Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A táskatartó elkelt!
Az új tömitéseket bekenheted rézpasztával,de még a gyertyamenetet is ha már igy szétdobtad. Talán karbiszinkron nem ártana,de Te tudod.
Köszönöm a válaszokat, majd óvatosan megpróbálom célszerszámmal eltávolítani a régi tömítést. A gyertyák típusa és hőértéke megegyezik most még arra gondolok, hogy a gyújtással lehet valami kis problem.
Üdv Kató
Eladó CB500-hoz oldaltáska tartó. ára 10.000Ft
Tel.sz:0630 5073656
honda cb 500 alkatrészek eladók bontásból minden ami a motoron van. tel 06704275150
A rézkarika behelyezése előtt ki kell venni azokat a karikákat, amelyeket ott láttál. A szorítás, a hő és a korom miatt jól be szoktak ragadni a helyükre. Amikor cseréltem őket, nem is tudtam kipattintani úgy a helyükről, hogy ne sérültek volna meg.
Igazából a gyertyákat hosszabb út után jó ellenőrizni. Rövidebb járatásnál amikor esetleg el sem éri az üzemi hőfokot, nem feltétlen lesz egyforma a gyertyakép. Hőérték egyforma egyáltalán? A kipufogó tömítés meg a két fém felület közé kell, más szerintem nem kell oda.
Jó estét márkatársak! A motorról lebontottam mindent, csak az első kerék meg a blokk és tartozékai vannak rajta. Így nem volt nehéz kivenni a hátsó kereket, a telókat levenni (a gumi szimeringek rendben váznyúlvány és váz rendben ) hátsó fék kikötve. Igazad van a lengővilla vízszintes tengelye alatt jön vissza az a gumicső ami a kiegyenlítő tartályt köti össze a termosztát tetején lévő csonkkal. A többi gumicső pedig a tengely előtt megy le (5 db, kettő az üa. tankból egy a karbiból egy talán a karterből ez van bedugózva és kettőt már nem láttam sötétedett és fűtés sincs a garagéban) Úgy gondoltam, hogy kikötöm a csövet leeresztem a kiegyenlítőből a hűtővizet majd a végén visszaöntöm. Még egy kérdés : a leömlő tömítése jelenleg egy narancssárga valami nem mertem megpiszkálni. Ezt ki kell-e venni az új rézkarika behelyezése előtt? (A leömlő belseje teljesen egyforma kiégett szürkésbarna színű talán túlságosan is, lehet szegény a keverék? A gyertyák viszont nem egyformák a jobb dettó, a bal kicsit kormos csak az elektróda és a szigetelő teteje szürkésbarna.)Ha továbbhaladtam jön a tájékoztatás.
Üdv Kató
Örülök hogy tudtam segíteni. Közben érdeklődtem másfele is erről a hátsó villa kiszerelésről és elméletileg nem olyan bonyolult dolog. Minden esetre ha előbb csinálod meg mint én kíváncsian fogom olvasni a beszámolód.
Üdv.: Zsolt
Hello!

Én kiszereltem már kétszer. Első alkalommal teljesen lánctakarítás és ellenőrzés miatt. Másodszorra nem akartam a végtelenített láncot elvágni lác cseréjekor.
Sajnos ezen alkalmakkor nem készítettem egy képet sem amin látszana érdemben ehhez kapcsolódóan akármi is. Buktatója szerintem nincsen a dolognak számodra. Nekem ami probléma volt h már előzőleg letörtek pár fogat a takaró fényes kupakból és ez rakoncátlankodott kicsit utána. A teleszkópok lógnak összevissza ha nem köti fel az ember, vagy nem szedi le a hátsó idomot h letudja csavarozni a vázról. Az most jutott eszembe (miután másodszorra fogalmazom és nézem át) h valamilyen túlfolyó meg hasonszőrű tömlők fogták még közre a villát amivel szórakozni kellett. De azt kilehet szedni a kipuff oldalán lévő tartófülből, uh nem tudom már megmondani pontosan mit kavarogtam azzal. A tengely szépen kijött és szépen vissza is ment a helyére. A macera h minden francot le kell bontani mire kiszeded teljesen.

