Ha emlékeim nem csalnak. Akkor egybehangzóan a Motul 5100-t tartják a legjobbnak a cb-nkbe a fórumos társak. A Castrolért nem volt oda senki, volt akinek a Repsol sem tetszett.
Én Repsolt használok most már. Castrolnál jobban tetszik. Halkabb a váltó, nem színeződik el ~1000km után, még 4e környékén is szép a színe.
De azt mondják a többiek h a Motultól lesz a legszebb hangja a váltónak.
(Volt aki váltott másfajta spéci olajra, le is mentettem már, h merre járjak utána, ennek már bő 1 éve, de még nem rágtam át a dolgot. Az ER500 fórumon tárgyalták azt ki, úgy emlékszem.)
Lehet h te már ezt végig gondoltad amit írok. Okoskodni sem szeretnék, csak a véleményemet leírni. A forgalmimban nekem az áll:
saját tömeg: 197kg
együttes tömeg: 378kg
ennek a különbözete: 181kg
Ha ketten vagytok 200kg, plusz néha némi cucc is. Akkor ennek lehet néha föle is.
Van tartalék a motorban persze. De úgy vélem egy teleszkóp felújítás nem biztos h hosszú távon tudná orvosolni a problémát. Lehet h ha a lehetőségek engedik, akkor egy nagyobb motor (nem teljesítményben értem nyilván) lesz a megoldás. Egy erősebb kompatibilis hátsó teló lehet h hosszú távon a többi alkatrésznek nem tetszene.
Már csak halványan él az emlékeimben, de amikor utoljára 2 személlyel sok cuccal mentem, akkor gyengének is találtam már ahhoz az összetömeghez a féket.
Sziasztok 1gyik barátomnak van egy 1997-es honda cb400 super four gépsárkánya és tanácstalan hogy milyen motorolajat használjon hozzá ..... o.k. hogy 10w40-est de vajon milyet ? Tudna valaki tanácsot adni kinek van valamelyik olaj márkával jó tapasztalata? Válaszokat előre is szépen köszönjük.
Azt vettem észre, hogy itt Pesten időnként sokkal fafejűbbek az emberek, mint bárhol máshol. Semmi ésszerűség, csak a megtehetem, és kész. Így marad az inkább drágább, de biztosabb megoldás... Idén legalábbis tuti ez lesz.
Hát úgy néz ki ezeket a barna köpenyes KGST papákat nem lehet kitakarítani , pedig már nagyon elég belőlük. Egy pár évtizedet megkeserítettek az ember életében a rájuk ruházott "hatalommal" a kezükben. Különösen igaz ez a felügyeleteknél betöltött szerepükre. Hej ha a régi sok pótféklámpa mesélni tudna....
Annak idején én is próbáltam feszíteni a rugón, de nekem letört a végéből egy darab. Nem tudom hogy fogja bírni a fordított feltekerést. De akkor pl. miért nem nézel szét valamilyen mezőgazdasági alkatrész boltban, ilyen helyen lehet kapni biztosan ilyen laprugót. Vagy pl. láncfűrész berántó részénél használt visszahúzó rugó. Csak a lap szélessége egyezzen.
Amikor először vittem a CB-t műszakira, kb. 15000 km volt benne (tényleg annyi, mert 1. gazdája vagyok). Kifogástalan állapotban volt. Pécsre vittem a Közlekedési Felügyelethez, mint a korábbi motorjaimat is mindig. Mivel a motor jó volt, biztos voltam a dolgomban, mégis majdnem megbuktatták a gépet, mert egy dobfékekhez szokott barna köpenyes KGST-papa, aki itt a vizsgabiztos szerepét töltötte be, kijelentette hogy szar a fék, mert ő nem tudja rendesen adagolni. Szerencsére épp ott volt egy illető a Honda-szervizből, ahova a motort hordani szoktam és neki megengedték hogy fékezzen a mérés alatt. Érdekes módon így már teljesen megfelelt a fék. Azóta soha nem viszem oda vizsgáztatni a gépet. Inkább fizetek valamivel többet, de így biztos vagyok benne hogy nem fogják indokolatlanul meghúzni a motort.
Egyébként meg a fékpadi mérés motorra nem is kötelező, csak ajánlás. Ez biztos, mert vizsgabiztos mondta. Persze jó dolog, mert a biztonságot használva ürügyként, jól lehet vele a pénzt szedni, ahogy az én történetem is mutatja.
