Az akku az ülés felnyitásával közelíthető meg, a tank felőli oldalon található, ki kell tekerni egy csavart és a takaró műanyag alatt van.
A kiegyenlítőt a motor közepén keresd az ülés alatt. Ha jól emlékszem. :)
Szia.
1997-től Olaszországban gyártották, tehát nem japán gyárból való, de azt hozzá kell tenni, hogy a minőség rovására nem ment ez a váltás.
A tapasztalatok jók, vegyen nyugodtan.
Heló
A barátom szeretne venni egy CB500S motorkerékpárt ami 2003-as gyártású,a kérdésem: ez még japánban készült?
Kinek milyen tapasztalata van a CB500-al?
Én úgy tudom h azok már olaszban gyártják. De őszintén megmondva a fórumon olvasott dolgok alapján vagyok csak ezekkel tisztában. Nem kerestem még sosem utána h melyiket mikor hol gyártották.
Pár napja volt egy hozzászóló akinek ha jól emlékszem a vázszáma meg a hátsóféke nem nagyon passzolt. Nem vagyok ezzel annyira képben.
Megvenném újra. Ha tetszik egykét embernek akinek sosem volt és nem is lesz motorja, ha nem.
Kell vele foglalkozni néha. De inkább simogatni kell mint szerelni, ha rendes gazdája volt előtte. A vázat ismered, motorral gond nincsen ha megkapja ami jár neki.
Egy barátom most vett egy cbf 500-ast,és az lenne a kérdésem,hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartálya hol van? És az akksihoz hogy lehet hozzáférni mert kivülről nem sokat látok. Köszi :)
Szia fécó
Tervben van egy S-es verzió vétele..mint a tied...
Jól tudom,hogy azok már mind olasz verzió?
Mióta hajtod,mennyit mentél vele,mik a tapasztalataid?
Nekem Xelvisem van,váz,idom ugyanaz mint az S,csak V2es 250es blokk van benne.
Üdv.
Értem. A 24e nekem is lejárt, meg előtte is kitudja mikor végezték el. Lehet h majd ha túlleszek a tavaszi fékcsőcseréken a kocsin, akkor bele ásom magam a dologban és elvégzem én. Azért ennek még utána kéne járni. Bár ha ide ér a tél akkor is lenne rá időm. Na ezt még megfontolom.
Oda kell figyelni h rakja el télire az ember, ezzel mindenki egyetért aki vigyáz a járműveire. Egyenlőre még csak a biciklimet marta meg a sós latyak, de én is féltettem ilyenkor a motort. Kocsit át fújattam még nyáron alvázvédővel, remélem azzal nem lesz gond.
Eddig még csak 1szer volt szerelőnél az én cb-m. Az alak vizsga miatt még otthon szétszedtem, aztán elmentem Pestre tanulni vizsgázni. Közben apával meg volt beszélve h mit intézzen, na a végén hív h elvitték a .... Ilyenről marhára nem volt szó. Akkor már megbántam a dolgot h nem vártam meg míg haza érek. Na mind1 a szerelőnek nagyon jó híre van, uh nem volt negatív tapasztalat vele kapcsolatban. Csak ő mondta apának h ő úgy hallja rá férne erre egy szinkronizálás. Akkor kérdeztem utána tőle h mennyi lenne. Mondott egy szép összeget, na mondom akkor inkább futok egy kört ezen még. Hát volt némi kavarás, de végül megoldódott (kapásból el kellett volna kérni a szinkronizálót). És szerintem ugyan olyan hangja van mint előtte volt, uh nem kellett rajta semmit sem állítani szerintem. 4 hengeres motor után alapjáraton kicsit fura hangja van, az lehetett itt a hallás forrása.
Bár kétségtelen h ez a szerelő fényévekkel jobb nálam szakmailag, és aki ismeri azt mondja h precíz munkát végez. Most tudnám már személyesen én intézni az oda vitelt stb. De olyan dolgokat is elvégeztetne amire szerintem nincsen szükség. Illetve ahogy a Csaszi írta ha szívok szívjak magam miatt, ne pedig más miatt. Valahogy nem hiányzik ez a tortúra. Bár sokszor sok időt és feszültséget tudnék vele megspórolni.
Még utána járok neki merjek e ennek magam vágni.
Gyári áttétellel 5000-t forog 100-nál, ha emlékeim nem csalnak.
Én úgy tudom csak az olaszban gyártottakra jellemző a rozsdásodó tank, ha nem figyeltek oda h ne álljon soká üresen.
Sziasztok, lenne egy kerdesem.
6.ban mennyit forog a gep 90-100 koruli temponal?
Az olasz gyartasu gepekkel szokott vmi gond lenni?
Kinek mi a tapasztalata?
Koszi az infot.
Amikor hozzám került a gép 2008. aug. 24-én, 21 082 km volt rajta.
