Ez már egy korábbi hozzászólásodból kiderült. Csak tegnap a lemaradás és az esti szemkifolyás miatt már nem olvastam el mindent visszamenően. Bocsi!
A CBF-en is a tank alatt van kupak? Szerelési és ellenőrzési szempontból valami marha előnyös helyen van...
A Fazeren (legalábbis a régin) sincsen rendes hőfokmérő, csak egy visszajelző lámpa. Szerintem egy olyan motoros számára aki nem szokta hidegen forgatni elég idegesítő lehet. Aztán tudom h van aki tesz rá.
A melegedéshez-hűtőrendszerhez egy kis történet. Nem teljesen passzol az általatok elmondotthoz, csak úgy zárójelesen.
Cseréltem már én is hűtőfolyadékot többször, szerencsére nem volt levegős rendszer miatti problémám.
Viszont tavaly mentem Debrecenbe mocival. Nem motoroztam tavaly nyáron sem sokat uh mondom gurulok egy lájtos kört, kicsit a motort leellenőrizni, és magamat is felrissíteni. Nem emlékszem már h mi de valami furcsa volt. Félreálltam pár km-re tőlünk, motormellé guggoltam, nem hallottam semmit. Hallgatom még semmi, húztam egy gázfröccsöt akkor látom h csöpög valami a motorból, másik oldalra át, és láttam h spriccel nagyobb fordulaton a az egyik hűtőcső és csonk csatlakozásnál. Haza mentem (nagy boldogan) meghúztam a bilincset, abba hagyta. Nem melegedett a motor, csak nyáron "dugóban" (felénk nem sok van) kapcsolt be párszor a venti, akkor is csak rövid időre, rendesen el is érte az üzemi hőfokot a motor előtte is utána is. Előtte sem láttam alatt foltot. A kiegyenlítőből nem hiányzott szemmel láthatóan hűtőfolyadék, nem kellett még sosem utána tölteni. Leszedtem a tankot, és a rendszerből sem hiányzott. Erre varjak gombot...
De most h ezt mégegyszer átolvastam, lehet h amikor leszedtem a műanyag burkolatot- h a láncspraytől és az egyébb dzsuvától megtisztítsam az első lánckerék környékét- akkor piszkáltam meg kicsit a csöveket.
Az általam ismert autókon átfolyós kiegyenlítőtartályok vannak, lehet h csak részáramos áramlással, szerintem azok praktikusabbak. Mert most pl a cb-n honnét tudom h eseleg el van koszolódva, tömődve mittom a tartály csöve? Jó lehet bővködni h belefúj az ember meg nem tudom. Arról nem beszélve h mennyivel egyszerűbb a feltöltés, nem kell külön ezt is azt is töltögetni. Aztán a helyigényen kívül biztosan van ennek más hátránya is.
Az idős bölcsek akik naprakészek és alkotóképesebbek sok fiatalnál, valami olyasmit szoktak mondani h nyitottnak kell lenni az újra. Ugye én is marha nyitott vagyok, mert a photoshop-ról mindig megállapítom ilyenkor h kéne rá gyúrni. Aztán ennyibe is marad.
Az autószereléssel voltam úgy h kéne azé vele foglalkozni, h ne toljam be a féltengely helyett kardán tengely (mint pár hete). Ebben a témában viszont nem lustálkodhatok annyira nem fel van adva a feladat hétről hétre.
Na mind1 azért alakul a dolog.
Dani amúgy te hol tartasz ennyi vasat? Mert nekem már nagyon kéne vegyek egy saját garázst, itthon már pankráció van mióta vett mind2 öcsém is motort.
Most már kedvet kaptam megint szétszedni, mert élmény, ha valamit megjavít az ember. Persze amikor folyt kifelé a víz, a mosolyom nem volt őszinte...megfenyegettem, hogy begurítom a Dunába...
Csak közben nem engedi öcsém h végre elindulhassak a szellemi léépülés útján , és örökké olyan matek feladatokkal fáraszt amiket ezer éve láttam. A legjobb amikor elektronikai feladattal jön, na ahhoz rengeteg közöm van. Uh most közben ezen okok miatt elmaradtam kicsit a bekapcsolódó hozzászólásokkal.
