Jah, mindenki panaszkodik a gyári dunlopra, miért tesznek rá ilyet? Az, hogy tömlő nélküli a gumi, az egyben azt is jelentené, hogy defekt esetén - kis szög - reménytelen annak bármilyen módszerrel való javítása?
Elég extrém kérdésem van, de hátha tud segíteni valaki. Van nekem egy tom-tom navigátorom, s sokat gondolkodtam már rajta, hogy hogyan fogom én azt felszerelni a cb 500-ra... a kormányon való elhelyezés ötletét egy ideje már elvetettem, így a jelenlegi álláspontom egy tanktáska térképtartójába, vagy a tanktáskára - egy külön védőtokban - valamilyen formában felktötözve felrakni. Ha műanyag tokban lenne, persze nem lehetne használni az érintőképernyőt, de már úgy is megfelelne, igazi high-tech cucc lenne, s ha már egyszer van, akkor miért ne...?
A szocimotorosoknál olvastam egy ilyen házilag elkészített tartóról, de egyrészt nem tetszett a megoldás, másrészt a kormányra helyezték, ott pedig nincs védve eső ellen.
Ha esetleg tudnátok valami okososat, írjatok!
A hátsó gumim szélessége 140mm tolómérővel mérve, ha viszont teljes futófelületet mérek (ráfektetve a mérőszalagot) akkor 170mm.
A tipusa:Michelin Pilot Active 140/70-17.
A gumiméretek egyes típusoknál nem mindíg egyeznek meg a számozással, pont emiatt kerestem meg Zsolti haverodat. Nekem elől Heidenau van ami 110-esnek van számozva de mégis szélesebb (115mm).
Amúgy a Pilot Activ-ot csak ajánlani tudom, ha viszont télen is használod inkább valami puhább keverék kell, olyan mint a Zolié.
Remélem segítettem
Üdv,
Laci
Hello,
Nekem is Michelin Pilot Aktiv új gumim van, az ajánlott keréknyomás elöl 2.0, hátul 2.3
Érdemes ezeket betartani, mert már kis eltéréssel is nagy eltérés mutatkozik a fordulókban.
Én álltalában 2.5-re szoktam fújni az elsőt és a hátsót is.
Utast meg vihetsz ha legalább 2 éve van autós jogsid. Vagy bármely kategória .
De ha viszenek utast a hátsó rugón is szoktak állítani hogy keményebb legyen mert ugye nagyobb súly kerül a gépre, de izlések és pofonok kinek mi ugye
1 Kérésem lenne hozzád! Mérd meg nekem a hátsó gumid pontos szélességét légyszives mert nem biztos hogy ami rá van írva hogy 140 az az is. Nem tudom van e akkora tolómérőd de nagy segítség lenne ha meg tudnád nekem nézni! lassan muszály új gumikat vennem mert kopik és nem túl biztonságos a tapadása és most már utas is van ugyhogy már 2 személlyel nem nagyon akarom használni. Előrre is köszi!
Sziasztok, köszönöm az értékes hozzászólásokat véleményeket benzincsap állás és fogyasztás vonatkozásában. Mivel kezdő motoros vagyok (nemcsak a friss jogsim szerint is) a következő kérdésem lenne guminyomás témakörében: Milyen (mennyi) gumiabroncs nyomást javasoltok elöl és hátul? /Utast ugye nem szállíthatok egyelőre/. A motoromon Michelin Activ Pilot gumik vannak, valaki azt tanácsolta hogy nézem meg magán a gumin, de én nem találtam rajta a nyomásra utaló értéket.
Véleményeket előre is köszönöm!
B.T.