A szelepeket először 2011 decemberében ellenőriztettem, amikor 45 430 km-t mutatott az óra. Akkor rendben volt mindenik, nem kellett pasztillázni őket. (Már ezelőtt is kértem egyszer az ismerős szerelőt, hogy hallgassa meg és nézzen bele, de azt mondta: olyan szépen szól, hogy nem tartja érdemesnek szétbontani.
Most, mielőtt betoltuk volna a műhelyébe, ismét meghallgatta, és nem feltétlenül ajánlotta a szelepek ellenőrzését. Én kértem mégis tegye meg, mert a motor több mint kétszer túl van a 24 000 km-ként ajánlott szelepellenőrzésen, no meg azért is, mert úgy érzem, mintha jobban rezegne, mint korábban. Másnap aztán jelezte, hogy csupán egy szelepet kell pasztillázni, viszont úgy látja, hogy a vezérmű-lánc nem jár egyenletesen, s ha már kibontotta a motort, azt ajánlja, hogy cseréljük le egy újra.
Most nem volt lehetőségem kipróbálni, mivel kellemetlenül párás, ködös hideg volt és az utak mocskosak voltak. A szerelő le is mosta a motort, s nem akartam bemocskolni. Szinte araszolva vittem haza, hogy fel nem fröcsköljem a sós latyakkal. Vagy kétszer azonban kicsit meghúztam próbából a gázt, és úgy éreztem, mintha jobban ugrana. Na majd meglátom, amikor kedvező lesz az idő.
Nagyon tuti lett a kép! Én nem tudok síelni. Az egyik kollégám nyáron vitorlázik, télen síel. Ő már igencsak várná a hólapátolós időt erre felé is.
Egy szelep hézag ellenőrzést lehet h nekem sem ártana csináltatnom. Csak Darkmind tavalyi élményei megint elvették a kedvemet a tortúrától.
Volt amúgy oka az ellenőriztetésnek a kötelezően elírt intervallumon kívül? Máskor is volt már szelephézag ellenőriztetésen a gép?
Gyűlik akkor a km szépen a cb-be. Én 2007 augusztusában vettem. Azóta mentem vele 30 391 km-t. Idén 2949 km-t gurultam vele. Nem voltam sokszor motorozni, azért mégis csak mentem majd 3e-t.
De rekordot döntöttem mert 3,97 l egész évre vetítve az átlagfogyasztásom.
Jól láttam az egyik képeden h felszereltél egy kiegészítő műszert? Esetleg ha jól látom akkor az egy olajhőfokmérő? Ez csak tipp. A csühösön a középső kijelző a benzinszintet mutatja? Nagy marhaságokat beszélek?
Mik a tapasztalatok?
Szia!
Nem tünök el, hiszen már az idei első rövidebb túrát is papírra vetettem, és annak ott a helye a galériáim között!
Bővebben is olvashatsz rólunk, már tagja vagy a csoportnak!
Természetesen beszéltünk,sőt,elvileg készül a feszítő a rajzod alapján! A Lacit éppen most találtam meg fac -en. Azt nem tudom, hogy miképp keressem az oldalt. Sajnos messziről ugatom a számítástchnikát!
Szia Fisi!
Sajnos itt is a körülmények kényszerítették ki ezt a döntést. Négyen indítottuk, tegnap már gyarapodtunk és úgy tűnik ez a tendencia folytatódik. Egy biztos a légkör nyugodt, baráti. Nincs okoskodás kötözködés, pláne nem anyázás és hasonló finomságok, amire sajnos az ehhez hasonló fórumokon gyakran van példa. Ha jól láttam Ti már Lacival megtaláltátok egymást a face-n.
Szia Zolibá!
Én ezzel a lánccal vettem, sőt elvileg az előző gazdája (Én a 3.vagyok) sem cserélte. Természetesen ez is rendszeresen ápolva van. A fogyasztásod nagyon jó. Az enyém 4,3 l körül szokott mozogni. Igazán "hosszú" úton még nem voltam sajnos és 90%-ban 2 személlyel gurulok.
Üdvözlet Zoli bácsi!
Ez a szűk négy literes fogyasztás nagyon jó érték. Nekem egy alkalommal sikerült négy liter közeli fogyasztást összehozni amikor Lacival és egy kisebb csapattal csordogáltunk. Más alkalmakkor öt liter szokott lenni. A lánc élettartamát én most szeretném hosszabb távra konzerválni, ugyanis csináltam egy láncolajzó "berendezést". No nem az én agyamból pattant ki az ötlet, inkább úgy szedtem össze innen-onnan, többek között Lacitól is. Pénteken már működött, csak a beállítás van hátra.
A kiegyenlítőt a motor közepén keresd az ülés alatt. Ha jól emlékszem. :)