Hát nem tudom. Addig míg nincs kiderítve, hogy mitől vacakol a fordulatszám kijelzés nem vennék műszerfalat. Ezt valahogy ki kéne mérni-próbálni... Márkaszervíz-bontó-autóvillamosságis-passz!
Köszi, ezen tul vagyok mar, ezt beallitottam. De amig a muszerfal nem az igazi, addig tapogatozok.. PL amikor mar annyira alacsonyra letekertem, hogy majdnem fulladt, akkor sem ment 2000 ala a mutato.. vmi nem ok vele... Ezert neztem ezt a kinai cuccot. Ha azt mondod/mondjatok, ra lehetne tenni gond nelkul, akkor egy probat megér.. Majd megnezegetem még egyszer, gagyin kinézőt se akarok ratenni.. Altalaban jobb mindenbol a gyári..
Fokozat jel nincs a műszerfalon, csak a sebesség fordulatszámot kapja meg. Ha elég intelligens az új műszerfal akkor e 2ből ki tudja számolni, (meg tudja tanulni) a fokozatokat. Így működik az utólagos fokozatkijelző is.
Csak üres jelző kapcsoló van a tankon. (Bal oldalt elöl) Ha kicsavarod, és a helyére tudsz tenni valami mást akkor az működhet, mert a jel eljut a műszerfalhoz, és végül is mindegy, hogy azon 0vagy5V megy, vagy valami köztes jelszint.
Van esetleg tapasztalatod ilyen utolagos muszerfal beszerelesevel? Ha méretben es csatlakozokat illetoen stimmel, akkor elvileg ok. De a következő dolgon is elgondolkodtam: elvileg ezek a muszerfalak mar jelzik, hogy epp hanyas sebessegben vagy és az uzemanyag szintjet. Na a mostani nem jelzi sem a fokozatot, sem hogy mennyi benzin van, csak amikor mar keves, akkor villan fel a lapma. Az aktualis szintet fogja tudni jelezni? Kap a jeladorol ehhez szukseges informaciot? :P
A ford.szam merő nagyjabol mukodik, de 2000 alá nem esik. Amikor pörgetem, akkor kicsit kesve reagal. A C mutatoja is kimozdul, elmegy szepen a feleig, de nagyon sok ido kell hozza. Amikor ma visszaalltam a garazsba, akkor allo helyzetben pörgött a venti mint a barom, és elég meleg is volt a motor. Biztos huti a venti is. De tovabbra is kerdeses, hogy lehetne leellenorizni, hogy valoban hasznalja a benne levo hutofolyadekot? Vagy ez hulye kerdes?
Lehet igazatok van, főleg, hogy Vcarter írta, hogy már kimozdult a mutatója! Így azért már nyugodtabb a helyzet! Ha viszont a venti folyton, vagy majdnem folyton megy, ráadásul ilyen hideg idő is van még, akkor smán tanyázhat a mutató folyton a C fölött épp! Ez így már mindenre magyarázat is!
Lehet a műszer mér rosszul. Ilyen 10-15 fokban, normál tempóban motorozva városon kívül C betű körül kell mozognia.
Ami valószínűbb, hogy haldoklik a hőgombád, ami a ventillátort kapcsolja.
Először nekem csak random módon kapcsolgatott, majd folyamatosan ment. Motorosboltban gyárit tudtak volna bele hozni 23 ezerért. de kicsit kutakodtam, és suzuki swift sedan 1.6 pont belevaló. Igaz 92-nél kapcsol és nem 102-nél de tökéletesen működik vele pár ezer Ft-ért.
Cblaci, köszi a részletes leírást és hogy gondoltal ram! :)
A C-ről vegulis elmozdult a mutato, de ugy 5-10 km után és akkor a motor már vagy 20-25 perce biztos ment. Szoval lehet valoban csak nagyon lassan melegszik... majd figyelni fogok rá..
