fel-le vagy oldalirányba nézesd meg szerelővel, a további bontást nem ajánlom mert speckó szerszámok is kellenek hozzá.
Nagyon nem kell parázni a Hondák csak úgy nem esnek szét .
üdv
sziasztok kérdésem lenne cb500-al kapcsolatban.zajos a kuplungom amikor üresben van halk zakatoló hangot ad de amikor 1-be rakom és finoman elindulok vele akkor kisimul a hangja szépen nemcsuszik nemrecseg .semmi a mia menetteljesitményt befolyásolná elvitem szerelöhöz márka szervizbe és azt monta hogyha ez a zaj fokozodna na akkor van gáz vele .kérdésem az lenne hogyvolt valakinek hosonló gondja problémája .válaszokat előre is köszönöm.
Hű és ezt csak így mondod? Az én mocim is olaszországból jött, egy ~65 éves muki adta el ott egy szalonban. A tenger mellett lakott, ezért pár só-lerakódást hagyott az alu alkatrészeken amúgy patent a gépezet.
Sracok!En 18 eve elek Romaba, es van egy 96-os Cb hondam, amitol sosem valnek meg!Romaba kb 600000 motor kozlekedik, kepzelhetitek mekkora a felfordulas.De megis tok jo vezetni itt.Otthon lehet meg sem probalnam!Az autosok nincsenek hozzaszokva a motorosokhoz, agresszivek, keves az elozekeny ember!
Ovatosan menjetek, vigyazzatok magatokra!
Sziasztok!
Szerencsére engem elkerűltek a komolyabb katasztrófa helyzetek, persze Debrecenben engem is akartak már meggyilkolni autósok de sikerűlt eddig megúsznom.
A sinekről eszembe jutott egy régi történet:
Szigethalomra mentünk kirándulni motoros cimboráimmal még az MZ-s korszakban, volt közöttünk egy jóbarát aki állandóan a földhözverte magát, féltem ha velünk jött mert mindíg történt vele valami, esett bukott a motorral pedig józan életű volt a szerencsétlen. Az is előfordult hogy simán csak eldőlt a motorral és úgy összeégette a lábát a kipufogó hogy hetekig járt kötözésre. Szerencsére hamar abbahagyta a motorozást mert rájött hogy nem neki való (ennek köszönheti hogy még él).
A szigethalmi túra alkalmával is hozta a formáját. Az odafelé úton Taksony körül volt egy híd amin futott a vasuti sín is, ráadásul a burkolata macskaköves volt. A sín srégen futott a hídon át ezért kicsit kanyarodni kellett hogy az elsőkerék minél merőlegesebben érintse a sinpárt nehogy bukta legyen. Az első srác keresztül ment a sinen én pedig már majdnem befejeztem a manővert amikor hallottam mögülem egy csörömpölést .
A következő pillanatban megelőzött egy kétkazettás rádiómagnó (az a fajta amit az akkor virágzó KGST piacon árultak 3ezerért) majd ezt követte egy málhazsák, rögtön utána pedig egy 150-es ETZ és a haver, aki hirtelen felpattant ugyan de nem tudta hogy délben hány óra van . Párhuzamosan akart átkelni a vasúti sinen, ami természetesen nem jött neki össze.
A következő két nap alkatrész beszerzéssel telt el Pesten, mert a macskakő teljesen legallyazta a motor kiálló részeit. A haver megúszta annyival hogy tele lett a mellkasa tükördarabokkal ami a visszapillantóból származott.
Következő nyáron mindketten bevonultunk katonának és ő már leszerelés után nem űlt többet motorra ( hála istennek!), de néha találkozunk és mikor megvettem a CB-t mondta hogy bizony neki is jó lenne egy ilyen. Na gondoltam egyéb se hiányozna.
Amiről beszélsz, az nem nagymotor volt hanem robogó, és emlékszem rá, a monszun kezdetén történt pár hete... villamos vs robogó
Mákja volt a gyereknek, ha benyalja a villamos...
Neked is mázlid volt öreg, hogy volt lélekjelenléted és lehetőséged korrigálni! Úgy látom jó lecke volt, és tanultál belőle, az a lényeg! Néha szerintem mindenkibe beleköltözik "a dühöngő őrült" főleg motoron, ahol kiszolgáltatottab vagy mint az autóban, és vendettára csábít a lóerő... Teljesen felesleges, sajnos csak mi szívhatjuk meg. Mély levegőt kell venni, és elszámolni 10-ig.
Tudom könnyű mondani... Nagy a szám, mert nekem már 10 esetből 7-8 szor működik
Nekem eddig "csak" figyelmetlen autósok okoztak meglepetést. Egyszer Gödöllőn haladtam nyár közepén. Szemből nagy dugó volt (2 sávos út) és egy kamion volt pont mellettem. Az ő takarásából kiengedtek egy nőt (a rettegett Daewoo Tico...) és úgy gondolta, ha kiengedték akkor szét is néztek helyette. Nem, nem néztek szét. Ott jöttem én és füstölőre fékeztem a gummát kb. A nő gyanítom észre sem vette az esetet, esetleg a két kisgyerek akik hátul ültek. Annyira besz*rtam, hogy dudálni-villogni sem volt erőm...
