sziasztok a lehet hogy roszul irtam körbe amit akartam de nem egészen a légszüröt neveztem meg ha félre értetétek bocs. a blokk tetején van egy cső a tank alattjobb oldalon ha jol tudom azt hiszem a hengerfejből vezet ki ez a csö és egy négyzet alaku dobozvan benne amit szétlehet álitolag szedni de én még ezt nem probáltam meg.egyenlőre:)) remélem jól körbe irtam a mondanivalomat .válaszokat köszönöm előre is
Ez a CB750 valahogy mindig megérint! Néha gyenge pillanataimban elfog a vágy, hogy vegyek egyet és otthon, darabonként felújítsam! De két motor nem fér meg egy garázsban...vagy mi. De akkor is eszméletlen bringa a 750! (akár a régi, akár a mostani. Japánban a mai napig gyártják, amúgy! Idén szűnik meg).
Nos, akkor valóban rossz helyen próbálkoztunk, pedig olyan kézenfekvőnek tűnt mindkettőt meglazítani, így tiszta a kép, köszönöm! Az a kis "cetli" bal oldalon pont ott szakadt el, ahol említik, a gépkönyvet meg azért nem néztem, mert tisztán emlékeztem, hogy anno 10-15 mm a láncnak a holtjátéka, ha a hátsó fogaskerékről hátrafelé húzzuk, pedig 2-3 mm, szóval ez most meglepett, de jó, hogy tisztázódott, mert különben érdekes dolgokról számoltam volna be itt a fórumon, ha a "kézenfekvő" dolgok szerint járok el.
Egy sima csavar végén anyával!
1 csavarfej megfog villáskulcsal
2 anya megfog szintén villás v. csill. kulcsal
3 anya lazit
(előtte nyilván a határolókat meglazitani)
Félreértések tisztázása végett, a gépkönyv megfelelő fejezetei.
Lánc belógás középen: 30-40 mm
Ha jól látom a bal oldali csavar az maga a tengely vége, azt max ellentartani kell. A jobb oldali lesz a lazító csavar. De ha a leírásban szereplő meglazítási sorrendet követed, akkor nem lesz hiba!
4 cm? Wow, nem 10-15 mm az ideális lánc holtjáték? A lánc egyébként nem régi, nem tudom, kik állíthatták be.
Enrico: Igen, a kipufogó felöli oldalon vagy egy akkora csavar, de mindkét oldalt ki kell lazítani nemde?
Kicsit ellentmondásos a doki! Ha nincs mérhető olajfogyasztás akkor nem lehet olaj a szűrőházban. Ahol karter gáz van ott fogy az olaj, más dolog egy sportmotor ahol extrém igénybevételkor (pálya nap) kerűlhet olaj a légszűrőbe mivel eleve nagyon felhevűl és gőz formájába bejut a légszűrőhöz, mivel cső vezet fel oda. Ha én motort veszek nagyon odafigyelek erre, inkább tovább állok ha karter gáz legkisebb nyomát is tapasztalom, a doki sokkal okosabb mint én, de én meg sokezer kilómétert akarok menni azzal a motorral amiért keményen kell dolgozni. Üzemmeleg járó motornál az óvatosan kicsavart olajbeöntő is sokat elárul!
Nem kell utánanézned Zoli, a kondenz viz jelen van hidegindításkor (a kipuból is az folyik)és arra alakították ki a leeresztő csövet mert attól savasodhat az olaj is. A karter gáz más, attól olajsaras lesz a szűrő és az nem tünik el, a kondenzvíz eltünik ha üzemmelegre melegszik az olaj teljesen. Rövid szakaszokon használva télen jellemző ez a jelenség mert akkor képes felgyűlni a kondenz víz, ezért kell a leeresztő.
Én őszintén bevallom, hogy volt már folyadék a leeresztő csövemben. Igaz nagyon ritkán fordul elő. Anno a GN125-ben is volt, annak sem volt semmi egyéb baja, olajat sem evett semmi. A motordoki rovatot olvasgatva találtam még ezt a hozzászólást anno. Most akkor nem tudom melyik az igaz út De ha már alapból kialakították a kartel gáz kondenz folyadék leengedő csövet, amit egy mozdulattal lehet üríteni, lehet, hogy normál jelenség. Utánanézek!
Sziasztok! Tegnap megvettem a gépet és marhajó mindenkinek tetszik még a szomszédok is átjöttek tegnap és ittunk rá egy nem keveset Azt hiszik sokan hogy újj. szép állapotút fogtam ki...nézzétek meg....
Még mindíg eladó a motorom:
http://www.kepesmotor.hu/honda...
Ez a CB750 valahogy mindig megérint! Néha gyenge pillanataimban elfog a vágy, hogy vegyek egyet és otthon, darabonként felújítsam! De két motor nem fér meg egy garázsban...vagy mi. De akkor is eszméletlen bringa a 750! (akár a régi, akár a mostani. Japánban a mai napig gyártják, amúgy! Idén szűnik meg).
Csak szabadkozik, neki is szalon állapotú CB500-a van
1 csavarfej megfog villáskulcsal
2 anya megfog szintén villás v. csill. kulcsal
3 anya lazit
(előtte nyilván a határolókat meglazitani)
Lánc belógás középen: 30-40 mm
Ha jól látom a bal oldali csavar az maga a tengely vége, azt max ellentartani kell. A jobb oldali lesz a lazító csavar. De ha a leírásban szereplő meglazítási sorrendet követed, akkor nem lesz hiba!
Enrico: Igen, a kipufogó felöli oldalon vagy egy akkora csavar, de mindkét oldalt ki kell lazítani nemde?
Nagyon szép irigykedem szebb mint az enyém
Sok-sok balesetmentes közlekedést!
http://totalbike.hu/technika/motordo
ktor/doki070613/
Az a csavar felöli oldal a másik oldalon van az anya
Én őszintén bevallom, hogy volt már folyadék a leeresztő csövemben. Igaz nagyon ritkán fordul elő. Anno a GN125-ben is volt, annak sem volt semmi egyéb baja, olajat sem evett semmi. A motordoki rovatot olvasgatva találtam még ezt a hozzászólást anno. Most akkor nem tudom melyik az igaz út De ha már alapból kialakították a kartel gáz kondenz folyadék leengedő csövet, amit egy mozdulattal lehet üríteni, lehet, hogy normál jelenség. Utánanézek!
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070613/
Zoli