Álló helyzetben akkor is ment a venti, ami fura, mert őszről nem emlekszek ilyenre.. Előtte meg se nem huztam nagyon se semmi, amitol be kellett volna nagyon melegednie.. majd figyelem :)
Tavaly talán kimaradt de általában szezon kezdetekor ellenőrzöm a fékek állapotát, fontos mert amellett hogy az életünk is múlhat rajta még ráadásul drága alkatrész is. Ma ezzel foglalkoztam mert április első hetében lesz egy kétnapos Erdély túra amire így nyugodtabban indulok el. Eszembe jutottál ezért csináltam néhány fotót mert emlékeztem hogy ez is része volt kérdéseid özönének. Nem ugyanaz a motorom mint neked, de akkora nagy különbségek nincsenek és talán ez is jó arra hogy ismerkedj közelebbről a dolgokkal. Első képen a féknyereg van a kezemben, általában a csapot kell kivenni ahhoz hogy ki tudjuk venni a betéteket, a csapokat biztosító szeg (vagy csat, de láttam már zégeres stb... megoldást is) rögzíti, hogy ne tudjon kiesni. A fékdugattyúkon látszott már hogy eljött a tisztítás ideje. A dugattyú üreges ami alapján látszik mennyire lehet kipumpálni anélkül hogy kiessen, én nem vagyok annak híve hogy kiszedjük a helyéről, aki viszont kiszedi az patika tisztasággal kezelje a dolgokat. Szóval kipumpáltam annyira hogy kb egy 1cm még maradjon bent, akkor még biztonságosan megáll és látszott is hogy a belső része teljesen tiszta, hiszen az olajtérből toltuk ki. A fékdugattyú fészke általában olyan, hogy van kivül egy kétajkú porvédő ami a külső kosztól védi a dugattyúteret, tőle befelé kb 2mm-re van a karmantyú az meg az olajat hivatott lezárni a külvilágtól.
Ezek egyébként felújítókészletben kaphatók, de igazából ha időnként le van kezelve a fék akkor nagyon sokáig bírják, ha viszont az elhanyagolt szennyezett dugattyú csúszkál benne akkor berágódik és hamarabb tönkremegy, ezért is kell főleg fékbetét csere alkalmával megtisztítani a dugattyút mielőtt visszatoljuk annyira, hogy tudja fogadni az új (vastagabb) betétet a nyereg. Második képen a letisztított dugattyúk látszanak, nem könnyű hozzáférni de egy vékony ruhacsikkal körbefogva és egy kevés féktisztítóval szép eredményt lehet elérni, ha netalán van egy kis induló korrózió akkor krómpasztával szépen kezelhető a dolog. Harmadik képen már a helyén vannak a betétek és a biztosító szeget tolom vissza a csapba. Arról ugyan nem csináltam fotót de mivel úszó féknyeregről van szó a hernyógumi alatti csapokat is bezsíroztam, ez azért fontos mert ha szorul akkor nem egyformán kopnak a betétek. Negyedik kép csak egy ráadás, ha kint van a kerék érdemes a csapágyak állapotát is ellenőrízni, ha "döcög" vagy szárazon jár, netalán kotyog akkor cserélni kell, az enyém még eredeti japó de olyan mintha új lenne szerencsére. Sőt ha már nincs benne a kerék és tehermentes a motor eleje érdemes a kormánycsapágyat is ellenőrízni, általában középállásban szokot "döccenni" ha ki van verődve, ha pedig kotyog ilyenkor azt is könnyebb beállítani.
Gumi probléma: asszem esőgumi van a mocin, ezzel vettem. Akarok venni vmi normális gumit, főleg túrázásra használnám a motort. Nem hiszem, hogy nagy sebességeket mennék (120-140 felettire gondolok).
Kimentem ma egy pár körre ebben a csodás időben. Idén az első út volt. Örülök, hogy a benzincsapos probléma után szépen megy a kicsike. Köszönöm még egyszer a segítségeteket ezzel kapcsolatban.
Természetesen van néhány dolog, amit majd szeretnék még megcsinálni rajta. A hűtőfolyadék úgy tűnik rendben van, de a kiegyenlito tartaly allapota nem valtozik, se beinditas, se leallitas elott/utan. Amikor megalltam ma pirosnal, ugy tunt, hogy nagyon melegszik, be is kapcsolat a venti. Kell ennek igy melegednie? Az hogy derulne ki, hogy nem hasznalja a hutofolyadekot? OK, tönkre megy.. De hogy lehetne megvizsgalni?
Másik jelenlegi problémam a lánc. Olvastam pár cikket ezzel kapcsolatban és en leginkabb a lanc szakadasatol tartok. Talan sokat parazok, de irtak elég csunya dolgokat is, hogy ha szakad, akkor akár combtőből is szakitja a labad. Nos, ezen felbuzdulva azert en szezon elott a lancot le akaorm cserelni. A kerek ugy tunik nincs rossz allapotban, de esetleg lefotozom es belinkelem, hogy mi a véleményetek...
A fenti melegedessel kapcsolatban nekem gyanus, hogy allo helyzetben nem 1500 korul all a fordulatszammero, hanem 2500 korul. Irtam korabban, hogy vmi nem ok a ford.merovel, de szerintem sem alapjaraton megy. A konyvben lattam olyat, hogy van a gaz markolatnal egy csavar, azzal lehet allitani a gazerot. Ez igaz?
