Fórumozók figyelem!
Egy kedves ismerősünk felrakta a fotók rovatba az Osztrák Alpokban készűlt képeit
megérdemli az ötösöket!
Nagyon szép képek, nem mindennap lát ilyet az ember.
Gratulálok Zoli!
Nos a probléma oka a vezérműláncfeszítő!
Hamarosan orvosolva lesz a probléma kb 25e pénzből megúszom.
Elősször szelephézagra gyanakodtam de nem az volt itthon meghallgattuk átnéztük és a szelephézag tökéletes. Aztán nem nyugodtam átvittem a szerelő ismerősömhöz meghallgatta ő is 4000-5500 között hallotta a csörgést és mondta hogy valószínű vezérműlánc feszítő ne adj Isten vezérműlánc.
Ma reggel megnézte és ki kell cserélni a feszítőt 99% hogy megszűnik a hang...
Véleményem szerint elszálhatott a patron/rugó vagy mi a fene van benne és ezért nem feszült a lánc ezért volt a csörgő hang de majd a szerelő többet tud mondani. Jövőhéten készlesz a moci remélem pénteken mehetünk vele a balcsira. Jövő héten mondom majd a tök okosat :D
A nem üzemszerű motorhangokkal kapcsolatban említenék párat amivel találkoztam az ismeretségi körömben.
A leggyakoribb az alapjáraton való csörgés vagy kopogás hideg motornál. Ez lehet teljesen ártalmatlan mivel hideg az olaj és nem jut el egyből mindenhova ahol illesztési hézagok vannak, ugyanis az olaj lefolyik egy bizonyos állás után és hidegindításnál míg újra el nem jut mindenhova addig csillapítás nélkül találkozik fém a fémmel (ezért kell vigyázni a hideg motorra míg be nem melegszik). Ha ez a kopogó vagy csörgő hang a kuplung kar behúzáskor elhallgat akkor a kiemelő szerkezet körül kell keresni az okot. Lehet ez a kopott kuplungtárcsa miatt is, ugyanis a rugó követi a tárcsa kopását ezáltal minimálisan de a kiemelő szerkezettől eltávolodik és alapjáraton összecsilingelhet.
Más tészta az üzemmeleg motor csörgése, ez már érdekesebb! A motor kopásával megnőnek a rések és illesztési hézagok esetleg kopott dugattyúknál az oldalirányú billenés miatt is becsöröghet a gép. Ettől függetlenül még erő van benne és az olajlehúzó gyűrű is ellátja funkcióját sőt a kompresszió győrű is követi egy bizonyos kopásig a hengert de a dugattyú nem tudja követni a hőtágulást olyan mértékbe hogy ne legyen oldalirányú elmozdulás.
A nem megfelelő könnyen felhíguló rossz hőtűrésű olaj miatt is csöröghet egy egyébként még jól működő motor, ezért lényeges követni a gyártó utasítását, ha sokat futott a motor a megnövekedett illesztési hézagok (résveszteség) miatt szoktak sűrűbb olajat használni de akkor is olyat ami megfelel pl a JASO MA vagy API minősítésnek és a gyár is ajánlja.
Minden csörgés közül az a legveszélyesebb amely már alacsony fordulaton megjelenik és gázadásra felerősödik és inkább kopogó hangot ad, ez általában a forgattyús mechanizmus végóráit sejteti és nem szabad elodázni mert előbb utóbb súlyos motorkárárokat okozhat.
Az olajszivattyú ha kevesebb olajat szállít (kopott) ez is okozhat alapjárati csörgést, de ez pici gázadásnál megszűnik.
Ezeket az eseteket nem okoskodásból írtam, ezek tapasztalatok, saját és cimboráim motorjainak tünetei voltak az évek folyamán. Volt olyan is hogy hiába szedtük szét semmi mérhető probléma nem volt de mégis más volt a hangja, még futott vagy 30ezret úgy adtuk el és még mindig megy.
A legjobb indikátora egy motornak az olajfogyasztás, ha nem fogyaszja nagy baj nem lehet. Igaz ez sincs mindig így, bármi megadhatja magát hirtelen is.
Balázs! Ha egy bizonyos fordulaton (és mindig ott) jön elő a csörgés lehet csak valami rezonancia ami még belül a motorba is keletkezhet és nem biztos hogy hiba. Majd ha megtudod az okát légyszives tudatsd, had gyűljön a tapasztalat. Nincs ott nagy baj, hacsak nem 199ezer km van a gépben
Üdv,
Laci
Szerelő állapította meg a vezérműláncot szelepeknek semmi baja ma fog felhívni miujság akkor többet tudok mondani.
Egyenlőre én se tudom pontosan mi van a zörgés 4-4500 5000 környékén lehetett hallani a csörgést és én fedeztem fel .
Sziasztok!
