Sziasztok
Én magam az olajadalékokkal szemben szkeptikus vagyok. Motorba nem tudok semmi megnyugtatót. Amiben bizok az a molibdéndiszulfid..Fimol..de azt az olajban futó kuplung miatt nálunk azt nem lehet használni. Igaz a LiquiMoly mostanában kijött egy ilyennel,/Motobike oil additiv with MoS2/,de még nem jártam utána mik a felhasználói tapasztalatok. A céget ismerve csak jó lehet. Ahogy irtátok ezek nem azonnali észrevehető dologok. Olajcsere évente: egy nagy baromság..vagy olyan szarok a mostani olajok?!..ok,2évente egye fene azt a 2-3 lityit. Sztem is a "vedd és fogyaszd" miatt mondják az éventit. Amúgy CRXembe 4-5évente cserélek olajat...legegyszerúbb ásványit,de neves gyártóét, és 170ezer km-rel a motorja olyan mint a svájcióra,145LE és 5,5-öt eszeget.
Mocijaimba viszont van egy saját mixem amit a benyába töltök. Szépen járnak,fogyasztást meg lesz..om,de 3.5-4 közötti,normál túrázásnál.
A mixben van Fimol 2T, 2T-s keverékolaj és CRC benzinadalék,ami leköti a vizet. Ebből egy tank benyához adok fél dl-t, nem nagy összeg, ha hatásos akkor nyertem,ha nem,akkor meg nem dobtam ki nagypizt:)).
Amúgy meg mindenki meggyőződése szerint csinálja,de azéért"halgatassék meg a másik fél is":))
Ez egy olyan kérdés amit akár úgy is lehet forgatni, hogy mindenkinek igaza legyen. 3ezer km nem sok ha mondjuk 4-500km-es túrákon jött össze, azaz kevés hidegindítással és normál üzemeltetési körülmények között és télen nincs indítgatva a motor. Ha viszont napi ingázás során rövid távokon jön össze a 3ezer egy év alatt (ne adj Isten még fel se melegszik a motor rendesen), akkor azt érdemes kicserélni, igaz ez akkor is ha pályakörülmények vagy alapból forszírozott tempóban van üzemeltetve a gép. Minden tavaszt új olajjal kezdek, még akkor is ha nincs meg a 6ezerkm, de én télen is kerülök vele ha szárazabb az idő. Általában a tavaszi olajjal 6ezret megyek amit valamikor nyáron egyszer kicserélek, a második ciklus már nem megy el 6ezret, viszont télen hamarabb is romlik a minősége ezért kezdem olajcserével a tavaszt.
Nyomaték a jobban lélegző dobtól hamarabb van, de a teljesítmény, ha nincs a dobhoz hozzá állítva a karbi akkor valószínű csökken! Ez persze a az átalakítás milyenségétől erősen függ! Ha nincs agyon furkálva a dob, akkor sztm elhanyagolható a változás!
A gép kb 5000nél indul úgy igazán meg, és 195 a vége! Bár a végét nem igazán ajánlom, hogy közúton próbálgasd!
Tanácsot szeretnék kérni kedves márkatársak. Én a Cb-t furt dobbal vettem, picit hangos de igaz hamar észrevesz a forgalom többi résztvevője , azt szeretném kérdezni hogy ha nem lenne megfúrva esetleg jobban menne-e a moci? nyomatékosabbnak érezném-e?
De a szervizkönyv 12 hónap után olajcserét ír elő, mindegy hány kilómétert mentél az olajjal. Egyébként már én is filóztam ezen, mert egy szezonba alig megyek többet 3000 km-nél, ( sajnos ) de még nem mertem meglépni, mi a véleményetek erről?
Köszönjük! Elméletileg 2 hét múlva Somoskői várrom látogatásra megyünk. Plusz lesz még az öreg 2es, meg Salgótarján-Cered élményút is a programban!
Igen, cseréltem olajat, és Motul 5100 ment bele! Nem került bele adalék, még csak filózok rajta! Pontosabban tuti kerül, csak lehet nem most. Van egy elméletem. Idén sem fogok a mociba többet tenni, mint 2000 max. 2500km, és sajnálnám kiönteni jövőre, hisz elég keveset használódik ennyi idő alatt az olaj, így azon morfondírozok, hogy jövőre nem kap friss olajat, hanem csak ezt a Xado Ex120at kapja meg tavasszal. (Idén is alig látszott a kiöntött olajon az elhasználódás. 3600km volt az olajban, és még fúl átlátszó volt.)
Gurultunk 180km-t! Jó volt! Pilisszentlászló, Esztergom, Pilisszentléleki Pálos kolostorrom, és Dobogókőn keresztül vissza Pöst! Nagyon jó volt a rozsdás zsigereimet újból megtornásztatni! Hjaj, de hiányzott már!
Helló!
