Szia Laci!
Köszönöm Neked is a választ. Én mindenkitől szívesen veszem a jó tanácsokat. Mivel még a történelem előtti időkben én is szerelőnek tanultam, foglalkoztunk valamennyit a kenési rendszerrel is meg az olajokkal is. No de hol vannak már a régi Áfor-os mézszerű ásványi olajok a mostani korszerű komolyan adalékolt rész- és fullszintetikus olajoktól. Azt gondolná a egyszerű halandó, hogy a korszerű technológiák magukkal hozzák a hosszabb használati időt, de ezek szerint azért mégsem. Régen nem dobták ki az avas szalonnát se, most meg ha nem indítottad be a motorod, akkor is le kell engedni a szuper olajat fél-egy év után. Elég ellentmondásos helyzet, de meg kell szokni. Ezt az évet még óvatosan végig gurulom a mostani olajjal, de jövőre újra cserélem, méghozzá erre a tipusra, amit most is használok.
Köszönöm a választ Józsi. Érdekes és elgondolkodtató a gyártók és forgalmazók által megadott 6 hónap csere intervallum. Ez azért már tényleg elég túlzónak tűnik. Nyilván felétek mások a motorozási szokások, nagyobbak a távolságok és persze az időjárás is egész más. Illetve még egy dolog, a motorozásra fordítható összeg se ugyanaz. Persze adja magát a kérdés, hogy minek motorozik, akinek nincs rá pénze. Hát mi egyszerűbb emberek megpróbáljuk megtalálni az arany középutat. Én óvatosan használom a motorom, nem kínzom, pörgetem feleslegesen, ellenben próbálom kitolni az olajcserét ameddig lehet. De a gyári 12000 km-t én se várnám meg sose. Ami biztos, hogy a legközelebbi csere alkalmával is ez az adalékolt olaj megy a motorba.
Igy igaz.
Meg annyi eszrevetelt hozzatennek hogy az automban (chevy Avalanche) a muszerfalon mutatja hany szazalek van hatra az olaj csereig. Ez azthiszem 2000 merfold azaz 3000 valamennyi km. Kb 20% van hatra es a motor hangja kezd megvaltozni. Hangosabb lesz morgosabb. Hiaba a motor szinte nem forog mert hatalmas, 120-nal forog valami 2100-at raadasul amsoil-t hasznalok ami itt a legjobb szintetikus. Megis. Ebbol tudom hogy az olaj kezdi elveszteni az tujlajdonsagat ami a dolga lenne.
Ez az olaj kerdes orok es mindig vita lesz.
Bár nem tőlem kérdezted és tudom máshol is válaszolhatnék...
Az olaj a szállított koromtól feketedik meg, de az nem azt jelenti hogy az már nem jó, sőt inkább lebegtesse mint lerakódás keletkezzen a motortérben. Az olajnak viszont van egy olyan tulajdonsága amitől álló helyzetben is "öregszik", vagy ha úgy tetszik romlik a minősége. Ez a környezeti párától van, ami a napi szinten változó hőmérséklet miatt elkerülhetetlenül kicsapódik, be se kell hozzá indítani. Nem tudsz neki állandó klímát biztosítani és az így belekerült víztől savasodik, majd ennek következtében megjelenhet a korrózió is az olajtérben. Persze nem mindegy hol tárolod a motort, hányszor indítottad be az 1200km során, vagyis rövid, vagy hosszútávon használtad. A jó minőségű olaj nagyon fontos, mint ahogy a csere is, a manuálok kilóméter futást említenek de ott van kiegészítésként a "vagy legalább évenként".
A tavaszt én mindig új olajjal kezdem, még akkor is ha már cseréltem egyszer az előző évben, volt már olyan amikor jóval kevesebbet futott az olaj mint az előírás, mégis lecseréltem pedig az is hosszab utak eredménye volt. Lassan ott tartunk, hogy egy olajcsere jóformán egy tank benzin ára... mindenki maga döntse el megér-e neki annyit.
A hasznalattol feketedik termeszetesen. Az ido hasznalatot azzal magyarazzak hogy az elso hasznalat utan mar bizonyos kemiai reakciok indulnak el azaz romlasnak indul. Ezt nem tudom bizonyitani es en sem lattam kulonosebb jelet annak hogy 1-2 evet allt motorban az olaj mas lenne. Ahol idaig megfordultam, dolgoztam, vagy csak motorshow-n olaj forgalmazokkal beszelgettem mind 6 honap intervallumban hataroztak meg az olaj elettartamat. Ezt mondjuk en is tul rovidnek tartom ezert en inkabb 1 evet mondok a vevoknek. Az olaj forgalmazok reszerol lehet hogy inkabb marketing fogas nem tudom. Tudom viszont azt hogy az olaj draga es ezert inkabb mindenki huzza addig amig csak lehet. Sokszor latom hogy 2000 km utan mar fekete az olaj egyes regebbi vagy sokat futott motorokban. Tudom hogy te is draga adalekot tettel az olajba ezert inkabb jarsz meg vele.
