Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

zoli, ket kerdes:

hogyan keressem a nemet ebay-en a csomagtartot? :) Egy szot nem beszelek nemetul.

farmer+farmerdzsekihez milyen protektorokat hasznalsz? Ezen mar en is gondolkodtam. Persze a papucs+rovidgatya+triko+Hayabusa kombinacioktol nekem is a hajam az egnek all.

Mindenkinek: ha heggeszteni akarok tartot, akkor van valakinek esetleg terve/meretezese amit megosztana? Ja, es a hazilag kialakitott tartora milyen platnit (vagy minek nevezik amibe a doboz kapaszkodik) raktok?
Ja, sorkettes razasrol:

Nekem hosszu evekig egy Suzuki GS450S-em volt, sorkettes. Semmifele rezonancia nem volt, semmilyen fordulaton. Hmmm... Mondjuk bazinagy kiegyenlitotengely+sonkak voltak bennek. :)
Igen, ez a CBJozsi fele motor. Ismerem "gyermekkoratol" :)

Nekem kicsit arnyaltabb a velemenyem az attetelezesrol. A mernokoknek egy kompromisszumot kell talalniuk, nem csak az adott motor, de a kategoria mas motorjainak figyelembevetelevel is. kell, hogy jol gyorsuljon, jol porogjon, mert manapsag ez a divat, ez van. Szerintem egy kicsit el is tuloztak ezt a CB500-nal, van benne nyomatek. Pont ezt emlitettem, hogy sokkal nagyobb kulonbsegre szamitottam a gyari attetelre torteno visszateressel, ugyanis en eloszor a hosszuval mentem vele. Nem volt nagy kulonbseg, siman elbirja, nem kinlodik. 3000 korul, ahogy zoli99 is irja, rezonal. Mindegy milyen attetel, nem az attetel miatt, azt erzem.
Kontroll: igen, gyarival 4000-5000 korul van a 90/100km/h. A hosszuval nekem ez visszament 3200 kornyekere kb. 90-es temponal. Ebbol csinalnek inkabb egy 3500 korulit, az teljesen egeszsegesnek tunik.
A hosszu attetellel siman ment a motor, nem kellett kapcsolgatni vissza ha fujt a szel vagy jott az emelkedo, mondom, gyakorlatilag nem volt sok kulonbseg, inkabb annyi, hogy nyilvan egy elozosnel vagy gyorsulasnal vissza kellett gombolni, de mondjuk ugyanugy mintha alacsony fordulaton mennel 6-ban, elozni akarsz, visszakapcsolsz. Meg egyszer mondom en leginkabb azon csodalkoztam, hogy a gyari attetelre torteno visszatereskor semmi kulonos porgest, gyorsulast nem tapasztaltam, pedig azt vartam, hogy a gyorsulas extrem modon valtozni fog. Szerintem teljesen nyugodtan elfer rajta a hosszabb attetel, foleg, ha tenylegesen hosszu turakra, gurulasra hasznalom amikor akar 50-100km-t megyek egyhuzamban ugy, hogy 6-ban csorgok 90-100 koruli tempoval (marpedig en igy szoktam :)). Nem csak a fogyasztasnak jo, a motornak is, ha nem 4500-5000 korul porog, hanem 3500-4000 korul.
Hát igen, én is sokat morfondíroztam ezen egy időben. Aztán rájöttem, hogy a motor működési jellegének megváltoztatására a legjobb módszer a CBF1000 vagy a TDM900