Mivel látom, hogy műszaki dolgokban nagyon felkészültek vagytok, ezért feltennék egy kérdést. Hideg indításkor üresben nem jár finoman a motor. Nem egyenetlenségre gondolok, hanem kicsit "kopogósan". Ez a kuplung behúzásakor megszűnik, és amikor már üzemi hőfokra melegedett, akkor is eltűnik. Be akartam mutatni egy ismerős szervízesnek, de mire odaértem már nem volt olyan. Egyébként minden szuperül megy. Mi lehet ennek az oka?
Ja igen, Szobbal elküldte nekem fényképeken a bukócsövének fényképeit, nagyon hasznos lesz ez és hálás vagyok neki, talán így elég könnyű lesz meghajlíttatni a csövet. Valamilyen vastag oldalfalú, de nem tömör csövet akarok, sima feketét, mert úgy olcsóbb. Ha megcsináltatom, akkor majd beszámolok.
Üdv,
Darkmind
Mennyit futott a géped Balázs és ki állapította meg hogy a vezérműlánc csörög? Nem lehet hogy csak egy szelepbeállítás kell? Az én régi sorkettes 250-es Hondámra is mondtak mindent mikor megvettem mert volt egy kis csörgése, aztán beállították a szelephézagot és zsebóra hangja lett. Kérdezzél meg több szakit is és csak akkor bontsátok meg ha elkerűlhetettlen, tudom nem nagy bontással jár, a hengerfejet kell levenni, de ha elkerülhető inkább legyen bontatlan. Az egri túrán én egy tiszta hangú motorra emlékszem, nem tudom elképzelni hogy annyit romlott volna azóta hogy szét kéne szedni.
Üdv,
Laci
Jó az ötlet, a CB-1-en viszont gyárilag nincs hátsó kapaszkodó, lehet azért neked sem ártana egy kimerevítés valahova, az 55l-es doboz nem kicsi nem tudom nem e fog berezonálni nagyobb sebességnél vagy rosszabb úton. Próba cseresznye!
Jó barkácsolást
Csak a fül van fixre hegesztve a segédvázra, a tartó levehető 2-2 csavar fogja mindkét oldalt. Fúrni nem akartam a vázat, bilincs nem fért el a faridom miatt, nem volt más választás, viszont nem látható mert a faridom takarja és bármikor levehető és pici lakatos munkával eltüntethető anélkül hogy gyengítené a segédvázat.
Romániába le lett tesztelve de itthon is vittem rajta 20l-es kannát csurig töltve plusz még egy ipari fúrókalapácsot sőt én is rá mernék űlni, kicsit még túl is lett biztosítva.
Arra azért vigyáztam hogy ne legyen sufni barkács áldozata a motor, volt aki azt hitte gyári tartó van rajta.
Szervezni kellene megint egy belföldi túrát és ha látnám a motort tudnék tippet adni. Mi jövő hétvégén megint megyünk valahova, még nem tudjuk hova de meg lehetne beszélni egy olyan helyet ami mindenkinek jó.
Akinek van kedve jelezze.
Üdv,
Laci
Ma-holnap megyünk a doktorbácsihoz, csörög a vezérműlánc ugyhogy 1 darabig nem motorozom... nem halogatom tovább a dolgot már 2és fél hete nem használom a motort emiatt.. remélem olcsón megúszom és nem kell darabokra kapni a gépet emiatt.
széles utat! és jó mocizást guruljatok helyettem is!
Laci, es melyek azok a felszerelesi pontok? Nem lattam jol a fenykepeiden, de az ules alatti kapaszkodo vasra hegesztetted a tartot? Fixen a motoron van?
Protektorrol hasonlo a velemenyem, mint Neked. Ha rosszul van rogzitva vagy nem megfeleloen illeszkedik (meret, alak problema) akkor elmozdul amikor szukseg lenne ra, ha meg mar elmozdult ki tudja hol all meg, adott esetben tobbet arthat mint hasznal. (de nehez ilyenre keszulni, van amikor a biztonsagi ov sem hasznal, csak art, de hat az esetek nagy tobbsegeben megis segithet, hogy kisebb legyen a baj)
Azt honnan tudhatom meg/hogyan bizonyítják, hogy egy motort alkatrészként hoztak-e be külföldről, vagy csupán kivonták a forgalomból, ahogyan illik, mert ugyebár, ha alkatrészként van behozva, azt - úgy tudom - nem lehet forgalomba helyezni.
Másik, hogy ha külföldi motort vásárlok és ne adj Isten, nem tudunk kétnyelvű adásvételit kreálni aláhamisítva a kinti tulaj aláírását, akkor mi a menete a fordításnak? Fordíttatott már valaki kinti adásvételit?
Utolsó kérdés: kinek mennyi ideig tartott forgalomba helyezni a motort (nem tudom, hogy itt kik tettek így).
Az utolsó cetliig minden kiadást felírtam anno. Érvényes műszaki NEM KELL a motorra, azt majd a közlekedési hatóság csinálja. Csak a motor forgalmi engedélye kell, illetve kérend kell az okmány irodában nemzetközi eredet ellenőrzést (lopott-e), után indulhat a herce-hurca.
