Szia! Na örülünk, hogy beröffent a gépsárkány! Sztm járasd meg, menj vele 5-10-15km-t, és kitisztul a dolog! Nem állt annyit a géped, hogy probléma legyen a benzin lerakódásból! Az, hogy mi csöpög, az más kérdés! Én a helyedben mielött még össze vissza cserélgetném a folyadékokat utána néznék, hogy mi és honnét csöpög! Mosd le a gép alját jó alaposan, szárítsd meg, erre pont jó az az 5-15km-es karika, és állítsd a motort egy tiszta helyre, majd várakozz! Ha csöppen akkor meg tudod nézni honnét csöppen az anyag, és mi az! Itt egy hivatalos 400 oldalas karbantartási útmutató a CBF500hoz! Töltsd le, olvasgasd! http://www.honda-montesa.es/ma...
Hűtővíz cseréhez tényleg le kell venni a tankot, de a gép bal oldalán a szivattyún van egy leeresztő csavar. Bár ez vagy 2 cm-el magasabban van mint a cső, így egy korttyal több víz marad a rendszerben, de hivatalosan így kell leengedni a moci hűtővizét. Sajnos a kiegyenlítő tartályt is külön kell leengedni. Az a blokk és a hátsó kerék között a villa forgáspontjánál találod eléggé lent! Hülye egy helyen van, de ellátja a feladatát. Feltölteni is elég macera, ugyanis a rendszer könnyen marad levegős, és a kiegyenlítő tartályt is külön kell feltölteni. Valahogy úgy működhet a kiegyenlítő, ha már zárt a rendszer, és a meleg miatt túlnyomás van. A lényeg, hogy amikor kész a feltöltés, és a kiegyenlítőt is maxiig teszed, mész egy kört, és bemelegedés után ellenőrzöd mekkora a kiegyenlítőnél a szint. Után tölteni egy hosszú tölcsérrel simán lehet!
Bocsi, hogy rövid voltam, de apasági szabin vagyok idehaza, megszületett a második csöppség, így hol van, hol egyáltalán nincs időm írni...
Szóval a CBF-en a villán fekszik a lánc, és terhelve is mindig hozzá csapódik a láncmegvezetőhöz... Szóval nélam van értelme ezen rágódni. Más kérdés, hogy elég vékony a koptató, van e elég anyag abban kialakítani, stb. legvastagabb helyen olyan másfél cm.
Helló Csaszi!
Az alapvető különbség Laci motorja és a mienk (enyém) között, hogy míg az övénél keréken állva, vagy menet közben a lánc folyamatosan érinti a gumi koptatót, addig a Hondánál a közelében sincs. Se alól, se felül nem ér hozzá a lánchoz. Én már sokat kísérleteztem, de most az első lánckerék közvetlen közelébe, a lánc alsó ága fölé tettem a tűt, talán ott a legjobb a pozíció. A lánc ott csapkod legkevésbé és nem üti le. De a végső helyzetet csak keréken és terhelve lehet belőnni, mert vagy messze lesz, vagy leviszi a lánc.
Megszüntetni nem akarom az olajzót, csak a kivezetését átkötni az első lánckerékről. A gond az a kivezetéssel, hogy kétkarú, és hiába próbáltam szimetrikusra készíteni, valamiért így is féloldalasan keni a láncot. A lánc külseje eléggé olajos, a belseje meg csak éppenhogy. Talán azért mert sokat van a paripa oldalsztenderen, és a gravitáció dolgozik, vagy csak szimplán jobban tud a külső csövön folyni a nafta, végül is mindegy! Nem szeretném így hagyni! A láncvezetőre gondoltam, hogy átviszem a kivezetést, de a megoldáson még gondolkodom.
Visszatérve még egy gondolat erejéig a nehéz indulásra. Lehet olvastad már korábban, hogy a hosszabb állás alatt a benzin elpárolgása után makacs trutyi maradhat a karburátorokban. A friss benzin ezt feloldani valószínűleg csak részben tudja. Ennek a dugulást okozó anyagnak az eltávolítására vannak különböző adalékok, itt a fórumon néhányan a Spuri nevűt használjuk. Lehet folyamatosan tölteni a benzinbe, tisztítja az égőteret, karburátort, a vizet is segít kiüríteni a rendszerből. A szezon kezdet meg lényegesen könnyebb, mert az ilyen macerás helyzettől megkímélheted magad.
A hűtőfolyadék csere nem egy bonyolult dolog. A blokk alján található szivattyúról le kell venni valamelyik csövet és ott leengeded a régit. A friss feltöltéséhez viszont le kell venni a tankot. (Ekkor lehet gyertyát is cserélni.) Ott a betöltő nyílás. Az én régebbi motoromnál elég sokat kellett pumpálgatni a vízcsöveket, mire kijött az összes levegő a rendszerből, mert magát nem igazán tudja kilégteleníteni. Ja és csak foszfát mentes, alumínium barát folyadékot vegyél feltétlen. Egy liter szerintem elég, azt kell hígítani.
Köszönöm a segítséget Fiúk!
