Köszi!
Közben összeraktam a képet h amiatt írhattad.
Tavaly április óta van ez az olaj a mociban, 3400km-t futott csak vele. Uh nyugodtan mehetek ezzel még 1500km-t.
Majd még rákeresek, ír e esetleg valamit arról, h az olajuk használata esetén miképpen javasolja a gel-t.
Az igazat megvalva, ha a Laci nem próbálta volna már ki a Spurit, nem vettem volna sosem. De az olaj is csak akkor keltette fel érdeklődésemet miután Laci és eryk04 körbe járta a témát.
Mondjuk azzal egyetértek h azért kockázatos mindent töltögetni. Pl esetünkben egy az üzemanyagba való dolgot ami tisztítja a motort, egy olyannal ami pedig létrehoz egy védőréteget/felületet (lehet h nem ez a pontos szó rá). Uh a kellő elővigyázatosság nem árt. De akik dicsérik a dolgot elég körültekintőek ilyen téren (is). Különben biztosan nem próbálnám ki.
Emiatt is van elhanyagolva több dolog, mert mire rendesen körbejárom a témát, tovább tart mint elvégezni sokszor a feladatot. (Mert azért ha vissza olvas az ember néha talál ellentmondást egykét tapasztalatban.) Uh húzódik a leömlő széppé tétele, de azért azóta csináltam már egy s mást, amit mondjuk nem ilyen körültekintéssel, de azért igyekeztem nem mókolás szintjén elvégezni.
Tényleg azt hiszed hogy azért használom évek óta a spurit mert nem tudom mit jelent a "diszpergál" szó jelentése, de annyira jól hangzott hogy kihagyhatatlan ajánlatnak tünt? Az "átlagember" öniróniájából még véletlenül se akartad észrevenni a gyakorlatból merített tapasztalatokat, miszerint megoldódott egy probléma, vagy akár több is. A neten olvasottak (adalékot soha!) és a tapasztalati érvek ütköznek úgy érzem, így aztán be kell látnom hogy semmi értelme folytatni.
Az a baj, hogy a legtöbb esetben csak annyi a disznóság, hogy nem csinál semmit a cucc. Vagyis ez talán jó dolog (már annak aki ezeket kipróbálja), de nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nincs negatív fenn hang. A rosszabb eset, amikor kifogsz egy olyan összeállást, amitől valami bekrepál (ne legyen illúzió, ilyenkor meg fogják magyarázni, hogy a dolog amúgy is bekrepált volna). Ezekben a legnagyobb gond az, hogy multifunkcionálisnak hirdetik, tehát szinte minden jármű fajtába ajánlják. Valószínűleg az általános technikákkal / anyagokkal ki is próbálták, és nem árt nekik, sőt lehet, hogy van is egy kis haszna. De senki nem garantálja, hogy pont a te gépedben nincs egy olyan szimering, csapágy,..... bármi, ami kicsit más anyagból van, mint az átlag, és kikészül ki tőle.
Na jó de mennyi idő kell hozzá!? Skoda 4 éve kapja a Xadot meg a Spurit. Ez eddig nálam spurival kb. 50-60 ezer km-en et jelent a Xadoval meg már 4
50 ezer km - et tettem meg.
Ez kevés hogy kiderüljön valami disznosag!?
Csak kérdem, ártatlanul..
Nem szeretnék senkit megbántani (eddig se szerettem volna, és a személyeskedést sem én kezdtem). De attól, hogy ti nektek van egy zárt fórumotok, amiben személyesen is ismeritek egymást, a tények még tények maradnak. A diszpergál pedig oldódást jelent, és ez megint egy olyan jel, hogy nincs minden rendben a cuccal (mindig akkor használnak indokolatlanul jól hangzó külföldi szavakat, ha nem szeretnék, hogy az átlag ember értse a dolgot). De a vitát tényleg lezártam, azt tesztek a gépbe amit szeretnétek, aztán majd az idő eldönti, kinek van igaza!
