Szia Sebi!
Először is sajnálom hogy nem hozott sikert a feszítő cseréje, pláne úgy hogy elég drága alkatrészről beszélünk. A szerelők hozzáállása ismert számomra. Amikor a kuplung problémámmal megkerestem egyet, annyit mondott, hogy ezek az egy és két hengeres motorok ilyenek, sőt ennél sokkal rosszabb is lehetne. Bár a motor használhatóságát nem befolyásolta, de az én fülem borzasztóan bántotta. Ezután derítettem ki magam a hiba okát és kerestem rá megoldást. Gyakorlatilag ingyen -na jó 2l coláért- csinálta meg az esztergályos. Azóta gyakorlatilag szinte hang nélkül működik.
Nos a fakötésű alátét nem egy különleges dolog. Akkor használják, amikor faelemeket csavaroznak össze metrikus csavarral. A külső átmérője lényegesen nagyobb a hagyományos alátéténél, hogy ne süllyedjen be a fába a meghúzás hatására. Gyakorlatilag a nagyobb felület miatt jobb támasztást biztosít. De itt egy kép róla, ez alapján már biztos tudod miről van szó.
Sajnos én az idén nem tudtam sokat motorozni, mert egy elég jelentős ház átalakításban voltunk. Gyakorlatilag amikor nem a munkahelyemen gályáztam, akkor itthon dolgoztam folyamatosan. Így többet nem tudtam menni mint 1200 km, de ebben volt városi gurulás és országúti tempósabb motorozás is. Eddig mind a feszítő, mind a kuplung szépen dolgozik A következő projekt amit beterveztem az a lánc olajozó. Most télen szeretném megcsinálni, a hozzávaló cucc már szinte megvan, már csak fel kellene rakni ill. el kellene dugni valahogy. A másik, hogy az idei elhanyagolás miatt alaposan átfogom nézni. Remélem tudtam segíteni, ha van kérdésed keress bátran, szívesen állok rendelkezésedre.
Sziasztok!
Csaszinak igaza van!Az új sem húzza sokáig! Tavasszal rábeszélt a szerelő az újra, (21500 ft az ő kedvezményével) kb 2800km-ert bírt.Újra ciripel,(csetteg)ha ráfeszítek elhallgat...kb 5 percig..! A szerelő meg a többi motoros azt mondja túl jó a fülem! A lényeg,hogy engem zavar! A télen a régit átalakítatom az elküldött rajzod
alapján aztán majd meglátjuk milyen lesz! Zsolt ne nevess ki de milyen az a fakötésű alátét?Biztos láttam már, de nem tudom mit takar az elnevezés! TE mennyit mentél az idén ezzel a feszítővel? Milyen a kuplungod?Megszűnt a"dorombolás"?
Szét kell szedni és méregetni, hogy a tüskét- ami kilóg a láncfeszítő ívhez- hosszabbítod meg, vagy azt a menetes részt ami megvezeti a tüskét. Véleményem szerint más megoldás nem nagyon lesz, vagy az átalakítás. Ez utóbbi nekem kb. 1500 Ft-ba került. Ebben az esztergályos munka + a rugó és csavarok alátétek is benne vannak. Amennyiben nem boldogulsz az általad kigondolt módszerrel jelezd, ennek az átalakításnak a rajza méretei meg vannak. Szívesen átküldöm. Sokat nem veszítesz, mert ha az átalakítás nem tetszik, vagy nem bízol benne, újat még mindig tudsz venni.
Megnéztem, és az APE nem gyárt CB(F)500-hoz manuális feszítőt. Vagyis mindenféleképp saját megoldást kell kitalálni. Állítólag az új gyári feszítő is csak ideig-óráig fog zajtalanul működni!
Igen, láttam, csak olyan furi manuális megoldással helyettesíteni egy automatikusan működő egységet. Még ha konstrukciósan hibás is! Elmélkedem, hogy hogy lehetne meghagyni a régi automatizmust, csak hosszabbítani + stabilizálni a megvezetőt nyomó rudazatot....