Az en meglatasom az 1 ev vagy 3000 km. Amelyik hamarabb jon. Es akkor minden alkatresz jol erzi magat, legfokepp a vezermulanc.
Én tavaly idény elején cseréltem a motoromban, utána sikerült kb 1200 km-t mennem. Az idén mindenféle lelkiismeret furdalás nélkül ültem fel a gépre. És ez már nem az első ilyen év volt (sajnos). Szerintem hagyhatod benne.
Üdv mindenkinek!
Tavaly vettem a cb500-ast. Akkor cseréltem olajat, szűrőt, mentem vele tavaly 2700 km-t. Idén nem cseréllek olajat, mert kb hasonló lesz a km. MI a véleményetek, mert van aki azt mondja, hogy minden évben kell cserélni, akár mennyit megy az ember. Motul olaj van benne, nem valami gagyi.
A sebességet én is szeretem, de nálam megszólal a lelkiismeretem, hogy ezt a motort nem az észnélküli száguldozásra találták ki, ill. jó lenne még sokáig megtartani ilyen jó állapotban is. Nálunk is a 165 volt a legtöbb amit mentünk vele, hogy mi lehet a vége nem tudom és nem is fogom megpróbálni. Egyszerűen sajnálnám már annál a fordulatnál és tempónál.
A Xado-ról csak annyit, hogy Laci mellett Fisi kolega is régen használja, míg én tavaly tavasszal tettem bele a gépbe. Sokszor leírtam már, de a váltót mintha kicserélték volna, olyan finom lett. Azon túl, mik változhattak odabent az alkatrészeken nem tudom, de ártani biztos nem ártott semminek. Az enyémben 45e. van, a Zoli bácsiéban 60. Gondos szervizelés mellett nagy problémák nem lehetnek, de ártani se árt az biztos.
Nem részleteztem Erdély domborzati adottságait, azt sem, hogy némelykor nemcsak magas hegyekre megyünk fel - ezt nagyon kedveljük -, hanem kettősben, egyesben döcögünk kilométereken keresztül a nem aszfaltos utakon. Viszonylag sokat megyünk párban és a megrakott három dobozzal, és ahol lehet, meg-meghúzzuk a bajszát. Kora tavasztól a hó lehullásáig használom, úgyhogy van amikor hideg időben utazom vele. (Autóm nincs.)
Ami a Cb500 végsebességét illeti, erről több mindent lehet olvasni és látni kisfilmeken. Amit a gyár megad, az mindig az a sebesség, amit a motor el kell érjen, amennyiben jó állapotban van. A precíz németek a kicsi Kreidlerehez ezt írták: 85 km. De ki lehetett húzni 100-ig, hátszéllel pedig még ezt is túl lehetett lépni kicsivel. Most is - bár már 41 éves és kopott - megfogja a 90-et. A CB-ét egyszer húztam ki 185-ig egy egyenes szakaszon, és még nem lett volna egy kicsi ráhúzni való a gázból, de már vészesen közeledett a kanyar. Két személlyel próbáltam sztrádán, a középső lányommal, aki szereti a sebességet, és mentünk egy szakaszt 175-el, biztonsági okokból nem húztam tovább. Meg vagyok győződve, hogy jó körülmények között és megfelelő sebességváltásokkal átlépné a 200-at is. Néhányszor próbáltam a gyorsulást. Ha a kettest kihúztam majdnem 100-ig, akkor nagyon hamar el lehet érni a 160-170-es sebességet. De ilyenkor mindig arra gondolok, hogy még sokat szeretnék motorozni vele, és hogy ez nem ilyen stílusú vezetésre készült.
Miután CbLaci is beszélt a Xadóról és használja is, meg most is szóba került, elhatároztam, hogy én is kipróbálom, azért is mert az óra túllépte a 60 000-et.
Nagyon jó értékek Zoli bácsi, különösen a tavalyi. Főleg úgy, hogy Erdélyben több a domb és hegy. Bár én sose vezettem a fogyasztást, de egy-egy tankolás alkalmával számolgattam és nekem mindig közelebb volt az 5l-hez. Tavaly raktam először Spurit a gépbe, a tapasztalatok nálam is jók. Az utóbbi tankolásoknál már nálam 4l közeli értékek jöttek ki. Mi jellemzően ketten megyünk túrázni, 90-110 közötti tempóban.
A fogyasztás tekintetében leírom évi átlagaimat. 1998-as CB500-asom van. Piros Spurit 2010-től használok.
