1 év van nálam, szépen bemelegedett, most összel kezdett gyanús lenni, hogy kicsit lassan melegszik be úgy igazán, de nem foglalkoztam vele, ma indítottam, blokk langyos, hűtő langyos:/, bár még mindig jobb, mintha nem nyitna.
Pl. a Maruti vagy Swift termosztátja elég sokcélú, nagy a tányérja és a zsilip nem központosan van elhelyezve rajta. Szépen ki lehet rajzolni és méretre szabni a tányért a gyári alapján, max 1500Ft és ugyanazt a célt szolgálja. Volt egy öreg Mitsubishi Colt-om, ahhoz nem lehetett kapni már, így oldottam meg és tökéletesen működött. Autóknál általában 82-86°C a nyitási hőmérséklet, szerintem ez az érték jó lehet, télen úgyis túlhűt a CB, nyáron meg nincs jelentősége ha egy pár fokkal hamarabb nyit.
Vagy marad a gyári és ott minden adott.
Legegyszerűbben úgy lehetne, hogy kiveszed és összepróbálod különböző pl. autó termosztátokkal. Ez nyilván úgy kivitelezhető csak, ha van a boltban több fajta is. Ezeknél a nyitási hőfok a fő adat, átmérőt és más méretet nem szoktak megadni.
nem tudjátok milyen termosztát kell a CB500-asokba, az enyém 98-as.
Tudom a gyári, de az valószínűleg aranyáron van /24-árt akartak adni egy hőgombát, suzuki swift sedan 1.6-osé jó bele, ott is kapcsol csak ahol kell, és csak 4 ezer/, szóval ha valaki tud ilyet írjon.
köszönöm
Igérnek itt még pár hét múlva 10 fokot. Uh sebtiben ellehet majd intézni a dolgokat.
Ha meg nem, hát akkor majd tavasszal elrendezed. Ki tudja meg rajtad kívül? Az egerek sem érzik majd legalább jól magukat. Amúgyis nagymestere vagy az akku újraélesztésének úgy emlékszem.
A minta apuka címért (is) meg kell dolgozni rendesen!
Még a fazék víz felforrása előtt ki kell nyitnia a termosztátnak. Olyan 75-85 fok környékén. Én takartam már ki a kis CBFem hűtőjét egy A5-A6os méretű bőrdarabkával. így nagy hidegben sokkal hamarabb melegedett fel a moci. Takarás nélkül volt, hogy a mutató meg sem mozdult azalatt a 7km alatt, míg beértem a munkahelyemre. 15 fok alatt már érdemes volt a műanyag rostély, és a hűtő közé pattintani. A műanyag rostély akkor törik el a legkevésbé, ha a motorod hőjével jól átmelegíted előtte azt. Enélkül hidegben rideg mint az ujjaim.
A tágulási tartály az évek múlásával válik tejfehérré. Eredetileg átlátszó volt nálam is. Érdekes, hogy ilyen műanyagot használ a honda. Bár a CBF500, és a CBF1000 között van 2 dugónyi, plusz pár alkatrésznyi különbség, de én a sajátomat úgy töltöttem fel, hogy miután a blokkból is, és a tágulási tartályból is kicsurgattam a folyadékot, csak a blokkba töltöttem a folyadékot, és miután megtelt a kupak rácsavarása nélkül beindítottam a mocit. Ahogy fogyott a folyadék úgy töltöttem folyamatosan utána. Miután már percekig nem csökkent a folyadék a betöltő nyílásnál csak ezután töltöttem fel a tágulási tartályt a megfelelő szintig. Így műxik azóta a moci már két szezon óta, és nem volt problémám vele. Nem is értem hogy tehették ezt a tartályt egyébként legalulra. Hogy működhet ez így? Biztos a zárt, nyomás alatt lévő rendszer elvén, de hogy-hogy...
