Sziasztok!
Idén cseréltem le az öreg CB400N-t egy kicsit fiatalabbra. Végül egy 2000-es évjáratú CB500 lett az utód. A motor nem volt túlságosan megbecsülve az utóbbi időben, lesz még mit reszelgetni rajta. Nem vagyok maximalista, használati tárgynak vettem, de néhány dolog azért szúrja a szemem! Tegnap leszedtem a karbit, 3000 alatt elég darabosan jár. Átnéztem a fúvókákat, de egy kevés finom fémporon az úszóház alján volt csak ami szembeötlött. A légszűrőház fedelét is rendesen összebarmolta valaki, megszaggatta a bepréselt csavarokat, de legalább nem túl passzentosan visszaszerelte egy lemez és 3 csavar segítségével. A hátsó lengéscsillapító szilentjei is rendes rendesen kivannak, magyar weboldalon nem is láttam sehol. A másodlagos légszűrő is csodás állapotban volt, de a karbiban megtaláltam a hiányzó szivacsdarabkákat egy pók és némi szemét társaságában... Olaj, szűrők és gyertyacsere megvolt, mire érdemes még ránézni ha már szét van borítva!? A Haynes-t két napig kerestem mire meglett, de míg a négyszázashoz találtam 3 fajta manuált, itt úgy látom ezzel kell beérni.
A kevésbé rutinosaknak ftp://212.85.127.124/Honda%20C...(S)%2093-01%20Haynes%20Service%20Manual.pdf
A gumicsere is aktuális hátra, kipróbálom a Michelin Pilot Street-et, de ezekre a jó magyar utakra lehet inkább maradok a diagonálnál, persze kíváncsi vagyok a véleményetekre radiál-diagonál ügyben.
A 140/70 hátsó mellé méretben mi passzol előre? Van 110/80 diagonál és 120/70 radiál a MPS-ből. Napos, gurulgatós hétvégét nektek, én még pár hétig ellegózom a géppel!
Tank leszed, (mindent menet irány szerint mondom) jobb elöl blokk fölött van a vízbetöltőnyílás. Ezt kicsavarni, leszedni. Bal oldalt alul a válótengelynél van a vízpumpa. Nem nehéz megtalálni mert oda megy a hűtőről a baloldali vastag gumicső, és a formája (kör alakú) is eléggé szivattyú kinézetű. Ezen találod a leeresztő csavart. Emlékem szerint agy 10es villáskulcs meg egy keresztfejű csavarhúzó is oldhatja a kötést. A csavart lehetőleg ne csavard ki teljesen, mert akkor jó messzire pisil. Leengeded. Leengedés közben én kijátszottam a kiegyenlítő tartály alján lévő gumicsövet is, és onnét is leengedtem a naftát. Ha már csak csöpög akkor már nyugodtan kicsavarhatod a csavart teljesen. Ha már az sem akkor jöhet a moci döntögetése behúzott első fékkel. El ne guruljon! Ekkor is kipisil egy keveset. Ráindítani? Háát én nem tettem! Csavar, gumicső vissza, és a betöltőnyíláson a megfelelő elegy lassan betölt addig míg engedi. Mikor már színig van, én beindítottam. Nekem járt magától mert volt a karbiban, és a benzincsőben elég nafta. Pár fordulat és a folyadék eltűnt, és nem azért mert mindent kiköpött! Ekkor megint feltöltöttem színig. Ezt párszor megismételtem. Miután már nem akart több eltűnni, és a nafta is nekem kifogyott, jött a kiegyenlítő feltöltése maxi-ig. Mindent összeraktam, és kész! Ja! Még 1x utána kellett nekem tölteni a kiegyenlítőt (kb50km után: majd km-ént ellenőriztem úgy aggódtam), de nem volt látványos eltűnés, semmi csak egy kicsi hiányzott! Ez volt 2 vagy 3 éve. Azóta is jó!
Ha olajcserét is akarsz közben, meg gyertyacserét is ne feledd, hogy az olajnak melegnek kell lennie, magyarán az egész szétszedés előtt menj 1-2 kört. Kezdj a vízzel, aztán a gyertyákkal, (ne feledd kifújni a gyertyahüvelyt a gyertya kiszedése előtt), és a legvégén fogj hozzá az olajnak. Az olaj addig jól összegyűlik-lefolyik a teknőbe, és az olajszűrő is kihűl annyira, hogy könnyebben lejön! A rendszerek feltöltését viszont fordítva tenném. Olajjal kezdeném, és aztán a vízzel, de úgy, hogy átfedés legyen köztük! Olaj feltölt, víz feltölt. Beindít, aztán olaj rátölt (mert ugye az is levegős volt), aztán a víz is rátölt. Valahogy így.