Zoli jól leírta az oktánszám fogalmát, és annak a következményeit. Az egész ilyen-olyan tüzelőanyag mizéra csak marketing. Erre olyasmit tudnék mondani, hogy mondjuk az áramszolgáltatók is ajánlanának vmilyen adaptert (ami mondjuk az áram jelének alakját változtatná), akkor sokkal kevesebb lesz a lakás villamosenergia-igénye. Csak reklám az egész. Én is csak akkor tankoltam 95-öst, ha nem volt más. Amúgy nem csak az oroszoknál, hanem az amcsiknál is vannak alacsonyabb oktánszámú benzinek, elég hosszú életűek ezek a gépek, csak ugye a környezeti előírások... Motorok órán mondta Finichiu Tanár Úr, hogy régen a Szürke Taxinál 88-ast tankoltak a Ladákba, mert az olcsóbb volt. Persze a kopogásos égés miatt hamar ki is lyukadtak a dugattyúk, de egy idő után már annyira rutinosak voltak a szerelők, hogy egy kávé szünet alatt megvolt a dugattyúcsere . Amúgy elég lett volna a karbiban átállítani vmit.
Az esőállóság szerintem még a 100kHUF-os Dainese vagy BMW textilruhánál is kérdéses (és persze a sima túraruháknál Sherpa és tsai), nekem csak 28ezres Shox-om van, de inkább vettem egy munkaruházati boltban egy esőruhát kb 3500 HUF, vmint egy military boltban egy olyan egyujjas kesztyűt (1500HUF) aminek olyan láthatósági narancssárga színe van, és teljesen viaszos vászon anyagból van. Hamár ott voltam a boltban egy olyan belebújós nyaksálat is vettem magamnak az említett balesetek elkerülése végett. A kesztyű simán elfér pótizzókészlet és az elsősegélykészlet mellett a nyereg alatti rekeszben.
A doboz kérdést szerintem Zoli nagyon jól megoldotta. Amennyiben tudsz úgy barkácsolni, mint Laci, akkor azt is kipróbálhatod. A dobozokból nekem is Hepco & Becker juttott mivel ilyen híd volt alapból a mocin, aztán a dobozokat megvettem nagyon-nagyon sok pénzért a Louisban. 3 doboz 52l (két sisak simán belefér)+2x42l (egy-egy sisak ebbe is belemegy)=450€+háttámla 50€. Ennek annyi előnye volt, hogy amikor felmentem télen a padlásra és a hidegben a zár egy műanyag elem eltörött, minden gond nélkül javították, és hívtak!, hogy elkészült. Persze ki kellett menni Ausztriába, azóta minden a legnagyobb rendben. Túlterhelten is bírták a németországi utamat (3000km). Szal Zoli költséghatékonyságban mindenképp nagyon jó volt.
Pótoltam a mulasztást, és tettem fel képeket én is a profilomba .
Pénteken indulás ismét Mannheimba. Remélem egyben le tudom megint nyomni. Aztán, ha eljutok írok majd egyet a Schwarzwaldhochstraß-éről is.
Sajnos bukócső mintám nincs és még eddig nem is gondolkodtam rajta hogy csináljak. Gondolom nem okozna gondot megcsinálni, egyszerűbb mint pl. a kormánytartó konzol vagy a doboztartó.
Pedig egyszer már segített volna egy ilyen amikor középsztenderre állítás közben kicsúszott a kezem és átborultam motorostól a túloldalra. Napokig políroztam a blokk oldalát mire eltűntek a karcok, annyi munkával elkészűlt volna egy bukócső is.
a gyári áttétel van rajta... A fejemet nem teszem rá (még nem számoltam ki teljsen az osztrák fogyasztást) de utassal, dobozzal, valóban 4.5 körül mozgott (amikor nagyon húztam akkor 5.2 ahogy írtam)
Azt sem szabad elfeljteni, hogy az osztrák benzin valóban jobb minőségű, és így alapból kevesebbet is fogyaszt a bringa.
Az üzemanyag nyilvántartáshoz semmi féle csoda program nem kell... Excel és kész. A számlát szoktam eltenni (ha kapok :)) és utána 10 perc alatt beviszem az összeset néha napján.
A nyakam nem szokott fázni a kordurában, magas a nyak része. Barátnőmé igen, ő kendőt vesz alá. Kapható már mellkas-nyak melegítő aláöltöző cucc a legtöbb motoros boltban.