Talan neha ugy tunik, hogy nem egyenletes az alapjarat (ja nem csak parazo vagyok, hanem optimista:)) ). Lehet ezzel segiteni egy gyertya cserevel (amit amugy is meg akarok csinalni) vagy ez lehet mas is? Karbi tisztitas? Vagy ezzel nincs összefüggésben?
A CB is, de a CBF még inkább híres (hírhedt) arról, hogy hidegben (15fok alatt) nem tud bemelegedni! Ez van sajna! Vagy megszokod, vagy hűvösebb időben a műanyag védőrács, és a hűtő közé teszel egy takarólapot. Én egy 2 tenyérnyi méretű bőrdarabot tettem oda próbából! Sokat segített, de nem rendszeresítettem. A C-ről azért mindig elmozdul, csak ehhez kb. 5-8km kell (15perc) minimum.
Hát ja az olajszintet jól mérted így kell lennie, de már sok helyen hallottam hogy teljesen becsavarják a pálcát. Annyi biztos, hogy ez gondot nem okoz!
Úgy néztem a hűtőfolyadék szintje rendben van. Ma kicsit aláfeküdtem, zseblampaval.:P Upper szinten van. Mindenkeppen le fogom cserelni, de akkor nem sos a dolog, úgy tűnik.
Korábban írtam arról, hogy a fordulatszámmérő furán működik. Fel is pörög, meg vissza is áll 2-2500 környekere, de eleg lassan. Lassan reagal a pörgésnél is, nem csak amikor esik a fordulat. Ezenkivul - bar lehet kevés ideig jarattam ma, ugy 4x5 percet, 10 perces szunetekkel - nem mozdult a muszerfalon a viz homerseklete C-ről. Szerintem azert ennyi utan azert kellene, nem? Biztos, hogy "hasznalja" a motor a hutofolyadekot? Eljut oda, ahova kell? Amennyit lattam a csőből végig követve, nincs sehonnan lehuzva stb (bár nyilvan akkor fojna is vhol)..
Másik, az olajszint kevesnek tunt. A tegnap kapott manualban (kösz mégegyszer Csaszi - úgy emlékszem tőle kaptam ), az ellenorzest a következőképpen irja: beinditod, alapjaraton jaratod 3-5 percig, majd leallitod.. Hagyod fuggoleges helyzetben 3-4 percig pihenni a motort, majd az oldalt talalhato olajnyilasrol lecsavarod a szintjelzot, megtörlőd, majd visszateszed, es anelkul hogy visszacsavarnad, ujra kiveszed (tehat nem kerult be teljesen a helyere) es megnezed. A min es a max között kell ilyenkor lenni. Helyes ez a meresi mod? Kb 4-5dl-t öntöttem bele..
A lánc véleményem szerint laza. Ezt egyreszt a szokasos meresbol gondolom, hogy 3-4 centi ingadozason belul kell lennie az also lancnak, lehet ez meg is van, nem vittem magammal vonalzot. Viszont ha megyek vele (ma gurultam kicsit lent a melygarazsban ), akkor ha elengedem a gazt es csak gurul es utana visszahuzom ra (termeszetesen nem durvan vagy eroszakosan), akkor csattan egyet a lánc, legalabbis onnan hallom. Nagyon mas nem lehet..Meg is akarom majd tisztitani, meg beallitani a feszesseget.
"a karbiban megtaláltam a hiányzó szivacsdarabkákat egy pók és némi szemét társaságában..."
Az igen! Ez kemény!
Ránézni sztm. még a hűtővíz, villaolaj, és fékolaj. 2000es a gép, vagyis 15 éves, és sztm ezek a nedvek még sosem voltak cserélve! Ez kb még 10eFt és +1 nap...
Nem vagyok kutya hogy mindenbe bele bízzák, de igazából azt látom, hogy túl sokat nem szereltel a motoron még. Ha elfogadod két tanácsot tudok adni.
Első vidd el egy szerelőhöz, ahol is végig ott lehetsz a műveleteknél. Legközelebb már egyedül csinálhatod a dolgokat. Én márkatárs híján mivel nem volt a közelben így csináltam anno.
Második verzió az elsőből jön.
Sok rendes embert látok, ismerek itt. Beszélj valamelyikükkel. És vagy menj le hozzájuk ha a közelben laknak, vagy esetleg egyiküket valami jó ürüggyel csábítsd le magadhoz
De ahogy Torrente mondta-" csak semmi bu... lásd! "
A kép legbalfelsőbb sarkában virít az állítócsavar.
http://www.sportmotor.hu/motor...