Nincs azzal a tollbetéttel semmi baj nem jutott más eszembe ami ilyen vékony lenne és forrasztható az anyaga. Azt is még szűkítettem, egy millis fúróhegyet dugtam bele és ahhoz kúploltam a végét, majd kihúztam a fúrót és az így megmaradt lyuk lett a végső mérete a tűnek. Csináltam egy közelebbi képet, amin látszik a tű vége illetve a láncvezetőn is látszik hol nyalogatja a görgősor leginkább, vagyis pont ott ahol megjelenik az olaj.
Aha, meg is szeretném próbálni ezeket a dolgokat magam elvégezni.
Ha jol ertem, hutofolyadekot lent leengedem, ahol irtad. A blokk es a tamaszto között vmi kütyüvel. Lefolyik.. Mennyit hagyjam csorogni? 10 perc? Be kell inditani 5-10 masodpercre, hogy az még kinyomja a bent maradt folyadekot? Aztan a gépkönyv alapján a betöltő nyilasson ovatosan befolyatom a hutofolyadekos deszt vizes elegyet.. Mennyit? 2 liter? aztan beinditom, jaratom, aztan leallitom es megnezem a szintet es utana toltok. Bárdinal neztem castrol vagy febi folyadekot. Az jo lehet? alu barat, P mentes kell és kész? Ha ezt cserelem, akkor a gyertyakat is megcsinalom. Olajat is le lehet engedni..
Ami gond, az a lanc, fék amit szinten csekkolni kellene. Szerintem log a lanc, de kenni is kellene, ugyhogy egy szerviz arra is rafer majd.
Látod, hiába olvastam el 2x az írásod, mégis azt hittem, hogy a tűd keresztmetszete T alakú! A tűd meg tollbetét! Beszajás! Köszi!
Így már minden világos! Jövő héten lesz időm megskubizni a paripám, remélem terheni is lesz valami lehetőségem. Ha mást nem a gyerekkádat teszem a csomagtartóra teli vízzel!
A láncvezető metszete T alakú (mint általában a láncvezetőknek ) ebben van a tű, ami nem kopott el hanem pont méretre van vágva, vagyis a vezető alsó síkjáig ér, ha figyelmesen megnézed az első képet akkor a csőcsatlakozás alatt a láncvezető alján kukucskál a vége. A tűt tollbetétből csináltam, peremet forrasztottam rá ami megakadályozza hogy lejjebb csússzon.
Én mindenesetre egyértelműen ezt tapasztaltam!
A láncom feszességét 1 kivételével mindig magam végeztem el. Fújkáltam amikor épp ráértem, közlekedtem esőben hidegben-melegben, sólatyakos úton is, és 28000km környékén a láncom szakaszosan és hirtelen nagyot nyúlt. Ennyi volt benne. Persze ha finomabban közlekedek, vagy csak jó időben, és nem minden nap, az év 9 hónapjában akkor tovább bírta volna, de hát ezzel jártam munkába, így kapott hideget meleget!
Persze a akkor volna tökéletes a teszt, ha nem változtak volna meg a körülmények is közben, de megváltoztam. Manapság csak jó időben, motorozok, nyelezni ugyan ugyanúgy nyelezem, csak most két személlyel, ami eddig ritka volt, most szinte csak utassal járok. Szóval sok mindennek épp az ellenkezője történik. Viszont az tény, hogy a láncot 12000km-el ezelőtt húztam meg, és azóta nem kellett! A fújkálós korszakomban volt mikor ennyit elment de akkor már lógott a lánc, most viszont ugyan olyan feszes. Sztm még vagy 10000km-ig tuti nem kell utánaállítanom. Szóval el fog menni a dupláját! De majd meglássuk!
Hogy néz ki neked az olajzó tűd? T alakú, de fém, vagy mi? Vagy igazi tű, csak a tű lekopott?
Egyébként jó ötlet! A moci lánca úgy is terhelve a villa alsó megvezetőjéhez közeledik inkább, a felsőtől meg távolodik. Tényleg ügyes! Most szerzek homok(cement)zsákokat és megnézem a mocimon hogy alakulnak a dolgok, mikor terhelés alatt van a paripa!
A hűtőfolyadékból valamivel több kell 2 liternél. A régi folyadék leengedése után 2 litert kell beletölteni (az utasítás szerint). Jó lassan, vékonyan és türelmesen, hogy a levegő fel tudjon jönni. Ezután járatás, hogy jöjjön fel a rendszerből az esetleg benne maradt levegő. Ha már nem ereszkedik a szint, utánatölteni.