- "Utána visszavettem persze, a fogyasztás így 4.3-4.5 között mozgott 120-130km, néha előzésnél 160."
Áttételt hosszabbítottál a motoron, hogy 3 dobozzal + utassal, ilyen sebesség mellett ennyit fogyaszt?
Tényleg! Valaki hosszabbított már áttételt a cb 500-án? Ha igen, megkérhetném, hogy pár mondatba foglalja össze az észrevételeit?
- Szomorú, hogy így beáznak a kordurák is )
- A nyakam én is mindig féltettem, általában garbós alsót vettem a megfelelő motoros öltözet alá, de az meg feleslegesen fűt. Haverok általában kendőben járnak (különböző mintás kendőkben, az egyiket pl. egyszer azért nem ellenőrizték a rendőrök, mert amikor levette a sisakját, látták, hogy micimackós kendője van - 30 éves létére - ... rendőr: "maga tisztára hülye! Vegye vissza a sisakot, és tűnjön innen!"
Kedves Baráth Tibor és a többiek!
Örülök, hogy te is olvasod a fórumot, mert tényleg téged láttalak akkor Akarattyán. Én autóval voltam és épp egy parkolóba álltam be amikor megláttalak. Nagyon szép a motorod, igazán megérdemelné, hogy feltegyél róla képeket a profilodba. (a többiekét is szerintem szívesen néznénk meg ugyanígy, persze azokra vonatkozik csak a felhívás, akiknek nincs fent kép)
A fogyasztásra visszatérve: a 3.3 iszonyat kevés, némi kétkedéssel fogadom, max. akkor lehetséges, ha tényleg csak gurultál, sok lejtővel. Én a német www.cb-500.de-t is rendszeresen látogatom (aki tud németül, csak ajánlani tudom, mert nagyon hasznos) és ott a legkevesebb átlag 4.2 volt annak az embernek, aki 110.000 km-t tett bele a gépébe pár év alatt, mielőtt eladta volna egy haverjának. A tartósságról annyit, hogy a vevő is nyúzza azóta is komolyabb gond nélkül... Az átlagfogyasztásuk általában 4.9-5.5 körül mozog, amit ők egy internetes program segítségével folyamatosan nyilvántartnak (asszem spritmonitor.de). Na majd én is kipróbálom egy lazán lecsorgott 400 km alkalmával, hogy 3.5-t fogyasszon a gép. A benzincsapot egyébként én mindig kapcsolgatom menet közben, egy kis előzetes próbával egyáltalán nem probléma. Egyébként teljesen jól lehet érezni azt, amikor nem húz a gép és hamarosan kifogy, rángatásról én nem tudok beszámolni, csak talán amikor újra elkapja a benzint miközben húzom a gázt. Én annak a hülye hobbinak hódolok, hogy sportot űzök a mind későbbi tankolásból, így a tartalékot is szinte mindig utolsó cseppig kifogyasztom...:)
Az átázáshoz csak annyit tudok hozzátenni (nekem egyelőre csak Bering cordura van), hogy hallomásom szerint nagy esőben védőruha nélkül minden átázik, talán a kenguru nem, de ott meg a kesztyűnél és a nyakadnál fog bejönni a víz. Egyébként ti mit hordtok a nyakatokban? Azért kérdem, mert a múltkor épp egy tempósra tervezett kanyar előtt csípett meg egy darázs, alig tudtam abszolválni.
CbLaci! Nincs esetleg valamilyen bukócső mintád esetleg? (csak a tartókonzol miatt gondolom)
nekem Spool kordulra kuhám van (~30 ezres kategória, nem a csúcs). Bizony kifogtam már 3-4 felhőszakadást idehaza munkába menet. Nem mondom, hogy folyik a víz belül, de igen nyirkos lett, még 8 óra múlva sem száradt ki teljesen (20 km alatt ázott át így). Ekkor a bőrcsizmámból már önteni lehett a vizet, gondolhatjátok...
