Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát igen! Nekem is tetszik a TDM variáns, de nem szeretném, ha az eredeti TDM-et kiütné! Olyan jól sikerült darab az öreg, kár lenne érte! Persze értem, hogy a kor változik, és előbb utóbb mindnek megszüntetik a gyártását, de szentimentális vagyok!

CB! Én CBF-et vettem, és már olvastam egy magazin véleményét, hogy az új CB500 mennyivel jobb annál. Én meg közben... Hahó Hornet váz, futómű! Progresszív villák, széles kényelmes ülések, doboztartó rendszerek hada, bőséges hely az ülés alatt, széles tapadós papucsok! Hát mi kell még? -10Le? Én örülök, hogy újból van 500, de azért az elődöt nem lebecsmérelni, hanem magasztalni kéne! A fejlesztés egy előző állomása volt! Ha nem lett volna a CB500, vagy a CBF500, nem lenne ilyen ez a motor!
Van, de nem japán! Nem igazán bízom az angolék megbízhatóságában. Inkább 2hengeres japán tucatmotor, mint egy drágább ritkaság!
Amint ezt olvastam "Viszont megszületett az álommotorom"...
rögtön tudtam, hogy az MT-09 lesz az
Láttad ezt a videót? Nem tűnik kicsinek a srác alatt. Pár hiba mellett imádják a tesztben... ütős gép lesz ez.
Mondjuk nekem egy MT-09 alapú TDM tetszene, mint ez a concept.

Cb-re visszatérve... minden elképesztően gyorsan devalválódik, minden, ami "régi" az rossz... Ilyen világ ez.

Jó reggelt hang 2:35-nél!
Bocs hogy beleszólok.
Már rég van ilyen.
Igaz nem 850-es.
Bár van olyanis.
Hát persze, hogy rezeg a régi az újhoz képest! Valamit mondani kell! Az én 0km-es mocim semmit sem rezget 18000km-es koráig. Azóta rezeg, és most 40000km-el a háta mögött már érződik a 2hengeres csuklóbizsergetése. Hidd el az új CB500X is így fog járni 6 évesen! Vagy 16évesen!

Viszont megszületett az álommotorom. Sajnos a Yamaha találta ki, de kit érdekel, ha jó! És hogy mi volt-van az álom motorom? Legyen max 180kg, kb 100Le, 800-900ccm, és 3 azaz 3 henger! 1 nagyon kevés, 2 már nem ráz annyira, 4 túl sok, de a 3 az ideális! Igen-igen kitaláltátok: MT-09. Remélem nem 170cm-es zsokéknak készült, mint az ER6, vagyis elférnék rajta!
Most nézem az mcn CB500X videótesztjét, ahol azt mondják, hogy rettentően jó kezdőmotor. Főleg a régi CB500-hoz képest, ami vibráló, szörnyű motor volt...
link
igen, egyébként erre is gondoltam, csak elfelejtettem írni, mert a lánc hiába feszes, ott berezonálhat annyit talán
Ha esetleg le lesz szedve a szelepdekni, akkor a feszítőíveket is megnézhetitek.
Minden külső csavart átnéztem, se olajfolyás, se semmi. komoly baja nem lehet, azért már csinálja majdnem 5000km óta, és néha kapja az ívet (persze csak alapos bemelegítés után és terhelés alatt) olajat sem eszi látható mértékben. Még a kipuff leömlőnél levő tömítésre gondoltam esetleg, ha szétszedésre kerül sor úgyis ez lesz az első.

a hang a blokkból jön egyébként, a henger teteje-hengerfej környékén hallatszik a legjobban, de azért a tank alsó íve miatt is becsapós lehet. ha kiderül mi az, akkor leírom, hátha majd egyszer jól jön valakinek.

köszönöm az eddigi válaszokat
nem lehet, hogy nem a blokkba csörög?

nekem a bukókeretem ért bele a vezláncfeszítő csavarjába, és 5000 től felfele cudar módon mondta a magáét.

nézd át nincs e valami meglazulva. mondjuk a vízrendszer feltöltője a blokk alatt zörög az simán lehet olyan mintha a blokkból szólna.
Én sajnos tapasztalatból írtam és itt más is járt így, azért gondoltam erre. Hogy mi lehet ezek után nem tudom, de mielőtt szétszednétek esetleg egy videó kíséretében az itteni motorszerelő topicban is felteheted a kérdést. Sok szerencsét, remélem nincs nagy baj.
Szia! köszi, már néztük, a feszítő szépen teszi a dolgát.
Anélkül hogy hallaná az ember nehéz kitalálni de egy ötletem volna, ami sajnos jellemző erre a tipusra. A vezérműlánc feszítő tud fémes csörgő hangot adni, ráadásul az is a fordulatszám változással arányosan változik. Meg lehetne próbálni kiszűrni, a szerelőd biztos meg tudná oldani. A feszítő közepén lévő csavart kihajtjátok és a hely nagyságának megfelelő csavarhúzóval benyúlva ráfeszítetek egy kicsit. Ha elhallgat már meg is van a hiba okozója, ha nem akkor ezt ki lehet zárni és lehet tovább keresni, bár szerintem ő a bűnös.
Sziasztok,

Azt kérdezném Tőletek, hogy 110 Km/h sebességtől a visszapillantó tükörben csak elmosódott képet látok. (inkább semmit)
Ez minden CB500-nál így van ? (fejidom nélküli)

Köszönöm a válaszokat.

