Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!
Tegnap gondoltam egyet, hogy gurulok egyet a pilisben.Szentendre és Esztergom között. Mi elött elindultam elgurult elöttem egy piros cb 500-as. Jól megnéztük egymást, meg bámultuk egymás vasát! Aztán bevárt, én elmentem mellette, oszt a következő lámpánál szóba elegyedtünk és félre áltunk beszélgetni. El is beszélgettünk vagy fél órát biztos, és ki derült, hogy egy kerületben lakunk. Tök jó. Na ő jelentekezzen itt légyszi, mert szégyen szemre elfelejtettem a nevét!Nekem egy fekete, arany kerekes cb-m van.
Amúgy üdv minden cb500-asnak. :-)
sziasztok lenne hozzátok egy-két müszaki kérdésem cb500-al kapcsolatban hogy lehet gyujtó gyertyát cserélni ,hütövizet tényeg szoktak 2 évente cserélni vagy ez kamu .elsőteleszkop olajat nehéz e cserélni ,és milyen oajat érdemes belerakni. karburátor szinkront nehéz e álitani vagy inkább szakmühelyhez érdemes fordulni.válaszokat előre is köszönöm. u.i a gépett most vettem gözöm nincs az egészröl
sziasztok!
még mindig eladó a gépem:
http://www.kepesmotor.hu/honda...
Szevasztok!
Tegnap este gondoltam egyet és úgy döntöttem, hogy ma túrázom egyet a napi munkábajárás után. Budapest-Etyek-Fehérvárcsurgó-Várpalota-Veszprém-Zi
rc-Bakonybél-Pápa-Zirc-Mór-Oroszlány-Tatabánya-Buda
pest útvonalon. Mivel még a városban is mentem kb. 50km-t, ezért kb. olyan 460km-t nyomtam le rövid pihenőkkel.
Nagyon szép volt az idő, csak délben volt iszonyat melegem a protektoros fekete cordura kabátomban. Még jó, hogy reggel nem vettem csak farmert... Most minden végtagom kicsit bizsereg, eddig ez volt a leghosszabb napi távom a géppel. Főleg azért is van ez mert visszafelé már siettem úgy 120-130-cal 5000/min fölött. Jól működött a gép, furcsa volt, hogy délben még a ventillátor is bekapcsolt a melegtől.
Majd teszek fel pár mobillal készített képet.
Üdv,
Darkmind
Sziasztok! Aki megy hétvégén a Mátrába, annak egy infó a főoldalról:

"§ § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § FIGYELEM! Szombaton (Aug. 30.) aki a nagy hegyre indul kanyarogni Fokozott ellenörzésre számítson! A Motorosokat előszerettel fogják igazoltatni, úgyhogy csak ésszel... /Biztos forrásból/ ! § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § § §"
Balázs majd számolj be a fejleményekről! Nekem is van egy kis surrogás (iszonyat minimális) 4000-nél ha odahúzom neki. Talán szelepet kéne állítani, vagy vezírműláncot feszíteni... Szezon végén kap egy nagy-szervízt :)
Hát ez nagyon király! :D Köszi! Megcsinálom holnap! Sajnálom, hogy nem találkozok azzal a "szerelő" sráccal.Most megmondhatnám neki a tutit... Nagyképűen és pökhendien csak annyit mondott anno: "Látod, EZ A HONDA, még a féket sem lehet állítani, mondtam, hogy szar" :D Anti-Hondás a gyerek. Ez még nem lenne baj, de nem is ért hozzá ezek szerint... Amúgy is ki voltam tőle, irtó béna volt sokszor szegényke.

