Az "O" gyűrűs láncot a gyűrűn belül nem tudod tisztítani , a görgök felszíne marad csak amit takarítani bírsz igazából. Az olajzás , zsírzás is csak feületi jellegű , ha ennél több az azt jelenti a gyűrűknek annyiAz "O" gyűrűk feladata ugyanis pont az , hogy a gyári kenőanyagot ne engedje kijutni a csapok és a görgők közül a koszt , pedig befelé ne engedje Viszont az olajzóval rájutatott .kenőanyag segít tisztántartani a láncot. Ledobja a felesleges olajjal együtt a koszt is. Valamennyi kenőanyag természetesen jut a gyűrűkön belűre is , de ez elenyésző. Viszont ezzel a fogaskerekek állapotát jelentősen tudod befolyásolni. A lánc nyúlásáért főként a menet dinamikai tulajdonságok a felelősek, tehát kíméletesebb vezetéssel nő a lánc élettartama. Kerülni kell a vizes sáros útszakaszokat , ezek gyilkolják a szemeke és a fogaskerekekett. A CB nem egy erőgép , tehát választhatsz rá egy gyengébb minőségű szettet is hátrányok nélkül. Remélem tudtam segíteni ?!
Amit Csaszi ír, teljesen igaz. Gyakran kell tisztítani és kenni a láncot. Én így tette, és a DID láncom 2009 márciusától szolgált ez év áprilisának végéig. 39 662 km után cseréltem le, természetesen a fogaskerekekkel együtt.
Én nem tapasztaltam fogyasztásnövekedést a csapkodó láncommal, de nem is mentem sokat vele. 1-2 tank max, de ezalatt nem figyeltem fel rá, pedig mindig kiszámolom, hogy most épp mennyi volt az annyi!
A láncból a minőségi lánc kell, és elég a leggyengébb sztm! DID sima O-st! Hisz a moci "csak" 42Nm-es és 56Le-s, így nincs olyan nagy erőhatásnak kitéve mint amire tervezték ezeket. (72Le V2, meg 80Le Sor4.) Fontos a sűrű lánckenés, és sokáig fogja bírni!
Pld nekem az első lánc 29000et bírt ki, és 4x kellett után feszíteni, míg 28000 után meg nem szaladt a nyúlása. Onnét 200km-t húztam. Az újban (DID sima O-s) még csak 13000km van, de még csak 1x volt húzva 1000km után, de azóta semmit sem kellett feszíteni, pedig most folyton utassal vagyok. Előtte meg általában single voltam. Szóval tekinthetjük így a láncot olyan 20000km-nek is! A különbség, hogy pont lánccsere előtt lett beszerelve a láncolajozóm ami folyamatosan olajosan tartja a láncom!
A régi is lehet tovább bírta volna mint 29000, ha nem hagytam volna el épp egy esőben az olajozó tűjét, mert így 230km-t motoroztam szakadó esőben kenés nélkül. Másnap reggel láttam meg, hogy lóg a lánc és rozsdás a felszíne is! Jaj! 28000nél szereltem be, és kb 28500nál történhetett ez.
Sziasztok! Cbf-re lancszett vasarlas elott allok. Erdemes DID 525 x gyurusbol az erositettet venni v jo a sima is? Sokat hasznalom 2 szemellyel es neha kapja is az ivet rendesen... Esetleg Esjot lanccal van vkinek tapasztalata?
(Kerdeztem mar mashol is, de hatha van vkinek itt is tapasztalata, csaknkivancsisag kepp: szakaszosan megnyult lanccal mennyi tobblet fogyasztas tapasztalhato?)
Koszi elore is a segitseget!
Én is szeretném megköszönni a veletek töltött időt, hogy megismerhettelek titeket. A csodás gurulást, még ha rövidre sikerült is! Remélem lesz még lehetőség ismétlésre!
A képek nem lettek tökéletesek, csak próbálkoztam. De köszönöm a dicséretet!
U.I.: Fisi kérésére szeretném kijelenteni, hogy " Szeretem a Kawasakit! "
Köszönöm az ő nevében is, bár o amolyan haver csaj nem a nagybetus Barátnő :)
Viszont imád motorozni, és amint láttad is ki van már kepezve motoros kamerázásra !
A láncból a minőségi lánc kell, és elég a leggyengébb sztm! DID sima O-st! Hisz a moci "csak" 42Nm-es és 56Le-s, így nincs olyan nagy erőhatásnak kitéve mint amire tervezték ezeket. (72Le V2, meg 80Le Sor4.) Fontos a sűrű lánckenés, és sokáig fogja bírni!
Pld nekem az első lánc 29000et bírt ki, és 4x kellett után feszíteni, míg 28000 után meg nem szaladt a nyúlása. Onnét 200km-t húztam. Az újban (DID sima O-s) még csak 13000km van, de még csak 1x volt húzva 1000km után, de azóta semmit sem kellett feszíteni, pedig most folyton utassal vagyok. Előtte meg általában single voltam. Szóval tekinthetjük így a láncot olyan 20000km-nek is! A különbség, hogy pont lánccsere előtt lett beszerelve a láncolajozóm ami folyamatosan olajosan tartja a láncom!
A régi is lehet tovább bírta volna mint 29000, ha nem hagytam volna el épp egy esőben az olajozó tűjét, mert így 230km-t motoroztam szakadó esőben kenés nélkül. Másnap reggel láttam meg, hogy lóg a lánc és rozsdás a felszíne is! Jaj! 28000nél szereltem be, és kb 28500nál történhetett ez.
(Kerdeztem mar mashol is, de hatha van vkinek itt is tapasztalata, csaknkivancsisag kepp: szakaszosan megnyult lanccal mennyi tobblet fogyasztas tapasztalhato?)
Koszi elore is a segitseget!
Küldj te is képeket, mert érdekelne nagyon.
palihirt@hotmail.com
köszi
tudnál képet küldeni? palihirt@hotmail.com
Köszi!
Nekem van egy eladó használt. Látszik rajta, hogy nem új, de nagyon szép hangja van. Szólj ha érdekel.
Sportkipufogót szeretnék rakni a Cb-re.Kinek milyen dob van rajta,és azt hol szerezte be?
Köszönöm
Én is szeretném megköszönni a veletek töltött időt, hogy megismerhettelek titeket. A csodás gurulást, még ha rövidre sikerült is! Remélem lesz még lehetőség ismétlésre!
A képek nem lettek tökéletesek, csak próbálkoztam. De köszönöm a dicséretet!
U.I.: Fisi kérésére szeretném kijelenteni, hogy " Szeretem a Kawasakit! "
Köszönöm az ő nevében is, bár o amolyan haver csaj nem a nagybetus Barátnő :)
Viszont imád motorozni, és amint láttad is ki van már kepezve motoros kamerázásra !
Köszönjük az értékes képeket és a közös gurulást. Nagyon ügyes keze van a barátnődnek ,vigyázzatok egymásra.
Remélem hamarosan erre jössz majd Laci!