Összehasonlítás képp, most, amikor jöttünk haza az Osztrákoktól,már indulásnál esett az eső, felvettük az esőruhát, és nekem volt csizma védőm is (túra kamásni). Így csak a kesztyűmből csorgott a víz :) A többi részem száraz maradt TELJESN! Megérte, mert a 8 órás út alatt valószínűleg nagyon untam volna a banánt, meg a hidegvizet. Nem beszélve a másodtisztnőről :D
Ott a pont! Kis gyakorlattal valóban egyből érezhető, ahogy egy lehelletnyit csökken a power. És nem áll meg szerencsére a vas :) csak köhhint egy diszkrétet. Persze ha innen fogva 2 percig nem állítja át az ember tartalékra, akkor jönnek a bajok.
Én a csap állítást gyakorolgattam álló helyzetben, hogy ne kelljen keresgélni, lenézni, stb. Most már megy rutin szerűen. Kicsit bonyolultabb mint a kijelzős, de ék egyszerű megoldás.
Basti! Én a túradoboz projektet úgy oldottam meg, hogy ebay-on kerestem tartókonzolt. (Hondáék 66 ezerért hoztak volna Krausert...pfff) Így szállítással kb. 25 ből megúsztam. Hepco & Becker
Ez kijelelölte a feltehető dobozok típusát. Kifogtam használtan 2 42 literes oldaldobozt, és vettem egy új hátsó 48 literest (az nem volt épp használtan idehaza). Az alpokban kb. úgy nyomtuk, hogy túracipő+motoros ruha a hegyig, ott átöltöztünk túraruhába, és a boxokba belefért az összes cucc (a hátizsákok addig meg a dobozban utaztak). Mert ugye gyalogtúrázni is jó És így már megoldható motorral is.
A magasabb oktánszámú benzinnel semmit nem érsz! Nincs akkora kompressziós viszony a CB500-ban, hogy kihasználja (elvileg 91 vagy 93-as benyára lett tervezve). Az oktánszám (mint én is megtudtam mostanában:) azt jelenti, hogy mennyire nyomható össze a benzin a nélkül, hogy berobbanna. Sport motorokban, autókban használak akkor sűrítést, ahol már megéri.
Ha túl alacsony a benzined oktánszáma, akkor kopogni fog a motor (túl korán robban a benya). Ez esetünkben a 70-80-as Orosz-Mongól vidéken található benzintől következne be:) A 98-100-as oktánszámú benzinnel nem veszel észre különbséget.
Az megint egy másik kérdés, ha a benzin energia tartalma nagyobb! Nem tudom, hogy a V-power ilyen-e. Egyszer tankoltam én is valami hasonló csoda benzint, semmi különbséget nem tapasztaltam (fogyasztásban sem) csupán a pénztárcám apadt jobban. Jah, Esso kúton tankolva jóáras benzint viszont mindig felment a fogyasztásom eddig némileg Csodák nincsenek úgy látszik...
Jah, sikerült végre kihoznom 5 fölötti fogyasztást a paciból! :) Utas+3 doboz+autópálya 140-150
kb. 280 km után tartalékra kellett kapcsolni, egyből be is álltam egy kamion szélárnyékába, és 80-al elcammogtam a következő (20km) benzinkútig
Utána visszavettem persze, a fogyasztás így 4.3-4.5 között mozgott 120-130km, néha előzésnél 160.
Félre ne értsd! Nem azt akartam mondani hogy a kordura nem jó, sőt eső szemponjából szerintem jobb mint a bőr, de extrém nagy esőben nem véd az sem, arra ott van az esőruha, nem véletlen találták ki.
Amúgy nem tudom a haver kabátjának a márkáját de úgy emlékszem 35-ért vette.
