Nemrégiben vettem egy cb 500-as és azóta olvasgatok itt a fórumon,hogy több okosságot tudjak meg a mocimrol! Olvastam arrol is ami kocsit böki a csőrömet de azért konkrétabban is szeretnék tudni arról,hogy alacsony fordulatnál rángat a gép. nekem kb 2000 és 3500 között elég zavaróa csinálja utána kisimul. Próbálok e fölött a tartomány fölött pörgetni de akkor is szokatlan ha kis utcákban forgolódok nem lehet finoman menni vele. Illetve lehet csak zakatol a lánc a kigyorsításnál. Van egy kis cbf-em is az nem csinál ilyen műsort. Valakinek van valami tapasztalata ezzel kapcsolatban? Egyébként nagyon jó kis gép és elégedet vagyok vele. Előre is köszi ha valaki segitségemr tud lenni!
Szia Geri!
Az első gumi méretén ne változtass mert csalni fog a km óra. A /80 helyett /70 esetén többet mutat a valóságnál.( ez a jobbik eset) A hátsónál talán nagy változás nem lesz mert ha a szélességet növeled egy mérettel a pert csökkented , akkor közel azonos lehet az átmérő és a kerület.(nem teljesen) Sajnos nincs váltó méret táblázatom. A menettulajdonságok változásáról írjanak akik már próbálták a változtatást Azt ,hogy, hogyan áll a felnin a szélesebb gumi azt látni kellene. Elvileg szerelhető rá!
Én is a Fisi álltal említett, javasolt Michelin Pilot Street-et vettem idén a motoromra. És ráadásul 140-es szélességben. Menni még nem tudtam vele, így tapasztalatom nincs még, de bízom a Kawás társakban. Ha az ő gépeiken jól teljesít, akkor a mienken se lehet rossz. A méretről meg annyit, hogy szemre a gyári Bridgestone-hoz képest nem látható a szélesség különbség.
Tavaly nyáron vettem BT45-öt eddig 8500km-t tettem meg vele. Az első pár száz km-en kissé csuszkált a hátulja,de miután lekopott a védőréteg most már meg vagyok vele elégedve. Kiváncsi vagyok mennyit bir majd ki,mert sokszor megyek utassal.
Én a Dunloprol nagyon lebeszelnelek!
Az Er 5 Kawat szintén Arrowmax-al szerelik gyárilag, de az egy beton kemény szar csúszós gumi...
Bár hogy a Streetsmart mennyire rokona ennek nem tudom.
Esetleg kissé más méretben meg tudnád venni a Michelin Pilot Street et, az már radial és a markatarsak nagyon dicsérik nálunk!
Írjad be a keresőbe a BT45-öt és meg fogod találni az ehhez kapcsolódó eddigi bejegyzéseinket.
Ami pedig a gumik szélességét illeti, mindenképpen előnyösebb gyári előírás. Ezt teszteléssel jól kikísérletezték.
Hello!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy gumiválasztás előtt állok és 2 típuson akadt meg a szemem.
Bridgetstone BT45
Dunlop Arrowmax Streetsmart
Akinek van valami tapasztalata ezekről, illetve szívesen fogadom más gumikról a véleményt.
Olyat szeretnék választani, ami viszonylag puhább és hamarabb melegszik. Egyenlőre nem a hosszabb távú túrák vannak tervben, még újabb tanulóévnek szánom.
Ezen kívül találtam viszonylag sportosabb gumikat,előre még csak lenne 110/70, de hátra csak 140 szélesek, érdemes-e felrakni ilyet, vagy inkább a 130?
Előre is köszönöm a segítséget
A Haynes féle service manual 1993-2001 közötti tipusokat tárgyalja, de természetesen jó a Tiedhez is. A keresőbe beütve nagyon sok helyről letölthető. Ha véletlen nem sikerül nekem megvan, de 70Mb, így szerintem sokáig küldené. Vagy legalábbis képeknél ezt tapasztaltam. Szóval egyszerűbb letölteni.
Köszönöm a tájékoztatót, megnyugodtam. Nyáron tervezek egy utat Erdélybe, ha nem jelent problémát, egy villámlátogatás elejéig méglátogatnánk. ( És, ha az időpontok is stimmelnek.)
Üdv Kató
Az üléssel teljesen meg vagyunk elégedve. Az elején meg kellett szoknom, hogy egy kicsivel szélesebb lett az én helyem. Különben nagyon kényelmes lett, a második személynek pedig különösképpen, ráadásul nem is csúszik előre, mint a korábbi menedékesen.
Köszönöm a tippeket, már megrendeltem a gumikat a r17 től. A nagyvastól pedig a csapágyklt-t,a szimeringekkel potom 6050 bruttó árért, meg az olajat a szűrőkkel. Kezdettől fogva a ti tanácsaitokat követve én is a motul 5100 ast használom, 10w40 semmi probléma, tökéletes váltás, alacsony fogyasztás. Volt olyan, hogy 9.000 után cseréltem, és összehasonlítva az új olajjal a színe alig volt sötétebb, és még a jellegzetes "virágillat" is meg volt. Szóval jó olaj, igaz literje 3 forint de a minőségnek ára van.
Zolibácsi, kérdés: most, hogy már egy éve használjátok az új ülést mik a bővebb tapasztalatok? Tavaly lemaradtam róla, idén szeretném megcsináltatni, mert a hosszú távú meneteknél az ülőgumóm zsibbadni szokott. Előre is köszönöm.