Másképp sajnos nem fog kiderülni a hiba, csak a szétszedés és ellenőrzés után. No de ezt nyilván Te fogod eldönteni hogy megcsinálod-e vagy szerelőre bízod.
Igazatok lehet. Mondjuk 2006-os gép, szerintem eredeti folyadék volt benne ( év, kb. 30e km), amikor cseréltem. Mindent a leírásnak megfelelően, de valami nem stimmel. Kár ezen gondolkodnom, megint szét kell szednem. Ja még valami. Amikor pár hete is felforrt amikor megérkeztem, akkor az egyik csőnél folydogált ki a víz a földre (a munkahelyemnél). Ezért azt gondoltam, hogy fogyott a szint, tehát muszáj leszek feltölteni max-ra a rendszert. Fel is emeltem a tankot, és meglepve tapasztaltam, hogy teljesen a legtetejéig, a kupakig ért a víz, nem is tudtam rátölteni, pedig tuti kifolyt pár deci. Ez légbuborékra utal, ugye?
Ez a kép is nagyon jól fel lett "tuningolva". Kis HDR hatás és egész más kép köszön vissza.
Még annyit, ha mégis valamikor rászánod magad a termosztát vizsgálatára, egy alapos hűtőrendszer átmosást javasolok. Lehet oldódna le belölről annyi mocsok, hogy javulna a folyadék áramlása és így a hűtés is.
Szia!
Én is a termosztátra tippelnék a motor melegedésével kapcsolatban, nekem autóban pl. pont kicsit nyitott helyzetben állt be a termosztát és télen egyszerűen sosem érte el az üzemi hőfokot a motor. Egy cseréve egyből megoldódott és végre nem fagytam meg benn . Szerintem nálad meg fordítva lehet. Nem biztos, hogy a hosszú állástól ragadt be, hiszen vízben állt, hanem egyszerűen csak elfáradt a rugó vagy valami hasonló.
Először is gratulálok és jó egészséget, no meg kitartást a hátralevő időre. Ugyan beszélgettünk a túrán, de sajnos a nevére már nem emlékeztem, ezért is voltam bizonytalan. Elnézést.
A motorra rátérve. A termosztát akkor működik tökéletesen, ha folyadékban van. Ha a rendszer levegőssége miatt egy lég buborékban áll, nem igazán tud kinyitni és már kész is a baj. Ezért fúrt rá nekem is a szerelő egy kb.2-es furatot. Még indítás előtt a csöveket pumpálva szinte tökéletesen kitudtuk légteleníteni a rendszert. Talán ilyen baja is lehet, de nem kizárt az se, hogy a hosszú állás miatt "ellustult" és nem nyit ki kellőképpen. Valamennyire biztos működik, csak kevés folyadékot engedhet át. Biztos megérné kivenni és rápróbálni, mindjárt megmutatná mit is csinál.
Ne viccelj, a hsz mindenkinek szól, aki olvassa a fórumot, én csak örülök, ha valaki válaszol.
Igen Júlia a feleségem, akivel a túrán voltam. Nincs nagy baj, csak veszélyeztetett terhes és emiatt volt 1-2 érdekes szituáció már a várandósság elejétől. Most már nincs nagyon sok hátra, úgyhogy reméljük a legjobbakat. Ezért nem tudtam túrákat tenni, pedig nagy álmom egy több napos motorozás.
Vissza a témára: értem amit mondasz, de a csere alkalmával melegítjük a motort az új vízzel és akkor elvileg, ha minden jól működik, akkor légtelenedik. Mivel ez a motor sokat állt (egy jó német ismerősömé volt, aki elcsúszott vele kb álló helyzetben, aztán nem járt vele), legalább 1-2 évet nem ment, lehet, hogy tényleg beragadt a termosztát zárt helyzetben. Ez is okozhatja a gondot, nem? Ki kellene szerelni és megmelegítve tesztelni. Hm, az a baj, hogy annyira nincs hol ezeket megcsinálnom és igazság szerint az autószereléseim egy része is azzal végződött, hogy aminek elviekben 1-2 percig kellett volna tartani, az nekünk 1-2 napig húzódott a berohadt csavarok miatt, vagy mert a leírással szemben nem úgy alakultak a dolgok. Legszívesebben odaadnám egy olyan barátnak, aki ért hozzá és van is ideje, fizetnék is azért, hogy megbízható kezekben lenne a motor, de sajnos ilyen nincs a közelemben. Megkérnem is olyan kellemetlen másokat, mert a távolság/hozzá nem értés/időhiány miatt nem tudom a szívességet viszonozni. A túrázás is könnyebb lenne, ha lenne egy-két közeli ember, aki kapacitálna. Sajnos most az élethelyzet sem kedvez ennek, de hát mindenkinek megvan a saját baja, nehogy már itt sajnáltassam magam - abszolút nem ezt akartam kifejezni.