A bőr át is ázik, meg meg is szívja magát, tiszta ügy... én a kordurán csodálkozok - nekem is az van -, hogy hosszas használat után, ha még tovább bírva is, ugyanúgy jár mint a bőr... kell, hogy legyenek minőségbeli különbségek is, azokat sem lehet egy kalapra venni, hogy kordúra és kész... vagy igen? Teljesen mindegy, akár vehettem volna egy olcsóbb 20 ezres felső-ruházatot is, semmivel nem jobb a bering? Azért kérdeztem rá, hogy milyen fajta kord felsőről van szó?
Szia!
Az ETZ kormány nekem is csodálatos, ha figyelemmel kisérted a fórumot láthattad én is kicseréltem a csutkákat, mondjuk nekem muszáj volt mert néha halott öregemberként szálltam le a motorról.
A doboztartót, ha tudsz heggeszteni te is meg tudod csinálni, motoros talikon nézegettem a tartókat és innen onnan loptam el az ötleteket majd otthon a motorhoz legyártottam a nekem megfelelőt úgy hogy még kapaszkodó is van az asszonynak rajta és az oldaltáskákat is rátudom szerelni úgy hogy a faridomot se sikálja.
Persze a gyári az jobb, könnyebb, de én inkább eltúrázom ezeknek az árát a célt ez is szolgálja, a román út letesztelte ha ott nem szakadt le akkor soha nem fog.
Akkor én is bele a közepébe!
Pedig cimbi átázik a bőr és baromi nehézzé válik. Nekem kabátom és gatyám is bőr és bizony kiadós esőnél elázik még a lavor gyík is. A legjobb jóbarátom bőrvarrással foglalkozik és szerintem Zoli is tőle halhatta, hogy a varrásnál kezd átázni a bőrcucc. Persze lehet hogy a 300ezres kenguru bőrcucc nem ilyen de azt meg megvenni sok píz! Az esőruha a legjobb és kicsi helyet foglal, az esők azért ritkán jönnek olyan gyorsan hogy nincs idő megállni felvenni.
A gumiról meg annyit, hogy azt kell venni amit a gépkönyv előír és ez a dolog az amin nem lehet spórolni, életet menthet. Amúgy én vergődtem pont hogy szélesebb kell, de változott a véleményem miután kipróbáltam egy plusszos gumival szerelt motort.
Amúgy a börkabátom olyan kialakítású hogy hajlatokban szellőzőzsebes ezért bírom elviselni nyáron, azokon a szellőzőzsebeken meg tuti bemegy a víz!
A haveromnak kordurája van, tovább bírja mint a bőr, de idővel megtalálja a viz ott is az utat. Persze nem kis csapós 5perces esőre gondolok hanem mentünk mi már szakadó csípős esőben is, ott a megoldás a búvár ruha
En szeretem ugy hasznalni, hogy van tartalek is, nem tankolok, atvaltom tartalekra es utana begurulok benzinkutra. Vagy masnap, ha lerakom a gepet. Nyugodtan lehet menet kozben is (en 20 eve mar hozzaszoktam Simsonon, Jawan, Hondan, Suzukin). Kicsit dadogni kezd a gep mar a vege fele amikor nem jon rendesen a nafta. Nem kell felni, megy meg, elozes kozben sem fog megallni, meg egyaltalan nem fog megallni hirtelen. En ugy szoktam eszrevenni, hogy amikor valtas elott gaz vissza, akkor kicsit elkezd dadogni. Ranezek a km orara, hogy mennyinel jarunk, 350 korul mar tudom, hogy keves a benya, probakeppen huzok gazt kicsit, ha mar nem harap olyan szepen akkor kell neki anyag, lenyulok, athajtom a csapot, aztan tovabb. Igy elmeselve hosszu, a valosagban egy masodperc :) Csak azert irtam le, hogy ne feljetek olyantol hogy egyik pillanatrol a masikra eppen az elozes kozben vagy meg rosszabbkor leall a motor, nem olyan egyszeru az azert.
CBjozsi fele bicajra visszakerult az eredeti 15/40-es attetel. Haaaat... Masra szamitottam, nem lett sokkal porgosebb az egesz. Megy majd ra 16/40 elso korben asszem :) Egy dologban jobb: 90-100 korul megyek 4000 korul porog, es olyankor finoman jar. Nekem valahol 3200-3500 korul rezonal az egesz motor kicsit idegesitoen. Ti is tapasztaltok ilyet?
