Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Csaszi!
Úgy tűnik itt csak láncot lehet cserélni ha kell! a többi egy anyagból van a tengelyekkel. Ha megtudtad a csere periódust, ne tartsd magadban! Gondolom többeket is érdekel a dolog. Ezért próbálok következtetni a valós km-re a motoromnál, hogy az esetleges km függő kötelező gyakorlatokat elvégezzem, nehogy valami összeboruljon. Az, hogy nem 24000 van benne az szerintem tuti, azt meg nem engedhetem meg magamnak,hogy mindent kicseréljek amit vagy kell, vagy nem! A tiédbe valós a km mert első gazdája
vagy úgy tudom.
Megnyugtatóak a szavaid. Utánajárok, hogy mikor esedékes a lánc cseréje, lehet új lánc és a régi feszítő lesz a megoldás, vagy új lánc, és új feszítő is...

Vez. lánccal már találkoztam (lásd az előző mocimban cseréltem láncot), csak mivel minden együtt kopik eset van, ezért voltam egy kicsit tanácstalan.

http://www.sportmotor.hu/motor...
Szia Zolibá!

Szabad tudni mennyibe kerűlt ez a mutatvány? Jó egészséget a következő szezonra!
Aha,eredetileg itt lett(magyarba) vásárolva,szervizkönyves!
A motort a barátomnak vettük,nekem már van HONDAM egy ideje
Gratula,gyonyoru!
Sok kellemest km-t kivanok nektek.
Az alvazszam eelso 4 vagy 5 betujelet leirnad?
Eredetileg Mo-on vasarolta az oreg a gepet?
En is kacerkodom ilyesmivel.
Semmit,akaratos volt az öreg(71 éves),de nem lehetett otthagyni a gépet,26000 km van benne,patent
Laci és CB500-asok!
Bár már (ez alliteráció volt) pizsamában voltam, leszaladtam a pincébe, és egy pohár bor mellett (mert hát kézügyben volt a hordócska is) lefényképeztem a használt vezérmű-láncomat, hogy azok, akik eddig még nem látták, ismerkedjenek vele.
Kecsesnek tűnik, de mégis elég masszív láncocska.
Most egy japán gyártású került a motorba.
Laci!
Még egyszer köszönöm mérvadó szakmai véleményedet.
Mielőtt valaki megszólna tudom, hogy amit előzőleg mutattam egy CBR600 vezérlésének alkatrészei voltak, viszont a CB 500 nál is ugyanaz a helyzet csak ahhoz rossz minőségű képem van, bár valamennyire látszik rajta a lánc és a fogaskerék kapcsolata:
Szivesen Zolibá!
Mutatok egy képet ahol látszik a vezérlő fogaskerék (ezt valószínüleg nem láttad ha nem voltál ott a szétszedésnél), jól látszik mennyivel robosztusabb kialkítású mint amit a szekunderláncnál szokott meg a szemünk. A másik képen a vezérműlánc látható ami szintén másabb kialakítás, a kettőt ha összeveted és elképzeled a kapcsolatukat akkor hinni fogsz a szerelődnek, bár nem is értem miért kételkedtél amikor a versenysportban is komolyan tevékenykedik.
Két kép lemaradt, nem tudom miért.
Laci!
Köszönöm a válaszodat. Megnyugtattál. Amit leírtál, arra érzésből én is gondoltam, miután megvizsgáltam a láncot is, ami nem olyan, mint a hátsó kereket meghajtó. Emellett bíztam a szerelő szakmai véleményében is, aki mindig elmagyarázta nekem, hogy mi hogyan működik, mit kell, illetve érdemes cserélni, és mi az, ami noha valamelyes fáradságot mutat, egyelőre pénzkidobás volna lecserélni.
A szerelő különben azt is mondta: most még fogok hallani egy kis idegen hangot: az új lánc valószínűleg hangosabb lesz egy ideig, ugyanis össze kell szoknia a fogaskerekekkel, de ez meg fog szűnni egy idő után.
Ő végzi többek között a fényképeken látható vasnak versenyre való előkészítését. A pilótája, Zsigmond Zoltán, volt szomszédom, aki a a kolozsvári SBK-csapat (http://33team.net/) alapítója (Gynia reklámmal a mellén), aki az én Kreidleremen tanult meg motorozni.
Gratula hozzá. Végül mennyit engedtek, ha szabad kérdezni?
Pár képet légyszi tegyél fel.
Na megvettük a CB-t,jó patent kis gép :)
Felesleges aggódnotok a vezérműlánchoz tartozó fogaskerekek miatt mert másabbak mint a hajtásláncnál ahol komplett szettet szokás cserélni. A vezérmű fogaskerék fogprofiljai tompábbak és zömökebbek amire pontosan illeszkednek a vezérműlánc szemek és a fogak nem bújnak át a láncon hanem a láncszemek "sapka"-ként illeszkednek a fogakra. Itt nagy felületen érintkeznek az alkatrészek és minimális a kopásuk, a lánc nyúlásának okát nem csak itt kell keresni, hanem a főleg a lánc csapjainál amelyek kopása összeadódva teszik csereéretté a láncot. A feszítő patron állandó nyomást gyakorol a láncra, és főleg terhelésváltáskor, motorféknél, kigyorsításoknál érik leginkább erőhatások a lánc csapjait, míg a fogaskerekek és a láncszemek között a nagy felületű kapcsolat miatt kevésbé kopnak a fogprofilok.
A vezérműlánc kopó alkatrész, nem véletlen van a szervízkönyvekben leírva bizonyos megtett km-ek után a cseréjük.
Részben engem is foglalkoztat a vezérmű láncának cseréje, mert igazad van, hogy csak részleges megoldás a fogaskerekek lecserélése nélkül. De mégis jobb, mint az, hogy idáig nem egyenletesen vert a lánc a megnyúlás miatt.
Ez a vezérműlánc kérdés engem még mindig foglalkoztat. Olyan, de olyan nagy macera a lánc cseréje, pláne a fogaskerekeket meg nem is lehet. Nem tudom, hogy így mennyit ér a lánccsere, ha a kopott fogaskerekek azonnal megnyújtják...
Nagyon szép mutatós motornak néz ki. Műszakilag körbe kell járni és megvenni.Nem gondolnám,hogy valami gubanc lenne a motorral.
5kiló az irányár.
Szia, Sebestyén!
Tegezhetsz.
A vezérmű-láncot különösebb gondolkodás nélkül kicseréltettem, mert adok a régebbről ismert szerelő véleményére, aki különben nyáron sebességi versenyek csapatjainak technikusa, és azért is, mert szeretem azt, ha a motor rendben van.
hogyér adják manapság?
Szia Zolibá!
Végül kicserélte a vezérműláncot a szerelőd?
Ezt a motort ismeri valaki,ő lenne a kiszemelt
a kiszemelt CB500S
Nagyon köszönöm
Köszi :)