Mivel november 1-től kivontam ideiglenesen a CB-t, már csak az írás maradt, ITT a második motoros szezonom összefoglalója, utazásról, motorról, típusösszehasonlításról, miegyebekről.
Ti jártok még a géppel? Legutóbb láttam egy CB500-at a villamosról, és elszorult a szívem.
A tárcsák térnek el anyagában egymástól! A CBF-é keményebb tárcsa! Ezért nem jó nekem a hagyományos betét, mert nem harap bele, csak a szinter! Amit igazándiból nem tudok, hogy mikor változott meg az első tárcsa anyaga! CB-CBF azaz, 2004ben, vagy akkor mikor a dobféket cserélték le tárcsásra. Passz! A Nagyvasnál dolgozó fickó mutatta ezt nekem a Lucas katalógusban, hogy a CBFre határozottan szinter betétet ajánl a gyártó, és a Honda gyárija is szinter. A CB500hoz meg a hagyományost ajánlja. De CB évjáratot viszont nem néztem!
Most akcióban van Goldfren a Nagyvason nem tudom az én motoromon hogy viselkedne. Multkorában már írtad hogy méretben egyezik a CB a CBF-fel de anyagában különböznek. Az enyémben hagyományos betét van és jól teljesített de már elég kopott. Sajnos nem tudom milyen márka jó volna valami hasonló teljesítményűt szerezni.
A Goldfren nekem nem vált be! 1x kipróbáltam, és amellett hogy eléggé elvesztettem a fékhatásomat, még meg is égette a tárcsámat. 1-2 bükki kanyar után már látványosan színjátszósba ment át a tárcsa. Ferodo-t nem ismerem, csak mint anyag, de a német Lucas-t használom előtte, és utána is. Azzal meg vagyok elégedve. És csakis a Szinter Lucas-t, mert van hagyományos is. Drágább 3000Ft-al, de tovább is bírja (6e kontra 10e km), szóval megéri jót venni! Megtanultam!
Le szerint valóban lenyomjuk, de azért ne felejtsük el, hogy 296mm helyett 320mm-es tárcsába harapnak az új fékek, és ABSel együtt is 10kg-al könnyebb lett az F verzió! A 48Le-vel még mindig erősebb mint a GS500 volt valaha is! Szóval jó kis cirkálók lesznek 130as tempóig. Én elfogadnám bármelyiket is, bár lehet inkább a 48Le-s 700asok közül választanék, mert abban nagyon tetszik a beépített sisaktartó!
Laci köszönöm a gyors választ! Közben utána néztem az évjáratnak és döbbenet: több mint 14 éves a gumi! Az utolsó 3 karakter: 238 tehát 23. hét és 1998 ha jól értelmezem. Szóval egy percig sem kérdés hogy felejtős...
A gyártási év a döntő, ha 3évesnél nem több a gumi akkor talán még megéri, az más dolog, hogy én a CB500-ra nem raknék fel olyan mintázatú gumit. Egyszerűen nem illik hozzá, szerintem
Ma megvételre ajánlottak egy 130/80/17-es MICHELIN T66x hátsó abroncsot 4,2 mm-es barázda mélységgel. A gyártási évnek (DOT számnak) még nem néztem utána. Hétfőn kellene választ adnom de bevallom tanácstalan vagyok. Szerintetek megér ez az enduró jellegű gumiabroncs 5000 Ft-ot?
Kosz mindenkinek a valaszt.
Most GoldFren betet van benne de neztem hogy ferrodo is hasonlo arban van. egyelore feldobom ra a femfekcsovet es akkor meglesz az olaj csere is.
Ha nem ragaszkodsz a gyárihoz, akkor egy ilyen matricát egy grafikus könnyen elkészít, töredék áron. Ugyanúgy fog kinézni mint a gyári.
Vagy esetleg itt:http://www.motormatrica.hu/
Ez két különböző dolog. Nyilván ezeket a gépeket nem engednék egy oldtimer kiállítás közelébe, de nem is arra készültek, ez a speciál kategória, ahol sok mindent megengednek a szabályok, vannak persze széria kategóriák is, ahol csak egy-két változtatás lehetséges. (Pl. Mz Kupa)
Persze szigorú veterános szemmel nézve lehet sajnálni őket, de hát sokkal több gép végzi végelgyengülésben, vidéken, faluhelyen, utolsó leheletéig szolgálva gazdáját, mint a Simson Kupában.
Más a helyzet ha nem tucatmotorról van szó, hanem vmi ritka gépről, azt már én is sajnálnám. Veterános kollégám a múltkor olyat mesélt hogy égnek állt a hajam, állítólag valamelyik 24 óráson elindult egy régi Pannónia gyári dolgozó, a gyár egy nagyszerű prototípusával a P350-nel, amit vagy 2-3 példányban állítottak elő!
Sikerült vele egy nagyot esni, a pilótát a mentő vitte el, a motor összetört. Ez már vétek, vagy inkább bűn. Az ilyen gépet kiállításra kéne vinni, hogy lássa a nép miket alkottak egykor magyar konstruktőrök.
A barkács szakkörös mondat nem tom' hogy jön ide, de úgy látom azt Laci már megválaszolta.
A "linke" hozzászólásai között vannak ismerősök ja és nekem több mint 10éve olasz autóim vannak, nem rosszak azok ha megismered őket... az "olasz Hondával" sincs sok baj, de azért az japán... másabb na, maradjunk ennyiben
Bár messze nem értek a motorhoz annyira min TE- de a fém fékcsöves kijelentéseddel vitába szállnék, persze csak jó oldalról. Szóval anno ment ez a fém fékcső vita, hát ennek örömére én is feltetettem egyet a KAwára- igaz- lévén hátul dobos, csak előre...
Hát.. nem kertelek, nagyon nagy csalódás volt ez nekem. Lehet- hogy a pályára nagyon jó- és én soha nem fogok a motorral oda menni, de se jobban nem fogott a fékem elől- mint a gyári fékcsővel, sem nem lett sokkal adagolhatóbb, és semmivel kisebb erő nem kell a fékezéshez mint a gyári gumicsővel, csere előtt.
Lehet én vagyon a balfék, de elég sokat mentem már a fém fékcsöves rendszerrel (Goodridge) de nekem ezek a tapasztalataim..
Elnézést a zavarásért!
Ti jártok még a géppel? Legutóbb láttam egy CB500-at a villamosról, és elszorult a szívem.