Igazad van, az nem látszik a képen, de egy 5-ös fakötésű alátét van a rugó előtt és a rövid középső csavar helyére egy M6-os hosszabb csavar van behajtva. Elindítva a motort addig feszítettem a rugót a csavarral, míg el nem hallgatott a zörgés. A motorszerelő fórumon szokott írogatni RC 51 néven egy motoros társunk aki elismert szerelő és Ő javasolta a rugó kihagyását. Náluk kint Amerikában más tipusokhoz lehet kapni utángyártott feszítőket, azokban egyben sincs. Ahol az én képemet találtad, talán egy vagy két oldallal előbb rakott is fel képet egy ilyen feszítőről.
Nem szándékozom láncot cserélni! Volt szerencsém a csörgés közben épp elkapni egy csendes időszakot, még gázt is adhattam párszor (valószínűleg épp jól végezte a dolgát a feszítő), így biztos vagyok benne, hogy csak a feszítőm "sz..r".
Nagyon jól esett a saját megoldásodról készült fotód! Tetszik! Most hogy állsz? Csak a rugó feszít nálad, vagy megtámasztottad hátulról egy csavarral?
Ha érdekel egy kicsit a probléma, keress vissza. 2012. 12.30.-án raktam fel képeket a gyári feszítőről és az átalakított verzióról. Nálam a gyári állapotában a feszítő tüske rezonált be és ért hozzá a kis négyfüles zárófedélhez. Ez ahogy nézegettem azért lehetett, mert a lánc nyúlása miatt a tüske kijebb fordul, de ezáltal a megvezetése csökken és így minél kintebb van annál jobban tud billegni. Fordulaton a lánc mozgatja a feszítőívet, az pedig mozgatja a tüskét. Mielőtt nagyon belenyúlnál érdemes volna egy próbát tenned. A feszítő végén van egy 8-as kulcsnyílású csavar. Azt kihajtva egy nagyon rövid nyelű vékony csavarhúzóval keresd meg a menetes feszítő hornyát. Elindítva a motort a csavarhúzóval tudsz rajta lazítani (biztos hogy jobban fog zörögni) vagy feszíteni (lehet hogy el fog hallgatni). Korábban ideiglenesen úgy orvosoltam a problémát, hogy fellazítottam a rögzítőcsavarokat. A feszítő eltávolodott kb. 2mm-t a blokktól (vagyis egy kicsit kintebb ment a tüske belül) majd visszahúztam a csavarokat. Volt hogy egy hónapig se zörgött utána. Persze rád van bízva hogyan orvosolod a problémát, de talán van egyszerűbb és olcsóbb is mint egyből szétkapni a blokkot.
De akkor gondolom nem akarod a láncot is cserélni. Ahhoz szerintem szét kellene borítani a blokkot. Nekem is volt problémám a feszítővel, de meguntam az örökös zörgést meg kínlódást, ezért átalakítottam tavaly télen. Bár sokat nem mentem az idén, de azt a keveset hiba nélkül csinálta.
Az a furat azért van rajta, hogy a levegő ki tudjon jönni. Az enyémnél meg pont az a baj, hogy amióta szerelő hűtőfolyadékot cserélt benne, lényegesen melegebben jár mint előtte. Én is a végére akarok járni ennek a jelenségnek. Még nem szedtem szét, de pont azon gondolkoztam, hogy fúrok egy vékony furatot a termosztátra, hogy könnyebb legyen légteleníteni, mert úgy viselkedett mintha levegős lett volna.
Nekem azzal van a bajom, hogy a blokk még csak langyos, de már a hűtőhöz vezető cső is az, szóval majdnem biztos, hogy nem zár a termosztát, vagy meg van fúrva. Na de az majd tavasszal kiderül.
A hűtése egyébként tényleg nagyon jó. nem igazán lehet túlhevíteni:)
apropó: kihajtásnál /első lánckerék/ taknyol az olaj / legalábbis szerintem ott/ mennyi nehát ott szimeringet cserélni, mennyire kell szétbortani a vasat?