Feleség, terhesség? Ohh! Tudnék mesélni. A mi gyerkőcünk épp tegnap lett pont 8kg 5 és fél hónaposan. Mióta megvan a motorra ránézni sincs időm! Nincs eltéliesítve sem! Aksi lassan lemerül, a tank üres, ráadásul az utsó motorozás végén elkapott az eső is, így olyan mocskos hogy!... Szégyellem magam...
Most már biztos nekivágok és megcsinálom, de azt gondolom, hogy csak tavasszal, mert most tankoltam tele a tankot, és céges garázsban áll a motor nem otthon, így nem olyan egyszerű a dolog.
Akkor részemről köszönöm a részletes választ! Remélem ír holnap valaki h ő már bizony részletezte ezt...
Sok balesetmentes kilométert kívánok a továbbiakra, és rövid telet! Végül egy ilyen dolognál mint a motor az a lényeg h az ember számára megérje. Amennyit a hobbijaimra költöttem anyagilag sosem fog megtérülni. Lényeg h számodra vagy az egyén számára megérje. Ez pedig egyértelműen kiderül hozzászólásodból.
Nem balgaság amit írsz, sőt régebben még aktív sofőr koromban én magam is hajtottam úgy Ifát, hogy nem volt benne termosztát, helyette hűtőtakaróval szabályoztam a hőfokot. A probléma csak az volt, hogy az a takarás ami jó volt országúton (relatíve nagyobb sebességnél) az már sok volt bent a városban. És itt volt hőfokmérő óra amin láttam az aktuális hőfokot. Ergo én takarás nélkül próbálnám ki a motornál, mert óra nélkül elég kockázatos a mutatvány. Egyébként a fazékban való tesztelésnél lehetne figyelni a nyitás gyorsaságát is, hiszen lehet, hogy lassabban is nyit mint kellene. De majd Dani ha lesz ideje megnézi és reméljük megosztja velünk a tapasztalatokat.
Nem vonom kétségbe egyetlen szavadat sem.
Eleve a szervízkönyv is a vízpróbát ajánlja (minden boszorkányság felderítésére ) a termosztát ellenőrzéséhez.
Egyetértek veled, kéne így is ellenőrizni. Kicsit összemixelve a korábbi problémákat és felvetések írtam a választ. Mert az általad írt 13982-es hozzászólásnál a melegvízpróbán átment volna termosztát, mégsem volt megfelelő a rendszer számára.
Látatlanban nem lehet úgysem megoldani a problémát, csak egy ötlet volt.
Ebben nem vagyok biztos, de úgy vélem h a hűtő részleges letakarásával melegen lehetne tartani a motort. Aztán lehet h én csak azt hiszem balgán. De így hőfokmérő nélkül elég kockázatos, uh én sem biztos h nagyon próbálkoznék vele.
[...]Mióta olvasom a fórumot nem is emlékszem h írt volna valaki arról h összetörte a gépet, aztán megcsináltatta, aztán ez mégis mennyibe fájt neki...[...]
No, akkor legyen itt egy ilyen is :)
Alólam még tavaly ütötték ki a gépet (okoooos autós nem néz, csak kanyarodik). Nem volt hozzá "hangulatom", hogy teljesen tip-top szalon-állapotra hozzam szegénykét, de ma is azzal járok, ha tehetem.
A balesetben görbült két teló, lámpatartó konzol, index, kormány, törött a teljes lámpa, karok, lábtartó, plexi (univerzális), index, műszerfal, kulcs, kapott kicsit a jobb hátsó teló is, stb...
Ha csak az anyagiakat nézem, akkor nem érte meg a javítás, ha viszont azokat a kilométereket nézem, amelyeket "együtt" gurultunk azóta, akkor viszont bőven... :) Imádom a gépet, na (asszony is :)
Mibe fájt? Másfél hónap e-bay turkálásba. Műszerfal hollandiából, lámpaház a németektől, lámpatest angliából, stb. A lámpatartó konzol egy angliai arab szemétládától érkezett (sérülésmentesnek hirdette, ám kb. kilós kalapáccsal lett nagyjából formára hozva.), de az úgy használhatatlan volt. Szerencsére van pár szerszám itthon (DC AWI, stb.), szóval 2 nap alatt "unatkozva" sikerült újraépíteni.