Ha azt mondtam, hogy a szerelőm, elnézést, csak szerelte a motoromat egyszer :D A szerelő nekem Rebenyák úrnál kezdődik (Postamotor szerelő mester) Na hozzá képest nehéz felnőnie egy szerelőnek:)

No köszi még egyszer!
Széles utat mindannyiotoknak!
Zoli
Szia Zoli!
Hát ebben a témában a szerelőd nincs nagyon otthon, mert ma állította be nekem Szabó Ákos a Safety Hungarytól, kb. 2 perces munka volt... A szervízkönyvben nincs benne, mert vki szerint ez nem ajánlott. Nos nekem már most pár kilométer után sokkal jobb.
A menete: fogsz egy 10-es kulcsot és egy csavarhúzót. A fékpedál karjának végénél megkeresel egy csavart, amit úgy találsz meg könnyen, ha a közép sztender rugójától nézel lefelé jobbra kb. 5-6 cm-re. Akkor az anyát kilazítod (ez amolyan kontroll-anya asszem), hogy a közepénél lévő kis pöcök tekerhető legyen a csavarhúzóval. Amint eltekerted, azonnal látni fogod ahogy süllyed-emelkedik a fékpedál. A kellő magasságot megkeresed. Ezután ellenőrizd, hogy ne világítson folyamatosan a féklámpa, mert ez is előfordulhat, ha nagyon lent van a pedál. Ha világít, akkor a lámpa érzékelőjén kell állítani, ami az első fékhez hasonlóan egy gumicső borítás alatt helyezkedik el a váz mellett az előző anyához mérten max. 10 centire felfelé. Ezt is el kell tekerni úgy, hogy csak akkor világítson, ha tényleg nyomod a pedált. Igazából próbálgasd, nagyon egyszerű. És ne felejtsd visszaszorítani a lenti anyát amit először kilazítottál. Asszem ennyi. Gyakorlott kéznek (Ákos) pikk-pakk megvan.
Remélem tudtam segíteni. Így már én is készenlétben tudom tartani a pedálon a lábam, ha egy elrontott kanyarban arra van szükségem, hogy fékkel behúzzam a helyes ívre.
Üdv,
Darkmind
Sziasztok!

Nos infó: Vezérmű láncfeszítőt kelle cserélnem ami 18900 kemény magyar forint Elméletileg holnap jön meg az alkatrész, és hétvégére cserélésre kerül. Elkérem a régi darabot Foto és felteszem megmutatva (ha látszik szabad szemmel) mi volt a gondja! Szerelőm állítása szerint 1 szimpla kopás ami ezzel a kilóméter számmal (25e KM) érdekes dolog. Tegnap meghallgatták a Takobernél is. Mind 2 szerelő ugyan azt mondta.
Remélem idén ez volt az utolsó nagy költség a motorra, és végre gyűjthetek az új gumikra.

nemsokára jelentkezem.

üdv: szobbal
Hát igen...azok a srácok nem gyengén nyomják...hihetetlen. :)
tényleg jó a safety hungary :) egy szintet már én is elsajátítottam, nem bántam meg!

nem lehet állítani a CB500 lábfékjét a szerelőm állítása szerint... azért a szervíz manuálra vethetnél egy pillantást, nekem is jó lenne lejebb állítani
Sziasztok!
Egy újabb műszaki kérdésem lenne: lehet-e, ha igen hogyan, állítani a CB 500 lábfék pedáljának magasságát. Nekem nem esik "lábra", mindig le kell emelnem, pedig elvileg oktatás szerint az a helyes, ha mindig rajta van készenlétben, anélkül hogy fogna. (honda safety hungary - mindenkinek csak ajánlani tudom 100%!)
Sziasztok 500-as cimborák!
30.-án szombaton kerűl megrendezésre a Kék túra amelyre jó lenne ha minél többen eljönnétek. A linket ha elolvassátok rájöttök, hogy milyen céllal szerveződött de szerintem már hallotatok róla máskor is. Mi Lacival (Aprilia 650) ott leszünk, a cél Kékestető és a szándék nemes.link
Az ország több pontján lesz gyülekező, mi a debreceniekkel megyünk. Akit érdekel a link alapján mindenre választ kap. Azért is jó lenne ha jönnétek mert találkozhatnánk személyesen is, nem csak a fórumon keresztűl.
Ha tehetitek gyertek.
üdv,
Laci
igen, mar pattog a hatso kerek es mar nem lehet tobbet allitani
lehet menni vele, csak mar vigyazni kell
de ahogy hallottam , nem lesz egy konnyu szules
egyebkent koszonom az otleteket
megnezem mindenkepp mindegyiket
szevasz
Azt hiszem bölcs döntés. Állítólag a fullszintis jobban kihozza a mechanikai zajokat de jobb a kenőképessége nagyfordulaton és magas hőfokon. Sok az okoskodás olaj terén de minden vita vége az, hogy a gépkönyv a szentírás. Emiatt is gondoltam én, hogy azt töltöm bele ami az előírás, még anyagilag is jobban járok (majdnem 3 litert veszek 1áráért).
Jut eszembe megrendeltem a telo szimeringeket a Biker World-nél, nem halogatom úgy szeretem ha rendbe van.
A CB-500 telója ugyanaz mint a CB-1, ha lesz időd nézd már meg légyszives a service manualba mennyi olaj kell bele. A gépemet újra kellett telepíteni és odalett a manualom.
Előre is köszi!
Szia Laci!

