Szia Dani!
Néha rámtör a fórumozhatnék... tudom, majd elmúlik!
Megy a meló, köszönöm kérdésed, ma viszont végre már motoroztam is egy normálisat, Kalotaszeg, Hideg-Szamos völgye és a Gyalui-havasok gyönyörű környezetében. 525km gyönyör! Majd lesz galéria, de nem most mert rottyon vagyok a fáradtságtól! Veled minden rendben?
Hát akkor 3-4hét múlva kezdődő Apán Xado-s kezelése vízválasztó lesz Neked is, persze, ha bele tartozom a szavahihető ismerős körébe! , mert a kis 3 hengeres yarisunk már eléggé betegeskedő, pedig csak 160000km van benne! Biztos nem tesz jót a VVTi-s motornak a gázzal járás, mert eléggé furán csörgős hangja lett az elmúlt 70000km alatt mióta benn van a gáz, gyengült sokat, meg eszi eléggé az olajat. Kipufogón nem látszik, de 10000km-ként megeszik 1 liter motorolajat. Én mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok!
Köszi a leírásod! Lehet akkor a motoromnál a xado olaj mellé, majd az olajcserekor kap még egy 9ml-es revitalizálót a drágaság a rezgések csillapítása végett! Úgy látom, hogy nem kell annyira aggódnom, hogy esetleg túladagolom a szert.
Az első tapasztalatom nekem is az volt, hogy hidegen simábban járt a motor, aztán jött a másik lépcső de attól már nem változott igazából semmi. Félidős Motul olajhoz adagoltam az első gélt, majd 250km után egy másodikat is kapott. Volt bennem egy nagyfokú bizalmatlanság, ezért nem akartam friss olajhoz tölteni, úgy voltam vele inkább feláldozom a félidős olajat mert ha bármi negatívumot tapasztaltam volna azonnal lecseréltem volna. Szerencsére minden jól alakult ezért a félidős olajhoz adagoltam a második tubust is, ekkor még volt hátra közel 3000km az olajcseréig. Azt a 3000km-t hamar belehajtottam mert én is úgy gondolom, hogy hosszabb távokon egyenletesebb és gyorsabb a beépülés. Ezután már az olaj is Xado lett de ahhoz már nem tettem gélt, egészen idén nyárig amikor bele került a harmadik adag is. Fontos hozzátennem, hogy előtte se volt olajfogyasztásom és a blokkom se csörgött, kimondottan állagmegóvás volt a Xado-val a célom, ezért én nem tudok olyan csodákról beszámolni ami motormegújulást hozott volna, viszont a szelephézag állításánál tükörfelületű vezérbütyköket találtam ami engem meggyőzött a 12ezer km-el azelőtti állapothoz képest, ezért használom továbbra is.
Mostani gondolataim szerint nem feltétlen kell olajat változtatni ha gél formájában juttatjuk be a cermet-et. Ha meg egyszer majd motort cserélek az lesz az első dolgom, hogy olajat cserélek és a friss olajjal együtt már kapja is az első 9ml-es tubust. Ja még annyit hogy mindhárom lépcsőben az első szériás 9ml-es tubust kapta a motor, van speciális fecskendős kivitel is ami kimondottan motorkerékpárokba való, az kisebb koncentráltságú és felénk nem is lehet kapni, a posta meg vetekszik a fecskendős cucc árával.
Egyébként óriási falakba ütközött ez az egész, főleg a kissé túlzó reklámszöveg miatt, sokan támadták de eddig még nem hallottam olyan negatívumot ezzel kapcsolatban amit komolyan lehet venni. Igazából annak örülnék ha olyan szavahihető ismerősöm próbálná ki akinek már kopásból eredő problémái vannak a motorjával, mert kíváncsi volnék annál mit eredményezne a xado-s kezelés.
Biztos nem lesz változás! 2 dolgot vettem észre (600km) mióta benn van a xado. 1 olyan 40-50km után kezdtem érezni(80km után már biztos volt), hogy simább az alapjárat, de ezt csak a kormány nagyon enyhe rezgésén csak, 2 olyan 300km után kezdtem el érezni, hogy hidegindításkor az első 2-3 percben sokkal finomabban jár a blokk, mint előtte. Ja! Jut eszembe! Mikor belekerült a xado, csak 2800km volt hátra az olajcseréig, amiből már eltelt ez a 600. Normálisan cseréljem az olajat, vagy hagyjam benne még 500-max 1000km-t. Tudom, hogy hivatalosan 1000km a beépülés, csak inkább a tapasztalat érdekel, mint a hivatalos szöveg.
