Csak tudja tán hogy melyik a légszűrő ház , az a minimum! Szerintem ha bővebben kifejti millyen dobozra gondol és a blokk melyik oldalán vezet ki az odaveztő cső akkor tudunk segíteni.
A \"hengerfejből elvezetett gázok\" azok a karter gázok és azok akkor képződnek ha kopott a motor és a dugattyúgyűrűk átengedik a kompressziós nyomást. A megemelkedett karter gáz egyáltalán nem normális jelenség, kísérő tünete hogy olajos taknyos a légszürőház belső része és a légszűrő. Mivel vissza van vezetve a légszűrőházba ez a cső, a motor visszaszívja ezeket a gázokat, ezért van az hogy a végóráit élő motoroknak ki szokták vezetni a karter csövét mert annyira koncentráltan van jelen az olaj pára hogy nem képes működni a motor és alapjáratot képtelenség beállítani. Amikor vettem a CB-1et nem tudtam ezt ellenőrízni mert a tank alatt van a szűrőház és a tankot le kell szedni hogy hozzáférjen az ember. Otthon aztán szétszedtem és boldogan nyugtáztam hogy porszáraz a belseje! Ez azóta is úgy van pedig négy henger dolgozik és nem kis fordulaton .
Nagyon komoly! Lehet egy kicsit megtépték előzőleg? Amúgy a lánc belógásának középen 4 cm körül kell lennie. Ha sokat kell utánállítanod, akkor lehet, hogy már az utolsókat rúgja szegény lánc. Ha sprayzed szorgalmasan, akkor brutálisan meghosszabítható az élettartama.
gondolom 12000 km szerettél volna írni, és megnyugodhatsz, valóban ennyi a szervíz intervallum! Még egy ok a CB500 mellett. Persze MINDIG olajszűrővel együtt cserélj olajat.
Lehet, hogy a légszűrő dobozra gondolsz. Bal oldalt van rajta egy 3 csavarral rögzített műanyag feldél. Ez alatt bújik a légszűrő. A légszűrő aljában van egy kis gyűjtő medence, ebből egy pipa vezet a külvilág felé, ahol egy cső megy a lábtartóig, a végén egy dugó. Nos itt ürül ki (ha jól tudom) a hengerfejből elvezetett gázok lecsapódása. Ezt a dugót néha ki kell engedni, hogy a fáradt gőz távozhasson :) Ez a csapadék képződés normális jelenség a 4T motoroknál. Talán egy míveltebb klubbtag majd jobban kifejti!
sziasztok köszönöm az infót sokat segitet az ábrák tényleg nagyonjól szemléltetnek mindent legalább meglátam mivan a belsejébe a motornak nem mintha babrálni akarnám. a szerviz intervalumokat kicsit furának tartom föleg az ojacseréjét 120000? én ugytudtam6000km enként szokták cserélni meg még valami a a blok oldalán felülvezet ki egy csö és egy dobozba vezet az a doboz mi célt szolgál a hütöviz beőntő van melete . válaszokat elöre is köszönöm
Reggel ismét csavarlazító, krova... meg sem mozdul. Kezdek gyanakodni, hogy bal menetes... á, jelölve lenne. Gépészmérnök ismerős felhív, aki spéci, erős szerszámokat hozott, hosszú húzórúddal... semmi. Ráhúztunk még egy rudat házilag a gyárira, hogy hosszabb legyen az erőkar, de megint csak semmi, már hajlott, meg minden kínja volt. Még nézegettük egy darabig, aztán szólt, hogy menjek a kocsijához, ahol elővett egy akkora bazi szerszámot, amit traktorokhoz szoktak használni, lehetett vagy 15 kg. Azt mondja: "Na, ezzel talán meg tudnánk csinálni, ha bele lehetne tenni a kisebb fejeket". Tehát annyiban hagytuk az egészet, így még nem jártam, egy rohadt csavart nem tudtam meglazítani.
Akkor nem messze motoroztatok Karcagtól, ahol valójában lakom. Nyugtató, amit Zolival írtatok, de tényleg!