A lábtartót egy barátom tette rendbe, részemről rekesz sör, részéről meg a nagyobbik Miller segített be (meg majd' egy fél nap "szabadidő").
A teleszkópokat a szerelőm ismerősének a barátjának a ... szóval valami "közeli rokon" húzta ki (tényleg gyönyörűen). Új olajjal szimeringekkel, stb. volt az egész nem került annyiba (párban), mint egy új telócső...
Összesen, festés nélkül de nyugodt szívvel használhatóan 250 körül voltak a cserék/javítások úgy, hogy sok mindent vagy baráti alapon, vagy sk. csináltam. Összességében gyakorlatilag bukás a javítás (főleg úgy, hogy még ma is verekszem a biztosítóval). Ha a ráfordított összegre ráteszek még egy kicsit, a gépet meg kiárulom alkatrészenként, akkor még jobban is kijöhettem volna a dologból. De szerencsére vannak más szempontok is az anyagiakon túl, ezért én talpra állítottam a vasat. Nincs szép új fénye, nem kapott másik plexit, viszont ismerem minden rezdülését, és szerető gondoskodás mellett a világból kivisz... :)
Elméletileg kivitelezhető amit Feri ír. Valószínűleg azt fogod tapasztalni, hogy km-ek múlva is szinte kéz meleg a motor. A termosztát nem csak egyszerűen nyit és zár, hanem folyamatosan a hőfok függvényében nyitja vagy szűkíti az áramlási keresztmetszetet. Ha valami ok miatt nem tud kinyílni vagy csak kicsit nyit akkor felborul az egyensúly és melegedni kezd. Mindenesetre ha már kiveszed, akkor dobd bele egy edény vízbe. Melegítve meg fogja mutatni mit is csinál.
Dani! Lehet h most olyat fogok írni amiért kövezés jár. Utána kéne olvasnom, megnézni a képeket a cbf-ről stb, de így kicsit látatlanba had beszéljek már hülyeségeket. Kicsit eryk04-hez kapcsolódva. Mi lenne ha egyszer tavasszal kivennéd a termosztátot, feltöltenéd a rendszert fullra hűtőfolyadékkal. Járatnád így nyitott hűtővel. (Ez körülményes akkor mivel a tankot lekelll venni. Elmondásod szerint ezt már megtetted, uh lehet ki is lehetne hagyni.) Aztán betennél valamit a hűtőd elé h a garázs előtt szépen helyben könnyedén bemelegedjen (így senki nem kritizálhatja h nem üzemmelegen használtad). Kivennéd a takarást, mivel nincsen bent a termosztát és még valszeg 40fok sem lesz, lehet h elég lenne félig. Majd mennél vele mittom 10km-t. Ezzel én úgy vélem h kiküszöbölnéd azt h a mindenféle kersztmetszet változás miatt összegyűljön a levegő a termosztát alatt. Eleve a termosztát minden esetleges problémája ki lenne küszöbölve (most zár, nem zár, nyit nem nyit?). Szerintem így kikéne dolgozza a levegőt a tartály irányába, ha van. Majd másnap, vagy jóval később mikor lehűlt visszaraknád a termosztátot, azt a plusz hűtőfolyadékot amit a termosztát kiszorítana felitatnád szépen.
Aztán lehet h csak itt álmodozom szépen.
Lenne az a fránya hőfokmérő akkor lehetne azért jobban találgatni merre a hiba.
A ventilátor indításáért felelős egységet is azt hiszem lehet ellenőrizni multiméterrel. Azért itt is megtudják kavarni gondolom az embert a dolgok, h akkor most mennyit kéne mérni, miért is nem azt mérem. Ez a szépsége. Ha túl van rajta az ember.