Vettem mindenesetre ma új NGK gyertyát, ha szétszedem, akkor újat tegyek már vissza. Mindenesetre megpróbáltam amit ajánlottak a fiúk, nevezetesen megszivni a vakumcsövet, kb fél-1 percig, aztan inditozni. Másodjára, harmadjára be is indult, de aztan leallt.. Fél percig vakartam a buksim, hogy mi a f**** lehet még, aztan leesett.. Hát le van huzva a vakumcső..:))) Szoval muvelet előről, aztan beinditas előtt eredeti vakumcső visszadug.. es beindult.. Bár az elejen fulladozott egy kicsit, de aztan járt.. Az alapjárat nem volt vmi tiszta vagy egyenlenetes, de nem foglalkoztam vele, örültem, hogy beindult.. Nagyon nem nyaggadta, hagytam 1-2 percig járni a motort, aztan kikapcs.. Lehet minden visszaáll normal állapotba.. Fura még az nekem, hogy a moci korul nem szaradt fel a kifolyt benzin, tehat vmi mas is folyhatott ki, de nem tudom mi, ezert se akartam turaztatni a motort.. olajszintet néztem, az rendben van, elvileg, mi lehet még? Hutofolyadek? Azt nem tudom hol kell, de gondolom muszerfal jelzi, ha keves van, nem?
El akarom vinni szervizbe, hogy alap dolgokat nezzenek at, ugy mint lanc, betétek, tarcsak stb.. Olajat, szurot, gyertyat szeretnem majd en kicserelni, érdekel a dolog, szivesen csinalom en meg. A többi, ami komolyabb, azt inkabb szakszervizre bizom.
Köszönöm még egyszer a segítő válaszokat.
Még egy dolog. Korábban emlitettem, hogy rendeltem egy LED-es bi izzot hozzá, ventis kiépítéssel stb, tehat nem gagyi a cucc, de ma valahogy feltem bele tenni. Nem szivesen probalkozok, felek attol, nehogy vmi mégis történjen vele, szerintem visszateszem a normal H4-es izzot, azt jol van.. Mit gondoltok, okozhat problémát a LED-es cucc? Kigyullad, bármi ilyesmi? Ha leáll a ventije, csak kiég vagy lehet gubanc belőle?
Laci jól mondta a tankleszedést. Utasülést kulcs, sofőrülést 2db inbusz, és a tankot egy hosszú csavar tartja here tájékon. A tankon jobb oldalán eléggé eldugva van 2 gumicső a túlfolyó-levegőztető, meg az esővíz elvezető van. Bal oldalt a vákumcsap - és benzin csöve, és előrébb az üresjelző 2 szál vezetéke. Ezeket együtt egyszerre csak lefele le kell húzni.
Lehet a gyertyák beköpődtek, vagy az úszók fennakadtak, esetleg a rongáláskor sérült a szívató. Végső hülye kérdés az áramtalanító kapcsolója milyen állásban van?
Gyertya jó mélyen van szerencsére tök egyenesen, de ettől függetlenül remélem megvan az utasülés alatt az eredeti honda kulcskészlet abban van megfelelő gyertyakulcs. A pipa tökéletesen zár, kosz-víz elméletileg nem kerülhet alá, ettől függetlenül lehúzás után, de még a gyertya kicsavarozása előtt fúj be a gyertya mélyedésbe, mert ez kirepíti az esetleges koszokat.
Uszófennakadáshoz vagy karbiszétszedés, vagy 2 emberes a dolog, ugyanis 1 indítózik, másik meg csavarhúzó nyelével pár finomat rá kell koccantani a karbikra oldalról. Ha szétszedés akkor az már bonyibb művelet, mert igazán a légszűrőházat nem lehet rendesen hátrahúzni, így a karbisor kijátszása elég nehézkes.
A szívató bovdenen keresztül egy fémlemezt húz meg ami 2 pici karommal a karbi teteje tájékán húzza meg a karbik szívató csonkjait. Ez a lemez könnyen görbül, bár ahhoz, hogy ezek a karmok kiakadjanak elég agy rombolás kell, így ez csak mellékes szál lehet sztm.