Csak mosolygok én is... március 3-án vizsgázott a motor idegen helyen, bukócsővel, plexivel és még a láncolajozót is kiszurta a vizsgáztató ami nagyon nem gyári még le is szedtem neki a nyerget és megmutattam a működési elvét végigkövetve a rendszert... kifejezetten tetszett neki!
A fékdiagramm olyan volt mint a nagykönyvben és ott ez a lényeg! na meg hogy fizessél a szolgáltatásért ami körülbelül a semmivel egyenlő...
Ha mindent leszednék róla amit nem Ina Zu bácsi rakott rá Japánban akkor két napom rámenne
Megdöbbenve olvasgattam ezt a vizsgáztatásos szösszenetet, mondjuk én mindig sima helyi vizsgabázisokhoz vittem a motort, Handó sportdobbal- (gravírozott E jellel) gyári de bizonylat nélküli bukócsővel- kis szélvédővel, de soha a kutya nem nézte mi van rajta, lemérték a féket körbenéztek rajta alváz- motorszámot, és már fizettem is és távoztam..
Szerelgetné le a fene a bukókeretet st. .egy ilyen műveletért.
Jah- és eddig 8 körül úsztam meg a két utolsó vizsgát, szerintem ez nem egy észveszejtő összeg?!
Szia, az jó ár, kaptam igéretet egy havertól egy hátsó gumára mert az szorulna lassan cserére, ha nem jön össze akkor még irok, nekem a Heidenaum 9000 kilóméter után simára kopott ez jól mutat a megtett kilóméterekhez képest.
Hát persze, hogy tudom, csak remélem, hogy ha többet fizetek egy szolgáltatásért akkor 1-2 dolog felett el lehet nézni! Ez így leírva félrevezető is lehet, szóval nem a moci műszaki állapotáról van szó, mert az szinte tökéletes, hanem a magyar bürokratikus túlszabályozásról beszélek. Itt kell nálam 1-2 dolog felett elnézni! Mert én pld. nem szerelem le a bukócsövet, hiába kaptam a szalonból a mocival, nincs meg hozzá a műbizonylat.
Vezláncfeszítő.: Majd leírom, ha hétvégén megcsináljuk, mert őszintén nem tudom, hogy mit takar a dolog. Azt hiszem a laprugót megfordítva spanoljuk fel, ha jól értettem Kriszt.
Szia Csaszi! Szerintem Te magad is tudod mit jelent az az átvizsgálás amit ott végeznek. Ez a bizonyos átvizsgálási díj az ő fenntartási és működési költségük fedezését jelenti, nem pedig garanciát a Te motorod állapotára. Másrészt én úgy gondolom aki kicsit is kételkedik a motor állapotában az mindegy hova viszi, reszketni fog mindkét helyen. Én a legutóbbi vizsga előtt már egy hónappal lebontogattam a burkolatokat, átnézegettem, megpucolgattam. Ez inkább szólt az esztétikáról, mert a műszaki állapot nem volt kérdéses(számomra). A vizsga igazolta a sejtésem, minden rendben volt, sőt még körbe is állták a vizsgabiztosok, és "megcsodálták" rendesen. Mindez a Közlekedési Hatóságnál volt, azért a négyezer párszáz forintért. Azóta is nyugodt lélekkel ülök rá, mert azóta inkább fejlődött( láncolajzó, de lehet nem sokára lesz vészvillogó is) a gép, mint romlott volna. Sok sikert a szervizhez Neked, utána meg sok-sok km-t a mocival. Apropó, ha nem titok, írd már le légyszives mit csináltok a vezérműlánc feszítővel. Bár az enyém hibátlanul működik az átalakítás óta, de kíváncsi lennék rá mi az a bandázsolás.
Igen ez a vizsgadíj, de itt Te felelsz a moci állapotáért. Aki szeretné, hogy más átvizsgálja és így biztosabb legyen a vizsga annak meg 10-15eFt a díj. Akinek esetleg van 1-2 olyan dolog a gépén amit csak fél szemmel engednének csak át a hivatalos csatornán az jobban jár, ha ilyen kihelyezett vizsgáztató állomásra viszi inkább a gépét!