Bocsánat! Nem láttam, hogy az előbbi hsz. nem nekem szólt.
A víz forralásra lenne egy ötletem, mielőtt szervízbe viszed talán érdemes megnézni. Még nagyon régen volt egy kettes golfom. Betojt benne a termosztát. Autós boltban adtak bele valót, de után gyártottat. Én gyanútlanul beszereltem és onnantól az is forralta vizet.Ötlet nem lévén elvittem szerelőhöz, aki kivette, fúrt rá egy pici lyukat, visszatette és onnantól hibátlanul működött. A zárt termosztáton át nem tudott a levegő kimenni és azzal a kis lyukkal orvosolta a hibát. Most én is szét akarom szedni a CB-t, mert amióta ki lett benne cserélve a hűtőfolyadék, melegebben jár és gyakran el is indul a ventillátor. Azelőtt szinte soha nem tette, akármilyen meleg is volt. Valószínű itt is megrekedhet a levegő és ezért nem dolgozik rendesen a termosztát. No csak ennyi, még egyszer elnézést a figyelmetlenségért.
Az időjárás nálunk se volt jobb, munkába menet és jövet is megáztam. De én már csak robogót használok, a CB pihenőn van. Én is szeretnék rajta néhány dolgot megcsinálni és akkor tavasztól megint hibátlanul működik remélem.
Igazából konkrétan nem ismerem a CBF-eket, így a hibáit se tudom, inkább csak a mérete, a valószínű kényelme és teljesítménye vonzó számomra. Illetve az félidomos létére elég jól is néz ki.
Júlia gondolom a párod és remélem semmi komoly problémája nincs. De minden esetre jobbulást kívánok neki.
Szia!
Megvan a CB és habár sokat gondoltam rá, hogy eladom, arra jutottam, hogy soha nem fogom eladni. Egyszerűen nem éri meg nekem elkótyavetyélni 300-ért, amit adnának érte. Tavasz végétől ezzel jártam munkába itt Pesten, de ebben az évben túrát egyáltalán nem tettem különböző családi körülmények miatt. Persze mindig örömmel és kicsit irigykedve olvastam a túrabeszámolókat a CB sevenfifty-n, amit bevallom napi szinten olvasok még mindig, jó kis brigád!
A CBF-et sem sikerült egyáltalán kihasználni a fenti okok miatt. Városban nem szeretek egyáltalán vele menni, legalábbis Bp-n ahol nagyon nagy a forgalom hülyeségnek tartom ilyen nagy motorral járni pl munkába. Egy túrát tettem június elején Felsőörsre és vissza, a végére nagyon élveztem, könnyen össze lehet szokni a mocival. Kezes jószág, sokkal jobb a futóműve, nagyon erős, mégsem alattomos gép. Aki túrázik biztos, hogy nem fog csalódni benne. Van vele egy-két problémám, amit félig én okoztam. Lecseréltem a fékolajat, de nagyon nehezen akart légtelenedni és sajnos maradt is benne levegő. Mivel ABS-es szerintem ezt már csak spéci géppel rendelkező szerviz tudja rendbe hozni. Így is jól fékez, csak nem olyan kemény a kar, mint amilyennek lennie kellene. Emellett nagyon hátráltató hiba, hogy 2-3-szor felforralta a vizet nekem. Egyszerűen nem indul be a ventillátor, ha meg igen, akkor sem elég korán, ha lassan megyek, akkor nagyon melegszik. Mivel nincs hőfok visszajelző lámpa (csak egy jelző, ami piroson kigyullad, ha magas a hőfok), ezért meg sem tudtam előzni a gondot. Eddig nem volt probléma komolyabban, mert mindig akkor csinálta amikor leálltam, de meg kell mihamarabb oldani. Mondták nekem, hogy biztos, hogy levegős a rendszer, de 3-szor cseréltem le a vizet, szerintem nem ez a hiba. Talán rossz lehet a hűtősapka és nem tartja meg a kellő nyomást, erre utalhat az is, hogy nem gyullad ki a piros fény és már fel is forrt...Mivel én ezt nem tudom tesztelni, ebből is szerviz lesz.