A vákum csövet amikor megszívtad folyt a benzin a csapon keresztül, vagyis ha sokat indítóztál akkor elkezdtek feltöltődni a karbicsészék... de ez nem megy ám olyan hamar, kérdés mennyit indítóztál, illetve volt-e olyan pillanat amikor röffent a motor. Ha meg se mukkant akkor még kevés a benzinszint a karbiban. Szívd meg a csap vákum csövét legalább egy percig, aztán dugd vissza a helyére és úgy indítózzál. Ha ekkor se akar indulni akkor vedd ki a gyertát, ha még nem vetted ki éppen ideje megtanulni, 16-os gertyakulcs kell hozzá, tankot nem nagy dolog leszedni. Konkrétan CBF tankot még nem vettem le de gondolom nem nagyobb varázslat mint bármelyik másiké. Nyerget le kell venni, tankot általában egy vagy két csavar fogja a végén, gumírozott alátámasztással, ebből kicsavarod a csavart (vagy csavarokat) és hátrahúzva lejön a vázon lévő két oldalsó szintén gumi támasztékokról. Ha ez nem pont így van akkor valamelyik típustársad legyen szives kiegésziteni a mondandóm. Mielőtt kimozdítod a tankot vedd le a vákum csövet és a benzincsövet, ha van üzemanyag visszajelző vagy tartalékjelző akkor annak vezetékeiről se feledkezz meg, általában gyorscsatlakozós megoldása szokott lenni, de mégegyszer mondom nincs típusismeretem csak az alapján próbálok segíteni amiket eddig láttam. Ha lent van a tank a gyertyát mielőtt kiveszed takarítsd ki a tövét, eléggé mélyen van ezért alapos legyél, legjobb ha levegővel kifújatod de mindenképpen ellenőrízd nehogy a gyertyát kivéve belehuljon a hengerbe valami szemét. Sima T gyertakulcs nem biztos hogy jó lesz, nekem pl. olyan van ami két helyen csuklik, maganak csináltam kifejezetten az inazumához mert a középső két gyertyát nem olyan egyszerű kiszedni. Ha kint a gyertya akkor látod a szinén hogy benzines vagy száraz, ha benzines akkor szellőztesd ki a hengereket, de arra figyelj hogy a vákumcsöved szabadon van, nehogy az is felszívjon valamit, amikor indítózol célszerű ideiglenesen ledugózni, sőt a benzincsövet se árt. Gertyapipákat jegyezd meg honnan szedted le nehogy összerakáskor felcseréld. Ha kiszellőztetted a hengereket pakolj vissza mindent, én gertyát is cserélnék de ezt döntsd el te.
Rendben, megpróbálom mindenesertre amit mondtatok. Én erre csupán azert nem gyanakodtam, mert a benzincsapról lehúzott csőből folyt ki benzin tegnap, tehát jutott bele a csapon keresztül. Az lehet, hogy kevés vagy a fene tudja.. megnézem..
Helló!
Szerintem Eryknek van igaza!Ha " tele szívta magát", akkor érzed a benzin szagot a kipufogónál, és ha vársz vele mondjuk egy órát akkor valószínűleg elindulna! Úgy gondolom üresek a karbik, de "tévedni emberi dolog" !
A benzincsap szétbarmolása előtt.. Vmkor december. De itt a gond a benzincsap szétbaszásából (elnézést) ered. Vkinek megért 5 liter benzint ezt a művelet..
Nem lehet, hogy a karburátorokban nincs benzin? Rakd vissza a benzincsövet a csapra, majd a vákumcsövet szívd egy kicsit, hogy teljenek meg a karbicsészék benzinnel és utána próbálj szívatóval gáz nélkül indítózni. Ha ezután se indul, akkor kell gondolkozni hogy mi az ok.
Aki segített nekem pár hete a benzincsap problémájában.
A motor továbbra sem indul. Ma lehúztam a csöveket, ha a vákum csövet (tettem egy új csövet a vakum részére) megszivom, akkor jön a benzin a csapból, továbbá amikor lehúztam a csapról a benzincsövet, akkor a csőből is folyt ki egy kis benne lévő benzin. Ebből arra következtetek, hogy a vákum része is jó a motornak, tehát önállóan (emberi szívás nélkül:))) ) is lejut a benzin a csőbe a csapon keresztül.
Mi lehet a következő lépés, gond? Szedjem ki a gyertyákat, hátha azok vannak beázva? Kiszedve inditózzak rá, hogy kilökje a benne lévő szemetet, aztan új gyertya vissza? Gyertyákat hogy tudom kiszedni? Benzintank le és úgy férek hozzá? Hanyas kulcs kell?
a tárcsa ütését úgy, hogy fékezel, ha rázza a kormányt, akkor valószínűleg tárcsa :)
de amúgy kerék le, felfogatják gumicentírozó gépbe, és mérőórával. megfelelő helyen ki tudják nyomatni belőle, ha van benne.
http://www.honda-montesa.es/ma...
Hűtővíz cseréhez tényleg le kell venni a tankot, de a gép bal oldalán a szivattyún van egy leeresztő csavar. Bár ez vagy 2 cm-el magasabban van mint a cső, így egy korttyal több víz marad a rendszerben, de hivatalosan így kell leengedni a moci hűtővizét. Sajnos a kiegyenlítő tartályt is külön kell leengedni. Az a blokk és a hátsó kerék között a villa forgáspontjánál találod eléggé lent! Hülye egy helyen van, de ellátja a feladatát. Feltölteni is elég macera, ugyanis a rendszer könnyen marad levegős, és a kiegyenlítő tartályt is külön kell feltölteni. Valahogy úgy működhet a kiegyenlítő, ha már zárt a rendszer, és a meleg miatt túlnyomás van. A lényeg, hogy amikor kész a feltöltés, és a kiegyenlítőt is maxiig teszed, mész egy kört, és bemelegedés után ellenőrzöd mekkora a kiegyenlítőnél a szint. Után tölteni egy hosszú tölcsérrel simán lehet!