Sziasztok! Október elején a hideg napokon nekifogtam egy nyári túrám során szerzett élményeim leírásának. Aztán hála a Motorosok Istenének felmelegedett az idő, és az írogatás helyett újra a motorozásé lett a főszerep. Remélem, jó soká fogok elkészülni a beszámolóval. De ha meglesz ígérem, közzéteszem. Hogy legyen mit olvasgatni a hideg téli napokon.
Szia Attila!
Fécó a "számból vette ki a szót"a,hogyléted iránti érdeklődésről!Hát... megjártad rendesen...! Gyógyulgass, a biztosítóval szemben pedig legyél kemény! Kb 2 hete engem is majdnem letarolt egy furgon! ZÖLD lámpánál kanyarodtam balra, a tőlem balra, 2 sávban pirosnál állókat kikerülte ez a ba.....m az én kikanyarodó sávomban......! Centiken múlott..! Az utóbbi 25 évben nem ijedtem meg ennyire az utakon! Szép az élet motoron...de...!
Szia Fécó!
A fék darabosságának valószínű betét oka volt ! A fékolajnak nagyon intenzív fékhasználat /tartós lejtő,pályázás/kell a buborék képződéshez!Normál használatnál bármekkora tempóról is fékezel, a következő használatig van ideje a féknek hűlni és nem forr fel a fékolaj! Pedig amíg nincs buborék addig a folyadék nem össze nyomható,ettől nem hullámzik a fék! Szemlesütve vallom be, az astra 8 éves volt mikor először cseréltem a fékolajat,semmilyen tünetet nem produkált a fék!A betét cseréje részedről szerintem jó volt, mert ha "megeszi" a tárcsát.....az zsebbe nyúlós dolog!
Köszi az érdeklődést.... kb 1hete ismét tudok úgy járni úgy,hogy nem kell minden lépés előtt agyalnom, hogyan legyen a súlyhelyezés a jobb lábamra. Most kezdek /tudok/ igazán foglalkozni, a Deauville-lel. Idáig, rá sem volt kedvem nézni,mintha ő lett volna a hibás. Mivel 8-napon túlgyógyuló sérülésem lett, ezért még nincs határozat, s addig a biztosító nem is akar fizetni. Már történtek előegyezkedések, de még nem az igazi. Azért már a Deaville alkatrészforrásaiból full vagyok. Létezik gyári színrefújottól, egészen az enyémnél, töröttebbig mindenféle verzió. Csak az a baj, hogy "kishzánkban", a Deauville alkatrész, mint a fehérholló. Úgyhogy a kártérítési összeg tudatáig,még ez rejtély melyik verzió lesz a valós.
Ti használjátok ki még ezt a pár hetet, amíg nem "jégmotorozásról" van szó!
Óvakodjatok a BARMOKTÓL, A NAPSZEMÜVEGES SZŐKE NŐKTŐL, akik terepjáróban,vagy BMW-ben nyomulnak, s a vizes avarszőnyegtől!
Én nem vártam vele 4e-t, ~400km-t mentem vele. Azért ez nem kuka érett, más fajta tárcsához jó lesz ez. Felteszem majd hátha valakinek kell.
Akkor azt mondod h a betéttől is lehetett ez a jelenség. Arra gyanakodtam én mindjárt, aztán az olajcserekor nem volt valami fényes ami kifolyt. De hány személy autóban nem cserélik 5 év után sem, ebben pedig 3 éves volt max (fémfékcső vételkor lett cserélve).
Na mind1 még 1 "tapasztalattal" több.
A darabosodást én inkább betétre fognám, de! Ha az olaj sötét színű volt akkor olaj is lehetett a probléma. A vizesedést nem lehet észrevenni az olaj színéből, de mikor melegszik a rendszer elkezd nyúlóssá válni a fékkar, de tuti nem darabosodik.
A brembo meg rendesen ehette a tárcsádat, ha feketedett, és ilyen jól fogott! Ha viszont kékült volna akkor égeti a tárcsát miközben rosszabb a fékhatás! Nekem ilyen betétet sikerült vennem. Én is 4000km megtétele után dobtam a kukába!
Ja igen.
Még egy tanulság. Bár olvastam már, beszéltünk róla. Azonban még sem ismertem fel.
Amikor tavasszal voltam a HD felvonuláson akkor darabosan fogott az elsőfék a fékezés végére. Nem sok volt már meg a kis horonyból a fékbetét közepén de volt még...