Véleményem az, hogy a CBF-1000 nagyon szuper túramotor, egész más kategória, mint az 500. Szerintem az árkategóriájában jó vétel. Vannak hozzá szerelési útmutatók, akinek van egy kis affinitása és helye ahol megcsinálja, akkor az a borsosabb szervizköltségeket is elkerülheti.
Hello!
A CBF-et szombaton tettem le a céges garázsban Pesten, most nem vittem haza. Milyen jól tettem - ma vízszintesen esett a hó itt, baromi hideg volt. Lemostam, kivettem az akkut (ami egy éves és alig akar indulni vele, már töltöttem is - pedig beruháztam Yuasa-ra:(). Félek, hogy utolér a CBF-1000 típushiba, a generátor állórészének kiégése. Mondjuk nagyon rövid távokat tettem meg vele, így nem igazán töltődött az akku.
A CB otthon van a szülői garázsban, a karbantartást, amiről beszéltem neked, sajnos még nem volt meg, mert Júlia állapota nem engedi, hogy ilyen távolra menjek.
A CBF-en is a tank alatt van kupak? Szerelési és ellenőrzési szempontból valami marha előnyös helyen van...
A Fazeren (legalábbis a régin) sincsen rendes hőfokmérő, csak egy visszajelző lámpa. Szerintem egy olyan motoros számára aki nem szokta hidegen forgatni elég idegesítő lehet. Aztán tudom h van aki tesz rá.
A melegedéshez-hűtőrendszerhez egy kis történet. Nem teljesen passzol az általatok elmondotthoz, csak úgy zárójelesen.
Cseréltem már én is hűtőfolyadékot többször, szerencsére nem volt levegős rendszer miatti problémám.
Viszont tavaly mentem Debrecenbe mocival. Nem motoroztam tavaly nyáron sem sokat uh mondom gurulok egy lájtos kört, kicsit a motort leellenőrizni, és magamat is felrissíteni. Nem emlékszem már h mi de valami furcsa volt. Félreálltam pár km-re tőlünk, motormellé guggoltam, nem hallottam semmit. Hallgatom még semmi, húztam egy gázfröccsöt akkor látom h csöpög valami a motorból, másik oldalra át, és láttam h spriccel nagyobb fordulaton a az egyik hűtőcső és csonk csatlakozásnál. Haza mentem (nagy boldogan) meghúztam a bilincset, abba hagyta. Nem melegedett a motor, csak nyáron "dugóban" (felénk nem sok van) kapcsolt be párszor a venti, akkor is csak rövid időre, rendesen el is érte az üzemi hőfokot a motor előtte is utána is. Előtte sem láttam alatt foltot. A kiegyenlítőből nem hiányzott szemmel láthatóan hűtőfolyadék, nem kellett még sosem utána tölteni. Leszedtem a tankot, és a rendszerből sem hiányzott. Erre varjak gombot...
De most h ezt mégegyszer átolvastam, lehet h amikor leszedtem a műanyag burkolatot- h a láncspraytől és az egyébb dzsuvától megtisztítsam az első lánckerék környékét- akkor piszkáltam meg kicsit a csöveket.
Az általam ismert autókon átfolyós kiegyenlítőtartályok vannak, lehet h csak részáramos áramlással, szerintem azok praktikusabbak. Mert most pl a cb-n honnét tudom h eseleg el van koszolódva, tömődve mittom a tartály csöve? Jó lehet bővködni h belefúj az ember meg nem tudom. Arról nem beszélve h mennyivel egyszerűbb a feltöltés, nem kell külön ezt is azt is töltögetni. Aztán a helyigényen kívül biztosan van ennek más hátránya is.