Negyvenhat plusz posta, még a téli kedvezménnyel.
Köszi, bár ahogy elnézem a tiéd sem piskóta! Hozzá képest az enyém egy lábbal hajtós piros gyerek motor...
Megpróbálok egy kis időt szakítani rá hétvégén, aztán ha kész lesz teszek föl új képet.
Halli
Megkérdezhetném menyibe került
tüv engedéllyel ?
Grat a dobhoz !
Néztem a képen a motorod tényleg olyan mint egy "svájci óra"
Ha felraktad a dobot egy fotón szívesen megnézném !
Szia!
Többféle kínai indexet is kipróbáltam, végül maradt a gyári.
Nálunk műszakin nézik a "E" betűket.
Lehet kapni "E" betűs kínai LED-es indexeket is, de fényerejével nem voltam megelégedve. Közel sem volt olyan fénye mint a gyári 21W-os izzónak. Ezen kívül az index relét is cserélni kell a kisebb terhelés miatt, vagy ha nem akkor műterhelést kell bekötni a megfelelő villogási sebességhez.
Az izzós változat 10W-os ha jól emlékszem és volt olyan is, ahol ragasztott volt a lámpa búra. Tehát ha kiég az izzó, nem cserélhető!
Kidolgozásuk igazi kínai gagyi kategória, hitvány, öntéshibás, sorjás kis kacatok.
Nem állítom hogy mind ilyen, de az a néhány típus amivel találkoztam sajnos ilyen volt.
Sziasztok!
Le szeretném cserélni az indexeket kisebbekre.
Műszakin nézik, hogy E jeles-e az index?
Rendelt már valaki Kínából indexet?
Ha igen, vállalható minőséget kapott?
Egész olcsó árakat látok ebay-en, viszont 21W-ost ritkán látni, gondolom a kicsibe nem is fér bele a nagy izzó.
Szia Fisi!
Eddig még mindegyik soronkövetkező műszaki vizsgára úgy mentem el a motorral, hogy volt bennem egy kis félsz a szigorításokkal kapcsolatban. Ettől függetlenül még mindig ott tartunk hogy szinte mindegyik motort le lehet vizsgáztatni itthon, csak megfelelő helyet kell keresni... nyilván aki fékkel, vagy az életét veszélyeztető dolgokkal játszik az meg is érdemli, a kipufogót viszont a vizsgahelyek is magasról sz.rják le, csak vidd oda a pénzed (tisztelet a kivételnek!).
A kipufogó, vagy pl. az E jelzés a tükrön (feltéve ha normális látképet ad a hátul történő dolgokról) nem az a kategória amivel annyira szőröznének még a rendőrök sem, legalábbis itthon. Ettől függetlenül én is gyári dobbal járok és minden olyan feltételt igyekeztem megteremteni amivel akár az osztrák rendőrök ellenörzése után is békésen folytathatom az utamat. Itthon viszont elég ha meghúzza magát az ember és nem feltünősködik az utakon, bár ez se megy mindenkinek, mégse nagyon hallom hogy olyan sűrűn ugranának a rendszámok, pedig sokan rászolgálnának. Minap láttam két idiótát Debrecen egyik bevezető szakaszán, szinte végig ráncigálták a gázt tolakodva eszetlen sávváltásokkal, ráadásul nyitott dobbal... élénk volt a forgalom de lehetett haladni, nagyon nem tetszett ez a viselkedés és nem voltam büszke az autóm hátsó szélvédőjén lévő "Motoros az autóban" matricára.
Halli fz6-s típusú motoromon anno ilyen dob volt.
db killer legyen bent és simán viheted műszakira,
plasztik kártya és a tűv engedély legyen nálad és simán
mehetsz nyugatra motorozni no para! /db killer bent /
Szuper lett volna ha mindig dobot kellet volna cserélni
Nem kell ezt a dobcserét ennyire túlmisztifikálni. Vizsgaállomások kb 99 %- nál magasról leszarják, észre sem veszik, legalább is erre. Rendőr haver meg mondta hogy kurtára nem érdekli őket ha megállítanak közúti ellenőrzéskor. A sógorok meg az árják viszont fejbe lőnek érte. Szal ha itthon akarod használni -a kkor no para. Külföldre meg rakd vissza a rendes dobot..
A kipuf az kipuf. Ha autóra veszel egy végdobot ott sem kell műszakiztatni a verdát. A dobcsere nem átépítésköteles, mint a vonóhorog, a LPG-zés, a lámpatest variálás, stb.
Hmmm... Köszi Csaszi...
