Ott a pont Laci! ;) Én úgy tudom, hogy egy tisztességes műhely a fúvókázást és a levegő/benzin keveréket is utána állítja (mérőpadon) a sportkipunak/sportlégszűrőnek KARBIS mocinál is. A komplett rendszert kell behangolni (SAJNOS) és az nagyon zsebbenyúlós. Csak a hangélményért én nem költenék rá ennyit.
A CB500-hoz Dynojet Stage 1 tuning fúvóka kitet lehet beszerezni ha jól tudom.
Nekem volt sorkettesem de mivel 250-es volt nem lehet sajnos hasonlítgatni, ráadásúl 1974-es kiadású volt, nem éppen a mai kort képviselte. Azt viszont észrevettem hogy 2500- tól használható volt kigyorsításkor, míg a sornégy 4000-től kezd dinamikusan mozdúlni aztán 7500-tól odab.sz. Középtartományban jobban örűlnék egy magasabbra emelkedő teljesítmény görbének.
Mondjuk a CB-1300 az amit ott lehet igazán használni ezért is szimpatikus nekem. Ha az én fateromnak lenne olyan nem sokat pihenne az biztos
Szobbal, nekem pont fordítva volt, mikor vettem a mocit nyitot volt a dobom 55mm-es kidörrentővel! A hátamon felállt a toll amikor adahúztam neki, de miután többet mentem vele volt egy olyan érzésem hogy alsó fordulattartományban csak ordít de nem megy. Esztergályos cimborám csinált bele egy szűkítőt és jobb lett, azóta már a harmadik szűkítő van benne és most lett jó igazán, igaz a hang rovására de a teljesítmény előnyére.
Mindenki azt mondja még a szerelőm is, hogy karburátoros mocinak mindegy milyen a kipuja, a fenét mindegy, olvastam hogy a gázlengések befolyásolják a motorműködést nem csak a 2T-nél a 4T-nél is. Az injektorosok még érzékenyebbek nem véletlen írják át az injektor térképüket kipuf. cserekor.
Laci!
Kérdéseidre: a CB 400-zal csak tanultam, így nagy tapasztalatot nem tudok megosztani. Azt tudom, hogy a motor adottságaiból jobban kellett pörgetni, és nagyon szép hangja volt. Könnyű a kezelhetősége és elég masszív is, nekem nagyon tetszett, bevallom, hogy egy időben jobban, mint a sajátom, mert sportosabbnak tűnt a szélesebb gumijaival. Persze ez már megváltozott. :) Ez a példány elég strapált volt (oktatás), extra kormánnyal és dobbal, csak jót tudok róla mondani.
A CB1300-as az édesapámé, hát nagyon brutális és gyönyörű! Én még nem is mertem vele menni, mert félek kárt tenni benne. Úgy fogja az ívet, mint az álom és a minden részlete egy remekmű...hmmm :)
A túrával kapcsolatban: én is azt vettem a fejembe, hogy bejárom az egész országot. Minél többen, annál jobb.:)
Csak ne lenne ilyen kevés időm:(
Üdv,
Darkmind
Nos mint azt tudjátok (akikkel voltam túrázni) a motorom a dobot az előző tulaj kifurkálta. Csináltam bele furuját ha kell halk legyen. Nos ha hiszitek ha nem ha beteszem a furuját alsó tartományban ezt értsd 3500 kb gyengébb a moci mint ha nem lenne benn.. tehát ez is számít és ezért kezdtem keresgélni sportdobot de letettem rolla mert ami EU normás az 80 pénz minimum. Így meg ha nem is sport hangosabb és kicsit erőssebb hogy mennyivel nem tudom de érzésre változott!
Ezt nekem is furcsa hallani...szerintem nem is igaz. Egyébként neked CBF-ed van? Mert ha CB-d, akkor igen drágán vetted! Egyébként meg a karbantartástól is sok függ nagyon. A Honda a CB500-zal egy strapabíró, ésszerű költségekkel fenntartható motort akart piacra dobni úgy, hogy az ára ne szökjön az égbe, ezért is lett ilyen népszerű ez a modell külfölfön. Aki jobb rendszert akart, az tett rá extrát. Szerintem pedig a Jawa hiába volt esetleg szebb kipufogójú, az összeminősége tuti elmaradt a Hondáétól.
Üdv
Hol csináltattad a leömlőt? Engem is érdekelne valami rozsdamentes kivitel, mert sajnos a gyári leömlő igen gyenge minőségű, ezért hamar rozsdásodik. Ez a Honda-mítosz egy nagy kamu. Szégyelhetik magukat, hogy egy 1,4 milliós gépre nem tettek egy krómos rendszert, amikor az még az öreg Jawamon is volt.
Végre felraktam én is galériát a 460 km-es 1 napos túrámról. Álljon ez a kis galéria példaként azok előtt, akik még nem osztották meg velünk a motoruk képeit...
Hello!
