Tulajdonképpen igaz, hogy jó időben használja többet a legtöbb motoros, viszont személy szerint én nem úgy lőttem volna be a hűtést, hogy nyári melegben, araszolva is jól hűtsön, mert úgy sem használja gyakran az ember.
A váltó szerencsére megmarad a fokozatokban, egyszer sem fordult még elő az, hogy kidobja, az ellenállás is rendben van, viszont egyszer volt egy olyan eset, hogy hideg motorral ki akartam gurulni 50 m-t, hogy ott melegítsem, kuplung be, váltó le... puff, leállt a motor (emiatt gyanakodtam a kuplungra is, de semmi más jel nem utal arra, hogy az nem fogna). Aztán mégegyszer megpróbáltam, mégegyszer leállt. Ami idegesítő még, hogy 1-2-szer előfordult, hogy több visszaváltás után (megállásnál) kissé ki kellett engednem a kuplungot, hogy bevegye a fokozatot.
Szerintem sem makulátlan, csak nagy gond ne legyen (25 ezret futott a gép, nehogymár).
Egyébként az igaz, hogy ilyenkor sok mindenre felfigyel az ember, s olyan természetes jelenségekre is hibát gyanít, amik makulátlanul működnek (bár szomszéd 900-as boldorán nem volt tisztítva sem a légszűrő, legalább 5 éve , nem aggódja túl a dolgokat). Én vagyok aggódós típus, de legyenek rendben a dolgok, lehet, hogy valakivel majd megnézetem, de az olyan hibák a legidegesítőbbek, amik csak ritkábban lépnek fel (vagy majd megnézitek a következő cb túrán ).
Ha csak a kattanás zavar 1. fokozatba tételnél, azzal nem kell parázni, az összes motor ilyen gyakorlatilag, nem tudom a konstrukciós okot, Laci talán kifejti. Van egy markáns klattyanás, amikor 1-be teszed.
Viszont ha kidobja egyesből üresbe, akkor már valóban para van. Ha nem a megfelelő fordulatszámnák váltasz, akkor 3-4 ből is kidobálhatja, nekem az első pár hétben volt ilyen, amikor még nem ismertem Most már gond nélkül tudnék váltani kuplung nélkül is, ha akarnék. Persze a kuplung okkal lett felszerelve, ezért használom is.
Motorüzem szempontjából hibátlanúl működik, talán a túlagódás az oka, hogy bántja a szemünket a hőfokmutató alsó állása. Az van bennünk, hogy a hideg motor jobban kopik és jobb az ha hamarabb eléri az üzemi hőfokot (kevésbé savasodik az olaj mert hamarabb eltünik a kicsapódó pára). Amúgy nem csak a CB 500 ilyen, az enyém is és több valakit hallottam akik erre panaszkodnak más márka tulajdonosok is. Ha belegondolunk nem várhatjuk egy relatív nagyfordulatú motortól hogy +40 és -10 fok között is egyformán melegedjen és ha már választani lehet inkább nagy melegben legyen a helyzet magaslatán mint hidegben amikor egyébként is ritkán használjuk. Araszoltam én már másfél órát 40 fokban a városban és a motor bírta én kevésbé. A kis takarólap hasznos szerintem ha kitapasztalja az ember hogyan használja, én ezután is használni fogom.
A váltóddal kapcsolatban nem akarlak megvígasztalni de ott valami gond van. Amúgy menetközben nem dobja ki a sebességet? A másik kérdésem ha nem jár a motor és fel-le mozgatod a váltót üres állásban kb azonos rugóerőt érzel mindkét irányban?
Ha az alsó vonalnál kezd bemelegedni, akkor vagy valamit nem tudtok jól, vagy keményen elszúrták. Mi az, hogy egy ilyen kaliberű motoron a hőfok problémát egy papírlap oldja meg?
Van valakinek olyan problémája, hogy első indítás után az egyesbe - "zutty" - bevágódik egy nagy klattyanással a váltó?