Azoknak akikkel vitázol nem csak az adatlapjuk ismerős hanem a személyük is, ezek a srácok régi motorosok nem pedig kezdők akikkel megetethető bármi is. Fisivel kezdtük anno ezt az egészet, ő kipróbálta az autóján én meg a pozitív tapasztalatai alapján megvettem a gélt a motorba, ami egy kicsit másabb helyzet volt mert a kuplung az olajtérben van. Napi szinten értekeztünk és -bár voltak akkor is akik megmagyarázták hogyan lehet kitérdepelni a rövidnadrágot- mi mégis hittünk benne, főleg amikor később a tapasztalataink is hasonlóak voltak. A zártabb fórumunkat te nem ismered, van közöttünk okleveles gépészmérnök is aki szintén használja és elismeri ezt a fajta "vacakot". A célunk nem más mint az állagmegörzés, nem akarunk plusz lóerőket csak egy kicsit hosszabb életet az egyébként remek formában lévő motorjainknak. Nem sorolnám a pozitív tapasztalatokat amit fotóval is tudnék illusztrálni pl. a vezérműtengelyek állapotáról miután a Xado-val lefutottak 12ezret két szelepállítás között, nyilván ez is parasztvakítás én meg suttyó vagyok...
A spuri is már több éves történet, még a CB-1 kinlódott a vizes benzinnel, mérnök vagy, biztosan tudod milyen érzékenyek a karburálásra a 400-as japán belpiacos gépek, elég egy pici víz és máris érzi. Volt amikor egy hónap elteltével kétszer ürítettem le a karbicsészéket mert ott volt benne a kis borsónyi vízgömb... a spuri etetődumája azt írja "diszpergálja a vizet", nyilván nem tudhatom ez mit jelent mert nem vagyok mérnök, de hogy eltünt a víz miután spuriztam a benzint az tuti, én a tudattalan ebből csak annyit vettem észre, hogy többé nem kellett leszedni a karbicsészéket. Azt is meséltem már amikor 5motorral Romániában egy nevenincs kútnál olyan kénes szagú benzint tankoltunk, hogy a gyógyfürdő illata kutyafasza volt ahhoz képest... ott volt nálam a spuri és semmit nem vettem észre, míg a többieké úgy durrogot mint a fene. Nagyon sok olyan dolog kering a kereskedelmi forgalomban ami tényleg átbaszás, de amikor többen állítanak valamit -ráadásul anélkül hogy érdekük fűződne hozzá- nem biztos hogy hülyének kell nézni őket.
No hogy már én se keveredjek bele.
Az 1500 km azért van előírva, mert azt mondják, hogy annyi km kell minimum, hogy beépüljön teljesen az anyag a fémbe. HA most olajcseréig még 3000 km- ed van hátra, akkor nem kell lecserélned hamarabb az olajat. Csak mikor amúgy is cserélnéd- tehát ha elérted a 6 ezer km-t amikor is olajat kell cserélni így is úgy is...
Igen erre írtam, de ez csak az én agyalásom. Cblacival is így csináltuk anno, hogy a géllel elő kezeltünk, utána már a bekevert olajat használtuk.
Most a Zébe, mivel a sima 10w-40- et már kicsit kevésnek találom (ez is csak az én agyalásom) a motor teljesítményéhez- újra a Fuchs olajat használom, de úgy döntöttem, hogy minden olaj cserekor, vagy minden másodiknál vagy harmadiknál bele fogom rakni a motorba való gélt.
Ami szerintem a legmegbízhatóbb forrás lenne, hívd fel őket, vagy írj mailt- és kérdezd meg személyesen, hogy mia véleményük erről...
Végülis a tegnapi hozzászólásodon merengtem ma többször. Olvastam a hozzászólásokat tapasztalatokat, de nem volt számomra tiszta. Az olaj tartalmaz valamennyi gelt a szinten tartáshoz, ha jól értelmeztem. Emiatt írtad h célszerű lenne a régi olajba tenni a revitalizáló gélt, majd 1500km után cserélni? Mert nem írja azt h a revitalizálás végeztével célszerű olajat cserélni. De azt sem olvastam (bár ennek lehet oka h nem értem végig mindenen) h az olajuk használata mellett nem javasolják a gelt. Mert volt aki felvetette h akkor x év után újra revitalizáljon? Aztán volt aki írta rá h az olaj szinten tart...