Attila
Sziasztok! CBF 500-am van, a kérdés az lenne, hogy mi adhat fémes zörgő hangot - fordulatszám változással változik az intenzitása, melegen eltűnik, legalábbis kicsit mélyebb kotyogást hallok - de ez elvileg normális, csak már belehallok mindent (szerelő szerint ok) Először vez.láncra tippeltünk (bár az erősebben zörög 2 hengeres blokknál), főtengelycsapágy is durván zörögne, nem csak ilyen kis fémes verődés lenne. Vezlánc ok, majdnem új, feszítője is ok, felső vezetője is ok, olajpumpa láncot lazának éreztem, ezért csere, de az új se sokkal feszesebb, tehát ok az is. váltó, kuplung, kuplung kinyomó csapágy ok, szelephézagok is rendben vannak.... még dugó csapszegre gondoltam, télen kiderül az-e (bár külön-külön a gyertyapipákat lehúzva is csinálta) . Kipuffos környezetvédelmi rendszer nem, mert az le lett szedve.
Az egész 1 éve tél elején kezdődött, ha jól emlékszem, először csak alapjáraton kicsit néha-néha, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, gyorsan elhallgatott és nem mindig csinálta, aztán egyre erősödött, amíg mostmár hidegen folyamatosan zörög, amíg be nem melegszik (tudni kell, hogy elkorrodálódott és eltört a gyári blokktartó elől -jó magyar utak-, ez cserélve lett, saját távtartóval, először erre tippeltünk, de nem ez a gond)
Egyébként a motor járására, működésére nincs hatással abszolút.
Ha valaki találkozott hasonlóval, kérem írja meg, mert ha valami apróság, nem szívesen húznánk szét a blokkot a semmiért.
Köszönöm!
Sziasztok
Eladó Honda Cb 500S hez bukócső.
Érd: 20/2614429
Sziasztok

Hőgomba/ami a ventilátort kapcsolja/ csere előtt állok, kisebb boltokban nem kapni, a Hondához meg csak végső esetben mennék, mer ott gondolom arany áron van.

Viszont azt hallottam, hogy sima autóba való is jó bele.

Ezzel kapcsolatban két kérdésem lenne:
igaz-e ez, és ha igen akkor hanyas menetű? Nem akarom kiszedni, mivel nem akarom, hogy a rendszer leürüljön, és le kelljen szednem a tankot a feltöltéshez.

na meg ha már itt tartunk, mennyire molyolós leszedni a tankot?

idomok le, tankot vázhoz kötő csavarok le, és utána? el tudom annyit mozdítani, hogy fel tudjam tölteni a hűtőkört?

előre is köszi
Ehh, nagyon sajnálom... Kitartást! Nagyon remélem, hogy nem lesz semmi komoly, és rendbejössz!

Meg remélem az anyagi része is megoldódik. Pontosan hogy állsz ezzel a részével? Ahogy olvastam 600 ezres számlát írt össze a Honda.

A fogalmatlan közlekedők, balesetet okozók?! Agyvérzést kapok, ha rájuk gondolok...
ott nem.... , de 1 a lényeg ha buksz, anyagilag is buksz, ezért kell a sok baromra figyelni, ha már kiengedik őket az utcára....ja, és élve megúszod....nekem szept. 16-ra kaptam időt MR-re. addig, hogy mi lesz a térdemmel, meg hogy alig tudok felkelni az az én bajom(ja, és no meló,no mani)...aki meg nekem jött, az meg csak ennyit tudott kinyögni:"HÁT OLYAN MELEG VAN, NEM FIGYELTEM ELÉGGÉ"
OK, meglátjuk... keddre összeír nekem Kanyar is egy számlát.

Ruha... itt is számolnak avultatással? Vagy kifizetik a termék vásárlási összegét?
Szia!

Ne fogadj el semmit elsőre, akkor ez az összeg egyre csak feljebb fog csúszni!...ha nem jutsz velük dűlőre akkor fordulj biztosítási szakértőhöz, ő X %-ért vállalja...én most így teszek...
250 ezres számla esetén, ha 330 ezres motorértékkel számolok, akkor megvan a GTK-hoz szükséges 75%.
Ilyenkor hogyan tovább? A biztosító kifizeti a 330 ezret, és kivonjuk a forgalomból a járművet? Vagy még bonyolódik a dolog?
Töréskárnál a törés előtti értékének a 75%-nál nagyobb javítási költség esetén beszélnek gazdasági totálkárról.
Számításaik szerint 250 ezer forint. Elvileg többet ér a motor, így GTK nem jöhet szóba. Vagy nem tudom mit lehet ilyenkor tenni...
Elvileg majd a biztosító is ad egy ajánlatot.
Mennyi az össz kár? Nem lehet GTK-ra venni?