Ha jó állapotban van a kiszemelt gép, szerintem ne aggódj néhány 10E km miatt! Csináltak már 300 000 km-es (!) tesztet is vele. Ilyet más motorral kapcsolatban még nem hallottam... http://youtu.be/yc1wtETCSjM
178 magas és 78 kilo vagyok.Kényelmes,bőven elférek a cb-n.Két személyel is kényelmes.Nekem 100 felett már zavaro a menetszél.Ezért kapott egy plexit.Még nem teszteltem.Nekem nyugis tempoban(90-110) olyan 4,5l/100 km a fogyasztás.De rá férne egy karbi álitás.Valoszinű akkor pár decivel kevesebb lenne.
A motorblokk a 2 "készülékben" ugyan az, de a karburátor hangolása miatt a CB (az előd) erősebb, a CBF környezetvédelmi norma miatt gyengébb. Viszont futómű, váz, felszereltség (dobozolhatóság, gumiválaszthatóság, miegymás) szempontjából meg a CBF a nyerőbb! "Kis" munkával, meg költséggel a karbi CB szintre hozható, így a CBF-nek rögtön csak előnye lesz!
Elsősorban a koruk a különbség. CB 1993-2003, CBF 2004-2008.
A CBF kicsit "korszerűbb" rugózás tekintetében, környezet kímélőbb (ezért gyengébb is kicsit). A CB 1996-ig Japánban készült, hátul dobfékes, szürke felnikkel készültek. 1997-től Olaszban készültek, hátul tárcsafék, arany felnik.
A három Japán 500-as közül (Kawasaki ER-5; Suzuki GS 500) szerintem ez a legjobb (én elfogult vagyok).
Motorvásárlás előtt állok, több típust is megnéztem már. Eddig ez a típus tűnik a legszimpatikusabbnak viszont nem tudok néhány dolgon eligazodni. Mi a különbség a CB500 és CBF500 között?
Nyisd meg az egyik karbi alján a leeresztőcsavart. Ha nem csurog a benya akkor valamit rosszul raktál össze a csapban. Ha folyik, akkor új problémád lett!
Köszönöm, megpróbálok ezekre ránézni, mi lehet a baja. De egyenlőre beinditani kellene. Kicseréltem a benzincsapot, van benne 2-3 liter benzin, de nem indul. Forgatja, probalja, de nem indul el. Nem tudom mi lehet a baja..
Üdvözlet motorostársak! Mint ígértem megosztom tapasztalataimat a műszerfal izzójának cseréjéről, és egy-két fénykép még a talált táblázatokról segítségül. Elkezdődött az idei felkészítés is.
Először a lámpát kell leszerelni két csavar tartja oldalanként a konzolhoz, majd a sebességmérő kábelét kell kicsavarni a műszerfal hátuljából. 3 csavar tartja a műszeregység hátsó borítóját egy felül, egy-egy oldalt alul. Eltávolítás után egyszerűen levehető a borítás. Ha tovább szeretnénk leszerelni az egész egységet 3 anyacsavart kellene kitekerni és az egész levehető. A kis izzó cseréje már pofon egyszerű egy gumi házban van csak ki kell húzni.
Ezek a Haynes Manual ajánlott nyomásértékei, de szerintem sem kell szentírásnak venni. Hiszen a Rider na meg az utas is lehet 50 kiló de lehet 120 is. :) Jobb lett volna több értéket közölniük a terhelés függvényében.
Köszönöm szépen a tanácsokat!
Kívánok mindenkinek az idei motoros szezonra, szép időt, balesetmentes közlekedést, műszaki problémáktól mentes gurulást. ( ez utóbbi felesleges volt ....ez a legmegbízhatóbb motor )
"vagy egy bizonyos fordulat alá nem esett, vagy bizonyos fordulat fölé nem ment"
A jeladó vezetékének szakadása nem gondolnám hogy a méréshatár csak egy bizonyos tartományára hatna, kontakthiba esetén vagy mér vagy nem, esetleg ingadozik. A műszer mechanikai hibájára tippelnék, Deprez jellegű műszereknél előfordulhat a visszahúzó rugó szakadása is. Találgatunk...
Kötést az évfordulód előtt min egy max kettő hónappal kell elkövetned. A felmondást neked kell levélben elpostáznod a régi biztosítódhoz. Ez a legfontosabb! A régi biztosítód neked kiküldi a bonusz malusz besorolásod, de neked ezzel semmi dolgod sincs, mert a biztosítók egymásközt egymásnak ezt kiadják. Ennyi. Az új biztosítódtól megjön a csekk, és azt Te időben befizeted.
Japp elektromos jeladós a ford.szám mérő, és a sebességmérő is a CBF-ben. Én a jeladó kontakthibájára gyanakszom inkább! Ez akkor szokott előfordulni mikor törik a motor, és a csati nyakánál sérül a vezetéke. De ne legyen igazam!
A Netrisk.hu-t nyugodt szívvel ajánlom. Hosszú évek óta rajtuk keresztül intézem az autóim, és a motorjaim kötelezőjét. Volt pár autó cserém, meg már két motornál járok és szinte minden évben más biztosítónál vagyok, vagy ha nem is váltok, újrakötöm a meglévőnél, mert azt tapasztalom, hogy újrakötéssel is sok esetben kedvezőbb árat adnak. Nem is értem miért érdemel egy új ügyfél többet, mint egy (szerintem megbecsülendő) régi?
A fordulatszámmérődnél ne keress bovdent, mert az egy egyszerű lengőtekercses műszer aminek működéséhez kell egy "test" és egy 12v-os táp, valamint a jel (régebben a megszakítótól, újabbaknál jeladótól) amit a műszer millivoltokká alakít ami kitéríti a mutatót. A lényeg hogy ez egy egyszerű műszer aminek szorulhat a forgópontja, vagy esetleg a mutatója egy korábbi kontár szerelés miatt, de az is előfordulhat hogy a kivezetett forrasztási pontok lazultak fel, ilyennel már találkoztam én is. Óvatosan szedd szét és téritsd ki az újjaddal a mutatót, ha nincs mechanikusan baja akkor szépen visszatér alapállásba, ezután ha átforrasztod a forrpontokat és továbbra is pontatlan a műszer akkor nagy valószínüséggel cserélni kell.
http://youtu.be/yc1wtETCSjM