Ma meg akartam feszíteni a láncot, mert olyan laza, hogy csoda, hogy nem csapkodott, s a lánc felőli bal oldalon egy 17-es csillaggal próbálkoztam, de nem emberi erővel van ráhúzva. Este befújtam csavarlazítóval, reggel nekiesek mégegyszer krova készlettel. Fene a pofáját
Ma jól telt a nap, a faterok (így hívjuk magunkat) dacolva széllel hideggel boldogan szelték a kilómétereket. Csaptunk egy Kisújszállás-Mezőtúr-Szarvas-Gyomaendrőd-Füzesgya
rmat kanyart. Gyomaendrődön nem volt szerencsénk mert nem volt nyitva a motormúzeum, de Szarvason megnéztük az arborétumot és Laci haverom (Zoli te ismered) felcsapott hajóskapitánynak . Szarvas és környéke egyébként gyönyörű hely ajánlom figyelmetekbe, legközelebb a családot is elviszem. Akkora szembeszél volt hogy azt hittem háromszázzal megyünk , egy előnye volt, az hogy nem volt bogár és a plexi tiszta maradt. Kelet Magyarország minden szegletét bejártuk idén, jövőre tervezzük a Balcsit az Ormánságot és Sopronkörnyékét persze az már sátras lesz, nem 1napos. Ha valamelyik várban vagy sétahajón a vendégkönyvben láttok három nevet és utána az van írva hogy Faterok Motoron azok mi voltunk.
A kis CBR 125-ös 8ezret fordul 100km/h-nál és mégis sokat kibír. Nagymotoroknál persze kisebb a fordulat de sokkal nagyobb a nyíró erő ami a blokk alkatrészeire hat keményen, a láncot és a gumit is nem véletlen zabálják. Visszatérve a blokkra: az anyagminőségben nincs nagy különbség viszont a nagyobb motoroknál nagyobb erőhatások érik az alkatrészeket, a kis 250-es CBR-ek 18ezer körűl forognak és mégis eszméletlen sokat kibírnak, képzeld el milyen olajnyomás van akkora fordulaton. Úgy van az kitalálva hogy bírja.
In English, Haynes
A gyertya cserétől, a full generálig! Nagyon részletes, szemléletes leírás, szervíz felkészültségi szintet is megad egy adott művelethez (1-5 villáskulcsig :)) Az 1 a kezdő, az 5-öt már csak szerelővel végeztesd, (vagy profi DIY emberke, Do It Yourself-csináld magad stílus).
Ne viccöljünk már! :D 10ezer felett tilt a CB500, ezért a 6000-es fordulat meg sem kottyan neki! 140-150-es utazó nem probléma. Megint más egy nagybandi, amit jószerével 3-4000 felé sem pörgetsz :) Nyugodtan használhatod 6000-nél a lovat. Persze üzemmeleg állapotban, és megfelelő olajjal ;)
Rendben van minden a motorral, most már biztos vagyok benne (a gumi is tiszta kocka hátul, nem volt ez döntögetve sem)! Ez nálam olyan, mint egy friss párkapcsolat, eleinte nagyon kritikus vagyok, semmi nem tetszik, s idővel válik számomra nagyon szerethetővé...
Egy általános dolog, ami azt hiszem, mindenkit érdekelhet. Az megszokott jelenség, hogy a nagyobb motor tulajok "lenézik" a kisebbeket, s csak jótanácsként mondták a körömben (nekem van a legkisebb motorom egyébként), hogy 6 ezer fölött ne használjam utazóban, mert szét fogom hajtani/szétpörög.
Mert hogy az övéik 150-160-nál sem pörögnek 6 ezret.
Én úgy veszem észre, hogy 130-at még megy utazóban, de itt mindig olyan jó észrevételek vannak, hogy nem röstellek beírni.
Zoli99 köszi a választ! Holnap megyek a motorért :) Akkor a 15 w 50 nem jo választás a cb 500 hoz? Mit mondtok rá? Csak azért mert a motorkatalógus ezt irja lehet h nem jo-(használtmotorteszt)-pontosan.
Elmondásod alapján szerintem az alajszivattyú meghajtólánca lehet. Mivel nincs feszítője mint a vez.láncnak gondolom csak minimális belógása lehet kb1-2mm.
Beszakadt csavarok kiszedésére van spec.készlet ami úgy működik, hogy belefúrnak a beszakadt csonkba és egy hasonlót mint a menetfúró (csak fordított menettel) belehajtanak ami megszorúl és mivel ellentétes kifelé hajtja a beszakadt tőcsavart.
Minden valamire való autószerelő műhelyben van ilyen, biztos segítenek 5perces meló.
Sziasztok!