* Még a szélhámosok addigra lelépnek szöveghez...
Legelső Xados szösszenetem anno négy éve történt. Akkor tized ennyire sem ismerték a márkát mint most....
Hogy féltem e mikor bele raktam a Feliciába? Igen- nagyon. Akkor csak az vigasztalt, ha szétcseszi a motort, akkor egy komplett blokkot bontva 50 ezerért rakok bele- bár igen mérges lettem volna, ha ez bekövetkezik.
Ennek 4 éve...
A cég még áll.
Mennyi idő kell hogy beigazolódjon a gyanúd?
Szerintem erre, az lenne a megfelelő vitafórum, ha felírnál a Spuri oldalára, Farkas Kálmán így is olyan hosszú röptű minden részletre kiterjedő magyarázatokat és szösszeneteket ír, hogy egy hét mire elolvasod.
A nagy része mindenféle mérnöki szövegről szól- expanzió (én csak az expandert huzigáltam anno kölyökként), hogy vele biztos jól elcseverésznél.
Aztán majd kiderítitek hogy mennyi az annyi...
Semmiben nem különbözik, annyi hogy anno a Xado fém dobozzal kezdte, majd később költségcsökkentés gyanánt elkezdte műanyag dobozban is árulni. Én úgy voltam vele, hogy a fémdobozos volt az eredeti, így tartom magam ehhez.
De ez csak az én hülyeségem!
(Olyan jó h annó a túra kapcsán egykét embernek megtudtam jegyezni a rendes keresztnevét, de azóta ismét dolgozik csodás név memóriám.)
Ma utána olvastam jobban a tapasztalatoknak az olajjal és a gellel kapcsolatban.
Arról h mennyi gel kell a mocibal megoszlottak az olvasottak. De végül is összegezve leszűrtem azt amit most a Csaszi is megkérdezett és fisi meg válaszolt neki.
Fárasztanálak majd titeket egykét kérdéssel ha nem találom meg közben a választ.
Mellékelek két képet. Tulajdonképpen mind1 Xado 10W40-es olajat tartalmaz csak a csomagolás a különbség? Fém illetve műanyag dobozos...
Nem nyúl vagyok kipróbálni, csak nekem nem kell kipróbálni, hogy tudjam, hogy nem jó Persze lehet, hogy rövid távon jónak tűnik, a hosszú távú dolgokkal meg mire lesz tapasztalat, addigra a szélhámosok lelépnek. Jut eszembe, ugye tudod, hogy egy kis motorvezérlő átprogramozással a motor fogyasztását jelentősen lehet javítani, csak középtávon megdöglik tőle (ezt csak így hasonló példának hoztam fel).
Egyszerűen mérnökként nem tudok olyan adalékot elképzelni, ami a motor minden alkatrészének (ugye minden motor, mindenféle anyagból készült alkatrészéről beszélünk) csak jót tesz, vagy minimum semleges. Ugyan ez az üzemanyag adaléknál úgy hangzik, hogy elképzelhetetlen, hogy van olyan összetevő (amit ráadásul közel elhanyagolható mértékben keversz hozzá), ami a benzinben, a gázolajban, turbós, szívó, nagynyomású adagolós, meg minden egyéb motorban ugyan olyan jól hat. A kicsit kevésbé arcátlan cégek legalább külön benzin, és külön gázolaj adalékot árulnak. (amúgy a személyeskedést nem én kezdtem, én csak leírtam, hogy senkinek nem ajánlom)
Jé- de na- és láss csodát működik...
Halkabbak a motork tőle, én is közvetlen tapasztalatból tudom, hogy vannak masinák amik szebben , dinamikusabbn járnak tőle.
Én fogyi csökkenést nem tapasztaltam, de én meg ebben nem annyira hiszek, mert manapság alap, hogy mindenre ezt írják...