Fogyasztasom a regi hosszu attetellel tenyleg 3.2-3.3 korul volt (90-100 korul 3000-3500 korul forgott most 4000-4500) mostanra felment 4-4.5 kornyekere (foleg ket szemellyel megyek).
Suzuki kormanycsutkak lejottek. Ha erdekel valakit joarasitva odaadom. Ha meg erdekel valakit akkor futheto kormanymarkolat (hasznalt) is eladom. ETZ kormany felkerult, prima, imadom. Jozsinak pl. a csutka jott be, illetve meg egy sraccal beszeltem aki szerette. Nekem nem, fajt a hatam, es akarhogy allitottam a konyokom is elegge, foleg ha sokat gurultam hegyrol lefele, de tenyleg, nem rohogni :) ETZ kormany tokeletes. Szuper. Ne felejtsetek el kifurni a szivatohaz es a tuloldali kapcsolok helyet MIELOTT felszerelitek. Elfelejtettem, nem akartam leszedni, kicsit felrefurtam :)
Ja, megvalami. Nem messze tolunk itt a XIII. kerulet Arpad hid fele talaltam egy garazshelyet. Regi gyarcsarnok volt. Fedel alatt lehet a gep havi 4000-4800Ft kozott, ha erdekelne valakit.
Es egy kerdes: gondolkodom turadobozokon. En ezekhez egyaltalan nem ertek. Az univerzalis tartok felszerelhetok a motorra ertelmesen? Vagy kulon gyartanak CB500 kompatibilist? Vagy hogyan mennek ezek? Milyen markakban erdemes gondolkodni? Merre induljak? :) A vegcel, hogy legalabb ket kabat erosen osszegyurve beleferjen egy topcase-be. Arak mennyire vannak elszabadulva? Lattam univerzalis dobozt 15e korul is, de lattam olyat is, hogy csak a tartokonzol 70e...
in medias res... az addig rendben, hogy jobban néz ki egy szélesebb gumival felszerelt kétkerekű, de mi az előnye, ha a hátránya éppen a manőverezhetőség romlása? Pl. a cb 500 fordulékonyabb, mint a 170-es hátsóval felszerelt cbf 500, sőt, ha a cb 500-ra egy számmal nagyobbat - 140 - rak az ember, szintén hátrányos következményekkel jár (úgy emlékszem volt is valami ilyesmiről szó ebben a fórumban valamikor)... szóval akkor miért is jobb egy szélesebb gumi?
Zoli: ne mondd, hogy átázik! Neked milyen márkájú van, mert én ezt még nem tapasztaltam (bár igaz, olyan hosszú utakon nem voltam mint te, közel sem). A sajátom egyébként bering, azért is vettem ilyet, hogy ne kelljen egy hirtelen esőnél az esőruha után kapkodni az úttest szélén, mert az igen kellemetlen... elvileg ezek esőállóak.
Elég extrém kérdésem van, de hátha tud segíteni valaki. Van nekem egy tom-tom navigátorom, s sokat gondolkodtam már rajta, hogy hogyan fogom én azt felszerelni a cb 500-ra... a kormányon való elhelyezés ötletét egy ideje már elvetettem, így a jelenlegi álláspontom egy tanktáska térképtartójába, vagy a tanktáskára - egy külön védőtokban - valamilyen formában felktötözve felrakni. Ha műanyag tokban lenne, persze nem lehetne használni az érintőképernyőt, de már úgy is megfelelne, igazi high-tech cucc lenne, s ha már egyszer van, akkor miért ne...?
A szocimotorosoknál olvastam egy ilyen házilag elkészített tartóról, de egyrészt nem tetszett a megoldás, másrészt a kormányra helyezték, ott pedig nincs védve eső ellen.
Ha esetleg tudnátok valami okososat, írjatok!