Én is ezen gondolkodom már x éve. Olyan jó az ikerlámpám, meg a mini indexeim, meg az átalakított kormányom, meg a sárhányó nélküli hátsó traktus, meg a sportdob, plusz ezek szerint a bukócsövem is, hogy bár mindenben ott a hivatalos E betű street legal, meg papirok, de mivel ezek már olyan alkatrészek amik átépítéskötelesek (persze csak itt nálunk MO-n, ausztriában simán elfogadják a mocim úgy ahogy van..) és mivel nekem nincs erről átépítési engedélyem, úgy bukna meg a mocim a hivatalos vizsgán ahogy nem szeretném. Ennyi mindent meg nem fogok 2 évente átépíteni oda-vissza a gépen, ezért én a drágább utat választom. Idén legalábbis még tuti.
Szia Eati ! Én is körbeérdeklődtem , és a kihelyezett vizsgaállomásokon 9-13.5 E ft között lett volna a díja, ami szerintem drága és felhívtam az NKH-t . Ott közölték ,hogy kb 10 nappal előtte kell bejelenteni . kértem ,hogy kapcsoljanak 1 vizsgabiztost és Ő mondta ,hogy a plexit és a "papír" nélküli bukócsővett , ha leveszem róla biztos nem lesz gondom ! Illetve a kipufogóra kérdezett még rá ! De nekem az gyári ! TEHÁT a VIZSGADÍJAM : 4360FT VOLT !
Sztm. kérdezz rá, mert nehogy már ezen a hülyeségen bukjon meg a moci. Eszem megáll! Bukócső!
A most szombat tuti kimarad, mert babarandi napot tartunk, azaz Andikánkat elvisszük hasonló korú babatársaságba, ami egész napos lesz. 9 hónapos elmúlt ideje szocializálódnia. Vagyis töröljék már végre képen Őt is, ne csak Ő engem!
Meg a mocit sem nagyon használnám fáradt olajjal, de főleg a csörgő vezérműlánccal nem! Majd vasárnaptól! Azért köszi, hogy gondoltál rám!
Ő valószínű, hogy a Közlekedési Hatósághoz vitte és ott nincs csak vizsgadíj, átvizsgálási díj és különböző sallangok nincsenek. Egyébként én is évek óta oda viszem és nagyon korrektek.
Közben fölhívtam én is a vizsgáztató állomást (jelen esetben Suzuki szerviz) és azt mondták kb. 9-10E körül lesz a vizsga és hogy kb. egy héttel vizsga előtt jelentekezzek majd be. Hogy úsztad meg ilyen olcsón? Bukócsövet és egyebeket nem is említettem. Nem sok kedvem lenne leszedegetni róla.
Helló Csaszi4!
Szombaton Mátra Bükki gurulás lesz(mot.hu) elég szép számmal. Neked is ott lenne a helyed,természetesen vasárnap pedig moci felkészités. Sok jelentkező van felőletek.....gondold meg. Ja,amúgy ez mindenkinek szól.
Jövő héten viszem a CB-t műszakira, akkor most vegyem le a bukócsövet? kérdezzek rá?
Plexiről csak német nyelvű tanúsítvány volt , még a bukócsőről semmilyen papír nem volt . Ha nincs papír akkor a vizsgabiztos hangulatán múlik , hogy átmegy vagy nem ! Kockáztatni nem volt kedvem .
Érdekes. Más ismerős motorja most vizsgázott az elmúlt hetekben valamikor, bukócső is és plexi is volt rajta. Minden gond nélkül vette az akadályt. De gondolom csak visszateszed ezután.
Ha emlékeim nem csalnak. Akkor egybehangzóan a Motul 5100-t tartják a legjobbnak a cb-nkbe a fórumos társak. A Castrolért nem volt oda senki, volt akinek a Repsol sem tetszett.
Én Repsolt használok most már. Castrolnál jobban tetszik. Halkabb a váltó, nem színeződik el ~1000km után, még 4e környékén is szép a színe.
De azt mondják a többiek h a Motultól lesz a legszebb hangja a váltónak.
(Volt aki váltott másfajta spéci olajra, le is mentettem már, h merre járjak utána, ennek már bő 1 éve, de még nem rágtam át a dolgot. Az ER500 fórumon tárgyalták azt ki, úgy emlékszem.)