2009: 4,04
2010: 4,01
2011: 4,09
2012: 4,3
2013: 3,98
2014 (2276 km): 3,84 (a tél folyamán állíttattam a szelepeken, miután 40 773 km-t mentem vele, most 63 871 km van benne, és 31 082-től van tulajdonomban)
Kicsit félreérthető voltam. Nem a végsebességteszt miatt teszek bele Xadot, hanem a váltó puhaságáért és az enyhén fémes hang eltűnéséért. A Rábaring csak egy CBF egyesületes móka, és idén elmegyek velük. És azért vagyok kivi, mert a Dyno kitt sztm. most tökéletes. Ezt lehet ott kipróbálni. A gyári vége a gépnek 175volt. 2x sikerült már 195el mennem, de akkor teljesen nyitott volt a rendszer. Most killerhez van hangolva a karbi. Így is kivi vagyok, de jobb, ha nem közúton próbálom ezt ki!
Reggel vettem egy Xado EX120 mociba való regenerálót! 1675píz volt, plusz 10km biciklizés! A hétvégén betöltöm a gépsárkányba. Jövő hétvégén ellátogatok a CBF egyesülettel a Rába ringre végsebességet nézni + gyorsulást. Kivi vagyok.
A sportdob dob a fogyasztáson. 0.5-1.0 litert is akár! A 7 liter az nagyon sok! 6liter még okés, de igazság szerint már ott is karburálási probléma van! Biztos nem lett a karburátor hozzáhangolva a sportdobhoz, vagy rosszabb esetben hozzányúltak, de csak rontottak rajta! A gyári dobbal 3.6-5.2 között szokott a CB500 fogyasztani. Sportdobbal az említett 0.5-1.0 literrel több, de ha PROFI szerelő DynoJet kitt felhasználásával összehangolja a sportdobot a géppel, akkor sportdobbal is nyugodtan hozható a 4-4.5literes átlagérték!
A moci végsebessége 190-195! Sportdobbal talán tudja a 200at. A 210et csak úgy tudná, ha nagyon komolyan belenyúlnak a technikába! 210et a 70Le-s gépek tudnak, nem az 58Le-ek!
Én is hagynám azt a motort!
Amikor én vettem, akkor egy nyitott Akrapovic dob volt rajta, de adták a gyárit is. Az eladó szerint 5-6 liter között volt a fogyasztása, de sokat mentek vele autópályán 130-150-es tempóval. (Kockás is volt rendesen a gumi rajta.) Az első 1-2 tankolás után visszaraktam rá a gyári dobot. A sportdobbal valamivel erősebb volt, de a fogyasztása nálam 4,6-5,2 liter körül mozgott. Igaz nem hajtottam nagyon.
Jelenleg a gyári dobbal túrázásra használva 2 személlyel csomagokkal 4-4,5 L között mozog a fogyasztás, normális 100-110-es tempónál. Volt ugyan ezzel a dobbal is már 5 L környékén, de ahhoz nagyon meg kellet hajtanom, meg benne volt egy vezetéstechnikai tréning is, ahol 1-esben 2-esben mentem vele 80 km-t.
Szóval szerintem a 7 L nagyon sok, akár hogyan is hajtják. Na meg amit így használnak rendszeresen, az biztos kapott már az élettől. Ha hosszú távra tervezel, akkor szerintem ezt kerüld el.
Én nem tudom, hogy mennyi a végsebessége az enyémnek, mert 160-nál többel még sosem mentem vele, de azt is csak talán 2x 1-2 km erejéig. Aki nagy tempóval akar folyamatosan haladni, annak nem 500-as motorban kell gondolkoznia. Az vegyen nagyobbat.
Helósztok,
Van egy cb500-as eladó, azt állítja az eladó, hogy megyen 210-et na de a fogyasztása 7L! Kérdeztem, hogy miért 7L, azt mondta mert sportkipufogó van rajta és azért fogyaszt és megy annyit.
Egy kipufogó miatt úgy megnőhet az ereje és a fogyasztása?
Ha visszacserélem tegyükfel gyári kipufogóra akkor lehetelsz vele mennei cca 4,5L-es fogyasztással?
További szép estét testvérek!
Köszönöm Neked is a választ. Én mindenkitől szívesen veszem a jó tanácsokat. Mivel még a történelem előtti időkben én is szerelőnek tanultam, foglalkoztunk valamennyit a kenési rendszerrel is meg az olajokkal is. No de hol vannak már a régi Áfor-os mézszerű ásványi olajok a mostani korszerű komolyan adalékolt rész- és fullszintetikus olajoktól. Azt gondolná a egyszerű halandó, hogy a korszerű technológiák magukkal hozzák a hosszabb használati időt, de ezek szerint azért mégsem. Régen nem dobták ki az avas szalonnát se, most meg ha nem indítottad be a motorod, akkor is le kell engedni a szuper olajat fél-egy év után. Elég ellentmondásos helyzet, de meg kell szokni. Ezt az évet még óvatosan végig gurulom a mostani olajjal, de jövőre újra cserélem, méghozzá erre a tipusra, amit most is használok.