Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó, csak mi nem tudtunk ilyen mértékű változásról beszámolni, mert nem javítani, hanem megelőzni tettük bele. A legfőbb kérdés motornál inkább az volt, hogy az olajfürdős kuplungra hogyan hat a dolog.
Az ilyen megjavulós történetekről viszont jó hallani, főleg ha biztos forrásból származik.
Éljen!
C Sak érdemes volt rágni a témát anno! Mondjuk motorban Te próbáltad ki először, én autóban akkor már egy éve használtam, de nem bánom hogy sikerült beléd beszélni a dolgot!
Egy viszonylag friss és (mivel ismerősöm az illető) hiteles történet.
Az alany egy 98-as évjáratú Renault Scenic 1,4-es benzines családi autó ami már megette a kenyere javát, ráadásul 3-éve egy vezérműszíj szakadás során eléggé súlyos motorkárokat is elszenvedett... akkor talpra lett állítva és az elgörbült szelepek mellett (ha már szét lett bontva) új hajtókarcsapágyakat is kapott. Azóta is hűen szolgálja gazdáját és futott még vagy 50ezret gond nélkül. Utóbbi időben viszont fura kopogó hangot produkált, olajfogyás csak egészen minimális volt és ahhoz a kasztnihoz képest a kissé alulméretezett 1,4-es motor is elég jó dinamikával bírt még. Szerelőhöz vitte aki megállapította, hogy a 3. henger felső csapszege körül egy minimális "lógás" van ami nagy valószínüséggel a kopogó hangot okozza. A költség százezer feletti, mert akkor már célszerű lenne mind a négy hajtókart cserélni csapszegestől és legalább a gyűrűsort... a gazda (bár szereti) az autót nem volt hajlandó ennyit költeni rá, inkább autócserében gondolkodott. Kollégám az illető és egy alkalommal akaratlanul meghallott egy telefonbeszélgetés részletet amit Zsoltival (eryk04) folytattunk a Xado-val kapcsolatban. Később rákérdezett de igazából nem hitt a dologban, hiába meséltem el a tapasztalataimat és azokat is amiket az ismerőseimtől hallottam ezzel kapcsolatban. A százezres anyagköltség hallatán újra szóba hozta és amikor az interneten is rákeresett a Xado honlapjára úgy döntött a javítási költség kevesebb mint tizedrészét feláldozza erre. A 9ml-es kiszerelésű tubusból vette meg mindhárom lépcsőt. Az elsőnél már csökkent a kopogás mértéke, azóta már beletöltötte a másik két tubust is az előírtaknak megfelelően. Most van benne kb.1000km az első tubus óta (vagyis a teljes beépüléshez szükséges 1500km sincs még meg) és üzemmeleg motornál már teljesen megszünt a kopogás, hidegen is csak addig a pillanatig hallható (2-3 másodperc) amíg az olajnyomás felépül, aztán teljesen elhallgat. Eddig ilyenről én még nem hallottam, nekünk akik eddig kipróbáltuk csak az állagmegóvás volt a célunk, de olyan ismerősöm aki szavahihető is még nem számolt be ilyen mértékű javulásról, az internetes népmesékben meg nem hiszek. Még Csaszira leszek kíváncsi mit tapasztal, ő is egy problémásabb sokat futott autón (ha jól rémlik Yarison) próbálja majd ki, remélem megosztja majd a tapasztalatait.
Leengedni legegyszerűbben úgy tudod, ha a vízszivattyúról lehúzod mindkét vastag csövet. Viszont a feltöltéshez már a tankot is le kell venni. Ott találod a betöltő nyílást. 2,5-3 liter kell bele. A légtelenítésre nagy gondot kell fordítani, kézzel is kell pumpálgatni, hogy kiürüljön a rendszerből.
Köszi!
Sziasztok!

Nyáron vett motoromon szeretném a hűtővizet leengedni majd feltölteni rendesen fagyállóval mivel az előző tulaj nem tudom mit töltött bele. Tudnátok segíteni hogyan kell...és hány liter fagyáló megy bele?
Köszi!
Helló!
Ez a téma is mint sok egyéb, erősen meg tudja osztani az embereket. Én ahelyett hogy a tutit írnám, inkább a személyes, évek óta alkalmazott gyakorlatomat osztom meg veled. Ez eddig nálam működött és tavasszal minden különösebb probléma nélkül életre tudtam kelteni szeretett motoromat. Az első eldöntendő kérdés, hogy elakarod-e indítani a tél folyamán, vagy sem. Ha időnként beindítod, semmi különös tennivaló nincs. Tankold tele, így tudod megvédeni a rozsdásodás ellen. Én egyébként is használok egész évben Spurit a benzinben, de télire a könnyebb indíthatóság miatt neked is javaslok belekeverni. Akksit ha néha megjáratod, hagyhatod benne. Ellenben ha tudod hogy nem fogod mozgatni tavaszig, javaslom vagy kijáratni, vagy leengedni a karburátorból a benzint. Tavaszra úgy is elpárolog a nagyja, a maradék meg képes úgy belekocsonyásodni, hogy jó eséllyel nem fog elindulni, vagy csak nagy küszködés árán. Az aksit egy hűvös, de fagymentes helyre rakd le, esetleg havonta egy kis rátöltés és jó eséllyel nem lesz vele gond. Hát én kb. így szoktam csinálni, de lehet más is leírja majd, hogyan pihenteti motorját télen.
Sziasztok!
Valaki segítene nekem, hogyan érdemes "téliesíteni" a mocit?
Lánckenés.....ok benzin maradjon a tankban? akksi kivéve?
4-5 hónapot /nem fűtött/ garázsban fog állni.
Köszi
CB500 "2001"
ELEKTRONIKA : 20.000FT
FESSZAB.: 10.000FT
Sziasztok,

Gyári kipufogó leömlőben tud valaki segíteni?