Megtettem! Olyan jó idő volt, hogy egész egyszerűen ebéd helyett elköszöntem az asszonytól, hogy 2 óra múlva jövök, fogam a bukót, és uccu! Lemostam, púposra tankoltam, jártam vele olyan 10km-t, kitettem a napra, hogy megszáradjon, aztán kikötöttem az aksit, és elraktam télire! Jaj de jó volt motorozni! Csak az a vez.lánc hang. Télen megrendelem az újat, és tavasszal kicserélem...
Én egyenesen kijelentem, hogy jó a mocid. Én ősszel - tavasszal (míg jártam vele) mindig egy olyan A5ös méretű bőrdarabbal takartam el a hűtő egy részét, hogy a motor valamennyire fel tudjon melegedni. Én is kibontottam ellenőriztem, de tuti minden. Ez ilyen és kész!
Emiatt ne aggódj. Kicsit úgy tűnik túl van hűtve ez a tipus. Bár nekem jobb így, mintha a ventillátornak kellene segíteni a megfelelő hőfok elérésében. Egy munkatársam pár hete vizsgázott "A" kategóriára egy Er 6-ossal. Azt mondta, hogy még ebben a hűvös időben is elindult a hűtőventillátor a városi forgalomban. Ez szerintem nem lenne túl megnyugtató, főleg úgy hogy nyáron ennél akár 30 fokkal is lehet melegebb. Akkor lehet egyfolytában menne.
csak beindítottam és megjárattam kicsit, nem mentem vele.
A blokk épphogy langyos volt /járt kb 3-4 percet/ és már a vízcső a hűtőnél, illetve maga a hűtő is langyos volt, szóval valami nem fasza.
Azt már tapasztaltam, hogy jó a hűtése, hidegben túl jó is, de mivel nem használom ilyenkor így ez nekem csak jó.
Nem tudom h jól értelmezem e azt amit most írtál a mai tapasztalatokról.
De ha ma beindítottad, mentél vele és csak langyos volt az ennél a típusnál nem meglepő. Nekem volt olyan h lakott területen kívül mentem vele majdnem 10km-t - külső hőmérséklet otthon 5 fok volt, menet közben minusz 5nek éreztem - és nem h kéz meleg volt a blokk, alig volt langyos(nem a henger hanem a hajtómű). Olvass vissza mindenki meglepődik ezen h ilyeneket produkál a cb-je. Ha ilyen időben is használod célszerű egy takaró lapot készíteni a hűtő elé, ami csökkenti a levegő által közvetlen hűtött felületet.
15 fok körül (ha jól emlékszem) már látványosan (hőfokmérő mutatóján) lassabban melegedik fel a blokk. Az én diesel autómnál még szarabb a helyzet. Apa benzines citroenje se perc alatt felmelegszik és tarja szépen. Nyáron nem melegszik fel a cb-m olyan gyorsan, mint apa kocsija ilyen időben.
Véleményem szerint ha nem lenne benne nem melegedne fel rendesen. Az hogy hűvösebb időben nem melegszik olyan intenzíven tökéletesen jellemző a kis CB-re. A tank alatt a hűtő betöltőjénél van a termosztát, sok folyadékot nem is kell kiengedni a szétszedéséhez, bár időnként azt se árt cserélni.
Így természetesen tudom mit takar a név! Kérdésem biztos lesz,köszi a lehetőséget,élni fogok vele.
Először is sajnálom hogy nem hozott sikert a feszítő cseréje, pláne úgy hogy elég drága alkatrészről beszélünk. A szerelők hozzáállása ismert számomra. Amikor a kuplung problémámmal megkerestem egyet, annyit mondott, hogy ezek az egy és két hengeres motorok ilyenek, sőt ennél sokkal rosszabb is lehetne. Bár a motor használhatóságát nem befolyásolta, de az én fülem borzasztóan bántotta. Ezután derítettem ki magam a hiba okát és kerestem rá megoldást. Gyakorlatilag ingyen -na jó 2l coláért- csinálta meg az esztergályos. Azóta gyakorlatilag szinte hang nélkül működik.