Legegyszerűbb ha lefordíttatod a szöveget, persze ha a szervízben azt mondták készre kevert akkor lehet úgy van (elvileg tudniuk kell). Az autóba és a mociba is én szoktam bekeverni úgy hogy -25 fokig bírja a fagyot, eddig még nem volt problémám vele. Glicosan a neve -36 és -18 fok közötti fagyáspontra keverhető be. Nem lényeges szerintem, hogy milyen fajta, lényeg hogy tartalmazzon korrózió gátló anyagokat és az előírt időnként ki kell cserélni.
sziasztok köszönöm a kérdésekre a választ de itt a fagyáló témában egy kicsi kérdés még maradt benem és pedig van ojan hogy honda hp coolant névre halgató fagyáló egy deka magyar szó nincs a dobozon nem sokat tudtam be meg a szöveg böl de én is hasonlóra jutotam mit amit leirtál (50 50 )% higitás vagy ilyesmit ir azt hiszem enyhén szolva is hiányos az angolom de szerintem felesbe kell higitani de aki ismeri ezt a fajta fagy álot az jólenne ha meg tudná irni hogy valóban igy kell higitani vagy sem.a másik dolog bementem erre mifelénk a szakszervizbe itt azt monták hogy nehogy higitsam nem szabad mert készre kevert anyag .hát most azt tán tele vagyok kérdésel:))de tényleg a válaszokat előre is köszönöm.sziasztok
Hello Cblaci!
Igazából nem magyarázkodni akartam, csak jelenleg is az a véleményem, hogy úgy általában a többi japán márka gépei is hasonlóan jók. Ahogy te is idézted a korábbi hozzászólásomból, a Hondám hosszú évek óta hibátlanul működik. De ugyanilyen hibátlanul működik az ismerettségi körömben több Suzuki, Yamaha, sőt még egy KTM is, pedig az osztrák márkának nem mindig volt makulátlan hírneve a megbízhatóság terén.
üdv!
A túra jó volt, igaz én szokás szerint időben lerövidítettem kicsit, mert egyedül mentem és vasárnap délután meg kellett látogatnom a kolleganődet.
Egyébként a szállás tekintetében a rossz magaviseletem miatt el voltam különítve, így egyedül voltam kénytelen tölteni az éjszakákat egy kétágyas szobában. Állítólag nem tudom befogni a számat és minden vasárnap hajnalban felzörgöm a társaságot. Persze ezt csak Hygy állítja. Én tudom hogy nincs igaza. Te ismersz. Ugye szerinted sincs így?
Szia!
1, A koncentrált fagyálló hűtőfolyadék hígítás nélkűl nem használható, a flakonon rajta van milyen térfogatszázalékban kell hígítani desztillált vízzel. A fagyállók 2-évig biztosítanak folyamatos korrózió védelmet ezért kell ezen időközönként cserélni.
2, Karbiszinkronhoz nem kell szétszerelni a karbit de nem árt előtte elvégezni a tisztítást. A szívócsonkokon vannak erre a célra csavarok amelyek helyére csatlakoztatnak vákum mérőket és a karbik közös tengelyén állítják a szinkront.
3, A karbi tisztítót úgy érdemes használni hogy időközönként a lerakódások kialakulása ellen, nem pedig akkor mikor már baj van, mert akkor nem mindíg segít. Véleményem szerint hosszabb idejű álláskor rakódnak le a szulfátok a kén és egyéb kémiai anyagok, téli leállás előtt szoktam karbi tisztítót használni és kénmentes benzint tankolni. A tankot a benzin tisztán tartja, ami feloldódhat az a rozsda amit egyébként is ki kell takarítani ha van benne. Téli leálláskor fullra kell tankolni és nem tud kialakulni a rozsda. A kosznak ami a benzinben van nem szabad eljutni a karbiba mert erre hivatott a dúrvaszűrő (csap előtt) és a finom szűrő (csap ill. benzinpumpa után).
Remélem segítettem, nem írtál butaságokat ezek fontos dolgok.
sziasztok lenne egy-két kérdésem szerintetek hogyha a hütöfojadékot kicserélik ujra akkor azt higitani szokták vagy (töményen) higitás nélkül bele öntik . a másik kérdésem ha karburátor szinkront állitanak akkor kiszokták egyutal pucolni is a karburátort vagy csak állitanak és kész álitolag 10000km enként kéne létezik ez ja és mégegy dolog karburátor tisztitot érdemes használni vagy inkább hagyni az egészet én ugyan halotam rola jót is rosszat is például hogy ha sokszor használja valaki akkor a tankban felolgya a esetleges koszt és a karbiba nyoja bele de én ezt egy kicsit furálom.de ha tulsokk butaságot irtam majd ugy is kijavit valaki . a válaszokat előre is köszönöm
Kedves Aladár!