Csöpögni nem csöpög semmi, de ott van körülötte a folt azota is.. Szerintem nem olaj, azt azert mashogy kell leengedni. Én a hutore gyanakszok, hogy ahhoz is hozzanyulhattak "véletlen". Menni igy nem akarok, gondolom nem jo neki, ha nincs hutofolyadek benne vagy nem megfelelő, de ez is csak inkabb para. Lehet nincs semmi baja. Egy hutofolyadekot akkor cserelek vagy csereltetek benne, artani nem art, es nem hiszem hogy tul draga lenne, még ha vmi kis szervizben is csinaljak. Mi kell hozza? 1-1,5 liter hutofolyadek, vmi jobb minőség, 1000-1500ft? + desztilalt viz.. 200ft .. ha jol gondolom. Mas ugye nem kell? A feltöltes miatt nem biztos hogy jatszanek vele. Ha vkitol latom hogy kell csinalni, utana menne egyedul is. Olajcsere szinten. Nem nagy kunszt, de mivel még nem csereltem motorban, ezert nem biztos, hogy belevagok, de majd meglatjuk. Hutofolyadeknal pl a kiegyenlitest nem nagyon ertem, hogy kell, miert kell stb.. De nem is akarlak benneteket farasztani a hianyos ismereteimmel, majd utana olvasok.. :)
Hát hogy ez az olajzo érdeme e az azért kérdéses.
Nekem az Er5 gyári lánca következő képpen alakult megvettem. Fújkáltam sprével ezerrel. 1000 km-es szakszervizben citerára húzták. No oké gondoltam ezt biztos így kell. Alig lazult meg 6 ezresnel megint citerára húzták. Oki. Biztos. No utána másik szerelő volt az nem húzkodta tovább.
Erre 3 év múlva megyek a mostani szerelőmhöz nézi - te, miért ilyen feszes ez a lánc?
Akkor volt benne majd 25 ezer ha jól emlékszem..
Szal akkor ENGEDTÜNK a láncon vissza...
Aztán 33 ezerig semmi állítás, utána évente kicsi. Majd 44.500 km-et nél csere. De ha igénytelen lettem volna akkor lehet elment volna 50 ezret is...
Szal ez meg sima láncsprés sztori...
A görgőket elnézve, hasonló az enyém is de a görgők köze, vagy heveder oldala nekem messze nem ilyen olajos. Mondjuk máig nem értem hogy a pébe hogy egyforma olajat használunk és neked alig repül el az olaj.
Tény hogy én elég sokszor mozgok a140-180 feletti, nem ritkán 200-220 feletti tartományban. Lehet jobban elrepül ezáltal?
Nagyjából Zsolti elmondta a lényeget, de azért csináltam fotókat az aktuális állapotról. Most úgy van koszosan ahogy vasárnap este leszálltam róla a kastélyos túra után. Ha sztenderen áll a motor (mint a fotón) akkor a lánc eltávolodik, ilyenkor tudok olajmennyiséget állítani, most 3,5percenként cseppen egyet. A vezetőt pont középen fúrtam ki, ezen a furaton dugtam át az olajozó tűt. A vezetőt ha elvágnám derékba akkor olyan lenne a metszete mint egy T betű, ennek a T-nek az alsó szára az olajzó közeg, vagyis pontosan ezt érintik a görgők menetközben. A felső láncvezetős megoldás is jó, de trutyisabb lesz a villád, mert az olaj nem folyik felfelé, még ha a javát el is viszi a lánc. Nálam csak lefelé tud folyni, de nincs ideje lecseppenni mert elviszi a görgő vagyis a láncvezető alja folyamatosan olajnedves. Tudom az öndícséret gyalázat, de ez tényleg jól sikerült, 2013 tavasza óta teszi a dolgát szinte észrevétlenül.
Én nagyon elégedett vagyok a láncolajozómmal. 14000km-t tettem meg az olajozóval eddig, és csak az első 1000km után kellett a láncon állítani, ÉS! azóta is feszesen áll a lánc! Semmit sem nyúlt azóta, pedig utassal mentem szinte kizárólagosan. Ez nekem többet jelent, mint hogy mennyire mocskol, vagy mennyit kell esetleg fölötte állni, és fújkálni. 5000km-ént töltök a tartályába kb. 1 decit, és kész! Szenzációs! Minden láncos motort ilyennel kéne forgalmazni! Ha így halad tovább tuti megduplázom a lánc élettartamát, pedig az is elég jól bírta, 29000km után kellett cserélnem! Csak azt 9-12000km-t utána kellett feszítenem! Most meg bő 12000km után is olyan mint ahogy anno megfeszítettem! Persze a kis lánckeréknél gyűlik a dzsuva, meg a felni, villa is törődést igényelne, de ez inkább az én hanyagságom, hisz tavaly pld. csak 1x mostam le 5 perc alatt egy benzinkutas nagynyomásúval! Szóval az olajozó nekem bejött!