Nem váltottam, az első (megvétel utáni) csere óta 10W40 ásványi Valvolinet használok. Teljesíti az APE...stb. előrásokat, ami a szervíz manuálban írva vagyon. A szerviz könyv szerint a csere 1 év vagy 12000km + olajszűrő természetesen. Kapott a kicsike még egy mágneses olajleeresztő csavart.

nagyvas.hu- nál vettem az olajat.
A CB500-ba még a félszintetikusat ajánlják hozzáértők, én meg inkább nem követem a trendeket, csak a gépkönyvet :) Versenyzésre sem használom természetesen.

Ma pihent a kicsike, bár sorkettest hajottam ma is, összesen 40 km-en, hegyen-völgyön, biodízellel (kerékpár).

Üdv,
Zoli
Zoli!
Hol vetted a valvoline ásványi olajat? A Biker World-nél nincs csak félszintis meg fullszintis. Repsol van ásványi jó áron (1600/lit), te menyiért vetted? Másik kérdésem, hogy míndíg ezt az olajat használtad vagy most váltottál?
Mondtad a multkor hogy 12e km a olajcsere ciklusod, az ásványi létezik hogy ennyit kibír? Amúgy én eddig fullost használtam 6e km-enként cserélve, most teszek egy próbát ásványival mert állítólag jobb vele, majd kiderűl.
üdv,
Laci
Hali!

Érdeklődj itt: http://www.x-bike.hu/hirek.php
meg itt (UK) http://www.davidsilverspares.c...
meg itt ebay.de
esetleg http://dream.honda.hu/ (de besz*rsz az áraktól...pl. hátsó féktárcsa 50 ezer...)

Sok sikert!
Amúgy elgyengült? Mi a baja? Felújjítás?
Köszi! Nem, velünk volt még a Hóóndaaaa is :) Viccet félretéve, igen, ketten barátnőmmel. Csak az autopályázás volt unalmas, de miután túlestünk rajta, már szuper volt minden! :)

Zoli
Sziasztok!
500-as 1996-os CB Hondamhoz kene ket hatso lengescsillapito!
van otletetek honnan tudnam beszerezni oket?
par uzletet hivtam, de azt sem tudtak, hogy ehhez a motorhoz 2 vagy 1 lengescsillapito kell...
es azt tanacsoltak, menjek bontoba es keressek ott.
Ha van valami otletetek, nagyon megkoszonnem.
sziasztok
es mindenkinek jo motorozast
Gratulálok, ez igen szép! "Csak" ketten mentetek?
köszönöm szépen! lesz még videó is, amint lesz időm összevágni a nyersanyagot.

A dicséret nem minket illet, hanem a technikát! Jelentem 2100km-t mentünk összesen. Előtte cseréltem olajat (10W40 ásványi Valvoline, nem mértem olajfogyást). Ahogy mondják: csak tankolni kellett...(halkan jegyzem meg, hogy azért féktrácsát kell cserélnem hátul :) de ez nem a motor hibája, kopás). Minden motorosnak kívánom, hogy el tudjon oda jutni, már-már édenkert szerű... Át kell élni!