Nem kell hogy magyarázkodj, csak furcsa volt egy Hondástól egy ilyen vélemény. Remélem nem haragszol ha megint idézek soraid közűl:\"Az elképzelésem az volt ,hogy hosszú távra veszek egy új motort.... A motor azóta is hibátlanúl működik.\" A Honda tulajoktól ezeket lehet hallani és ez nem mítosz hanem a valóság. A felsorolt vetélytársak is nagyon jó motorok de picivel mégis több a Honda, az a pici pedig a megbízhatóság!
hello!
Ahogy az előbb is írtam, CB-m van, nem CBF-em. Hogy drágán vettem? Lehet, de 2003. januárjában még nem volt CBF, a CB-nek meg ennyi volt az ára. (Most lehet hogy a CBF-esek csúnyán fognak rám nézni, de nekem a CB jelenleg is jobban tetszik, mint a CBF). Az elképzelésem az volt, hogy hosszú távra veszek egy új motort, amiről tudom hogy mikor mi történt vele, hogy rendesen lett-e szervizelve, szóval nem zsákbamacska. A motor azóta is hibátlanul működik. Pár dolog lehetne jobb is rajta (pl. rozsdamentes leömlő) , de összességében egész jó kis gép. Pl. tegnap jöttem meg vele egy rövidebb túráról, ahol szokás szerint jól teljesített, 700km átlagfogyasztása 100-120Km/h-s tempónál, időnként 160-as előzésekkel 3,85 liter/100km. Azt hiszem, ezt kevés nagymotor tudná überelni.
Amikor arról írtam hogy még a Jawa kipufogója is krómozott volt, nem úgy értettem hogy az egész motor jobb lett volna, csak a kipufogóra gondoltam természetesen.
Hello!
Köszönöm a választ!
Igazából nekem a leömlő rozsdásodásával van csak gondom. Ez igen fájó pontom sajnos.
A Honda mítosznál arra gondoltam, hogy sokan a Hondát a többi japán márka fölé helyezik, ami szerintem egyáltalán nem jogos, mivel a másik 3 márka teljesen azonos szinten áll vele. Az 500-as kategóriában tényleg a CB volt a legjobb, de csak annyival, amennyivel drágább is volt. (Én 2003-ban vásároltam a motoromat, amikor is 1,4 millió forint volt a fejidomos változat, szemben a GS500 1,25 milliós és az ER5 1,2 milliós árával).
Egyébként a GS500-on sincs rozsdamentes rendszer. A leömlő feketére festett, mint a CB-n, a dob közepén van valami fényes burkolatféle, de a két vége annak sem rozsdamentes.
Én használok papírlap-takarót, ha hidegebbre fordul az idő. Teljesen jól működik vele a motor. Ahogy hallottam , az összes cb500 (és cbf500) nehezen melegszik hideg időben, szóval nem hinném hogy emiatt aggódnod kellene. Nagy melegben való araszolásnál egyébként előfordul, hogy bekapcsol a ventillátor is egy rövid időre, de hamar visszahűti a vizet és ki is kapcsol.
Én is meg fogom lépni, amit Laci barátunk csinált. Ha az égiek is úgy akarják talán még novemberben is lehet motorozni napi rendszerességgel (mint 2 vagy 3 éve volt...). Hideg reggeleken már nagyon nehezen melegszik be a canga, lehet, szerzek majd valami szigetelő lapot én is. Beszámolok a különbségről :)
Úgy emlékszem a manuálból, hogy ha elhagyja az első fehér kucukát a mutató, akkor már "kezd bemelehedni".
Ne aggódj, normál használat mellett nem fog felmenni félig sem a mutató. Gyere fel egyszer Pestre dugóban araszolni, akkor majd bekapcsol a venti is
Hali Aladar5!