A németek Leo Vince 2-es dobot, illetve IXIL-t tesznek fel a CB500-ra, általában optikai tuning céljából. De ezek a kipufogók irdatlan drágák. :( Emiatt ott is felvetették a kérdést, hogy lehet-e kapni a motorra rozsdamentes acélból védőburkolatot, olyat mint amilyen a Kawa Er-5-nek van. Az ebay.de-n talált is vki utólag felfogatható lemezt, amit méretigény szerint levágnak a cégnél. Szerintetek itthon is lehet ilyet kapni? Mert engem igazából a hang nem érdekel nagyon (bár kicsit hangosabb, brummogósabb nem ártana, mert nekem csak úgy 5000 felett jön meg egy kicsit a hangja), viszont az előző német tulaj egyszer ledöntötte, és ráesett egy virágágyat elválasztó téglára, ami szépen behorpasztotta. Ez azóta is rajta van, engem picit zavar, de nem akarok nagy összeget rákölteni. Vagy ezt valahogy máshogy el lehetne tüntetni? Ja, és esetleg hallottatok olyanról, aki megfúrta a gyári dob hangtompítóját? Na, nem azért :), csak úgy meghallgatnám!:)
Na ciao,
Darkmind
Hát gyerekek! Azt hittem, nincsenek csodák... nem evett 5 litert a motor 100-on . Persze mindenki maga tudja, hogy mennyire húzta, de a fogyasztást figyelemmel kísérve a végeredmény a biztos csodálkozás minden cb 500 felhasználóiból.
Hi!
Hála istennek zárt helyen tárolom, a kis műhelyemben.
A fojtást tudtommal már ki vette a cimborám. A fogyasztást meg még nem mértem. Eddig cirka 300km-t tudtam meg tenni egy tankkal. A hangja meg elég korrekt lett. Nekem bejön.
Amúgy nem a teljesítmény tuning volt a lényeg, hanem csak optika. Így jobban "hasonlít" a nagy testvérre a cb1300-ra. Imádom azt a motort
Üdv.
Hi Darkmind!
Ismerőstől vettem a dobot. Ő lecserélte sportdobra az ővét. Hát csak úgy simán nem kompatibilis a dob. Máshová esik a tartója, hosszabb a hozzá tartozó cső, és ami a legfontosabb, hogy vékonyabb a cb600-as csöve a végénél. Ami nekem kicsit furi is volt.
Üdv!
Képre még egy kicsit várnotok kell, de majd lesz. Addig is: ez egy 99-es (12. havi utolsó ezüst kerekes) fekete cbx, plexi nélkül. Sérülés sajnos van a motoron, mert a legelső tulaj mindkét irányba dőlt vele, de motorikusan a legnagyobb rendben van minden (azt a bizonyos alapjárati hangot kivéve). A fogyasztásra nagyon kíváncsi leszek, mert a 250 km-es táv alatt alig mentem 120 alá, de volt benne 170 is (este megírom).
Más: a motorkód van alul, s az alvázszám van a vázra ütve? Nekem lent (amit alvázszámnak hittem) PC 26-al kezdődik, s csak a vázon van a PC 32-vel kezdődő betűkombináció, ami utal az olasz gyártásra.
Hi Zoli!
Azt gondolom, hogy a tárcsafékes is állítható kell, hogy legyen. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hiszen majd minden motor már tárcsás manapság és nem egyformán ül mindenki a motoron, tehát állítani kell. Egyébként szintén mondták a SH-nél, hogy állandóan állítgatják, pedig a gépek többsége tárcsás. Na majd utánanézek, mert most már izgat a dolog. Ja és egyébként az állító csavarnak semmi köze nem volt a fékhez magához, hanem a fékpedál tövében volt...
Nekem 12 ezret megérne egy ilyen dob, de a leömlőket ennyiért nem cserélném le. Ez is járható út nem? A dob gondolom ennyiért használt volt. Interneten vetted, vagy máshogy?
Üdv,
Darkmind
Hűűű, nagyon fájintos lett a rendszer! A hangja is megváltozott? Kivetted a fojtást? Fogyasztásban mértél már különbséget?
Nagyon szép, gratula! Én sajnos sajnálnék rá ennyit, és még jobban félteném az utcán hagyni! Persze most csak a középszerűség beszél belőlem...
Amúgy múltkor nézegettem Laser Deeptone kipufogók mérési görbéit. Középtartományban 3-5 Le-vel produkál többet a vas (25-30 lóerős tartomány). Az valószínűleg érezhető már városban azt használjuk leginkább. A gond, hogy ez csak a nyitottnál volt ennyi, amúgy vagy 2-3 Le. Az meg azért durva túlzás lenne...
Belegondolva, hogy átfúvókázás, új kipu (100 körül a full rendszer, leömlőkkel) sport légszűrő. Benne van cirka 3 kilóban és kb. annyit ér el az ember, hogy az egekbe szökik a fogyasztás, és van egy 62 Le-ős CB500-a :) Szal, maradok az alapoknál.
Hi Kontroll!
Gratula a motorhoz. Képet kapunk?
Az én vasamnak is ilyen hangja van. Bár én nem értek hozzá de sztem ez- ha nem is normális - nem gond.
De azért kiváncsi vagyok, hogy a "nagyok" mit mondanak erre a jelenségre.
Üdv All!
Nos, megvan a motorom... van egy olyan észrevételem, hogy alapjáratban (bemelegedett állapotban is!), ha kiengedem a kuplungot, akkor megváltozik a motorhang (nem csörgés, nem kattogás, valami enyhe daráló hang), de nem vészes. Mondták a haverok, hogy az ilyennel ne foglalkozzak... különösebben nem is idegesít, de azért megkérdeznélek titeket, hogy mi a véleményetek erről.
Az a gond, hogy neked PC26-os, nekem PC32-es CB500-am van. A Tied hátsó dobfékes, az enyém tárcsafékes. Ezért nem lehet az enyémen állítani a fékpedált, vagy ahogy néztem irtó bonyolultan csak, a pedál kiszerelésével...
A CB500-hoz Dynojet Stage 1 tuning fúvóka kitet lehet beszerezni ha jól tudom.