Hűtőfolyadékból alumínium barát fajtát javasolnák, nekem rózsaszínű van a motorban is és az autóban is. Biztosítást egyszer bonyolítottam neten, abból is óriási kavarodás lett, így én azóta személyesen intézem. Ha van a közeledben egy iroda ahol ezzel foglalkoznak lehet érdemesebb ott intéztetni.
A fordulatszámmérő elektromos, tehát más baj lehet ha nem jól működik. A CB-nél a km órát spirál hajtja az első kerékről, de a CBF-nél már lehet az is elektromos.
Tisztelt motorostársak! Két kérdéssel fordulnék felétek:
Szeretnék hűtővizet is cserélni, milyen típusú hűtőfolyadék kellene?
Másik, ápr. lesz évfordulós a motor kötelezője, szeretnék váltani. Ha a neten intézem a kötést, nekem kell e a régi bizt. papírokat kikérni, vagy az internetes cég intéz mindent, és csak kapom az új csekket?
Válaszokat előre is köszönöm
Üdv Kató
Ja igen, megnéztem Bárdiban, Honda CBF500-ra 5e a lánckerék es 20e a lánc. Ha az enyém még egy szezont kibir, amugy se hiszem, hogy nagyon huznam most neki, akkor talán ráér jovore cserelni. Ugyis ki kell a folyadekokat, szuroket, gyertyat + amit irtal megnezni.
Valóban nem szerelgettem még motort. Egy aksicserét, olajcserét stb apró dolgot meg tudok csinalni, de lánchoz nem nyúlok hozzá, mert nem értek hozzá. Meg fogom vizsgálni azok alapján, amit írtál. Folyadékok cseréjét meg tudom csinalni (remélem), gyertyat is ki akarom, de lánc és egyéb dolgok miatt lehet elviszem a karasna-ba, hogy nézzék át.
Én olyanoktól tartok, amiket meséltek, hogy beakad vagy elszakad a lánc es akkor repul minden (te is). Nekem fontosabb a biztonsag, inkabb atnezetem, nehogy gond legyen.
A műszerfalat kell majd megnézetnem még, mert ősszel a fordulatszammero nem igen mukodott jol, mar nem emlekszem, vagy egy bizonyos fordulat alá nem esett, vagy bizonyos fordulat fölé nem ment. Lehet hogy a bowdent kell megnézni? Vmi ilyesmit mondtak..
Motorvétel után a motorolajat, fékolajat, hűtőfolyadékot érdemes lecserélni, ezután tiszta lappal indul a gép. Elvileg telóolajat is kellene 2évenként cserélni, azt viszont kevesen szokták megejteni, így aztán egy 10év környékén lévő motornál talán érdemes lenne azt is. Kopóalkatrészek közül a fék és a lánc állapota is lényeges, ezt inkább a motor vásárlásakor lett volna érdemes rendesen körbeszimatolni, mert egy tárcsa csere pl. igen komoly kiadás elé állíthatja az embert, ezt mérni kell de a "válla" is árulkodó lehet és az szabad szemmel is látható, körömmel érzékelhető. A fékbetétek vastagsága látszik szétbontás nélkül is, ha cseréled a betéteket, a munkehengereket és a csapokat érdemes alaposan megtisztítani és vékonyan átzsírozni, ha van rézpaszta az még jobb. Ezt én egyébként majdnem minden szezon előtt megcsináltam. A lánc állapotát is fel lehet mérni, mutatok egy videót, az elején 0:45-től az látszik hogy csavarhúzóval mennyire el tudtam tolni a láncot a fogaskeréktől, itt már csereérett volt a lánc hiszen alig illeszkedett a kopott csapok miatti "nyúlás" miatt a fogprofilba. 1:00-től pedig a szoruló csapok láthatóak ahogy hullámosan követik egymást, ez is árulkodó jele a cserének. A fogaskerekek állapota látszik, a hátsó túlélne két elsőt is, de új szettnél ez nem akkora költség ami falhoz vág, ezért érdemes együtt cseréni őket. A két JT lánckereket és a DID láncot postával együtt 30ezerért vettem, szerintem a CB500hoz is ki kell jöjjön ennyiből. A csapcserés történetből arra következtetek hogy nem igazán szerelgettél eddig sokat, ezért csak akkor kezdjél hozzá a szereléshez ha biztos vagy a dolgodban, sőt inkább kérd tapasztaltabb barátod segítségét főleg a fékek és a lánc esetében, aztán később majd menni fog egyedül is. Láncszett csere otthon
szóval:
olaj olajszűrő légszűrő gyertya fékfolyadék hűtőfolyadék csere.
