Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat!
Az egyértelmű volt számomra, h vsz jó lesz nekem az ajánlások, tapasztalatok alapján. Csak kíváncsi voltam, h erre az áramos dologra mit mond egy hozzáértő. Aztán esetleg később ne mondjak/kérdezzek nagy baromságot ha valahol szóba jön valami hasonszőrű dolog a villanyos szakemberek előtt.
Egyetértek Eativel és szerintem amire neked kell bőven megfelel, sokan használnak Lidlis vagy Aldis töltőket egy két kivétellel mindenki dícséri.
Tesztelgettem én is a LIDL-s töltőt: két rozzant akkuval próbálgattam, egy 12Ah-ás gondozás mentessel és egy 7,2 Ah-ás zseléssel. Előzőről gyorsan kiderült hogy cella zárlatos, a második pedig 2 éve félre volt téve kisfiam elektromos kisautójában. Alig maradt kapacitása a zselésnek. Elsőre villant párat a töltő deszulfátor módban majd pár másodperc töltés és csepptöltésre is váltott. Ekkor kisütöttem az akkut 21W-os izzóval, újabb töltés, újabb kisütés és harmadik vagy negyedik nekifutásra már szépen vette a töltést. Gyakorlatilag ma egész délelőtt pumpálta bele az áramot és du. 1 óra körül kapcsolt csepptöltésre. Lényeg a lényeg, az izzólámpás kisütést ez sem tudja pótolni, de kettőből egy akkut sikerült megmenteni vele! A 0,8A és 3,8A névleges áram pedig szerintem a töltőáram effektív értéke lehet, ami állhat akár több 10A -es tűimpulzusok sorozatából is. Így elképzelhető, hogy nagyobb autó akkunál is működhet a szulfátmentesítő funkció. Feltölteni pedig úgyis feltudja, legfeljebb több idő kell hozzá. Ez persze csak elmélet, mert itthon nincs ilyen mérésére alkalmas műszerem. Analóg ampermérővel vagy DVM-el pedig még saccolni se nagyon lehet. De végül is mindegy, mert az árát már így is behozta!
Sziasztok!

Hát igen jártam már én is úgy, h itt nem lehet kapni. Legközelebb amikor mentem ott vigyorgott velem szemben a polcon...

Vettem ma lidl-s akkutöltőt. Találkoztam közben apa unokatestvérével. Azt mondja, h 2 éve vett egy ilyet, azóta meg van vele elégedve. Haza vitte, de akadt egy probléma. Nem volt lemerült akkumulátor. Uh a keresőlámpát bekapcsoltam egy ideig. Nem bírtam ki, h ne teszteljem. Eddig jól szuperál. Komoly üzemóra szám van benne tudom. Kíváncsi volta, h magától átvált e sbt.. Eléggé lemerítettem az aksit, uh impulzussal kezdett aztán szépen váltott is.
Az a kérdés vetődött fel bennem a leírásának olvasgatása közben. Ez 120Ah-s aksiig jó elméletileg. De a névleges árama az max csak 3.8A.
Könnyen lehet, h nem jól rakosgatom fejben össze a dolgokat és utána kéne még olvassak. Egy komolyabba aksihoz nem kéne nagyobb töltőáram ahhoz, h az impulzus töltés funkció megfelelően szuperáljon? Csaszi ha jól értelmezem az övénél azt írta, h kiakadt az A-mérő. Jó az az aksi már oda volt. De egy nagyobb Ah-s aksihoz nem kevés ez a töltőáram?
No szépen vagyunk Te világosítasz fel a makói beszerzési forrásokról, úgy,hogy mind három helyen járatos vagyok. Az autónkat pont a Csanád vezér téri autós boltból javítom már hosszú évek óta. Szégyellem magam! De legalább tudom hol keressem. Az idén tavaszi indítást már eleve úgy csináltam hogy az üres karburátort STP-s benzinnel töltöttem fel és mivel az aksi betojt így még pár napot állt is benne. Mikor meg lett az új akku gyönyörűen egy-két fordulat után indult és szépen járt. Valószínű a következő indítást is így fogom csinálni, csak addigra próbálok spurit szerezni.