Szóval én is hagyom a gyári áttételt úgy ahogy van.
Azért az áttétel módosítással vigyázzni kell, mert nem jó az ha nem forog ki egy bizonyos fordulatot a motor. A tökéletes égéshez kell egy bizonyos fordulat. 1-2 fogszámmal lehet játszani de én azt mondom kitalálták azt a Honda mérnökei hogy mi a jó a motornak. Szembeszél esetén mi van? 5.ben netán 4.ben kell menni vagy ide oda kapcsolgatni ha még egy kis emelkedő is közbejön. Az egyenetlen motorjárás eredője is lehet a túláttételezett motor, hiszen folyamatosan folytott állapotban üzemelhet, arról nem is beszélve hogy alacsony fordulaton nő az igénybevétel (nagyobb nyomás nehezedik a dugattyúkra és a forgattyús mechanizmusra) ugyanakkor mivel az olajszivattyú fordulatszámfüggő a kenés is csorbát szenvedhet (alacsonyabb olajnyomás).
A CB-500 motorja simán elmegy 200ezer kilómétert gyári paraméterekkel és mindezt tudja úgy, hogy 4-5l között fogyaszt (de inkább 4l) kell ennél több? Jól van az úgy, ahogy van.
Tehát így speciel 10 ezer kilóméterenként megspóroltál 15 ezer forintot, cserében az 5. és a 6. csak utazó volt. Ez az a motor igaz, ami CbJózsié volt?
Valamit viszont nem értek... a motor, gyárival 100-nál pörög 6.-ban 5 ezret. Neked az áttétellel 4 ezret, azt írtad, hogy ez neked túlzás, de mégis azt szeretnéd, hogy 3200-3500 körül legyen 6.-ban 90-100 km/h-nél, de ahhoz meg méghosszabb áttétel kellene
Nekem a 3000-res fordulat környékén berezonál az egész gép, ha erős gázt adok, szóval csak cirkálni (kis terheléssel haladni) lehet azon a fordulaton, azt gond nélkül. Ez a sorkettes tulajdonságból adódik, nem érdemes vele foglalkozni, én már megszoktam :)

CBJózsi felvetése volt, hogy talán a karburátorokban kell keresni a megoldást és nem a főtengely/dugattyúk kiegyensúlyozatlanságában... Van benne valami, de ehhez újra kéne tervezni a karbikat
Köszönöm a segítségeteket. Nagyon rendesek vagytok! (sajna most kerültem rendesen gép elé)
minden jót nektek!
Üdv.
ajánlom a német e-bay-t, nap mint nap tesznek fel CB500-hoz doboz tartó rendszereket.

A kánikulában én is famredzski+farmer+protektor kombinációban nyomom. Kevésbé balesetveszélyes, mintha megfővök a kordurában szerintem... Átéltem már egyszer dugóban araszolva, és kegyetlen volt...
(persze a vietnámi papucs+trikó motoros szerkó megoldást nem helyeslem ettől függetlenül)
Zoli, lehet, hogy mar tobbet szivtam a regi keleti motorokkal es onnan a rutin, de en elso alkalommal elrohogtem magam, hogy hu de kezre esik a hondanal. Kb. ugy volt, hogy visszatoltam a gazt (nemtom mar: kanyar, vagy tereptargy miatt) es dadogott kicsit a motor, parom beleszolt a fulesembe (sisakbeszelo) hogy hoppa, mi van, en raneztem a km orara, mondom, nincs benya, atallunk tartalekra, kozben mar meg is talaltam a csapot, atforditottam, nagygaz, nincs dadogas, minden okes. :)
Ez tetszik nekem is, marmint a hatizsak/motorosruha csere, aztan irany az erdo/hegy. Nekem is pont igy kene. Motoros nadragot mar nem is veszek arra is rajottem, macera, nem jo, hova tegyem, abban sem tudok erdot jarni. Ja, es mindenki kovezzen meg, de en 20 eve siman nyomtam a farmerdzsekimben. Multkor annyira meleg volt, hogy nem vettem fel az Arlen Ness korduramat (pedig aszongyak az nem is szar, de en azt mondom, hogy mindegyik vacak amiben eddig mentem) es mentem farmerben. Egy feludules volt, egy uj elmeny! :) Ertem persze, hogy nem rossz dolog a protektor, de hat nekem egyszeruen tok kenyelmetlen a bazi ruha. Multkor elmentem bor ruhakat probalni (Berik, Mugen, Arlen nEss) es azokat meg rosszabbnak talaltam. Meg sem tudok nemelyikben mozdulni joforman es bazi nehez mindegyik.

Visszaterve a doboz temara: akkor vagy hegesztes lesz, vagy hasznalt. Nekem a 25ezres konzol is brutalis arnak tunik egy darab vasert ;) De mindenesetre akkor eloszor konzol, aztan doboz. ;)
Hello, en mar hosszabitottam, drasztikusan, vagyis az elozo tulaj. a gyari 15/40 helyett 16/36-os attetel lett. Szerintem az egyetlen hatranya, hogy 5-6 fokozatban mar nem dinamikus a motor, 4-be kell kapcsolni ha gyorsulni is akarsz. Viszont utazgatni lehet, hogy jobb. VIsszaraktam a gyarit, azt hittem sokkal vadabb lesz a gyorsulas, de szinte egyaltalan nem, viszont nekem zavaro, hogy 90-100 korul 4000-4500 korul porog. En ugy akarom beloni, hogy 3200-3500 korul legyen az "utazos" vagyis 90-100 km/h koruli sebessegnel a fordulat 6-ban. A 16/36 nekem egy kicsit tulzas volt, ugy ereztem. Mar kerdeztem, de senki nem valaszolt: nekem 3000 korul rezonal elegge az egesz motor. Erdekes, alatta sem nagyon, felette sem nagyon. Ott igen, es a 16/36 attetellel gyakran mentem azon fordulat kornyeken. Talan ha ez a rezonancia nem lepett volna fel annyira, meg fenn lenne a hosszu attetel. Fogyasztasban 3.5-4 korul voltam a hosszuval, 4-4.5 korul a gyarival, bar en elegge kimelem a mocit.
Köszi, de az testvér nem utód!
Megnézem, hogy az autópályán, amikor 40 km-re van a következő benzinkút hogy állsz be valahová Max felüljáró alá, de a leállósávon állni ugye...
CB (+ 6. betű)-- CBF (+ 6. betű)-- CBL
XDDD