Aztán a fékbetét cserével együtt cseréltem a fékolajokat is. A leengedés közben világosodtam meg talán a fékolaj (is) járta már a végét azért lehetett h a fékezés végére rázta az elejét a motornak és darabosan fogott. Mivel betét és olaj egyszerre lett cserélve nem lehet egyértelműen kijelenteni. De a darabos fogás szerintem az olaj nedvesedésének volt betudható.
Még egy szösszenet.
Elismerem h én nem jártam utána kellőképpen. Körültekintőbben kellett volna eljárnom. De okulásként vagy tapasztalat megosztásként, vagy én nem tudom...
Az anno ezer éve vásárolt Brembo 07BB03SA elsőfékbetéteket beszereltem nyáron mint már írtam. Igyekeztem a javasoltak szerint bejáratni. Fogott mind a vadállat. Majd észrevettem h sötét színe van a tárcsának (hátsó és első fék között látszik majd az eltérés ha hajlandó lesz feltölteni a képeket). Érdeklődtem motoros berkekben tapasztalt kollegától ismerősöktől. Tervben volt h megyek fékcentrumba meg stb stb. Minden esetre marhára megvoltam elégedve a fékhatással (majd erre lehet lesz aki bekommentálja, h csak beképzeltem, akár az is lehet) de tartottam a tárcsa károsodásától.
Majd beütöttek a marha nagy kánikulák. Aztán párszor kellett járkálnom a városban a nagy melegben mocival. A nagy melegekben elkezdett érdekes nyiszögős nyüszögős hangja lenni fékezés végére mint ha túlmelegedett volna a dolog. Jó mondom akkor ennyit a kísérletezésről, sok kedvem nincsen új tárcsát venni. Találtam a neten egy bontatlan NSN betétet kéz alól, pont olyat ami benne volt (nyilván a Brembo TT-s is jó lenne amilyen a hátsó is, csak így olcsóbb volt, illetve tudtam h mire számíthatok). Aztán két kedves ismerősömön keresztül sikerült megvásárolnom. Azóta már bejárattam bőséggel és a tárcsa fényesebb mint újkorában.
~28600 km-t mentem az első fékbetéttel, és nem volt zsír új amikor vettem a gépet.
Csak meg jött ez a randa esős idő. Még jó h hétvégére jó időt mondtak nem rég... Jelenlegi előrejelzés max15-17fok, javúlhat mondjuk addig még.
Most hétvégén gurultam ~200km-t, kicsit túl is sikerült öltöznöm melegem volt párszor. Uh remélem más is élt a lehetőséggel.
Lassan 4 hete voltam Balaton felvidék felé egy kisebb körön. Akkor nem nagy melegem volt. Haverom szerint kicsit uncsi már ez a Balaton. Nem tudom de a Tihanyi-félsziget akkor is a gyengém.
Moci hála istennek tökéletesen működik. A másik (4 kerekű) járgánnyal kell vergődnöm lassan már ott tartok h állandó jelleggel.
Azt szeretném kérdezni tőletek hogy van valakinek prop tech-es fokozatkijelzője?
Ha igen letudnátok fényképezni a csatlakozóját illetve a diagnosztikai csatlakozóját is?
Előre is köszönöm.
a zegerrel nem is lesz problem. a rugoacellal viszont igen. egyedul helyre rakni lehetetlen. a tomites maradhat, ott nincs tul nagy olajnyomas. en 3.jara lazitottam fel, es maradt a helyen. kis femtomites, mint a hengerfejnel is. ha szivarogna akk is csak pasztaznam, oda felesleges tobb. (manual szerint egyebkent cserelni kell)
24e mérföld, akkor Neked is kb. 40000nél jár a paripa! Az olajpumpa lánca hiába laza élettartamos! Amit a vezérműláncról írtál pontosabban ebből a hézagot nem értem, de már voltam már 1x-2x könyékig blokkban, szóval nem ijeszt meg a dolog, pláne, hogy megvan a CB500 teljes szerelési kézikönyve, amit forgatok! Azért a felajánlást nagyon köszi, és ha ez az egyszerű (de fontos) alkatrész kifog rajtam akkor tuti igénybe veszem az idődet! Jut eszembe még 1 kérdés. A feszítő alatti tömítés ugye menthetetlen? Nem gond ha igen, mert van "papírom", szóval vágok magamnak, csak kérdezem.