A második toplistás egy sutyuki swift, aki az M3-ason sorozás közben átvágott előttem. Jobbról balra ment, és mivel bal oldalt nem volt senki, ezért szerencsére súlypont-eltolásos manőverrel :) át tudtam rántani a mocit. Fékezni esélyem sem volt...
Dióhéjjban ennyi. Óvatosan és körültekintően! ;)
Zoli
Igen, én is néztem a leírást és nem nagyon láttam. Akkor így marad. Azt hittem, hogy a sok motoron látható "tekerőke" nélkül is megy. A kuplungom este jónak tűnt, de a ma reggeli Lánchídon átvezető araszolgatás -ott nem szeretek a vonalon menni csak robogóval - kellemetlen volt, mert túl magasan fogott és kezdett fáradni a kezem. Így ma lejjebb állítom.
Ma reggel egyébként volt egy jó kis helyzet, majdnem eltettem a motort a Bartók Béla úton. Az történt, hogy egy lámpától indulva elém vágott a külső sávba egy hátulról, lendületből érkező Peugeot 206 RC, majdnem elcsapott, mert ő ki akart kerülni egy 10 m-rel előrébb, egy másik lámpánál álló autót, engem meg pont leszart. (Bertalan Lajos utcánál) Ezen felment bennem a pumpa, bár általában igyekszem eltekinteni a motoron való dühöngéstől. Szóval odahúztam neki és az álló autót megelőzve bementem a belső sávba. Már teljesen az RC mellett voltam, amikor az teljesen indokolatlanul, vagy szándékosan (65%), vagy csak totál hülyeségből átrántotta az autót a belső sávba, habár nem volt előtte senki (mert ő akkora nagy ász azzal a valójában szar kis gyári icipicit tuningos kocsijával). Szóval egy szempillantás alatt nem tudtam még fékezni se, de volt annyi lélekjelenlétem, hogy átugrattam a villamossínt elválasztó, un.: "demszky-buckákon". Már biztos voltam benne, hogy elnyalok és én is és a motorom is szarrá törik, de valahogy sikerült rajtamaradni az össze-vissza rezgő, dobáló motoron. És még a párhuzamosan metszett villamossínen sem estem el. Még jó, hogy nem jött villamos...Nem rég egyébként szinte ugyanitt láttam egy mocist a villamos alatt, de asszem nem lett baja, lehet, hogy őt is a kövek dobták meg. Állítólag rengeteg balesetet okoznak ezek a szarok: nagyok, durvák....brrrr. Csak jóval odébb tudtam a Móricz Zs. körtéren visszatérni a rendes sávba, ott megint odahúztam neki, megelőztem ezt az idiótát, de annyira ideges voltam, hogy nem is mondtam neki semmit, csak elhúztam.
Nagyon veszélyes volt, tudom, hogy én is picit stresszes voltam és siettem, de az autós volt az igazi barom. Csak azért írtam le, hogy kiadjam a feszültségemet, és azért, hogy óva intselek titeket az idegeskedéstől, mert nem lehet úgy korrigálni, mint az autóban. Van vkinek hasonló esete, vagy sztorija?
Jó lenne már országúton is mennem, nem csak a városban, mert már kivagyok tőle...
SZÉLES utat és körültekintő autósokat!
Üdv,
Darkmind
Húúú CB1300 csodagép... Nekem még csak kis tartozásom van (diákhitel) azt is elég szar törlesztgetni Motorra végképp nem vennék fel hitelt...főleg, ahogy mondtad a jelenlegi helyzetben.
És ne feledjük el (most magyarázom be magamnak, miért jó a CB5 :)) hgoy a fenntartási költésgek is mások ám egy nagyobb mocinál... (dupla féktárcsa, töb fékbetét, nagyobb drágább gumma, 4 henger-2 helyett, stb. stb. stb.)
tudomásom szerint az első fék fékkarját nem lehet állítani a CB500-on. Talán tudsz hozzá venni állítható fékkart. Azokon a típusokon ahol lehet, van egy kézzel csavargatható tárcsa rajta, feltűnő helyen.
Nincs azzal a motorral semmi baj, csak sajnos egyre kevesebb ember engedheti meg magának hogy csak úgy félmillát elköltsön kedvenc szórakozására.
A hitel meg rázós dolog, nekem is volt, házra, kocsira, majd miután kifizettem vettem én is motort addig nem!
Sokkal gyávább vagyok mint 10-évvel ezelőtt, mert megtapasztaltam milyen lemondással jár visszafizetni.
Pedig kicsit lennék bátrabb CB 1300-al járnék . De a mai világban......
Sziasztok!
Ma állítgattam a kuplungkaromat, mert kilazult a rögzítő csavarja és össze-vissza lötyögött a nap végére. Persze először sikerült totál elrontani, hol túl lent, hol túl fent fogott. Végül aztán csak sikerült normálisra belőni. Asszem. :)
Viszont néztem a fékkaromat is, mert úgy érzem, hogy nekem túl messze van, de nem látom, hogy melyik csavarral, vagy hogyan kellene állítani rajta. A helyzetemet még a rovar-spoilerem is hátráltatta, mert nem látom tőle jól a kar tövét. Lehet egyáltalán állítani, hogy ne kelljen ilyen messze kinyúlnom? (4 újjal, előírás szerint fékezek - belém verték)
Üdv,
D.
ezt gondold át mégegyszer..
többtárcsás kuplungja van a CB nek.. tehát akkor szerinted többször 5-6 ilyen rugo van....?