De azért az elgondolkodtató, hogy van pl. olyan gép otthon (szivattyú) ami évente 2x- max! Van beindítva, és soha a karbit szét nem kellett szedni stb, de ez volt a Kawánál is anno, hogy eltömődött lerakódott benne a trutyi stb.
Nem is akarlak meggyőzni, csak ha tényleg már ennyire szkeptikus vagy akkor inkább maradj a kaptafánál, és ne oltogass másokat. Főleg olyanokat akik évek óta használják, és a kiterjedt baráti és ismerősi körük is. Pozitív tapasztalatokkal.
Mi elmondtuk amit tapasztaltunk, te hülyének nézel azért mert nyúl vagy kipróbálni.
Szal szerintem kár ezt a dolgot tovább erőltetni...
Most képzeld el hogy 1900 at írunk.. És te épp a megszokott kis épp hogy ken olajadat használnád a kurblis masinádban.
Aztán valami Isteni csoda folytán ott teremne egy mai adalékolt (huha kimondtam?-tényleg adalékolt- és gyárilag? ) olaj...
Te az akkori szinteden szintén teljesen ugyanezt mondanád, mint most.
És persze a teflon sem surlódáscsökkentő- és még a sok sok adalék, amit az utóbbi évtizedekben találtak fel- fejlesztettek ki.
Nem is lenne baj avval amit próbálsz képviselni.
Csak ha már földhöz ragadt vagy, és dogmatikus, akkor legalább próbáld a mások véleményét döntését elfogadni, és ne nézd őket bolondnak mert mernek vállalkozni az újra, a másra.
Nekem csak ez a fokú stílus nem tetszett.
Közben megnéztem ennek a spuri nevű csodának is a honlapját. Most komolyan, ti elhiszitek, hogy ez működik? Az autógyárak mindenféle turbómotorokat, meg egyéb "varázs" kütyüket fejlesztenek, hogy a káros anyag kibocsátást leszorítsák (a fogyasztással majdnem egyenesen arányos a káros anyag kibocsátás), pedig egy ilyen csoda löttyel minden megoldható. Na persze A leírás szerint fél litert kell 250 liter üzemanyaghoz tölteni (ráadásul mindegy, hogy benzinhez, vagy gázolajhoz), és csoda nagy plusz energiát ad. Most komolyan ez szerintetek hihető?
Még jó, hogy vannak olyan emberek, akik nem úgy gondolkodnak, mint én! Mert így van kit átkúrni az áltudományos maszlaggal .
Na a vitát lezártam, azt tesztek a gépbe amit akartok, én azért maradok a gyár mérnökei által kitalált dolgoknál, bennük kicsit jobban bízom, mint a sok idiótaságban!
Közben összeraktam a képet h amiatt írhattad.
Tavaly április óta van ez az olaj a mociban, 3400km-t futott csak vele. Uh nyugodtan mehetek ezzel még 1500km-t.
Majd még rákeresek, ír e esetleg valamit arról, h az olajuk használata esetén miképpen javasolja a gel-t.
Az igazat megvalva, ha a Laci nem próbálta volna már ki a Spurit, nem vettem volna sosem. De az olaj is csak akkor keltette fel érdeklődésemet miután Laci és eryk04 körbe járta a témát.
Mondjuk azzal egyetértek h azért kockázatos mindent töltögetni. Pl esetünkben egy az üzemanyagba való dolgot ami tisztítja a motort, egy olyannal ami pedig létrehoz egy védőréteget/felületet (lehet h nem ez a pontos szó rá). Uh a kellő elővigyázatosság nem árt. De akik dicsérik a dolgot elég körültekintőek ilyen téren (is). Különben biztosan nem próbálnám ki.
Emiatt is van elhanyagolva több dolog, mert mire rendesen körbejárom a témát, tovább tart mint elvégezni sokszor a feladatot. (Mert azért ha vissza olvas az ember néha talál ellentmondást egykét tapasztalatban.) Uh húzódik a leömlő széppé tétele, de azért azóta csináltam már egy s mást, amit mondjuk nem ilyen körültekintéssel, de azért igyekeztem nem mókolás szintjén elvégezni.