Én nem vagyok igazán kibekulve evvel a lancolajzo izevel. Mondjuk a PDoiler az ecsetes ezt fejlesztettem tovább. Az kívülről alig vagy szinte semmit sem ken téli állás alatt nagyon nagyon minimálisan kívülről meg is rozsdallt a lanc. A belső gorgokon látszik vékony film réteg, de legutóbb mikor deklit bontottam elég csehul nézett ki az első fogaskerék...
Dobnam már ki belőle sokszor de olyan drága volt hogy marad. Minden esetre elmondtam párszor, még egyszer nem tenném fel a motorra.
Későbbiekben még változhat a véleményem, de még mindig nem vagyok hanyatt esve a cucctol. Kényelmesnek kényelmes ez tény a többit hagyjuk..
Köszi! Hangos az újszülött fiam, mint egy nyitott rendszer!
Aha! laci megoldása nekem tuti nem lesz jó, mert az alsó részhez nem ér a láncom!, és ismerem Taschner művek megoldását, személyesen kérdeztem meg Tőle, még tavaly nyáron. Egy zsiguli karbi belső fém benzincsövét (az pipa alakú) használta fel erre a feladatra. Fúróval kifúrta a helyét, és erős 2komp. ragasztóval ragasztotta a csövet a láncvédőbe. Mondjuk az Ő láncvédője vagy 3cm vastag! Lehet akkor ez a módszer lesz valahogy, meglássuk!
Ja a hűtővíz szintjét semmi sem jelzi! Van egy hőmérséklet mérő, de az nem jelzi, ha fogyna a nafta. A kiegyenlítő is csak akkor jelzi, ha a mész a mocival, mert csak üzem állapotban működik.
Gratulálok a picihez és jó egészséget kívánok Nektek.
Lacinak a koptató alsó ágába van belekötve az olajzó csöve és arról súrolja le a lánc miközben végig csúszik rajta. Szerintem van róla galériája. Ellenben ha jól emlékszem Taschner a GSX-r-en a koptató felső részébe kötötte bele. Nézd meg, talán valamelyik galériájában benne van.
Idén cseréltem le az öreg CB400N-t egy kicsit fiatalabbra. Végül egy 2000-es évjáratú CB500 lett az utód. A motor nem volt túlságosan megbecsülve az utóbbi időben, lesz még mit reszelgetni rajta. Nem vagyok maximalista, használati tárgynak vettem, de néhány dolog azért szúrja a szemem! Tegnap leszedtem a karbit, 3000 alatt elég darabosan jár. Átnéztem a fúvókákat, de egy kevés finom fémporon az úszóház alján volt csak ami szembeötlött. A légszűrőház fedelét is rendesen összebarmolta valaki, megszaggatta a bepréselt csavarokat, de legalább nem túl passzentosan visszaszerelte egy lemez és 3 csavar segítségével. A hátsó lengéscsillapító szilentjei is rendes rendesen kivannak, magyar weboldalon nem is láttam sehol. A másodlagos légszűrő is csodás állapotban volt, de a karbiban megtaláltam a hiányzó szivacsdarabkákat egy pók és némi szemét társaságában... Olaj, szűrők és gyertyacsere megvolt, mire érdemes még ránézni ha már szét van borítva!? A Haynes-t két napig kerestem mire meglett, de míg a négyszázashoz találtam 3 fajta manuált, itt úgy látom ezzel kell beérni.
A kevésbé rutinosaknak ftp://212.85.127.124/Honda%20C...(S)%2093-01%20Haynes%20Service%20Manual.pdf
A gumicsere is aktuális hátra, kipróbálom a Michelin Pilot Street-et, de ezekre a jó magyar utakra lehet inkább maradok a diagonálnál, persze kíváncsi vagyok a véleményetekre radiál-diagonál ügyben.
A 140/70 hátsó mellé méretben mi passzol előre? Van 110/80 diagonál és 120/70 radiál a MPS-ből. Napos, gurulgatós hétvégét nektek, én még pár hétig ellegózom a géppel!