Biztos,hogy van a benzinek között különbség, eddig 3-4 x sikerült 4l vagy az alatti fogyasztást elérnem(4,3-4,5 máskor) Amikor 3,8- 4l -re jött ki akkor Agipot tankoltam. Azt gondoltam véletlen,..másképp vezettem , de 3x...? Megpróbáltam az Astrával is 6,3 helyett 5,8- 5,9 Ez nem véletlen úgy gondolom...!
Holnap tényleg megnyitom az idei szezont! (Eddig csak 2 tesztgurulást hozhattam össze, meg 1 műszaki vizsgára elmenetelt.) Délután Bazsy haverommal bevetjük magunkat Pilisbe!
Nem lehet ezekre mit mondani! Ez nem olyan mint a korpás haj, hogy a felét kezelem, a másik felét meg hagyományos samponnal mosom, mert akkor látszik a különbség. Én sem tudom, hogy mi lett volna a ha nem töltöm bele az új tankolásba a spurit. Lehet az üzemanyag volt épp jobb minőségű, vagy a melegebb időjárás miatt lett ennyivel kevesebb a fogyasztás, passz! Ezt tényleg a hosszú távú tesztelés, ami olyan 1-2 évet jelent mondja meg a biztost. Az astrád meg pld. lehet spuri nélkül át sem ment volna a vizsgán! Mindenesetre most már úgy sincs ilyen vizsga!
Nálam egy dolog már biztos! 200km alatt eltűnt a gyorsításkori kormolás a kocsiból, és a bizonytalan alapjárat is, és ennek már örülök! És jövő hétvégén kiderül mennyit megyek el 1tankkal. Mostanában olyan 850km sikeredett csak. Ez 5.4-5.6literes fogyi. Amikor megvettem 950km-ek sikerültek. Az 4.9-5.1 volt. Meglássuk!
Ok Laci, köszi! ....esetleg arra gondoltam, ha még nem késő (mármint, a virágzás szempontjából) akkor elgurulnék,/már ismét van mivel/ s esetleg találkozhatnánk...
Az én személyes tapasztalatom a Spurival a régi autómmal volt tavaly (Opel Astra F 1.4 benzin). 4 decit használtam el a benzinbe adagolva, ahogy elő van írva és sajnos semmi fogyasztáscsökkenés, semmi alapjárat emelkedés, sőt a decemberi műszaki vizsgán meg is bukott a károsanyag kibocsájtás vizsgálaton, úgy kellett háromszor próbálgatnia a vizsgáztatónak, hogy átcsusszanjon. Bár ehhez az is hozzátartozik, hogy 300 ezer km volt a kocsiban és vizsga előtt csak városban használtam. Szóval se nem rossz se nem jó tapasztalatom nincs, van még egy deci Spurim, de nem rakom a CB-be bele, mert remekül működik így is, 4 liter alatt eszik, szóval nincs rá szükségem (egy megfelelő karbiszinkron és szelephézag állítás megold minden problémát ). Azért a polcon elfér az a decike és a nyári motoros túrámra erdélybe vagy Németországba el is viszem majd, mert, ha valami pocsék üzemanyagot sikerül tankolni, akkor szerintem kisegítheti a mocit az átvészelésében.
A lényeg, hogy ne marjuk egymást, szerintem kárt biztos, hogy nem okoz a cucc, és aki pedig valami kedvezőt tapasztal, annak, ha mást nem is, de a tudatát biztosan javítja, hogy megfelelően bánik a masinájával.
Széles utat, kevesebb esőt kívánok mindenkinek a hétvégére!
Szia Atesz!
Nem igényelne nagy tervezést, egy fél nap elég lenne rá, legutóbb tavaly voltam ott és elég nagy munkálatokkal találkoztam a kikötőnél, beleértve a szabadstrandot is. Már csak emiatt is érdemes lenne elmenni és megnézni mi lett a kellemes kis tengerpartot idéző helyből. Ezen az oldalon sok mindent megtalálsz, videót, képeket és akár még sétálhatsz is virtuálisan a Google Street segítségével: Nagykörű
Elméletileg egy kell bele, ha esetleg úgy érzed nem eleget javult tolhatsz neki még egyet. Mint írtad elég sokat futott, bepróbálhatod kettővel, de úgy ahogy a régit- menj vele 200 km- et aztán told bele a másodikat...
De lelked rajta, ahogy jobbnak látod!
Én a Zébe a kuplung miatt így csináltam.
Hello!
Nem olvasom a fórumot 1 hétig, aztán egyből balhé van. Mondjuk nem értem, hogy ismeretlen emberek miért így mutatkoznak be egy "összeszokott közösségben". Ha valóban jó a szándék, szerintem az nem így néz ki. Na mindegy.