Ígértem leírást is, nekirugaszkodom most röviden. Az osztrákoknál az élelmiszerek 15-25%-al drágábbak mint nálunk, nagy eltérések nincsenek (azért nem olcsóbb). A szolgáltatás baaazii drága. Egyszer majdnem elmentünk pizzázni, aztán lebeszéltük róla magunkat , mert kb. 6-8 ezer forint lett volna 2 főre, itallal. Ebből akár 2 napig is eléltünk Lidl, Billa szinten. Szóval nem kell megijedni, ócsón is ki lehet hozni :)

Szállás: ~15€ -16€ körül található Zimmer Frei szinten. A panziók persze drágábbak. A felvonó/libegő stb. igen drága (10-15 € is van egy 3 átszállásos, 3000m-re felmenő menet). Magyar szinten irtó drága, de inkább spúroltunk a kaján :) az elmény lenyűgöző volt. Sok szálláson adnak kedvezményes kártyát(!), amellyel olcsóbb a felvonó, a strand ingyenes,stb. A családi belépőket rengeteg helyen preferálják, figyelmesen kell nézelődni.

Benzin: amikor kimentünk 320 körül volt. A következő héten leesett 290 körülre, amikor jöttünk haza megint 320 körül járt. A minősége talán jobb mint az itthoninak, extrém jó fogyasztást nem mértem, bár utas+3 doboz alap volt mindenhol (+12%-os emelkedők:D)

Utak: többnyire kiváló minőségű aszfalt mindenhol. Viszont meglepő volt, hogy az M1-es jobb minőségű volt mint az A1-es (M1 kinti folytatása). Gyanítom ez csak az a miatt van, mert az M1 újabb A Glockner hegyi úton sok helyen csak cölöpök vannak, amely egy autót megfog, de egy motort nem...

Mentalitás: meglepő, de mindenki betartja autópályán a jobbra tartást, és NEM ELŐZNEK jobbról. Alsóbbrendű utakon az osztrákok is előzgettek a kreszt sokszor áthágták gyorshajtás téren, de elmondható, hogy többnyire ésszel.(biztosan unták a sok hülye túrístát:))

Amint már említettem, sokat gyalog túráztunk. Érdemes, mert motoron csak elrepül a táj :) Nem probléma, mert sok helyen van az u.n. Biker Safe ingyenes megőrző, és beteheted a bukót, kabátot. Utána GO túraútvonal.

2 naponta biztosan esik a hegyekben eső, van hogy naponta. Esőruha alap! :) Jah, és kötelező a fényvisszaverő mellény motoron is, használtuk is ATOM köd volt néha a Grossglockneren.

Ami nem tetszett: lakókocsis állatfajok...brr...az olasz dolomitokban (1napot jártunk arrafelé) már megőszültem. Tötyörögnek előtted és képtelenség megelőzni a szembe forgalomtól (igen az utas és doboz kombináció miatt ésszel előzgetünk :))
Egy nap elözönlötték a hegyet a biciklisek. Nem is volt ezzel baj, mert motorral simán megelőzzük sávon belül, csupán az előttem haladó autók nem tudtak közlekedni miattuk.

A legnagyobb meglepetést egy ködben felfelé bottal GÖRKORIZÓ! egyén okozta. Szemből láttam meg, tehát a másik sávban jött A KÖZEPÉN! Az állam is leesett... Lehet, hogy azóta már nem él, esélytelen lett volna kikerülni, főleg autóval.

Dióhéjjban ennyi Csak ajánlani tudom!
Üdv,
Zoli
Csak amit hallok innen onnan, valahogy megragad. Egyébként komolyabb megbontásnál mindíg van segítségem. Nem szakmám de nagyon érdekel, meg aztán még soha nem volt új motorom, a használtak meg mindíg tartanak meglepetéseket.
Laci, ezt még párszor átolvasom! padlót fogtam! úgy látom vágod a témát!
350-450 eFt + regisztráció 100-150eFt