A mágnesszelep Lovato és itt be lehet szerezni:link
A csap Buzzetti és itt is találsz:link
2-3 évvel ezelőtt egy kicsivel olcsóbb volt de nem nőttek az árak számottevően.
A benzincsap azért nem hasonlít mert levágtam a karját és hornyot alakítottam ki a tetején, nekem a tárolórekeszben kapott helyet és ha hozzáér valami akkor elállítódhatott volna, így viszont csak csavarhúzóval lehet állítani.
Príma az olajozó rendszer! Lehet hogy szakmai ártalom, de én is az automatizálás felé húzok... :) Megkérdezhetem milyen típusú (illetve eredetileg mibe való) a 12V-os mágnesszelep és a szabályzócsap? És honnan sikerült beszerezni?
Na igen, a beállítás volt a dolog oroszlán része. Stopperrel a kezemben vártam mikor esik le az első csepp, aztán addig kalibráltam míg nagyjából 1perc alatt hízott akkorára hogy a súlyánál fogva leszakadjon... egyik működő olajozó gazdája írta a percenkénti egy cseppet, hogy az jó. Na nekem nem volt jó, sőt az első olajzós túra 200. kilóméterénél el kellett zárni, mert látványosan telítődött a lánc. Aztán próbáltam 5 perces intervallumot, de azt meg kevésnek találtam... végülis hosszas játszadozások utám 3-3,5 perces csepegés lett az arany középút. A félperces szórást az olaj folyóssága adja, melegben inkább a 3perc az igaz, most a napokban mértem rá kíváncsiságból stopperrel. A csepegés egyébként a viszonyításhoz kell mert menetközben még mielőtt meghízna a csepp leveszik a görgők, vagyis inkább folyamatosan olajnedves a láncvezető, amikor viszont középsztenderen van a motor a cseppenések közötti időt az átfolyás mennyiségének szabályozásával állítom.
Ez az olajozó nem sok idődet vett volna el, mivel már kitaposott az út és tudtam volna segíteni, igaz csak írásban. A láncvezetődet viszont nem lehet úgy megcsinálni mint ahogy nekem van, tudom az egyik márkatársatoktól, de ott ahová a mostanit tetted ugyanúgy olajozott volna az én megoldásom is.
Mindegy, ha már költöttél rá ezt kell pontosan beállítanod, arra azért figyelj nehogy eláztassa a hátsó traktust, mert abból még perec is lehet. Szóval először kevesebbet adj neki aztán a lánc állapotából már tudsz következtetni a mennyiséget illetően, az elején jó ideig elszórakoztam én is ezzel, de tavaly pl. már hozzá se nyultam.
A láncolajzó is tervben van egy ideje. Hasonló homemade megoldáson agyalok, mint cblaci.
Az ülés alatti műanyag idom mögött elég nagy hely van akár egy litere tartálynak is, így nem kéne állandóan töltögetni, viszont a feltöltéséhez szét kell szedni a fél motort...
Mágnesszelepből akad egy levegőre való, amivel a tartály fals levegőjét tudnám zárni és a feltöltésnél vagy hosszabb idejű tárolásnál egy csappal lehetne elzárni.
Már csak egy megfelelő méretű tartály kell, valami jó ötlet a tartály utántöltésére a szint figyelésére és persze sok-sok türelemre mire összeáll a remekmű
Egy újabb tanulságos eset a mai napra!
Már a motor vásárlása után feltűnt az édeskés illat ami a motort körbelengte használat után. A szerelő is szólt mikor átnézte a motort, hogy vagy 4 deci hűtőfolyadék hiányzott a rendszerből és a hűtősapka is újnak tűnt! A kiegyenlítő tartályban iszapos volt már a hűtőfolyadék és ma a cseréjénél fény derült az édes illat okára!
Az iszapos trutyi eldugította a kiegyenlítő tartályt és így a normál üzemi túlnyomás nem a tartály felé hanem a hűtősapkán keresztül gőz formájában távozott.
Kíváncsi vagyon 2000 óta vajon hányszor cseréltek hűtőfolyadékot....
Szuper, ügyes vagy! :) Ha ezt így, kompletten megkaptam volna, akkor jó lenne, de tényleg nincs időm...
Mi alapján lőtted be a cseppek számát? Mert egyébként mindenhol 1-2csepp-percet írnak.
Viccet félre, tényleg nem kötekedek csak bosszant hogy mit képesek eladni és mennyiért.
Nemrég az olajos topikba leírtam hogyan működik az enyém, bemásolom neked is hogy lásd a segítő szándékot is, az ízetlennek tűnő megjegyzéseim mellett, ezután döntsd el saját magad hogy megérte-e amit vettél 15ezerért. Ráadásul ez egy harmadik éve jól működő rendszer.