Én is csak azt akartam leírni, hogy a Spurit és most már a Xado-t is Zsolt és Laci tapasztalatai és bőséges leírásai miatt fogom kipróbálni. Ja és Csaszi érvelése az autó- és olajgyártók érdekeiről is abszolút helytálló, minden összeesküvés elmélet nélkül. A japánok kitalálták már, hogy nem jó, ha egy termék "örökéletű", ezt még a Műszaki Egyetemen is tanítják, asszem "élettartam-tervezés".
Viszont az a kérdésem, hogy akkor most miből és mennyit is használjak. A kérdéses motor amiben ki akarom majd próbálni egy 250cc-s négyütemű masina, ami elég sokat futott. Még nem tudom, hogy milyen állapotban van, de ártani nem árthat neki.
Szóval akkor XADO EX120 Moto Revitalizant kell bele. De akkor mennyi is?
Köszi a válaszokat!
Én sem töltöttem volna a kocsiba sohasem spurit, ha CBLaci nem járt volna jó példával előttem, és még így sem töltöttem, csak 1 éve van meg a D4D Corolám, és már volt 1x az EGR szelep takarítva, mert lekormolt, és több mint 1 literrel többet kezdett el fogyasztani. És 2 márkaszerviz szerint is tökéletes a kocsi minden paramétere, mégis lekormol az EGR. Végkövetkeztetés, pörgessem 2500 környékén a dieselt. Így tényleg nem koromol, viszont a fogyim maradt magas. Most télen újból elkezdett jelentkezett a probléma ezért vágtam bele. Hidd el nem örömömben kezdek el öntögetni bármit is a kocsiba (motorba). Csak az olaj, üzemanyag és járműgyártók miatt kell! Egyik sem azért tervezi a termékét, hogy én félmillió km-t is akár megtehessek a nehéz pénzen megszerzett kocsimmal. Járjak szervizbe, cseréljem le a kocsit, olajat, mindent. Fogyasszak.
A 18000es márkaszervízben szervizelt motoromból 2000km megtétele után sarat engedtem le olaj helyett. A váltó nem akart működni már! 2 olajcserével javult meg a váltóm meg a moci hangja is. Azóta rezeg a kormányom! Szerviz magyarázata? Nekünk nem volt vele sosem gondunk! Na köszi! 0km-en vettem a vasam, viszem rendszeresnél 2x sűrűbben olajcserére, erre ugyan úgy szar lesz a mocim, mint ha használt szétpörgetett roncsot vettem volna. Hát ez nem járja! Ha egy kicsit is igaz, hogy a megcsócsált fém alkatrészek repedéseibe belediffundál ez a valami akkor már jól jártam. Én nem vagyok anyagismereti zseni, bár tanítottak ilyet nekem valamikor, de azt tudom, hogy a fémeket elég sok mindennel lehet ötvözni, ezzel javítani a tulajdonságaikat. Hát ha esetleg nem találtak ki mindent máig ami lehetséges. Vagy csak simán elvetik, hisz az elavulás jó dolog. Miért kéne olyan gépjárművet készíteni ami 30-40 évig is gépjármű? Jobb nekik a 3-4 év, nem? Többet adnak el előle.
Én itt a fórumon van olyan ember akinek hiszek, hisz ismerem vagy 3-4 éve, és így adok a szavára. Ha Ő azt mondja, hogy Neki bevált, hiszek Neki, és így ki merem próbálni amit ajánl! Olajat is így veszi pld. az ember, körülkérdez, hogy mit ajánlanak hozzá, nem?
Én magam az olajadalékokkal szemben szkeptikus vagyok. Motorba nem tudok semmi megnyugtatót. Amiben bizok az a molibdéndiszulfid..Fimol..de azt az olajban futó kuplung miatt nálunk azt nem lehet használni. Igaz a LiquiMoly mostanában kijött egy ilyennel,/Motobike oil additiv with MoS2/,de még nem jártam utána mik a felhasználói tapasztalatok. A céget ismerve csak jó lehet. Ahogy irtátok ezek nem azonnali észrevehető dologok. Olajcsere évente: egy nagy baromság..vagy olyan szarok a mostani olajok?!..ok,2évente egye fene azt a 2-3 lityit. Sztem is a "vedd és fogyaszd" miatt mondják az éventit. Amúgy CRXembe 4-5évente cserélek olajat...legegyszerúbb ásványit,de neves gyártóét, és 170ezer km-rel a motorja olyan mint a svájcióra,145LE és 5,5-öt eszeget.
Mocijaimba viszont van egy saját mixem amit a benyába töltök. Szépen járnak,fogyasztást meg lesz..om,de 3.5-4 közötti,normál túrázásnál.
A mixben van Fimol 2T, 2T-s keverékolaj és CRC benzinadalék,ami leköti a vizet. Ebből egy tank benyához adok fél dl-t, nem nagy összeg, ha hatásos akkor nyertem,ha nem,akkor meg nem dobtam ki nagypizt:)).
Amúgy meg mindenki meggyőződése szerint csinálja,de azéért"halgatassék meg a másik fél is":))