Tudom, hogy ez nem egy jogi fórum, de hátha többeket is érdekel:
Tehát ha már ennyire elmerültünk a legalitás és az "E" betűk világában, akkor még egy kérdés:
Tegyük fel, még az idén megérkezne ez a polírozott hurkatöltő. Na most boldogan fölpattintom a helyére, dB killer helyén marad, forgalmiban a papírjai.
Első utam a műszaki vizsga állomásra vezessen, vagy elég lesz jövő tavasszal, az amúgy is esedékes műszaki vizsgán bemutatni az új szerzeményem?
Mert ugye ha autóra fölszereltetünk pl. egy szabványos vonóhorgot, azt sem használhatjuk amíg be nem került a forgalmiba és le nem vizsgázott vele a jármű.
Szóval hogy is van ez?
Nem volt itt semmi indulatkeltés, jobb ezeket itt tisztázni mint az úton a közeg előtt!
Remélem ezek után tényleg rendben lesz minden -ha csak vissza nem mondom a rendelést, mert kezd fogyni a türelmem...
Elméletileg nem, vagyis így nem kevés! A TŰV-ről is papír szokott lenni, nem ilyen plakett, a papír viszont legal papírnak látszik, szóval most befogom a szám. Ezt mai tudásom szerint el kell fogadniuk mindenhol! Elnézést az indulat keltésért!
Beszerelt killerrel adja, TÜV papírt és egy hologramos plasztik kártyát kapok hozzá, "E3" jelzéssel ami a dobon is fel lesz tüntetve. Ő állítja, hogy ezzel abszolút legálisan közlekedhetek és műszakin is rendben lesz a motor. Most akkor ez is kevés lenne?
Nem akarlak elszomorítani, de Martin bácsinak nincs street legal engedélye a dobjaira, csak TÜV engedélye. TÜV engedélye azért kell, hogy a dobjait hivatalosan árulhassa, és azokat így versenypályán használhassák a pilóták. A street legal engedély egy plusz engedély, ami a TÜV papírra támaszkodik, és ehhez elengedhetetlen a killer a dobban. Ha nincs benn a furulya akkor a street legal engedély semmit sem ér, de a TÜV ettől, még él. És fordítva is igaz, hiába van killer, meg TÜV engedélyed, közuti forgalomba ettől még hivatalosan nem közlekedhetsz vele. Nekem is 2 papírom van a dobomhoz, csak azt sajnos egyedül a CBF-ekre gyártják kizárólagosan (CBF fojtott motorú), a CB-kre nem.
Szóval MO.-n nyugodtan közlekedhetsz vele, de vizsgára inkább tedd vissza a gyárit, meg külföldre se sokat járj vele. Főleg nyugatabbra.
Kőszőnőm a választ Nemrob.De most csak érdeklődők még.Most volt szervizben a motor és egy kicsit megviselt..:)De ha ugy alakul mindenképpen jelentkezek!
Zsonyi! Nekem van egy eladó használt. A fotógalériámban találsz róla képeket. Nem az az üvöltős változat, ha nem nagyon szép mély dörmögős, öblös hangja van. Műbizonylat viszont nincs hozzá. Itthon nem szóltak érte a rendőrök, de mivel vizsgára visszatettem a gyárit, meg időnként mászkálok Ausztria felé is, ahol hamarabb szóvá teszik a hangosabb kidörrentőket, így maradok a gyárinál. Ha érdekel, jelezd! Biztos meg tudunk egyezni.
Szerényebb árkategóriában egy alternatíva: Martin sportkipufogó.
Teljesen legális (beszerelt hangtompító betéttel), az ára pedig 45-50 körül mozog egy sima kör alakú polírozott dobnak műbizonylattal, összekötő csővel. Ezzel elsősorban nem ércesebb, sokkal inkább mélyebb, dögösebb hangja lesz a gépnek. A neten legtöbbször jó vélemények olvashatók ezekről a dobokról, szépen megmunkált, állítólag Akrapovič másolatok. Viszont a nagynevű gyártók termékeivel ellentétben nincs tökéletesen az adott motorkerékpárhoz típushoz hangolva, tehát nem várható nagyobb teljesítmény. Sokkal inkább optikai és akusztikai tuning. Mostanában annyi munkája van a gyártónak, hogy én is lassan két hónapja várok az enyémre.
Hangja nyitottan, egy ER5-ön kb. ilyen: http://youtu.be/jO3I1BNIavw
Köszi, bár ahogy elnézem a tiéd sem piskóta! Hozzá képest az enyém egy lábbal hajtós piros gyerek motor...
Megpróbálok egy kis időt szakítani rá hétvégén, aztán ha kész lesz teszek föl új képet.