Engem érdekelt mindig is a szakember véleménye ezért megköszönném ha néhány soros e-mailben leírnád a tapasztalataidat.
cblaci@citromail.hu
Elnézést mindenkitől akit megbántottam volna a "cinikus" nak egyátalán nem szánt hozzászólásommal. Az alább leírtak a személyes véleményemet tükrözik álltalánosságban az adalékanyagokkal kapcsolatban. Kb. 20 év szerelési tapasztalata áll e mögött melyben az elején jó pár falyta anyagot állt módunkban kipróbállni , mind céges mind a magán felhasználásban. Ezek után döntöttem én úgy , hogy a masináimba nem teszek semmilyen pótlólagos adalékot. Akit bővebben érdekelnek a jelenségek hátterei annak szivesen mesélek privátban a tapasztaltakról. Senkit nem szeretnék a véleményemmel befolyásolni. Úgy a sikeres mint a sikertelen esetleg leendő felhasználókat .
A tavaszi első indításon sokat segít a spuri, természetesen akkor ha előtte már 1-2 tank spuris üzemanyagot elhasznált a motor és télire is az adalékolt benzin marad a karbikban.
Makó, Csanád Vezér tér 13. Telefon: (62) 218-258, 06-20-9623-979 itt érdeklődhetsz a Xado felől. Személyesen menj be hozzájuk, itt Debrecenben nagyon készségesek voltak és nekem volt furcsa, hogy nem akarták rámbeszélni mindenáron. Azóta többször is voltam náluk és többet tudtam meg mint amit a netről elő tudtam ásni.
A Spuris lelőhelyet is találtam makón: Hanki-Ker Kft. 6900, Makó, Aradi u. 135. 30/695-8069 vagy Tóth-Kása Autó Kft. 6900, Makó, Szegedi u. 21-2362/510-600.
Heló Laci! Este már kiléptem a fórumból mire írtál ezért írok csak most. A legnagyobb problémám hogy itt Makón sem a Xado sem az előtte értékelt Spuri nem kapható. Egyébként egy tavasszal úgy jártam hogy az első indítás után bizonytalanul ki-ki hagyogatva járt a CB. Fordulaton magára talált de alapjáraton elég rosszul ment. Valószínű volt a téli állás miatti kicsapódás és dugulás volt. Mivel más nem volt én STP karburátor tisztítót próbáltam de az is megoldotta a problámát igaz eltelt néhány nap mire beállt a motor járása. Ez valószínű a lerakódást oldotta fel a vízzel nem hiszem hogy elbírna, a fogyasztást meg biztos nem csökkenti.
A Motulról nem akartam váltani, ezért raktam bele gélt először, viszont így a kettő (ha folyamatosan adalékolom) elég drága lett volna. Kezdésnek nem árt bele egy tubus gél, aztán mehet az alap olaj, ami kisebb százalékban de tartalmazza a felületkezelő anyagot. Az én lég-olaj hűtésű motorom alapból zajosabb mint a vizes blokkok, de a Xadoval tényleg csendesebb lett, a járása pedig azért változott mert a kopó surlódó felületek kevesebb energiát emésztenek fel, így hidegen is hamarabb "magára talál" a motor.
Ha megnyugtatóbb egy szakember véleménye akkor keresd azokat a boltokat akik ezzel foglalkoznak, sok mindent én is tőlük tudtam meg, leginkább a kuplungot féltettem... de szerencsére vaklárma volt.
Köszi a gyors választ. Az olaj egész elérhető árú. Szerinted van értelme csak az olajat használni vagy érdemesebb együtt a kettőt? Egyébként motor hangban vagy járás kulturában javult. Sajnos az enyémnél van egy idegesítő kuplung hang, amit már régebben más valaki is mutatott itt videóval. Kísértetiesen ugyan az a hang. Szerelő azt mondta rá nem kell vele foglalkozni de engem zavar. Már tavaly is vívódtam rajta hogy szétszedem de elmaradt most viszont jó volna a végére járni. Ja és utána jöhetne az olaj csere. No nem untatok senkit a problémámmal, jó éjszakát!
Szia Zsolt!