Lehet h kicsit összemixeltem képzeletben a témabeli hozzászólásaitokat, de mint ha valami hasonló problémákat vettél volna fel.
Mostanában sajnálatosan volt pár baleset a fórumról. De ők nem írtak egyenlőre arról mekkora költségekkel jár/t a javítás. Mióta olvasom a fórumot nem is emlékszem h írt volna valaki arról h összetörte a gépet, aztán megcsináltatta, aztán ez mégis mennyibe fájt neki... Vagy próbálkozzál egy másik fórumon, akár más típusuaknál h mégis így kép alapján ők mennyire saccolják. Vagy vidd el valahová, kérj telefonos ajánlatot. Aztán a piaci árból vond le, plusz vesződés stb. Hála istennek nincsen ilyen tapasztalatom. Akinek van még ő sem biztos h kép alapján megtudja mondani h biztosan javítható e ez az.
Tudom h ez kicsit nesze semmi.
Viszont mivel nem sok bontott van. Könnyen elképzelhető h alkatrészenként könnyebb lenne eladni, viszont akkor sokáig állhat benne a pénzed.
Esetleg németből papírok nélkül szerezni egy forgalomból kivontat? Aztán a többi a fantázia kérdése.
Nem is értem miért vagy te ilyen kedvetlen hasonló szolid összegek hallatán.
Az csak egy pillanatkép volt. Megtörtént a csere.
(Amúgy valszeg késői lesz, remélem azért még kibír egy évet. Jelezte a kocsi h valami nem fasza, csak nem én jártam utána a dolgonak, ebben hibáztam. Aki pedig megnézette úgy gondolta h csak beképzelem a dolgot, ő ebben hibázott. Mind1 ebből is tanultam, inkább tegyek fel még 3 hülyekérdést és nézzenek szokás szerint hülyének, de tegyünk pontot a végére. Hidegen nincsen semmi hangja, 70km után jött meg a hangja a csere előtt. Majd elválik idő volt e beavatkozás.) A következő buli a fékcsövek cseréje lészen.
Ezt cseréld ki gyorsan, mert lehet, hogy megúszod a gumiharanggal, máskülönben a külső féltengely csukló is elkopik. Nekem most az egyik belső csuklót kell felújíttatnom, mert nem lehet kapni csak egész tengelyt kb. 200e-ért, ahhoz meg nincs kedvem...
A hűtőradiátor nyílása a tank alatt van, a kiegyenlítőtartály pedig kb. a motor középpontjában. Nem hozzáférhető, csak akkor, ha szétszerelek elég sok mindent. Amikor feltöltöttem a rendszert, kicsit sok ment a kiegyenlítőbe a folyadékból és csak egy csővel szívtam ki ahelyett, hogy szétbombáztam volna mindent.
Sziasztok!
Regen jartam ezen az oldalon,de most en is egy ay elozoekben olvasott problemaval fordulok hozzatok..
olyan problemam van,hogy kicsit jarattam itthon a gepet(alapjaraton)
egyszer csak elkezdett forni a vizem es alul nyomta ki a gozt,gyorsan leallitottam utantoltottem be is vett vagy fel litert.
ujra inditottam,erre bekapcsolt a hutoventillatorom es minden helyre allt.
Ma ugyanezt a kis jaratast vittem veghez,minden fasza volt a hutesem is bekapcsolt,de elkezdett vizet kinyomni alul.
Eyt a melleket videon meg is lehet nezni:
Üdv. Van itt róla egy kép! Szerintem van ami javítható rajta, nem kell mindent cserélni. Én úgy néztem hogy a váz nem görbült el, de ezt egy szakember tudná pontosan megállapítani.
1 év van nálam, szépen bemelegedett, most összel kezdett gyanús lenni, hogy kicsit lassan melegszik be úgy igazán, de nem foglalkoztam vele, ma indítottam, blokk langyos, hűtő langyos:/, bár még mindig jobb, mintha nem nyitna.