6csillagú csavar rugó(s) nyakkal.
http://www.sportmotor.hu/motor...
Csak üres jelző kapcsoló van a tankon. (Bal oldalt elöl) Ha kicsavarod, és a helyére tudsz tenni valami mást akkor az működhet, mert a jel eljut a műszerfalhoz, és végül is mindegy, hogy azon 0vagy5V megy, vagy valami köztes jelszint.
http://www.ebay.co.uk/itm/New-...
Ami valószínűbb, hogy haldoklik a hőgombád, ami a ventillátort kapcsolja.
Először nekem csak random módon kapcsolgatott, majd folyamatosan ment. Motorosboltban gyárit tudtak volna bele hozni 23 ezerért. de kicsit kutakodtam, és suzuki swift sedan 1.6 pont belevaló. Igaz 92-nél kapcsol és nem 102-nél de tökéletesen működik vele pár ezer Ft-ért.
Cblaci, köszi a részletes leírást és hogy gondoltal ram! :)
A C-ről vegulis elmozdult a mutato, de ugy 5-10 km után és akkor a motor már vagy 20-25 perce biztos ment. Szoval lehet valoban csak nagyon lassan melegszik... majd figyelni fogok rá..
Álló helyzetben akkor is ment a venti, ami fura, mert őszről nem emlekszek ilyenre.. Előtte meg se nem huztam nagyon se semmi, amitol be kellett volna nagyon melegednie.. majd figyelem :)
Ezek egyébként felújítókészletben kaphatók, de igazából ha időnként le van kezelve a fék akkor nagyon sokáig bírják, ha viszont az elhanyagolt szennyezett dugattyú csúszkál benne akkor berágódik és hamarabb tönkremegy, ezért is kell főleg fékbetét csere alkalmával megtisztítani a dugattyút mielőtt visszatoljuk annyira, hogy tudja fogadni az új (vastagabb) betétet a nyereg. Második képen a letisztított dugattyúk látszanak, nem könnyű hozzáférni de egy vékony ruhacsikkal körbefogva és egy kevés féktisztítóval szép eredményt lehet elérni, ha netalán van egy kis induló korrózió akkor krómpasztával szépen kezelhető a dolog. Harmadik képen már a helyén vannak a betétek és a biztosító szeget tolom vissza a csapba. Arról ugyan nem csináltam fotót de mivel úszó féknyeregről van szó a hernyógumi alatti csapokat is bezsíroztam, ez azért fontos mert ha szorul akkor nem egyformán kopnak a betétek. Negyedik kép csak egy ráadás, ha kint van a kerék érdemes a csapágyak állapotát is ellenőrízni, ha "döcög" vagy szárazon jár, netalán kotyog akkor cserélni kell, az enyém még eredeti japó de olyan mintha új lenne szerencsére. Sőt ha már nincs benne a kerék és tehermentes a motor eleje érdemes a kormánycsapágyat is ellenőrízni, általában középállásban szokot "döccenni" ha ki van verődve, ha pedig kotyog ilyenkor azt is könnyebb beállítani.
Én az alábbit néztem ki, mi a véleményetek róla?
http://www.motorgumishop.hu/mo...
Az kezikonyv zr17-et ir, mi a Z betű? Itt nem irjak? Valamint 58/69W, ez meg 58/73w.
Árban jónak tűnik.
Kimentem ma egy pár körre ebben a csodás időben. Idén az első út volt. Örülök, hogy a benzincsapos probléma után szépen megy a kicsike. Köszönöm még egyszer a segítségeteket ezzel kapcsolatban.
Természetesen van néhány dolog, amit majd szeretnék még megcsinálni rajta. A hűtőfolyadék úgy tűnik rendben van, de a kiegyenlito tartaly allapota nem valtozik, se beinditas, se leallitas elott/utan. Amikor megalltam ma pirosnal, ugy tunt, hogy nagyon melegszik, be is kapcsolat a venti. Kell ennek igy melegednie? Az hogy derulne ki, hogy nem hasznalja a hutofolyadekot? OK, tönkre megy.. De hogy lehetne megvizsgalni?
Másik jelenlegi problémam a lánc. Olvastam pár cikket ezzel kapcsolatban és en leginkabb a lanc szakadasatol tartok. Talan sokat parazok, de irtak elég csunya dolgokat is, hogy ha szakad, akkor akár combtőből is szakitja a labad. Nos, ezen felbuzdulva azert en szezon elott a lancot le akaorm cserelni. A kerek ugy tunik nincs rossz allapotban, de esetleg lefotozom es belinkelem, hogy mi a véleményetek...