Ritkán írok mert olvasni jobban szeretek, köszönöm a sok hasznos infót, néhány reagálás:
- a PC26-on is van sztender visszajelző
- jól néz ki a leömlő, ennyit szerintem megér(én amennyit már kinlódtam a festéssel)
- én csak az 1-be váltásnál és néhány kanyarnál használom a kuplungot illetve visszaváltásnál (szerintem nem gond az, hogy megálláskor, több sebesség visszaváltásakor kicsit ki kell engedni a kuplungot, ezt már a tanfolyamon is tanultuk)
-ha valakit érdekel a kuplunglamellák méretei: 1db 125x108 és 6 db 125x102 (külső, belső átmérő) Az eredeti vastagságát nem tudom
Itt volt az ideje egy láncszett cserének, láncméret akinek kell:D.I.D.525V 108 szem. Első fogaskerék: JTF297.14(a gyári előírt a 15 fogas) Hátsó lánckerék: JTR1332.40(ez az előírt)
Olaj és szűrőcserével(folyamatban van a lamellák újrarendelése) összesen egy 50-es
Teszek majd fel képeket a kőrfűrészlapról!
Kérdésem azért nekem is van, ki tudja, hogy a kuplungház(?) mögött levő szemesláncnak mi a feladata és annak feszesnek kell-e lennie?
Beszakadt deknicsavart hogyan lehet kiszedni?
Bocs de én félre értettelek, azt hittem hogy alapjáraton magától ugrott be valamelyik fokozatban. A váltó a legbonyolultabb szerkezet de normális esetben tovább bírja mint a henger és tartozékai ill. a forgattyús mechanizmus. Általában ha hengert kell fúrni és (vagy) a forgattyús mechanizmust felújítani a váltóhoz még nem kell nyúlni mert akár kétszer annyit kibír. A kopott váltó produkál olyanokat, hogy kidobja valamelyik fokozatot vagy nem csak 1es és 2es között találsz üreset hanem pl 4es és 5ös között is. Ez persze nem üres fokozat csak a váltó kopása miatti hézag ami a megnövekedett hézagok összeadódásának eredménye. Az a jelenség nem kóros ha visszaváltásnál megállás után kicsit rá kell kuplungolni, ez azért van mert "fogra zár" azaz nem fekszenek össze a fogaskerekek csak ha rákuplungolsz ezáltal mozdúl annyit a tengely hogy egymásba ugranak a fogak, ezt több motoromon is tapasztaltam én is. A leállás oka amit írtál szerintem is az amit Zoli írt,vagy kontakt hiba,vagy a kapcsolótengely beállt (berohadt). Ha abban a gépben 25ezer van az még nagyon messze áll ahhoz hogy baja legyen!
sziasztok megoldódót a hütöfolyadék kérdés kiderült hogy egy elöre kevert anyagot vettem . kis utánajárásal rádöbentetek a dólógra a végén jót röhögtem az egészen( mindenki a saját kárán tanul az okos meg másokén) . különben szerintetek évente menyi kilométert lehet motorozni kb nézegetem különbözö koru gépeket csak ugy paszioból de fura az egész mert sokk gépben megegyezö kilométerek álnak pl:2000 gép 24000km rel 1997gép27000km 2003 gép 18000km nekem egy kicsit fura de lehethogy tényleg ijenek a futás teljesitmények.
A kuplung behúz, egyesbe tesz, motor leáll kísértetiesen hasonlít az kint hagyott oldasztender esetre :)
Ugyanis van benne egy kis kapcsoló, ami érzékeli a sztendert, hogy nehogy balesetet szenvedj miatta.
Persze nem arra gondolok, hogy véletlenül kint hagytad (bár előfordul az is) hanem esetleg kontakthibás a kapcsolód stb. Egy borostyán sárga lámpa a műszerfalon egyébként visszajelzi (PC32, naked modell) esetén.
A \"hengerfejből elvezetett gázok\" azok a karter gázok és azok akkor képződnek ha kopott a motor és a dugattyúgyűrűk átengedik a kompressziós nyomást. A megemelkedett karter gáz egyáltalán nem normális jelenség, kísérő tünete hogy olajos taknyos a légszürőház belső része és a légszűrő. Mivel vissza van vezetve a légszűrőházba ez a cső, a motor visszaszívja ezeket a gázokat, ezért van az hogy a végóráit élő motoroknak ki szokták vezetni a karter csövét mert annyira koncentráltan van jelen az olaj pára hogy nem képes működni a motor és alapjáratot képtelenség beállítani. Amikor vettem a CB-1et nem tudtam ezt ellenőrízni mert a tank alatt van a szűrőház és a tankot le kell szedni hogy hozzáférjen az ember. Otthon aztán szétszedtem és boldogan nyugtáztam hogy porszáraz a belseje! Ez azóta is úgy van pedig négy henger dolgozik és nem kis fordulaton .