Az érvényes forgalmi alatt nem tudom mit értesz, mert a külföldi országból behozott motort ott már kivonták a forgalomból, ergó a forgalmija érvénytelen. Nekem olasz motorom van, az olasz hatóság kibocsátott egy forgalomból kivonási határozatot a forgalmi mellé. Elképzelhető, hogy ez országról országra más az EU-n belül.
Üdv Néktek! Zoli99, segítséget szeretnék kérni tőled! Hasonló cipőben járok, mint te jártál, én is egy külföldi '99-es CB 500-ast szeretnék forgalomba helyezni. Le tudnád nekem írni a költségeket, ha megkérlek rá, mennyibe kerül ez a procedúra? Illetve néhány folt van még a papírokkal kapcsolatban: szükséges -e külföldi törzskönyv, vagy elég a forgalmi engedély, a külföldi forgalmi tudom, hogy kell, meg a kétnyelvű adásvételi. Az erről szóló fórumon mondták, hogy a forgalminak érvényesnek kell lennie. Ez azt jelenti hogy a műszaki vizsga érvényes legyen? Sokat segítenél, ha válaszolnál! Te túlestél már ezeken a dolgokon. Várom válaszod! Köszi előre is! Üdv! És üdv minden fórumosnak!
A doboztartóhoz tervet nem tudok mutatni mert én saját motorra terveztem. Amit jótanácsként említhetek: az anyag kiválasztásnál törekedni kell a legkisebb súlyra és úgy összeállítani (hegeszteni) hogy statikailag legyen erős a szerkezet. Azokhoz a pontokhoz kell tervezni amikre a gyári tartót is szerelik. Univerzális dobozból csak olyat szabad venni amivel van levehető talp. A levehető talpat pedig bármilyen keresztbordás platra fel tudod szerelni. Az én dobozomhoz volt a talp és még voltak felszerelő fülek amivel a rácsszerkezethez tudtam rögzíteni.
A tartóm már egy éve fenn volt a motoron, sátrat és csomagot raktam rá, amikor megvettem a dobozt átalakítás nélkül fel tudtam tenni rá.
Protektorok: A bőrdzsekim fullprotektoros a nadrágom térdprotektora viszont át lett alakítva mert a kemény felső rész egyrészt nyomta a térdem, másrészt kezdte kidörzsölni a bőrfelsőrészt. A cimborám bőrvarrással foglalkozik és kicserélte lágyprotektorra, azóta sokkal kényelmesebb. A protektor aláöltözéssel vigyázni kell mert állítólag többet árt mint használ, ha nem megfelelően használják, ehhez viszont nem értek.
üdv,
Laci
A csavart én sem cserélném ki ha látszik, hogy ép, egészséges és nincs bemarva. Hallottam már olyat hogy fellazúlt a csavar és körbeperemezte a tárcsa, ebben az esetben csere, de az meglátszik.
Hátsó féken nincs akkora igénybevétel hogy bármi deformálódjon, egyedűl a tárcsa kophat és a ferodo, ráadásúl specko nagykeménységű imbuszfejű csavarok, azok szerintem bírják, én is azt mondom amit a boltos fiú, ha nem sérül szereléskor, mehet vissza.
üdv,
Laci
Nekem erről a felesleges óvintézkedésről azok a termékek jutnak eszembe, amikre rá vannak írva, hogy "nem meginni", "nem kenni a hajadra" (még akkor is, ha a termék véletlenül egy sósav).
Segítséget kérnék, féktárcsa ügyben. Mostanában fogok hátsó féktárcsát cserélni. A szervízkönyvben azt írják, hogy minen esetben csavart is kell cserélnem a tárcsával (Hondáék szerint). A tárcsával viszont nem adnak csavart, azt külön meg kéne venni a Hondától.
A boltos srác szerint felesleges csavart cserélni... Na most akkor kinek van igaza? Tapsztalatok?
ezek az univerzalis, platnival es felfogatokkal ellatott dobozok nem alkalmasak a CB500-ra torteno felszerelesre?
Pl: http://www.arveres.biz/uj_moto...
lattam ilyet sokat, kb. 10-20e Ft-bol meglenne, akar ujonnan is. Mi az amit ezek nem tudnak?
Egyszerű térdvédőt használok. Iszonyat mód besz*ptam vele elsőször... A KELO motornál vetetem, és mint utólag kiderült számomra, ez egyszerű sport térdvédő. Így az oldalsó csavarokat nem gumírozták le, egy 10km-es út után már fel is karcolta a tankom fényezését... Nem kicsit voltam pipa.
Az óta a nadrág alatt hordom. Jóval körülményesebb de nincs mit tenni.
Egy kedves ismerősünk felrakta a fotók rovatba az Osztrák Alpokban készűlt képeit
megérdemli az ötösöket!
Nagyon szép képek, nem mindennap lát ilyet az ember.
Gratulálok Zoli!