fékbetétet ha kopott vagy öreg. láncot nem kell ha jó mert 30-40 ezer körül van. Gumit is csak akkor ha igényli.
én megnézném a hátsó szilenteket /leveszed a hátsó rugóstagot, a csap és a rugóstag között van/ 6 ezer körül van ha jól emlékszem a gyári Honda szett.
Ezenkívül 6 ezrenként (nagyonmax 8 ezrenként ha nem finoman hajtod) vagy évente olajcsere.
Ezenkívültankolod és örök élet meg egy nap :)
A motoromat tavaly ősszel vettem, úgyhogy számomra még új a dolog, azért is kérdezgettem sokat tőletek.
Azon gondolkodom, mit cseréljek le rajta most szezon elején, egyrészt mint időszakos szerviz, masreszt pedig abbol a megfontolásból, hogy hozzám került a vas, ha lecserelem, akkor tudom, hogy le van cserelve. Iyenre gondolok mint pl lackerek+lanc.. ki tudja mikor csereltek rajta.. Mennyibe kerulhet kb egy lanckerek+lanc? Nekem a Bardiban van elég jo kedvezményem, ott neztem, lehet hozza par dolgot kapni, pl ezt is, csak azt nem tudom, hogy az alapvetoen sok vagy kevés.. Lehet, hogy motoros berkekben olcsóbban hozzá lehet jutni a dolgokhoz.
Ma végre sikerült működésre bírni a LED-es lámpát. Egyenlőre csak rákötöttem megézni, hogy kb milyen a fénye, merre szórja, mit látni.
A csatlakozókat rá kellett forrasztani a lámpa kábeleire, illetve a polaritásra kell figyelni, mert máshogy vannak a színek. Vmivel több hely kell neki a lámpatestben, majd ha lesz időm szerelgetni mostanában, akkor összerakom. Esetleg csinalok sötétben pár fotót, hogy milyen a szórása, ha vkit érdekel.
Köszi a részletes tájékoztatást! Valami hasonló csövem nekem is kerül itthon, de sajnos nagyon vastag (kb. 3-4mm) a fala. Mindenesetre veszek néhány hegesztőpálcát, legalább kipróbálom hogyan lehet ilyesmit ívvel hegeszteni. Köszi! :)
Nem lesz ott semmi probléma!
Gondolom a csöveket és tömítéseket már átnézted és nincs rajta semmi szivárgás ill. sérülés?! Nyilván garanciát egyikünk sem fog vállalni pár fotó alapján, de szerintem ha jó a benzincsap, annak működnie kell...
A lényeg, hogy 10W40 es olajat használj. Itt a fórumon többen esküsznek (tapasztalatból) a MOTUL 5100 olajra. De persze Te választasz , és persze fontos még, hogy motorkerékpár olaj legyen, és ne után tölts, cseréld a szűrővel együtt.
Kézi hidraulikus csőhajlítóval hajtottam meg a csöveket, a mérete 35x2 mm. Azt nem tudom mennyibe kerül, mert volt itthon ilyen csövem és azt használtam fel. A hegesztést bevontelektródás kézi ívhegesztő eljárással (ESAB OK 61.81 elektródával) végeztem
Az irtad EATI, hogy a vékonyabb csövön keresztül nyit a benzincsap vákum membránja, azért, hogy álló motornál ne juthasson üzemanyag a porlasztóba.