Üdv Kató
Köszönöm a válaszokat.
Megnéztem a DOT számot a gumin és már elérte a 6 évet, valószínűleg úgy volt ahogy említették, hogy csak később került fel a motorra, ezért mindenképp cserélem mindkét gumit.
Egyenlőre nem néztem meg még a teljes kínálatot ebből a méretkategóriából, de ha mód van rá egy kicsit puhább gumit választok, ugyan ezeknek az Avon gumiknak jó volt a tapadása, de viszonylag lassan melegedtek fel.
Szia Gerii19!
Ha gumik valóban 3 évesek akkor a koruk végett nem kell őket cserélni!Ha sérülés nincs a gumin, a szelepnél sem enged(nyakban vagy a tűnél) akkor szétszedés után a felni perem alapos tisztítása segíteni szokott.A gumiszelepet egyébként minden szerelésnél érdemes cserélni! Száz forintos tétel. Mivel vissza térő probléma én tömítő pasztával rakatnám össze! A gumisoknál szokott lenni ilyen, tudni fogja miről van szó. Amennyiben kopott akkor cseréltesd ne kísérletezz!
Ahogy telik az idő úgy oxidálódik, keményedik (ridegül) a gumi. Mind rugalmasságából, mind tapadásából veszít. 6 éves gumi már csak töredékét tudja mind a friss ropogós. Keresd meg biztonság kedvéért a DOT számot a gumikon, és ellenőrizd. Van úgy, hogy a gumis kiszórja a 2éves árukészletét.
Ha tényleg csak 3 éves a gumi akkor elég ha előre veszel. Ha 5 éves már érdemes elgondolkodni egy komplett cserén. Bármilyen gumival el lehet közlekedni, csak az a gond mikor váratlanul eléd kanyarodnak. Akkor nem mindegy, hogy előtte, vagy mögötte tudsz csak megállni!
Az első gumi méretén ne változtass mert csalni fog a km óra. A /80 helyett /70 esetén többet mutat a valóságnál.( ez a jobbik eset) A hátsónál talán nagy változás nem lesz mert ha a szélességet növeled egy mérettel a pert csökkented , akkor közel azonos lehet az átmérő és a kerület.(nem teljesen) Sajnos nincs váltó méret táblázatom. A menettulajdonságok változásáról írjanak akik már próbálták a változtatást Azt ,hogy, hogyan áll a felnin a szélesebb gumi azt látni kellene. Elvileg szerelhető rá!
Az Er 5 Kawat szintén Arrowmax-al szerelik gyárilag, de az egy beton kemény szar csúszós gumi...
Bár hogy a Streetsmart mennyire rokona ennek nem tudom.
Esetleg kissé más méretben meg tudnád venni a Michelin Pilot Street et, az már radial és a markatarsak nagyon dicsérik nálunk!
Ami pedig a gumik szélességét illeti, mindenképpen előnyösebb gyári előírás. Ezt teszteléssel jól kikísérletezték.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy gumiválasztás előtt állok és 2 típuson akadt meg a szemem.
Bridgetstone BT45
Dunlop Arrowmax Streetsmart
Akinek van valami tapasztalata ezekről, illetve szívesen fogadom más gumikról a véleményt.
Olyat szeretnék választani, ami viszonylag puhább és hamarabb melegszik. Egyenlőre nem a hosszabb távú túrák vannak tervben, még újabb tanulóévnek szánom.
Ezen kívül találtam viszonylag sportosabb gumikat,előre még csak lenne 110/70, de hátra csak 140 szélesek, érdemes-e felrakni ilyet, vagy inkább a 130?
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv Kató
Zolibácsi, kérdés: most, hogy már egy éve használjátok az új ülést mik a bővebb tapasztalatok? Tavaly lemaradtam róla, idén szeretném megcsináltatni, mert a hosszú távú meneteknél az ülőgumóm zsibbadni szokott. Előre is köszönöm.
Üdv Kató
Megnéztem a DOT számot a gumin és már elérte a 6 évet, valószínűleg úgy volt ahogy említették, hogy csak később került fel a motorra, ezért mindenképp cserélem mindkét gumit.
Egyenlőre nem néztem meg még a teljes kínálatot ebből a méretkategóriából, de ha mód van rá egy kicsit puhább gumit választok, ugyan ezeknek az Avon gumiknak jó volt a tapadása, de viszonylag lassan melegedtek fel.
Ha gumik valóban 3 évesek akkor a koruk végett nem kell őket cserélni!Ha sérülés nincs a gumin, a szelepnél sem enged(nyakban vagy a tűnél) akkor szétszedés után a felni perem alapos tisztítása segíteni szokott.A gumiszelepet egyébként minden szerelésnél érdemes cserélni! Száz forintos tétel. Mivel vissza térő probléma én tömítő pasztával rakatnám össze! A gumisoknál szokott lenni ilyen, tudni fogja miről van szó. Amennyiben kopott akkor cseréltesd ne kísérletezz!
Ha tényleg csak 3 éves a gumi akkor elég ha előre veszel. Ha 5 éves már érdemes elgondolkodni egy komplett cserén. Bármilyen gumival el lehet közlekedni, csak az a gond mikor váratlanul eléd kanyarodnak. Akkor nem mindegy, hogy előtte, vagy mögötte tudsz csak megállni!