A fenti melegedessel kapcsolatban nekem gyanus, hogy allo helyzetben nem 1500 korul all a fordulatszammero, hanem 2500 korul. Irtam korabban, hogy vmi nem ok a ford.merovel, de szerintem sem alapjaraton megy. A konyvben lattam olyat, hogy van a gaz markolatnal egy csavar, azzal lehet allitani a gazerot. Ez igaz?
Talan neha ugy tunik, hogy nem egyenletes az alapjarat (ja nem csak parazo vagyok, hanem optimista:)) ). Lehet ezzel segiteni egy gyertya cserevel (amit amugy is meg akarok csinalni) vagy ez lehet mas is? Karbi tisztitas? Vagy ezzel nincs összefüggésben?
Ezt a leirást találtam neked,remélem hasznodra válik miután elolvastad.
http://www.cb500-wiki.de/doku....
Hát ja az olajszintet jól mérted így kell lennie, de már sok helyen hallottam hogy teljesen becsavarják a pálcát. Annyi biztos, hogy ez gondot nem okoz!
Láncfeszítés, hajrá!
Úgy néztem a hűtőfolyadék szintje rendben van. Ma kicsit aláfeküdtem, zseblampaval.:P Upper szinten van. Mindenkeppen le fogom cserelni, de akkor nem sos a dolog, úgy tűnik.
Korábban írtam arról, hogy a fordulatszámmérő furán működik. Fel is pörög, meg vissza is áll 2-2500 környekere, de eleg lassan. Lassan reagal a pörgésnél is, nem csak amikor esik a fordulat. Ezenkivul - bar lehet kevés ideig jarattam ma, ugy 4x5 percet, 10 perces szunetekkel - nem mozdult a muszerfalon a viz homerseklete C-ről. Szerintem azert ennyi utan azert kellene, nem? Biztos, hogy "hasznalja" a motor a hutofolyadekot? Eljut oda, ahova kell? Amennyit lattam a csőből végig követve, nincs sehonnan lehuzva stb (bár nyilvan akkor fojna is vhol)..
Másik, az olajszint kevesnek tunt. A tegnap kapott manualban (kösz mégegyszer Csaszi - úgy emlékszem tőle kaptam ), az ellenorzest a következőképpen irja: beinditod, alapjaraton jaratod 3-5 percig, majd leallitod.. Hagyod fuggoleges helyzetben 3-4 percig pihenni a motort, majd az oldalt talalhato olajnyilasrol lecsavarod a szintjelzot, megtörlőd, majd visszateszed, es anelkul hogy visszacsavarnad, ujra kiveszed (tehat nem kerult be teljesen a helyere) es megnezed. A min es a max között kell ilyenkor lenni. Helyes ez a meresi mod? Kb 4-5dl-t öntöttem bele..
A lánc véleményem szerint laza. Ezt egyreszt a szokasos meresbol gondolom, hogy 3-4 centi ingadozason belul kell lennie az also lancnak, lehet ez meg is van, nem vittem magammal vonalzot. Viszont ha megyek vele (ma gurultam kicsit lent a melygarazsban ), akkor ha elengedem a gazt es csak gurul es utana visszahuzom ra (termeszetesen nem durvan vagy eroszakosan), akkor csattan egyet a lánc, legalabbis onnan hallom. Nagyon mas nem lehet..Meg is akarom majd tisztitani, meg beallitani a feszesseget.
Az igen! Ez kemény!
Ránézni sztm. még a hűtővíz, villaolaj, és fékolaj. 2000es a gép, vagyis 15 éves, és sztm ezek a nedvek még sosem voltak cserélve! Ez kb még 10eFt és +1 nap...
T9 csodái..
Nem vagyok kutya hogy mindenbe bele bízzák, de igazából azt látom, hogy túl sokat nem szereltel a motoron még. Ha elfogadod két tanácsot tudok adni.
Első vidd el egy szerelőhöz, ahol is végig ott lehetsz a műveleteknél. Legközelebb már egyedül csinálhatod a dolgokat. Én márkatárs híján mivel nem volt a közelben így csináltam anno.
Második verzió az elsőből jön.
Sok rendes embert látok, ismerek itt. Beszélj valamelyikükkel. És vagy menj le hozzájuk ha a közelben laknak, vagy esetleg egyiküket valami jó ürüggyel csábítsd le magadhoz
De ahogy Torrente mondta-" csak semmi bu... lásd! "
ftp:// 212.85.127.124/Honda%20CB500%20(S)%2093-01%20Haynes%20Service%20Manual.pdf
Az ftp:// után hagytam két szóközt, azt töröljétek ki ha bemásoljátok a böngészőbe, egyben valamiért nem jelenítette meg a fórum.