Megjött ma a benzincsap. Tank le, benzincsap a helyére, összerak. Még nem indítottam be, gondoltam mindenesetre rákérdezek itt megint, hogy nem kell-e még vmit megnézni? A fenti mondat miatt aggódom, azzal hogy szétbarmolták és megbontották a rendszert, nem lehet hogy vmi egyéb kár is történt a motorban - benzin folyt oda ahova nem kellett volna stb? Félek, nehogy tönkre tegyek benne vmit.
Szia!
Szuper a cucc! :) Megkérdezhetem hogyan készül? Spéci hidraulikus csőhajlítóval? Vagy megtömted homokkal és győzött a nyers erő? Honnan sikerült venni csövet? Mennyiért? Milyen a cső falvastagsága? Mivel hegeszted? CO? Nekem is kb. két hét múlva érkezik a saválló dob, erősen gondolkodom hasonló leömlőkön!
Sziasztok! Ma találkoztam egy "idősebb" úrral akinek CB 500 van régóta. Ő 15000-rel vette, jelenleg 158000-t mutat az óra! A blokk még nem volt szétszedve, olajat nem fogyaszt! A töltéssel voltak gondjai mást az előírtakon kívül nem kellet javítania! Kívül olyan mint amit naponta(télen is) használnak, de látszik, hogy műszakilag karban van tartva. Szóval ilyen gépünk van...!
Szia Fisi!
Jól emlékszel, valóban nálatok olvastam a Michelin-ről és eddig nem bántam meg. De az idén még szaporodnak a tapasztalatok, majd megosztom itt.
Szia Sebi!
Olvastam a korábbi hsz.-edet a gumiról és szurkoltam hogy jól végződjön a történet. sajnos nem vagy egyedül, mert korábban Zoli bácsinak akadtak problémái ezzel a tipussal. Igaz Ő használta már egy ideje, mikor érdekes repedések jelentek meg a profilból kiindulva. Ha jól emlékszem Laci vitte el az R 17.-hez és jó idő multán némi kedvezménnyel kapott egy másikat. Neked szerencsésebben zárult a cseréd.
Az Er 5 fórumon sokan használják már ezt a gumat, ha jól tudom eryk is onnan kapott ihletet.
Szóval egyik legjobb gumi az 500- as kategóriában ha talán nem a legjobb!?!
Radialt vegyetek, mert van belőle diagonal is!
Szeretnék hűtővizet is cserélni, milyen típusú hűtőfolyadék kellene?
Másik, ápr. lesz évfordulós a motor kötelezője, szeretnék váltani. Ha a neten intézem a kötést, nekem kell e a régi bizt. papírokat kikérni, vagy az internetes cég intéz mindent, és csak kapom az új csekket?
Válaszokat előre is köszönöm
Üdv Kató
Köszi a segítséget!
Üdv,
Valóban nem szerelgettem még motort. Egy aksicserét, olajcserét stb apró dolgot meg tudok csinalni, de lánchoz nem nyúlok hozzá, mert nem értek hozzá. Meg fogom vizsgálni azok alapján, amit írtál. Folyadékok cseréjét meg tudom csinalni (remélem), gyertyat is ki akarom, de lánc és egyéb dolgok miatt lehet elviszem a karasna-ba, hogy nézzék át.
Én olyanoktól tartok, amiket meséltek, hogy beakad vagy elszakad a lánc es akkor repul minden (te is). Nekem fontosabb a biztonsag, inkabb atnezetem, nehogy gond legyen.
A műszerfalat kell majd megnézetnem még, mert ősszel a fordulatszammero nem igen mukodott jol, mar nem emlekszem, vagy egy bizonyos fordulat alá nem esett, vagy bizonyos fordulat fölé nem ment. Lehet hogy a bowdent kell megnézni? Vmi ilyesmit mondtak..
Láncszett csere otthon
olaj olajszűrő légszűrő gyertya fékfolyadék hűtőfolyadék csere.
fékbetétet ha kopott vagy öreg. láncot nem kell ha jó mert 30-40 ezer körül van. Gumit is csak akkor ha igényli.