Köszi,

Norbi
8as iridiumos, az igen! Jó választás! Akkor 36000km-ig nem is lesz vele problémád! Ahogy a géppel sem! Van pár típus jelensége, de soha senkit nem hagyott még ott. Tartós, strapabíró a kis kéthengeres! Én már 7 éve nyúzom a sajátom, és egész egyszerűen nem tudom lecserélni. Nincs egy ésszerű indokom a leváltására! Mindent tud amit tudnia kell egy nagymotornak, és közben gazdaságos az üzemeltetése is!
Igen 8-as hőértékű iridiumos gyertya került bele (CR8EHIX-9)
Kicsit izgultam, hogy eredeti gyertyát kapok-e vagy hamisat, de az internetes leírások alapján úgy látom, hogy eredeti.
Ebben a kategóriában még kezdő motorosnak számítok, így kihagyom a 180 km/h-ás tesztet, de a motor megvásárlása előtt egy ismerősöm kipróbálta (még a rossz gyertyákkal) és simán hozta a 160-at.
Javaslom menjél minimum 100km-t, és vedd ki utána mindkét gyertyát színellenőrzésre! Először is egyformának kell lennie, másodszor meg sokkal világosabbnak, középbarnának, "őz" barnának! Lehet semmi baj sincs, csak a 9es vitte el, de a 8as gyertya színe nem okés! Túl kormos! Ha szép, akkor megy nyugodhatsz, ha kormosodik akkor tényleg kell egy karbipucolás, átnézés a kicsikének!

Ha futja (hasalva) a 180at akkor a blokk egészséges!
Látom már feleslegesen írok, de a CR9es gyertya eléggé át van égve! Az tuti nem gyújt rendesen! A benzinessége is ennek a bizonyítéka! Vajon mióta használták így, és ki az a félkegyelmű aki csak 1 gyertyát cserél? Ráadásul más hőértékűre!

Milyen gyertyákat vettél? 8as hőértékűt?
Ma megjöttek az új gyertyák!
Gyorsan be is szereltem és még napsütésben ki is toltam kipróbálni.
Ahogy reméltem minden probléma megszűnt, simán indul, alacsony fordulaton nem rángat és simán egyenletesen megy, nem kell neki hosszú bemelegedési időszak sem.
A 9-es tényleg megette a kenyere javát, pontosabban ellőtte a szikrái javát...
Még az is lehet hogy megjavul a gép ha új gyertyákat kap, nekem egyszer a 250-es CB-nél volt olyan, hogy hidegen a dúsabb benzin-levegő keveréket nem tudta begyújtani, melegen meg simán ment a motor.
Én azt gondolom, hogy a gyertyák okozták a gondot, de ez a jövő héten amikor megjön az új garnitúra akkor kiderül, utána viszont jó ötletnek tartom a teljes beállítást és tisztítást.
A fotón a felső CR9-es úszik a benzintől, az alsó CR8-as pedig tiszta korom.
Ez semmiképp nem normális viselkedés, ezért kellene végére járni.
Az érdekessége a hibának, hogy miután teljesen bemelegedett egy hirtelen és erős rántást követően minden gond megszűnik. Egyenletes az alapjárat, nem rángat még alacsony fordulaton sem és ha meghúzom neki, akkor győzök kapaszkodni.
A motorodhoz gratula, szép darab. Jól tetted hogy leszervizelted vásárlás után, mert a gyertyák példája okán lehet máshol is csak ennyire voltak igényesek az előző tulajék. Kiábrándítani nem akarlak, de egy karbi szinkron nem fogja megoldani a rángatást és erőtlenséget. Ha már rászántad magad hogy szakemberhez viszed, takaríttasd ki a karburátort, esetleg egy szelephézag ellenőrzés és az után a szinkron.
Üdv Mindenkinek!

Immáron én is egy szép CB 500s boldog tulajdonosa lettem.

A kötelező karbantartások elvégzése után (olaj, olajszűrő, légszűrő) elmentem vele 2 kisebb túrára szezonzárásként, ahol hamar kiderült, hogy a kívülről szépen karbantartott, jó állapotú motor bizony belülről gondokkal küszködik. Hidegen a motor rángat és nem megy, kell neki 10 perc melegítés és 6-7 km mire egy erőteljes rántás után egyszer csak megindul és utána már minden rendben a következő hideg indításig. Az ismerőseim mind azt javasolják, hogy vigyem "karbi szinkronra" mert az biztosan orvosolja ezeket a problémákat. A héten úgy döntöttem, hogy sutba dobva a tanácsokat megpróbálom magam felderíteni a hiba okát, szerencsére nem kellett sokáig kutakodnom ugyanis a két hengerben 2 különböző hőértékű gyertyát találtam, azok is igen rossz állapotban.
Most várom a postást, hogy hozza az új CR8EHIX-9 gyertyákat, ha kicseréltem azért elviszem beállíttatni is.
Amúgy ezekj nem annyira mérvadó történetek, a legbiztosabb egy laboros mérés lenne műszerekkel, itt csak amiket én is tudok a zajcsökkentés stb, más hangaj lett meg ilyen sztorik. De amúgy én is úgy vagyok vele mint te- nem azért tettem bele hogy 300- al jobban menjen, meg az x lóerőből x+ 20- at csináljon, hanem az állagmegőrzés. Az meg remélhetőleg működik!
Egy ideje a 2T-s történetek is érdekelnek
Pulsz eszezmbe jutott egy Mz- s kolléga is!
Na erről majd faggatni foglak Fisi!