Hello! A fesszabbal nem volt gond (bár akksi miatt már 1x megnéztük a teljes elektromos rendszert :D - feszültség megvolt benne, viszont gyújtásra lement nullára, tapasztalatnak jó) és nem is hiszem h lesz.
Km - foggalmam sincs mennyi van benne, múltkor kellett fémlamellákat cserélni a kuplungban, meg az olajpumpa lánc is nagyon laza volt, így cseréltem (a gyári új is meglepően laza egyébként) óra szerint lassan elérem a 24e mérföldet.
Kuplungkosár nekem is épp kezd előjönni.
A motor egyébként tényleg nagyon jó, ma is mentem, nem figyeltem a ford.számot mikor kihúzattam, mert eddig 9500-10e körül vesztett az erejéből, és elváltottam, most meg tiltásig nagyon durván leforog, észre se vettem - szóval használt, hogy feszes a vez.lánc :D
Visszatérve a feszítőre - egyedül nem ajánlom h nekiállj, ha átjössz szívesen segítek. + érdemes megnézni a rögzítő zégert is ami egyben tartja, nekem hülye helyen volt kicsit (van a cucc amit tart, és ott volt a hézag, pedig jobban szeretjük ugye, ha a fix rész veszi körül a hézagot - már ha így érthető. Bonyolultabb leírni, mint mutatni)
Ahhhhh! Ez jó hír! Nekem is szétment a CBFem feszítője! Akkor tavasszal szétszedem, és kis megpofozkodás után összerakom! Ezt csináltam volna saját buksiból is, de jó, hogy előttem már valaki egy ilyet megoldott sikeresen! Nekem 40000km-nél jött elő! A tiédben hány km van?
A feszszab. ha jól tudom ugyan az a darab, olasz (ducatti?), de van rajta egy jó nagy borda, így tartósabb! Talán!
A kuplungkosaram is kezd kerepelni! Tipikus CB500!
De! Annyira szeretem ezt a típust! Tökéletesen elég a mindennapokra, túrákra, és kisebb duhajkodásokra is!
Sok gyenge pontja nincs ennek a tipusnak, de a feszültségszabályzó és a vezérműlánc feszítője sajnos annak nevezhető. Bár a fesz. szabályzó is inkább csak a CB-k-nél volt beteg, nem tudom a CBF-nél változtattak-e rajta.
Sziasztok! Múltkor írtam, hogy valami zörög a motorban (CBF 500), utánaolvasgattam, meg néztem egy rakat videót, arra jutottam, hogy még 1x leellenőrzöm a vez.műlánc feszítőt. Egyszer már kivettem, akkor úgy működött, ahogy kell látszatra. (Csavarhúzóval behúzva, majd elengedve, szépen akadás mentesen kicsattant, és mindenhol tartotta magát, nem csúszott vissza, csak ha csavarhúzóval tekertem, akkor jött. Ezért úgy gondoltam, nem lehet baj vele.) Egy videónál viszont láttam, hogy menet közben a rázkódástól visszacsúszhat, és így nem feszíti a láncot. A két rögzítő csavart kicsit meglazítottam, pár mm-t engedtem, hogy kimenjen a feszítő, majd így visszahúztam, és indítottam. A csörömpölés indítás után 2 mp-el már jelentkezett alapesetben, most viszont semmi. Járt 1 percet, kisebb gázt is húztam neki néha, aztán egyszer csak megint megszólalt a finom csörgő hang, aztán átváltott a "már megszokott" csattogásba. Tehát a hiba meglett. Ma kivettük a feszítőt, most is "elvileg jól működött" egyébként, de szétszedtük darabjaira, majd a rugóacélt a középső csavarra visszacsavartuk, helyére tettük, és összepakoltuk az egészet, ahogy volt. Rendesen működött (ahogy előtte is), aztán visszaraktam, hátha megjavult, és nem kell 20k-t kidobni új feszítőre. Motor indít, működött szépen, 1 perc alatt nem jött csattogás. Elmentem vele 2x10km-t, minden fordulatszám tartományban megkergettem, biztos ami biztos és a csörgés nem jött elő, szépen jár. Remélhetőleg tartós marad a siker. Köszönöm annak, aki próbált segíteni múltkor. Ha hasonló hiba van, érdemes tehát szétszedni és összerakni, lehet megoldja. Üdv.
Igaz! A fesszabályzóval azért lehet probléma,mert feszültség keletkezett a mocimban,mert jön a téli álom! És ő nem szereti ha szabályozzák!