én megnézném a hátsó szilenteket /leveszed a hátsó rugóstagot, a csap és a rugóstag között van/ 6 ezer körül van ha jól emlékszem a gyári Honda szett.
Ezenkívül 6 ezrenként (nagyonmax 8 ezrenként ha nem finoman hajtod) vagy évente olajcsere.
Ezenkívültankolod és örök élet meg egy nap :)
A motoromat tavaly ősszel vettem, úgyhogy számomra még új a dolog, azért is kérdezgettem sokat tőletek.
Azon gondolkodom, mit cseréljek le rajta most szezon elején, egyrészt mint időszakos szerviz, masreszt pedig abbol a megfontolásból, hogy hozzám került a vas, ha lecserelem, akkor tudom, hogy le van cserelve. Iyenre gondolok mint pl lackerek+lanc.. ki tudja mikor csereltek rajta.. Mennyibe kerulhet kb egy lanckerek+lanc? Nekem a Bardiban van elég jo kedvezményem, ott neztem, lehet hozza par dolgot kapni, pl ezt is, csak azt nem tudom, hogy az alapvetoen sok vagy kevés.. Lehet, hogy motoros berkekben olcsóbban hozzá lehet jutni a dolgokhoz.
Előre is köszi.
Üdv,
A csatlakozókat rá kellett forrasztani a lámpa kábeleire, illetve a polaritásra kell figyelni, mert máshogy vannak a színek. Vmivel több hely kell neki a lámpatestben, majd ha lesz időm szerelgetni mostanában, akkor összerakom. Esetleg csinalok sötétben pár fotót, hogy milyen a szórása, ha vkit érdekel.
Gondolom a csöveket és tömítéseket már átnézted és nincs rajta semmi szivárgás ill. sérülés?! Nyilván garanciát egyikünk sem fog vállalni pár fotó alapján, de szerintem ha jó a benzincsap, annak működnie kell...
Az irtad EATI, hogy a vékonyabb csövön keresztül nyit a benzincsap vákum membránja, azért, hogy álló motornál ne juthasson üzemanyag a porlasztóba.
Megjött ma a benzincsap. Tank le, benzincsap a helyére, összerak. Még nem indítottam be, gondoltam mindenesetre rákérdezek itt megint, hogy nem kell-e még vmit megnézni? A fenti mondat miatt aggódom, azzal hogy szétbarmolták és megbontották a rendszert, nem lehet hogy vmi egyéb kár is történt a motorban - benzin folyt oda ahova nem kellett volna stb? Félek, nehogy tönkre tegyek benne vmit.
Üdv,
Szuper a cucc! :) Megkérdezhetem hogyan készül? Spéci hidraulikus csőhajlítóval? Vagy megtömted homokkal és győzött a nyers erő? Honnan sikerült venni csövet? Mennyiért? Milyen a cső falvastagsága? Mivel hegeszted? CO? Nekem is kb. két hét múlva érkezik a saválló dob, erősen gondolkodom hasonló leömlőkön!
Jól emlékszel, valóban nálatok olvastam a Michelin-ről és eddig nem bántam meg. De az idén még szaporodnak a tapasztalatok, majd megosztom itt.
Olvastam a korábbi hsz.-edet a gumiról és szurkoltam hogy jól végződjön a történet. sajnos nem vagy egyedül, mert korábban Zoli bácsinak akadtak problémái ezzel a tipussal. Igaz Ő használta már egy ideje, mikor érdekes repedések jelentek meg a profilból kiindulva. Ha jól emlékszem Laci vitte el az R 17.-hez és jó idő multán némi kedvezménnyel kapott egy másikat. Neked szerencsésebben zárult a cseréd.
TEL:06202786371
Szóval egyik legjobb gumi az 500- as kategóriában ha talán nem a legjobb!?!
Radialt vegyetek, mert van belőle diagonal is!