Pld. sztm az első 100km nagyon fontos, így sztm revitalizáló betöltés után pld az első 100km legyen összefüggő, azaz betöltöd, és mész vele egy szűk 100ast. Kocsinál így tettem, és ott éreztem az azonnali hatást, de motornál csak beletöltöttem, járattam 20 percig, és leállítottam. Ott pld a rezgések nem csökkentek, csak olyan 50km megtétele után a váltó lett határozottabb, aztán 200km egy kicsit 1x-2x akadozóbb, aztán 500km a végére pontos! Sztm ha a motornál is úgy jártam volna el, mint most a kocsinál, akkor pontosabban épült volna be a xado. Tudom a hivatalos szöveg szerint nincs különbség, de érzetemre van, így sztm van különbség.
Sziasztok kedves márkatársak.
Eladóvá vált szeretett motorom, ha esetleg valakit érdekelne, itt megtalálja:
wéwéwé.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb_500_s-8362
389
Örülök, hogy ennyivel megúsztad Péter, bosszantó az ilyen "elfelejtette visszatenni" hiba. Különösen elgondolkodtató a szervíz véleménye, miszerint hajtókar csapágy, vagy vezlánc cserét diagnosztizált...
A Xado-val legyél türelesebb, 10perc melegítés és 80km után még csak halucináltál, ha meg tényleg jó kondiban van a Toyó motorja lehet nem is lesz óriási változás. Két 6ezres olajcsere után állítottam szelephézagot amikor már szemmel is látható volt a változás, a motor nem lett erősebb csak esetleg hidegen csendesebben jár, viszont eltüntek a vez.bütykökről a mikrobarázdák.
Nem használom a mociba a spurit, csak a kocsiba. A kocsiba viszont hozza a fogyicsökkenést, de jobban észrevehető, ha önkontrollt gyakorlom inkább magamon. Sztrádán inkább 120körül megyek, és a zalai fincsi kanyarokban meg csak a 90el. Nem úgy mint előtte! Így simán hozza a 5lityis átlagot. Előtte simán lenyelte az 5.6-5.8at is. Ha levetítem arra szimpla 600km-re amit megteszünk 1 hétvégén akkor szűk 2000Ft a zsebemben marad, s közben csak 10-15 perccel érünk oda később! Meg persze haza is!
Mociba azért nem használom, mert 2-3 havonta eddig kiszedtem a karbikat, így azok mindig tiszták. Majd ha a karbibeállítással végre végzek, akkor utána lesz olyan, hogy 2-3000km-ént kap 1 tanknyi adagot a kocsi sárga spurijából! Az tisztán fogja tartani a drágaságot. Meg persze a folyamatos teli gáz mellet sem tud nagyon lerakódni semmi sem!
Már benne is van amit mutattam. Nem annyiért jutottam hozzá mint a webshop ár. Van némi kedvezményem a boltban, így az olaj a szűrők, meg az adalék kicsit volt több mint 20000. Így hogy én cseréltem, szerintem nem rossz az ár. Kíváncsi leszek, hogy változik-e majd valami.
Szia Csaszi!
Csatlakozok hozzád és én is off-olok. Ahogy felkelek majd a gép elől miután megírom ezt a kis hsz.-t, menni fogok olajat cserélni az autómban. Már tavaly is Xado olaj került bele és most is az megy majd, de egy kis extra lesz még hozzá. Én tavaly igazából semmi változást nem tapasztaltam az új olajjal. De! Mivel a motornál az adalékkal kiegészítve már használom a Xado-t és ott jók a tapasztalatok, így nem volt kérdés, hogy az autóba is folytatom a használatát. Bár 11. évében a kisautónk, még csak most nyáron fordult át a 100k. km-en. Ezért most kap egy ilyet pluszba az olaj mellé. Ez egy egy lépcsős kezelés, ami után majd olajcserénként már csak egy kis adagos adalék kell. Kíváncsi leszek a tapasztalatokra. A boltos srác is használja az autóiba és még mellé önmaga megnyugtatására próbált minél több infót beszerezni felhasználóktól is. Neki is kevés volt a marketing szöveg. Minden felől + tapasztalatok jöttek. Ha lesz fejlemény nálam, majd megosztom itt veletek. Ja, és még annyi, hogy a motorba is rakni fogok (már másodszor) ebből az olajból és természetesen a belevaló adalékból is.
Eddig bármit csináltam 270-300km-nél villant fel a tartalék jelzőm, amikor is 15litert lehet a mocira rátölteni, május óta viszont rendre 330-360km-nél jön az üres tank felvillanás. Mondom mindezt itt pesten, rohangászva. Lassan elbújhatnak az új injektoros CB500-ak! De most dúsítani fogok, szóval ez azért emelkedni fog, de remélem nem sokat...