Több fotót is csináltam hogy komplexebben lásd az egész elhelyezést. Eléggé együtt vannak a dolgok, az olajtartály a nyereg alatti tároló rekeszben kapott helyet és nem más mint egy Lada Niva hidraulikus kuplung tartály.
Az első kép azt mutatja ami az egész redszerből látszik, jobban nem tudtam elbujtatni helyszűke miatt, közelről fotózva szembetűnő, egyébként nem annyira feltünő.
Második képen már la van véve a lábtartó és a kis krómozott dísz, az olajozó tű (ami egyébként egy réz toll betét) átfut az alsó láncvezetőn és a másik oldalon pontosan a vezető élére engedi az olajat, ahonnan a láncgörgők veszik le.
Harmadik képen látszik a csepp és a görgők helyzete, amikor nem középsztenderen van a motor ezek érintőlegesen találkoznak. Igazából a csepp nem alakul ki menet közben, mert az olajnedves vezető folyamatosan érintkezik a lánc görgöivel. Sztenderen viszont jó hogy eltávolodik a lánc mert a cseppenés idejét mérni tudtam és az alapján szabályoztam az átfolyást, ami 3-3,5 percenkéni lecseppenéssel lett tökéletes.
A negyedik képen a mágnesszelep keresztreteszeléséhez szükséges alkatrészek láthatóak és annak biztosítéka, ezek az oldaldekni alatt kaptak helyet. A kis Siemens relé az üresjelző áramköréről kapja a betápot, ennek a relének a nyugvó érintkezője van a mágnesszelep működtető körébe kötve, vagyis, üres fokozatban zár a mágnesszelep és nincs olajozás. Utolsó képen az elején említett Niva kuplungtartály látható és utána közvetlenül a szabályzó csap, amire jelzéseket is pontoztam arra az esetre ha komolyabb olajozásra lenne szükség pl. hosszabb túrán bekövetkező tartós esőzéskor. Nagyjából ennyi a lényege, ez a 3. szezonja, közben (főleg az elején) voltak kisebb módosítások de az elv nem változott.
Komolyan mondom érdemes lenne ilyeneket gyártani, egy primitív műanyag tartály egy csappal, amihez tartozik 1 méter benzincső... ráadásul szerintem nem is ízléses.
Mondjuk ha csak 10ezerért adnám is lenne rajta ötszörös haszon...
Hát Angliában nem olcsó a munkaerő! No meg ebben a postakoltség majd 5 ezer. De youtube-on lehet találni jópofa házi készítésúre is ötleteket.
Egyébként nem sajnálom rá a pénzt. Az elmált 3-4 évben elhasználtam kb. 8-10 flakon láncsprét, az kb. 30ezer, ennyi alatt meg ebbe beletöltök majd kb. 1500-2000 forint ára olajat. No meg ha a 4 láncszet helyett pl csak 2 megy el, akkor bőven visszahozta az ára többszörösét! És még kényelmesebb, tisztább is! :)
Ok, lehet igazad van, de a kreativitásomat a munkahelyemre tartogatom, így nincs időm utánajárni, hogy összeszedjek mindent, majd összeszereljem, s még izléses is legyen. A munkahelyem meg megfizeti az időmet...
Szóval én így mérlegeltem.
"Ennyiért meg ahogy néztem nem lehet kapni semmilyen, még hasonló elvű olajozót sem."
Ebben én nem vagyok olyan biztos.
Mágnesszelep+segédrelé+ benzincső+olajtartály+szabályzócsap
4500+1000+500+550+1800=8350FT
megtakarítás: 15000-8350=6650FT
Ráadásul amit ezekkel össze tudnál állítani az automatikusan nyit-zár és üresben zárja az olajzást.
Nagyon 1xű, megrendeltem a gyártó honlapján. Illetve pontosabban a webshopjukban. Angliából jön, nemzetközi ajánlottként, vagy mi... Nyomon lehet követni a csomagot. Nem olcsó a postaköltség, de így is kb. 15ezer volt az egész költség. Ennyiért meg ahogy néztem nem lehet kapni semmilyen, még hasonló elvű olajozót sem.
A csap Buzzetti és itt is találsz:link
2-3 évvel ezelőtt egy kicsivel olcsóbb volt de nem nőttek az árak számottevően.
A benzincsap azért nem hasonlít mert levágtam a karját és hornyot alakítottam ki a tetején, nekem a tárolórekeszben kapott helyet és ha hozzáér valami akkor elállítódhatott volna, így viszont csak csavarhúzóval lehet állítani.