Ruhatémához még annyit, hogy vannak impregnáló spray-k, amivel vízhatlanná lehet tenni a cordurát, meg a bőrt is... Felhőszakadásban meg be kell állni valami eresz alá... :)
http://nagyvas.hu/motorosbolt.... -- Ruházat ápolás
a CBF 600
Hali! Valaki nem tudja,hogy a CBF500-nak lesz-e valami utódja?
Szia!
Köszönöm, hogy megcsinálod. Én heggesztetni akarom, és nem rozsdamentes acélból. Egyébként tudomásom és tapasztalatom szerint a "sima"cső az elterjedtebb az ára miatt. Szerintem jobban is néz ki feketén, bár ez egyéni dolog. A rozsdamentességet megfelelő tisztítással el lehet érni, és a kell, akkor a vészesebb pontokon lecsiszolom és lefújom újra. A csavar árakról fogalmam sincs, nem is hittem, hogy ez nem nagy tétel. Na majd meglátjuk, megkérdezem a férfit, aki csinálná, hogy mennyiből jön is ki.
Ciao,
Darkmind
Hello!

Lefotózom neked szívesen, de hidd el nem éri meg meghajtattni de te tudod én is így akartam, de lebeszéltek róla és amikor megtudtam hogy a gyári 17ezer inkább megvettem az a boztos. ugyanis kell plussz 1 hosszabb átmenő csavar a blokknál hogy fel tudd fogatni a csövet ott ahol rögzítve van a blokk a vázhoz. az se 2 forint szóval ha összeszámolod az utánnajárást a hajlítás (amit csak rozsdamentes csőből érdemes) munkadíj ha nem te csinálod. Szó szerintem nem összeg érte a 17ezer forint.
De lefotózom neked Vasárnap mert sajna csak akkor van időm.

üdv.: szobbal
Hi Szobbal!
Tudnál csinálni pár közeli fotót a bukókeretedről? Szeretném itthon megcsináltatni, de jó lenne látni, hogy milyen egy gyári. A felfogatási pontok különösen érdekes lennének! Köszönöm!
Üdv,
Darkmind
Azt hiszem 2-es vaslemez volt ami korábban kimaradt valamiből. Semmit nem dobok el , még egy 20-centis kimaradt vascsövet is elteszek, mert lehet a következő barkácsolás értékes alapanyaga lesz. A hegesztő és a flex nálam szinte mindennap megy és kell az alapanyag, ez a tartó is ilyen "kincsek"-ből készűlt.
üdv,
Laci
Nagyon spéci a tartó amit készítettél. Milyen fémet/lemezt használtál hozzá?
Aniziusz: Igen, a gumis megoldásról már én is hallottam, de azért meg kell hagyni, elég tróger megoldás
Hát ez kúrva jó
Az alant látható képen egy elég egyszerű megoldás látható a vízhatlanság megoldására. Az érintés nem tudom működik-e ui. nincs PDA/PNA-m.
Szia!
Először is a tömlő nélküli gumit simán javítják, még nagyobb lyukat is tudnak javítani mint amit egy kis szög csinál. Belülről kifele belenyomnak egy kis talpas gumidugót a lyukba ami a talpal felfekszik a gumi belső falán és kész.
Tartót én csináltam kamerának és még fért rá egy telefon is, de bármi mást is fel lehet rakni rá. Az eső elleni védelem viszont nem megoldott, fólia esetleg, de esőben úgyse kameráznék.
Raktam fel erről is vidit, esetleg nézd meg az ötlet miatt, akár navigátort is lehetne rátenni.
link