Szia Ati!
Éjszakás voltam a héten és egy kicsit elhasználódtam a végére. Tegnap tudtam egy kicsit többet aludni. Remélem azért nektek jól sikerült. Köszi hogy gondoltál rám!
A becsúszó fém nyelv egy gumipárnának fekszik, ha helyén van a doboz, nincs lötyögés!
Belül nem sok látszik a csavarokból, a padlószőnyeg azért is jó
mert nem karcolódik benne a sisak, és rázósabb túrákon nem kolompol menetközben a doboz tartalma.
2010. januárjában tört össze a doboz, azóta több mint 4-év telt el, bírja pedig nem csak aszfalton járok. Hogy megvenném-e
ugyanezt a típust mégegyszer? Igen, de használatbavétel előtt
megerősíteném a gyenge pontjait.
A gmail szerint ilyen e-mail nem létezik, marad ez a felület...
1.kép: közvetlenül a leesés után.
2.kép: az aljából is kiszakadt egy darab a lefogató csavarnál,
első gondolatom a kuka volt.
3.kép: aztán mégsem dobtam ki, kapott egy esélyt, kipótoltam a
kitört részt egy műanyag lappal, közé gumi lapot is illesztettem,
ami csillapítja a rezgéseket.
4.kép: az alap probléma a gyenge műanyag nyelv, helyette fémet
kapott, gömbvasból lett hajtva és lemez trepnire hegesztve, 6db
csavar fogja a doboz műanyag házába.
5.kép: poliészter kitt, rugalmas és könnyű vele dolgozni, szépen
festhető.
6.kép: több sorral fújtam de távolabról mint általában
így lett matt és egy kicsit szemcsés, egész jól sikerült leutánozni
az eredeti felületet.
Hát ez ilyen, bizony!
Felmelegitetted rendesen a blokkot, 5 perc jaratas megvolt!?
Már csak, mert írtad, mennyire nincs idod menni.
Amugy nem jót raktál bele, ez csopperbe való!
Na! Tegnap este beletöltöttem a Xado-t a masinériába! Hogy ez milyen piros fogkrém állagú cucc! Érdekes. Na majd pár 100km múlva megosztom tapasztalataim én is.
A legfontosabb, hogy normális hangnemben kulturáltan ütköznek a vélemények. Így nincs harag, félreértés. A magyarázat az avas szalonnás hasonlatra: Én sajnos még abban az időben születtem és nőttem fel amikor nem volt divat a pocsékolás. Hogy Fisi szavaival éljek," ki van az fizetve végig". Szóval én is sajnálnám leengedni 1200km után az olajat, bármennyire is értem, hogy az lenne a jó a motornak.
Nincs itt semmi baj, mindenki elmondja a véleményét, ha ezek a vélemények eltérnek akkor sincs gond mert az őszinte cimboraság nem azt jelenti, hogy feltétel nélkül nyaljuk egymás seggét. Nálam a csereciklus 6ezer km, ami a felső határt jelenti! Viszont közel 40°C ban is megmászattam a Csühössel a Pádist, pedig akkor még több mint 50km-es szakaszon múrvás volt az erdészeti út, ráadásul kegyetlen emelkedőkön vezetett 1300m magasságig, amit közel 5óra alatt értünk el 120-125°C-os olajhőmérséklet mellett. Vannak elvárásaim a géppel szemben, ezért meg is kap tőlem mindent, ha úgy jön ki tavaszra az előző év második olajcseréje, akkor akár a 4ezret futott olajat is leeresztem és új olajjal indítom a szezon, persze télen se hagyom békén ha száraz az út. Szóval vannak vélemények amik természetes hogy eltérnek, hiszen az üzemeltetési körülmények is eltérőek, és az olaj márkák között is vannak óriási különbségek. A neten semmit se szabad elhinni, azt se amit én írok, de talán érdemes elolvasni, főleg ha tapasztalatokon alapszik. Az avas szalonna jó hasonlat volt, még ha köze nincs a motorozáshoz akkor is!
Az olajtémához röviden csak annyit: tavaly nyáron cseréltem olajat(Motul) kmó állás 43400 majd szépen gyarapodtak a megtett km-ek. A szezon befejezésekor a kmó állása 49856 tehát az oil csere időszerű lett volna a 6000 km-es cseréhez viszonyitva amit sokan alkalmaznak. Nem cseréltem,megvártam a tavaszt és megkezdtem a szokásos motorozást. Alkalomadtán megkérdeztem a szervizben a szerelőt,hogy ugyan mondjon már valamit erre a 6000km-es olajcserére,nem-e lehetne esetleg több,és a válasza az volt, 8000-ig nyugodtan el lehet menni. A következő olajcsere 51.768 km-nél volt,tehát 8368 km után volt a csere. Amikor leengedtem az olajat kiváncsian vártam,hogy milyen szinű lesz? sárgás szinezete volt az ujjaim között. Hasonlóan Zsolt véleményéhez nekem sincs semmi kedvem az olajcégek zsebét tömni,inkább többet motorozni. Amúgy csak a tapasztalatomat osztottam meg,remélem nem sérűlt meg senki.
Helló Fisi!