Vagyis stressz hatás érte,és így adta a tudtomra!
Ő csak falja a kilométereket! És téli álom előtt felettébb ingerült!
Fécó a "számból vette ki a szót"a,hogyléted iránti érdeklődésről!Hát... megjártad rendesen...! Gyógyulgass, a biztosítóval szemben pedig legyél kemény! Kb 2 hete engem is majdnem letarolt egy furgon! ZÖLD lámpánál kanyarodtam balra, a tőlem balra, 2 sávban pirosnál állókat kikerülte ez a ba.....m az én kikanyarodó sávomban......! Centiken múlott..! Az utóbbi 25 évben nem ijedtem meg ennyire az utakon! Szép az élet motoron...de...!
Örülök, hogy talpra álltál! Remélem az anyagi része is megnyugtatóan rendeződik.
A fék darabosságának valószínű betét oka volt ! A fékolajnak nagyon intenzív fékhasználat /tartós lejtő,pályázás/kell a buborék képződéshez!Normál használatnál bármekkora tempóról is fékezel, a következő használatig van ideje a féknek hűlni és nem forr fel a fékolaj! Pedig amíg nincs buborék addig a folyadék nem össze nyomható,ettől nem hullámzik a fék! Szemlesütve vallom be, az astra 8 éves volt mikor először cseréltem a fékolajat,semmilyen tünetet nem produkált a fék!A betét cseréje részedről szerintem jó volt, mert ha "megeszi" a tárcsát.....az zsebbe nyúlós dolog!
Köszi az érdeklődést.... kb 1hete ismét tudok úgy járni úgy,hogy nem kell minden lépés előtt agyalnom, hogyan legyen a súlyhelyezés a jobb lábamra. Most kezdek /tudok/ igazán foglalkozni, a Deauville-lel. Idáig, rá sem volt kedvem nézni,mintha ő lett volna a hibás. Mivel 8-napon túlgyógyuló sérülésem lett, ezért még nincs határozat, s addig a biztosító nem is akar fizetni. Már történtek előegyezkedések, de még nem az igazi. Azért már a Deaville alkatrészforrásaiból full vagyok. Létezik gyári színrefújottól, egészen az enyémnél, töröttebbig mindenféle verzió. Csak az a baj, hogy "kishzánkban", a Deauville alkatrész, mint a fehérholló. Úgyhogy a kártérítési összeg tudatáig,még ez rejtély melyik verzió lesz a valós.
Ti használjátok ki még ezt a pár hetet, amíg nem "jégmotorozásról" van szó!
Óvakodjatok a BARMOKTÓL, A NAPSZEMÜVEGES SZŐKE NŐKTŐL, akik terepjáróban,vagy BMW-ben nyomulnak, s a vizes avarszőnyegtől!
Akkor azt mondod h a betéttől is lehetett ez a jelenség. Arra gyanakodtam én mindjárt, aztán az olajcserekor nem volt valami fényes ami kifolyt. De hány személy autóban nem cserélik 5 év után sem, ebben pedig 3 éves volt max (fémfékcső vételkor lett cserélve).
Na mind1 még 1 "tapasztalattal" több.
A brembo meg rendesen ehette a tárcsádat, ha feketedett, és ilyen jól fogott! Ha viszont kékült volna akkor égeti a tárcsát miközben rosszabb a fékhatás! Nekem ilyen betétet sikerült vennem. Én is 4000km megtétele után dobtam a kukába!
Még egy tanulság. Bár olvastam már, beszéltünk róla. Azonban még sem ismertem fel.
Amikor tavasszal voltam a HD felvonuláson akkor darabosan fogott az elsőfék a fékezés végére. Nem sok volt már meg a kis horonyból a fékbetét közepén de volt még...
Aztán a fékbetét cserével együtt cseréltem a fékolajokat is. A leengedés közben világosodtam meg talán a fékolaj (is) járta már a végét azért lehetett h a fékezés végére rázta az elejét a motornak és darabosan fogott. Mivel betét és olaj egyszerre lett cserélve nem lehet egyértelműen kijelenteni. De a darabos fogás szerintem az olaj nedvesedésének volt betudható.
Elismerem h én nem jártam utána kellőképpen. Körültekintőbben kellett volna eljárnom. De okulásként vagy tapasztalat megosztásként, vagy én nem tudom...