Én a 16 ker-ben lakom és tőlem nincs messze a kipufogós. Aki amúgy hobbi szinten foglalkozik motor kipuval. Leginkább autó kipuval és tuninggal foglalkozik. Karkus kipufogó pont kom. Ez itt a reklám helye, na de mindegy.
Amúgy milyen honda mítosz?
De az azért gáz h a gs500-ra sikerült rakni rozsdamentes dobot (ha jól emléxem), míg a cb500-ra semmi.
Érdeklődnék, tudtok-e segíteni abban, hol találhatok Honda CB500-hoz (1997) jó állapotú kipufogót. A jánoshalmai bontóban már kérdeztem, nem is lesz nekik.
Darkmind: szóval te miskolci vagy... én a hejőcsabai városrészben lakom!
zoli99: Ja, ennyit eszik, de azelőtt írtam, hogyan mentem vele, ráadásul plexi nélkül (ami ugye megintcsak növeli a fogyasztást a menetszél miatt), s így azért meglepett az eredmény.
Hidegben ki használja közületek a papírlap-hűtőrács módszert? Azt szomorúan vettem észre, hogy hidegben nagyon nehezen melegszik üzemi hőfokra - nekem 30 megtett km után ment az alsó fehér területről a középső tartományba -, de 35 C-os hőségben sem ment fel a hőmérséklet még a közepéig sem, akárhogy húztam! Ez mindenkinek ilyen?
Az egy dolog, hogy túlhűt hidegben, s ez típushiba, de hőségben? Apropó! Valakinek esetleg nincs tippje, hogy hány C-os hőmérsékletet jelenthet az, ha a kis visszajelző mutatója a fehér és a középtartomány között lébecol? Ekkor gondolom, nem ajánlatos hajtani szegényt.
Üdv!
az nem rossz! Viszont nem csoda, alapból 5 lityó alatt eszik a CB500! :) Normál városon kívüli 4.2-4.5 L/100km. Hosszított áttétellel 3.5 körülre letornászható...
Itt valóban arról van szó, hogy az igényekhez igazították a motor kidolgozottságát. Amúgy ha megnéznétek, hogy egy esős reggeli munkába motorozás után hogy néz ki a leömlőm... Én ezért nem tennék rá rozsdamenteset, fájna a szívem ha látnám, hogy ocsmányul el...
Egyébként a recept egyszerű: szezon végén kipu le, leömlőkkel együtt, régi leömlő tömítés kidob. Az egészet lecsiszolni (vagy kromofág, nem tudom a hőálló festéket lekapja-e...) Aztán Madaras Teszkóból származó grillezőre való hőálló spray-vel lefújni. Visszatenni fél óra után, aztán alapjáraton picit ráégetni (akkor szárad hatékonyan leírás szerint, ez változhat festék függő). Persze a leömlő tömítést cserélni kell, réz gyűrűk, kb. ~500ft Honda Dreamnél.
A váltó szerencsére megmarad a fokozatokban, egyszer sem fordult még elő az, hogy kidobja, az ellenállás is rendben van, viszont egyszer volt egy olyan eset, hogy hideg motorral ki akartam gurulni 50 m-t, hogy ott melegítsem, kuplung be, váltó le... puff, leállt a motor (emiatt gyanakodtam a kuplungra is, de semmi más jel nem utal arra, hogy az nem fogna). Aztán mégegyszer megpróbáltam, mégegyszer leállt. Ami idegesítő még, hogy 1-2-szer előfordult, hogy több visszaváltás után (megállásnál) kissé ki kellett engednem a kuplungot, hogy bevegye a fokozatot.
Szerintem sem makulátlan, csak nagy gond ne legyen (25 ezret futott a gép, nehogymár).
Egyébként az igaz, hogy ilyenkor sok mindenre felfigyel az ember, s olyan természetes jelenségekre is hibát gyanít, amik makulátlanul működnek (bár szomszéd 900-as boldorán nem volt tisztítva sem a légszűrő, legalább 5 éve , nem aggódja túl a dolgokat). Én vagyok aggódós típus, de legyenek rendben a dolgok, lehet, hogy valakivel majd megnézetem, de az olyan hibák a legidegesítőbbek, amik csak ritkábban lépnek fel (vagy majd megnézitek a következő cb túrán ).