ui: Nagyon sikeres volt ez a ma esti kommentelés, mert ehhez a pár sorhoz irogattam egy órát. Először írtam egy kisregényt az elsőteló szétszedéséről, h h emlékeztem arra h azt akarjátok szétszedni nem tudom. Na akkor elolvastam még egyszer -miután minden képet összeszedtem ahhoz- h pontosan mit írtatok. Utána írtam ezt a nem sokat mondó pár sort. Majd azt is átfogalmaztam párszor miután ránéztem még1szer a manualra és kutattam az emlékeimben. Uh asszem lefekszem.
Köszönöm szépen a linket, megtaláltam, megrendeltem. Most már másodízben festem le a leömlőket, 2 évet bírtak ki a festékkel, amit Laci ajánlott nekünk itt a fórumom. Sajnos most már nem találok ilyen típusú kandalló hőállót, kipróbálok másmilyent. Mindenképpen leszedem a lengővillát, ellenőrzés, tisztítás, és nem utolsó, hogy így a láncot is levehetem szétbontás nélkül. Szintén tisztítás, ellenőrzés. A hátsó keréknél szerencsére minden rendben, a csapágyak még Japán gyártmányok. Majd tájékoztatlak, a leszerelés mikéntjéről, buktatóiról ha van.
Üdv,Kató
Itt találtam. A TŰZKARIKA HON/PIA/GIL/APR fület megnyitod és ott van benne a mi motorunk. Lehet van máshol is de ez volt az első amit találtam. A lengővilla kiszerelésen már én is gondolkoztam, jó lenne meg nézni a csapágy állapotát, esetleg kitakarítani megkenni, de még nem csináltam meg, így tapasztalatom sincs. Én is kíváncsi lennék rá, ha esetleg valaki már szedte szét.
Tiszteletem klubtársak!
A kérdésem az lenne felétek, hol lehet beszerezni a leömlő tömítését azt a bizonyos tűzgyűrűt? A másik pedig, hogy valaki leszerelte-e már a lengővillát? Van valamilyen buktatója?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv Kató
Hello! Ja persze, tényleg! Csak tudod a káposztalevem....
Szia Csaszi!Igen,de nekem csak hidegen és az is rendszertelenül.Tudod már beszéltünk a CBF gurulásokon.
Neked is csörög a kis 500od?
Köszi,rögzítőlemezt már reszeltem.
Zsolt gyorsabb volt és precíz a leírás!
Szia zo40!
Nyugodtan kiveheted nem fog szétugorni.Ha nincs rögzítő "kulcsod"
akkor teljesen kimegy majd a feszítő mikor kicsavarod a két hatos csavart. Ez annyit jelent, hogy nem látod mennyire volt kint beszerelt állapotban. Visszarakásnál mindenképpen vissza húzott állásban kell lennie és a rugó fogja feszíteni a láncot.
Kivenni kilehet, csak beszereléskor kell egy kis ügyeskedés, ugyanis a feszítőtüske kitolódik szétszereléskor. A feszítő közepén található csavart kivéve vagy egy kis lemez célszerszámmal, vagy egy nagyon rövid nyelű vékony csavarhúzóval vissza kell forgatni alaphelyzetbe és úgy kell beszerelni. Amikor a két rögzítőcsavar meg van húzva, kilehet venni középről a kis csavarhúzót és a tüske kiugrik ameddig tud ill. kell. Amikor a kezedben lesz a feszítő, óvatosan megpróbálhatod forgatni a kis csavart középen, hogy lásd mit kell csinálni. De van itt kettő kép, talán segít. Az egyiken a kis szerszámocska, a többin a folyamat maga.
Sziasztok,tudja valaki hogy cbf 500 blokkból ki lehet venni úgy a vezérműlánc feszítőt hogy nem ugrik szét a vezérlés?
Sziasztok!
Ha valakit esetleg érdekelne: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Hááát, nekem pont ez a bajom, hogy csörög...
Én is úgy gondoltam, és most már újból, hogy motorélettartamra van tervezve, így csak a vez. lánc feszítőt kell megpreparálnom, hogy jó legyen a gépem...

Egyébként semmilyen utalást nem találtam a vez.lánc időszakos cseréjéről, gondolom azért nem, mert nem kell cserélni azt.
vezérműláncot addig nem érdemes bántani, amíg nem csörög. ez nem sok más alkatrészre igaz, de itt igen szerintem.

Szerintem motorélettartamra van tervezve, mivel láncot csak lánckerékkel együtt szabad cserélni, vezérlésnél ez különösen igaz. Szóval ha cserélni kellene, akkor nem egybe lenne a vezérműtengellyel szerintem
Szia Árpád!
Érdeklődni szabad, de inkább csak a végső árat tudom, meg azt, hogy a vezérmű-lánc 230 RON = 15 300 FT.
Tudniillik a szerelő több mindent végzett. Ellenőrizte a szelepeket és cserélt egy pasztillát. Megmérte a sűrítést a hengerekben. Ellenőrizte a kerékcsapágyak, a kormánycsapágy és a villák állapotát, meg a fékeket, illetve a töltést.
Kérésemre kicserélte a mellék-levegőszűrőt, mert már megérett erre.
Levegőtlenítette, mert ezt is kértem, a hűtőrendszert, s közben felfedezte, hogy bal oldalt az egyik csavar rézalátéte megsérült (valószínű egy felpattant kőtől) és ott csepegett egy kicsit a hűtőfolyadék. Pótolta a hűtőfolyadékot (kb. 1 l) és le is mosta a motort.
Mindenféle együtt és átszámítva 59 000 ft volt.