Viszont van egy kezdődő hibám! Ha sokat állok (min 1-2 hét), utána moci pöcre indul, de 2-3 fordulat után leáll, majd jó sok köszörülésre hajlandó csak újra beindulni. Vagy a karbi úszótűim, vagy a tankom vákuumcsapja vacakol. Na mindegy majd ha megadja magát kiderítem!
Kicsit OFF, de a xado-ról info! Meséltem, hogy vacakolt azaz csörgött a Toyotám! Injektor, EGR, katalizátor, elektronika, és még 1-2 dologra fogták, és nézték, míg mindent ki nem szűrtek az "okosok"! A legvégén jött a konklúzió, hogy vagy hajtókar csapágy, vagy vezérműlánc. Na itt kérem akkor xado lesz első körben, mielőtt szétszedetem. Megvettem, bemelegítettem, betöltöttem, 10perc alapjárat, majd 80km utazás. Hááát! A hang semmit sem változott, de a kocsi járása alapjáraton az a pici kormányrezgés, az a semmi is eltűnt. Na bazz akkor most mi van! A hétvégén nekiestem a kocsinak, mert volt időnként olyan víz lottyanásos hang is, mint mikor egy nagyobb tálban közlekedik a víz, és a tál végén lottyan egyet. Keressük meg. Kocsi szét, víz sehol, viszont észrevettem, hogy a kormányműm gumitölcsére ami a tűzfalon kéne lennie, hogy az utasteret vízhatlanítsa le van válva a tűzfalról, és egy jó nagy lik van az utasterem felé. kb 1.5 óra szenvedés árán visszaszereltem, kevés hely, meg marha erősen kellett összeszorítani, hogy a karmok visszapattanjanak. Csőfogót használtam hozzá már a végén. Kocsi beindít és csönd van! Bazd azon a 2 tenyérnyi méretű lukon keresztül jött be a kocsi hangja szűretlenül az utastérbe! A kocsinak semmi baja sem volt! Valószínű a riasztós fejtette le a sarkát mikor azt kereste, hogy hol mehet be a kábeléval az utastérbe, és mivel visszarakni szinte lehetetlen úgy hagyta, és eddig tartott, míg szépen a rázkódástól lefejtette magát a keretről teljesen, és ezért lett fokozatosan egyre hangosabb a motorhang! Úúúúúú! Szóval hétvége óta jó a kocsim, pontosabban újra "síri" csend van benne!
Most a kis 4hengeres dieselnek olyan finom járása van, hogy csak na! Fele rázkódás sincs alapjáraton mint előtte volt! És előtte sem volt egyáltalán feltűnő. Sőt finom volt akkor is. Most Apám kis 3hengeres benzinesébe fogjuk kipróbálni a xado-t ami már csipegeti az olajat is! 10000km/liter. Meglessük mi lesz a vége! Ha okés, akkor kap egy injektor regenerálót is a tankba, mert szegény injektorok már 60000km óta csak gázt kaptak, benzint csak hidegen.
On!
Azért írjak a CB(F)500ról is egy kicsit! Majdnem tökéletes a DynoJet kittem a mociba! 4.0-4.6 liter között van most a városi rohangálós fogyasztásom! És nem megyek finoman, rendre én vagyok az első. A gyertya színe az ideálistól egy kicsit világosabb, meg 3000-3500 között előfordul időnként egy kis rángatózás amikor kinyitnak a karbik. Alatta fölötte tökély! Sztm kell egy kicsit dúsítani, mert szinkron most volt 1000km-e, csak még nem igazán tudom, hogy mivel. Vagy tűvel fél vagy 1 barázdányit, vagy a CO csavarral még fél fordulatnyit kijjebb, hogy dúsabb legyen a karbinyitási átmenet. Lehet mindkettő, csak ha a CO csavarhoz hozzányúlok megint elmászik a szinkron, és mehetek szinkronizáltatni...
Ezen a fórumon már volt szó telófelújításról, és Kárászyt ajánlották. Ha fentebb beírod a keresőbe: Kárászy, be is jön azonnal a két hozzászólás. http://karaszy.hu/hu/
Különben az enyém is puha lett. Az 5. fokozatra állítottam. Ha a második személy is felül - egyikünk sem súlyos egyéniség -és még a három dobozt is megpakoljuk, akkor még így, a legfeszesebb fokozaton is puhának bizonyul.
Nem tudom mi lesz a kis Yaris-al, de jobban elrontani biztosan nem fogja. Próbáljátok ki, Neked hinni fogok!