A revitalizálóból két tubust kapott a motor, de így utólag úgy gondolom elég lett volna egy is, mert a második után nem éreztem akkora változást mint amikor belement az első és az előírt kilómétereket lefutotta a motor. Egyébként új autókhoz is egyet szoktak rakni, nagyon kopott motornál ajánlatos a 3 tubus, de ez nincs az ismertetőn, én is úgy szedegettem össze mások tapasztalatait meghalgatva. Azóta a Xado 4t alapolaját használom ami a surlódó felületek cermet bevonatának szintentartásához elegendő mennyiségben tartalmazza a beépülő anyagot. Nagyjából 3ezer Ft az olaj literje, a motor határozottan szebben jár vele, főleg hidegen. Ezután is azt töltök bele. A kuplungnak semmi baja, csak fémfelületekbe épül.
Hello Csabi!
Régebben többen is kipróbálták, Ivacson beszámolójára emlékszem, egy régebbi kismotort sikerült életre kelteni a spurival valami larakódásos benzinellátási cirkusz lehetett vele. Zolibá a mai napig is öntögeti a CB-be és én sem a reklámnak hittem, hanem ismerőseim beszámolójának. Ne aggódj a cinizmus lepereg rólam...

Amúgy megtaláltam Ivacson régebbi hozzászólását:

Ivacson 2010. május 29
"Ja amúgy egy SPURIS érdekesség!
Egy hete mikor jöttem el othonról megpróbáltam meginditani a kis piagio zipp-emet hogy tudjon menni vele a hatodikos unokaöcsém. A tavaly sokat furikázott vele, de a tavaly hamar letettem őssz elején s amugy is ritkán volt meginditva, mert ritkán használtam.
4 hete mikor othon voltam 2 órás bütyköléssel tudtam meginditani... ugy valahogy hogy a hengerbe benzint spricceltem. Valami keveset ment is de másnap reggel megint nem lehetett inditani. Most egy hete mikor othon voltam öcsém ölt meg hogy valahogy inditsam meg...sikerült. és egy tank spuris benzint tettem bele. Másnap, harmadnap még kicsikét nehézkesen indult, de most mondja öcsém hogy 2 napig nem volt meginditva de azelőtt elég sokat ment vele, és ma 1 rugásra indult.
Kellett végezzen akkor valami tisztogatást ez az anyag. Ezt a javulást abszalút a spuri érhette el. Abból gyanitom hogy borzasztó nehéz volt meginditani eddig is a robogót s most nem tudom mi lett vele. FELTÁMADT."
Szia balukap.!
A Metabond nevű "csodaszert" nem csak a 90-es évek elején árulták Mo.-on hanem jelenleg is,sőt már nemcsak MLM rendszerben hanem egyes szerszám- és karbantartással foglalkozó üzletekben is találkozhatsz velük.Nos amikor anno 91-ben BNV nagydíjas lett a termék,gondolhatod,hogy nem csak petróleumben vagy kerozinban oldott csodaszerek keverékét árulták otthoni felhasználásra alkalmas dobozkákban!Egyébként ha kicsit utánaolvasol,mint a legtöbb ilyen "csodaszer" a katonai felhasználási területen indul,aztán terjed el a civil pályán.De a legújabban használt adalékkal kombinált olajok a fúróipar "melléktermékei",és mégis működnek, annyira,hogy itt a fórumon is akad felhasználójuk.Anélkül,hogy bárkinek is kötelező lenne valamilyen adalékot használnia,azt a tényt nem szabad figyelmen kívül hagyni,hogy az energia 10-30 %-a a súrlódáson veszítődik el.Pláne a hidegben történő első indulás(a teljes olajzás létrejöttéig)a leggyilkosabb a súrlódás szempontjából.Tehát mivel a motorok műszaki fejlesztése elérte a lehetőségek határát,evidens ,hogy a tökéletesebb működés elérése a cél.A fórumon olvasható tapasztalatok és kívánságok e cél felé mutatnak.Nem a teljesítmény duplázása lenne a kívánatos,hanem az üzembiztosabb,és hosszútávú működés.Mármint az olyan fajta tulajdonosoknak akik kemény munkával,sok lemondással végre hozzájutnak hőn áhított gépjeikhez és sokáig szeretnék őket üzembiztosan hajtani.Van olyan fórumozó is (bár nem a legfiatalabb)aki(k)nek szempont a megszerzett gép hosszú távú birtoklása,és holmi divathullámok nem térítik el a jól megszokott és sok élményt szerzett /nyújtó gépétől.Nos az ilyen tulajok képesek és hajlandóak spurit,metabondot,adalékolt olajat a motorba "pocsékolni".Van egy mondás miszerint ha egy partin két ember mondja ,hogy részeg vagy akkor menj haza mert tényleg az vagy !