Az anno ezer éve vásárolt Brembo 07BB03SA elsőfékbetéteket beszereltem nyáron mint már írtam. Igyekeztem a javasoltak szerint bejáratni. Fogott mind a vadállat. Majd észrevettem h sötét színe van a tárcsának (hátsó és első fék között látszik majd az eltérés ha hajlandó lesz feltölteni a képeket). Érdeklődtem motoros berkekben tapasztalt kollegától ismerősöktől. Tervben volt h megyek fékcentrumba meg stb stb. Minden esetre marhára megvoltam elégedve a fékhatással (majd erre lehet lesz aki bekommentálja, h csak beképzeltem, akár az is lehet) de tartottam a tárcsa károsodásától.
Majd beütöttek a marha nagy kánikulák. Aztán párszor kellett járkálnom a városban a nagy melegben mocival. A nagy melegekben elkezdett érdekes nyiszögős nyüszögős hangja lenni fékezés végére mint ha túlmelegedett volna a dolog. Jó mondom akkor ennyit a kísérletezésről, sok kedvem nincsen új tárcsát venni. Találtam a neten egy bontatlan NSN betétet kéz alól, pont olyat ami benne volt (nyilván a Brembo TT-s is jó lenne amilyen a hátsó is, csak így olcsóbb volt, illetve tudtam h mire számíthatok). Aztán két kedves ismerősömön keresztül sikerült megvásárolnom. Azóta már bejárattam bőséggel és a tárcsa fényesebb mint újkorában.
~28600 km-t mentem az első fékbetéttel, és nem volt zsír új amikor vettem a gépet.
Csak meg jött ez a randa esős idő. Még jó h hétvégére jó időt mondtak nem rég... Jelenlegi előrejelzés max15-17fok, javúlhat mondjuk addig még.
Most hétvégén gurultam ~200km-t, kicsit túl is sikerült öltöznöm melegem volt párszor. Uh remélem más is élt a lehetőséggel.
Lassan 4 hete voltam Balaton felvidék felé egy kisebb körön. Akkor nem nagy melegem volt. Haverom szerint kicsit uncsi már ez a Balaton. Nem tudom de a Tihanyi-félsziget akkor is a gyengém.
Moci hála istennek tökéletesen működik. A másik (4 kerekű) járgánnyal kell vergődnöm lassan már ott tartok h állandó jelleggel.
Balesetet szenvedettek lábadoznak?
Biztosítóval mentetek valamire?
Nekem nem kellett még hála égnek a karbihoz hozzányúlni.
Főfúvóka könnyű volt, mert a simson.ban is pont ugyan ilyen van. De az alapjárati már bonyibb!
Azt szeretném kérdezni tőletek hogy van valakinek prop tech-es fokozatkijelzője?
Ha igen letudnátok fényképezni a csatlakozóját illetve a diagnosztikai csatlakozóját is?
Előre is köszönöm.
Mi a véleményetek erről?
Km - foggalmam sincs mennyi van benne, múltkor kellett fémlamellákat cserélni a kuplungban, meg az olajpumpa lánc is nagyon laza volt, így cseréltem (a gyári új is meglepően laza egyébként) óra szerint lassan elérem a 24e mérföldet.
Kuplungkosár nekem is épp kezd előjönni.
A motor egyébként tényleg nagyon jó, ma is mentem, nem figyeltem a ford.számot mikor kihúzattam, mert eddig 9500-10e körül vesztett az erejéből, és elváltottam, most meg tiltásig nagyon durván leforog, észre se vettem - szóval használt, hogy feszes a vez.lánc :D
Visszatérve a feszítőre - egyedül nem ajánlom h nekiállj, ha átjössz szívesen segítek. + érdemes megnézni a rögzítő zégert is ami egyben tartja, nekem hülye helyen volt kicsit (van a cucc amit tart, és ott volt a hézag, pedig jobban szeretjük ugye, ha a fix rész veszi körül a hézagot - már ha így érthető. Bonyolultabb leírni, mint mutatni)
A feszszab. ha jól tudom ugyan az a darab, olasz (ducatti?), de van rajta egy jó nagy borda, így tartósabb! Talán!
A kuplungkosaram is kezd kerepelni! Tipikus CB500!
De! Annyira szeretem ezt a típust! Tökéletesen elég a mindennapokra, túrákra, és kisebb duhajkodásokra is!
Vagyis stressz hatás érte,és így adta a tudtomra!
Ő csak falja a kilométereket! És téli álom előtt felettébb ingerült!