Nos a fakötésű alátét nem egy különleges dolog. Akkor használják, amikor faelemeket csavaroznak össze metrikus csavarral. A külső átmérője lényegesen nagyobb a hagyományos alátéténél, hogy ne süllyedjen be a fába a meghúzás hatására. Gyakorlatilag a nagyobb felület miatt jobb támasztást biztosít. De itt egy kép róla, ez alapján már biztos tudod miről van szó.
Sajnos én az idén nem tudtam sokat motorozni, mert egy elég jelentős ház átalakításban voltunk. Gyakorlatilag amikor nem a munkahelyemen gályáztam, akkor itthon dolgoztam folyamatosan. Így többet nem tudtam menni mint 1200 km, de ebben volt városi gurulás és országúti tempósabb motorozás is. Eddig mind a feszítő, mind a kuplung szépen dolgozik A következő projekt amit beterveztem az a lánc olajozó. Most télen szeretném megcsinálni, a hozzávaló cucc már szinte megvan, már csak fel kellene rakni ill. el kellene dugni valahogy. A másik, hogy az idei elhanyagolás miatt alaposan átfogom nézni. Remélem tudtam segíteni, ha van kérdésed keress bátran, szívesen állok rendelkezésedre.
Csaszinak igaza van!Az új sem húzza sokáig! Tavasszal rábeszélt a szerelő az újra, (21500 ft az ő kedvezményével) kb 2800km-ert bírt.Újra ciripel,(csetteg)ha ráfeszítek elhallgat...kb 5 percig..! A szerelő meg a többi motoros azt mondja túl jó a fülem! A lényeg,hogy engem zavar! A télen a régit átalakítatom az elküldött rajzod
alapján aztán majd meglátjuk milyen lesz! Zsolt ne nevess ki de milyen az a fakötésű alátét?Biztos láttam már, de nem tudom mit takar az elnevezés! TE mennyit mentél az idén ezzel a feszítővel? Milyen a kuplungod?Megszűnt a"dorombolás"?
akkor megnyugodtam, bár biztos ami biztos alapon lebontjuk majd tavasszal faterral
Nagyon jól esett a saját megoldásodról készült fotód! Tetszik! Most hogy állsz? Csak a rugó feszít nálad, vagy megtámasztottad hátulról egy csavarral?
A hűtése egyébként tényleg nagyon jó. nem igazán lehet túlhevíteni:)
apropó: kihajtásnál /első lánckerék/ taknyol az olaj / legalábbis szerintem ott/ mennyi nehát ott szimeringet cserélni, mennyire kell szétbortani a vasat?
A blokk épphogy langyos volt /járt kb 3-4 percet/ és már a vízcső a hűtőnél, illetve maga a hűtő is langyos volt, szóval valami nem fasza.
Azt már tapasztaltam, hogy jó a hűtése, hidegben túl jó is, de mivel nem használom ilyenkor így ez nekem csak jó.
De ha ma beindítottad, mentél vele és csak langyos volt az ennél a típusnál nem meglepő. Nekem volt olyan h lakott területen kívül mentem vele majdnem 10km-t - külső hőmérséklet otthon 5 fok volt, menet közben minusz 5nek éreztem - és nem h kéz meleg volt a blokk, alig volt langyos(nem a henger hanem a hajtómű). Olvass vissza mindenki meglepődik ezen h ilyeneket produkál a cb-je. Ha ilyen időben is használod célszerű egy takaró lapot készíteni a hűtő elé, ami csökkenti a levegő által közvetlen hűtött felületet.
15 fok körül (ha jól emlékszem) már látványosan (hőfokmérő mutatóján) lassabban melegedik fel a blokk. Az én diesel autómnál még szarabb a helyzet. Apa benzines citroenje se perc alatt felmelegszik és tarja szépen. Nyáron nem melegszik fel a cb-m olyan gyorsan, mint apa kocsija ilyen időben.