Szia Laci! A kis Inazumáról hasonló a véleményem inkább kéne Little King-nek nevezni na de ez csak vicc volt. Inkább lennék kíváncsi a Xado adalékkal szerzett tapasztalataidra. Még régebben ER 5-éknél írogattatok róla de akkor még keveset mentél vele. Ha jól rémlik nem olcsó de ha jó, elgondolkodnék a kipróbálásán. Előre is köszi helló!
Szia Laci!
A lentebb írt hozzászólásoddal kapcsolatban ami a "placebo" hatással kapcsolatos veled értek egyet,amikor azonban mérhető eredményeket kapok pl.a komputeren keresztül vagy az üzemeltetési tapasztalatok változnak kedvezőbb irányba akkor nem tudom hova tenni a "frenetikus" és csak "petróleumot" tartalmazó ,szakértő megállapítást,pláne olyantól aki nem is használja!Azzal is egyetértek,hogy lehet véleménye annak is aki nem használja a fentebb említett szereket de szerintem akkor legalább tárgyilagosnak kéne lenni,nem cinikusnak és előítéletesnek!
Nincs ezzel gond Fecó. Nem feltétlen kell lenni tapasztalatnak ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, attól még véleménye lehet.
Akkor ahogy ígértem egy kis agymenés Inazuma támához:
Az Inazuma 98-ban a retrós irányvonalat ötvözte a mindennapi használhatósággal, sőt teljesítményét tekintve akár a lendületes motorozásban is kellemes partnere tudott lenni a pilótájának fordulékonysága, kezelhetősége lévén. Szinte ugyanazt a felépítést 3 féle motorral szerelték, kezdőknek vagy nyugodtabb motorosoknak tökéletes választás volt az 52 lóerős 400-as (nekem is elég lenne), a 750-es 86 lóerővel többet adott egy kicsit a teljesítményhez mint pl.a Sevenfifty (73paci), de a család legnagyobb tagja az 1200-as igazi brutális fenevad lett amit szerény külsővel leplez. Érdekességként említem, hogy mértek nála 2,88 másodperces sprintet is 100-ig, ami olyan eredmény amivel sok mai gépnek még most is odab@szna izomból Ezt a sok rizsát azért írtam, mert amikor először hallottam az Inazuma (Villámcsapás) újjászületéséről valami hasonlót vártam mint a régi, ezért nekem csalódás a régi nagy név egy sor2-es 250-es motorban való reinkarnálódósa, kicsit GSR, kicsit B-kinges beütésekkel Ha nekem kellene megálmodnom talán az új Honda CB 1100-hoz igazítanám leginkább a tervet. Viszont ez egy Suzuki ezért az 1250-es nagybandit vizes blokkjában látnám a megoldást és mivel az önmagában is egy szép látvány a klasszikus dupla acélbölcsőben kapna helyet úgy, hogy a legkeveseb takarás legyen körülötte és krómozott leömlői körül (persze lehetne 650-es szívvel szerelt változatot is gyártani mert sokónknak elegendő lenne az a motoreő is). Mindkét oldalán enyhén trombita formájó kipufogók diszelegnének és maradna a kétoldalon szerelt hátsó felfüggesztés gáztöltésű teleszkópokkal. Előre viszont fordított telókat raknék full krómos kivitelben ami az első traktust nagyon brutálissá tudná tenni. A műszeregység annyira szép a régi Inákon, hogy azokon nem sokat változtatnék és természetesen kereklámpával szerelném esetleg annyi változtatással, hogy a 2005-ös Hornetéhez hasonló lámpaformát kapna. A futómű méreteit se variálnám, elől 120, hátul 170-es (esetleg 180-as) papucsokat kapna, viszont valami fűzöttküllős megoldást választanék a felninek ami abban térne el a hagyományostól, hogy