Nem az volt a célom, hogy felkorbácsoljam a kedélyeket, ill. egymásnak ugrasszam -esetleg- itt a különböző elveket, gyakorlatokat. Azért kérdeztem Józsit (RC51), mert mint gyakorló szerelő nyilván nagyobb tapasztalattal bír mint én, esetleg mi. Napi szinten javítja a motorokat, ezért láthatja azokat belőlről, milyen kopások és hol jelentkeznek. Korrektül elmondta a véleményét, melyet ki-ki eldönti, hogy elfogadja vagy sem. Az érem másik oldala az az, hogy sajnos hiába szeretném alkalmazni a tanácsát, de nem nagyon engedi a zsebem. És itt szeretnék egy kicsit vitázni Veled. Előre bocsátom nincs érdekeltségem, rokoni szál és egyéb semmilyen olaj gyártó és forgalmazó felé sem. Nem is sajnálom egyiket se. De talán nem a gyártó és a boltos dolgozik gusztustalan árréssel, hanem állambácsi akar még jobban részesedni ebből a szegmensből. A benzinre, dízelre már rápakoltak olyan adót, hogy többet nem nagyon bír el. Jött az LPG, majd az E85. Más már nem volt, jöttek az egyéb olaj származékok. Egyik évben még 3000+ Ft-ért vettem a Motult, míg a másikban 4400-ért kaptam volna kedvezménnyel. Ez majdnem 50%. Nem hiszem, hogy a boltos, vagy a forgalmazó kergült meg. Egyébként akkor vettem a 3l Xado-t meg a gélt és még így is olcsóbban jöttem ki mint a 3l Motul-lal. Szóval tudomásul kell vegyük, hogy egy luxus cikket birtokolunk és annak fenntartása nem kevés pénzünkbe kerül. Lehetne még itt számtalan dolgot felsorolni, de feleslegesen mérgeli magát rajta az ember.
de teljesen felesleges is gyakrabban.... Ha pályázik vagy dragozik valaki gyakran (mint barátom), ő 3 ezrenként cseréli a 600asban az olajat, na de az 16ezret pörög és elég gyakran.... :D Ezek a blokkok rengeteget kibírnak, főleg a cb 500. 5-6000 km olajcsere és benne lehet 2 évig is akár (ami ugye inkább 1,5, tavasztól következő őszig van használva főleg). Ha hidegen nincs hajtva a világból kimegy. Ha be van melegedve, akkor meg hadd kapja az ívet, azért van a motor autó helyett.
Na igen, de evvel el is mész szinte teljesen el is mész a végéig!
Én tartom magam ahhoz amit leírtam, és nem fogom ezek után sem az olajgyartok és kereskedők zsebet tömni..
Jó téma ez! Én az előző olajjal 1.5 évet motoroztam, (szeptembertől - márciusig), vagyis rövid szezon, tél, teljes szezon, ezalatt belement a mociba 4000km, és úgy engedtem le a 2. tél után a Motult, hogy az színre még látszódott az eredetije, és állagra is okés volt. A most beletöltött olaj is sztm. kibírja a 2016os szezonkezdeti cseréig! Főleg így Xado-val. Egyébként majd akkor abba sem lesz 5000km-nél több! Legalábbis most így látom!
Én ezért nem értek egyet evvel a túlzott- és gyakori olajcserével.
A Zébe is elő van írva 12 ezrenként- okáé nem cigánykodok vele- lecserélem 6 ezrenként, ez már felezve van, ha ehhez hozzá venném amit itt leírtak, hogy 3 ezrenként cseréljem?
Na ne- ki van az végig fizetve.. Másrészut, amit írtál is!%
Ilyenkor hol van az a hiper- szuper- hu de adalékolt, a mi olajunk a legjobb, véd a korrózió ellen, meg hidegindításkor, és a szélsőséges körülmények közöttt, nagy terheléskor, és csa ka milyenk a legjobb olaj?
Fél év alatt semmivé lesz? Mikor a mai gépekben is egyre modernebb ötvözeteket használnak?
Ugyan már- valaki kitalálta ezt a badarságot, utána meg tömjük az olaj gyártók zsebét.
Arról nem is beszélve, hogy nagyon kevés embernél marad meg örökre pont az a vas. Itt óvod, cserélgeted a megadott intervallumnál 4x( esetünkben a Zé 12 ezres, és az alant leírt 3 ezres intrervallumot vettem alapul) gyakrabban az olajat, utána meg eladod, hu de jó, kisgyerek elviszi fél év alatt gallyra vágja.
Na ne...
Én vagy 6 ezer km- vagy évente, azt mondom, ha nagyon precíz akarsz lenni.
Más- és akkor autóban ami egész télen végig megy , abban meg nem cserélünk olajat 3 ezrenként, mert avval mész?
No ugye.. Amúgy télen is másfél havonta beindítom, és megyek is a motorral. De hamarabb nem cserélek olajat mint az előírt...
Éjszakás voltam a héten és egy kicsit elhasználódtam a végére. Tegnap tudtam egy kicsit többet aludni. Remélem azért nektek jól sikerült. Köszi hogy gondoltál rám!