jóval vastagabb de ugyanolyan sűrű elosztásban díszelegne A tankját a GSX 1400-ról másolnám kissé legömbölyített formában, az olaldekniket színrefújnám és az 1100-as CB-től eltérően kapna faridomot is ami követné a tank és az oldaldeknik vonalát, hasonlóan mint a régebbi típuson. A hátsó sárvédőt se variálnám, de elől ragaszkodnék a hagyományos stílushoz ami vakítana a krómtól a fordított telókkal együtt Azt hiszem a veterán Hondám "kolbászzsírmetál" színe illene a géphez, de természetesen több variációt is el tudnék képzelni esetlg valami retrós grafikával. Na szóval, ha előveszünk egy régi nevet akkor adjuk meg a módját, nem csúnya ez az új 250-es de nem érdemli meg a "Villámcsapás" nevet, inkább illik hozzá a futó zápor vagy a nyári szellő... na persze ez nem lenne elég figyelemfelkeltő reklámfogás...
Én elfogadom hozzá állásod véleményed a témával kapcsolatban. De csak úgy mondom, h itt van olyan aki azt javasolja mindenkinek. Uh a békesség kedvéért.... Írj pár tapasztalatokkal megsépéket sorral többet, mert így könnyen félreérhető lehet a végén a mondandód.
Gondolom közülünk is sokan emlékeznek még a 90"-es évek elején idehaza is forgalmazott METABOND nevű "frenetikus" szerre....
Placebo hatást okozhat esetleg egy sportdob, mert megjön a motor hangja ezáltal az érzés is olyan mintha megtáltosodna a ménes Vagy a 100-as üzemanyag is képes "hú mintha jobban menne" érzést kiváltani, merhogy azt mondta a kutas... Azért én se veszek be minden sületlenséget kanyar nélkül Egyszer a Shell kútnál egy rámenős kutasnak elmagyaráztam, hogy a Csühös köszöni de nem kér a drága benzinből mert attól csak emésztési problémái lennének, ugyanis nincs neki légtömegmérője, lamdaszondája, kopogásérzékelője és mindenféle motorvezérlő kütyüje ami a megváltozott sűrítési viszonyokhoz srófolná a szikraképzést... azaz nemhogy javulna inkább még romlana a helyzet Viszont amikor pozitív változások történnek ami nem az agyunk elvárásainak fals megfelelősége, hanem tényleges eredmények, mint pl. a víz ami eddig gondot okozott de már nincs jelen egy ideje, vagy amikor a fedélzeti kompi az 5,8-6,2 átlagfogyasztásból 2-3 tank spuris benzin kijáratása után 5,2-5,4-et mér... az már nem hinném, hogy a tudatalatti gondolatok félrevezetése.
Az új Inazumával kapcsolatban is van véleményem és le is fogom írni, hogy én milyennek képzelném az új 2013-as modellt remélhetően a holnap estémet már nem írják felül az üzemzavarok...
Szia Fécó!

Régóta vadásztam erre a töltőre. Ma láttam meg a katalógusban és vettem is egy ilyen processzoros kütyüt. Eddig egy saját készítésű barkács töltőt használtam relés-izzólámpás kisütő és LM317-es töltő "automatikával". Ez viszont a 20.000.Ft-os CTEK klónja és még desulfator is van benne. Tapasztalat így még nincs vele, de mire eljön a tavasz biztosan többet tudok mondani. Első ránézésre a készülék nem tűnik gagyinak (3 év garancia is jár hozzá) és ha tényleg tudja amit írnak róla akkor ennyi pénzért nem rossz vétel szerintem. Link: http://logout.hu/bejegyzes/bro...
Aksi töltőhöz: a Lidl-es volt akinél lefüstölt. De akkor már inkább ezt , persze csask ha mindenáron márkahűek akarunk lenni.: http://dream.honda.hu/articles...