Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Zolibá!
Majdnem elfelejtettem mit ígértem neked, még szerencse, hogy a fiúk a gumi témát tárgyalják így eszembe jutott és ma érdeklődtem személyesen az R17-nél. Elmondtam az előzményeket és azt is, hogy én is láttam a gumid állapotát, az ügyintéző srác rendes volt és ott előttem hívta fel a Bridgestone képviselőjét de sajnos nem volt elérhető külföldi tartózkodása miatt. Azután felhívott valakit akinek a képeidet is elküldte korábban, tőle azt a választ kaptuk, hogy úgy néz ki elfogadják a garanciális igényedet és a kopás mértékének megfelelően állapítanak meg egy összeget, ez kb. egy hét múlva lesz meg és az arra következő héten rendezik veled a dolgot. Ha addig nem jársz erre akkor majd újra bemegyek hozzájuk és remélhetőleg megnyugtató eredménnyel záródik a dolog.
Jókis Barum nem gyárt efféle gumikat? Lehet az kellene nekünk. Csak a választék kibővítése végett.
CB 500 méretben nincs PR2

Jó beszerzési forrással az egyik legolcsóbb gumi.. Legalábbis tavasszal amikor gumit kerestem erre jutottam. De az is igaz, hogy népszerűsége miatt néhol igencsak túlárazzák.. mert úgyis megveszik, mert jó.
Kèrem szèpen a motorozás ùri hobbi, az árakon nincs mit csodálkozni...
Hát igen ,ez a km.-er ciklus idegesít engem is. Autón 80 e.km. 80 e.ft.-ból prémium abroncson. A mocidon meg hopp mire észbekapsz már el is fogyott vagy elöregedett az abroncs. Elhiszem , hogy a "jobb" tapadásért lágyabb keverék kell , meg a kisebb számú eladás töblett költségggel jár , no de ennyire?!
Nekem cbF500am van, amin elöl120, hátul160 feszít! A gyárból Michelin Pilot Road-al jött ki, ami pont egy évvel bírta tovább, mint a tiéd, vagyis 5évet, és ebből 4 évet használtam. Tök elégedett voltam vele, csak az utolsó évre lett rideg, amitől a tapadás egy kicsit alábbhagyott. Magyarán, az a gumi sem tökéletes ami túl sokáig bírja, hisz a gumi kikeményedik a levegőn, előbb-utóbb. Most másfél éve használom a kisöccsét, Michelin Pilot Road II-t, de a benzináremelkedés, és a családi kassza szűkülés hatására, jóval kevesebbet tudok csak beletekerni. Pld.: Melóba járni is már csak bicajjal járok, és nem a gépsárkánnyal. Ez van! Azért nagyon kivi leszek, hogy meddig bírja, és hogy mikor keményedik ki a guma.

Viszont kérdés az ár! A Michelin Pilot Road II az egyik legdrágább gumi. Lehet egy jóval olcsóbb gumi ami hamarabb is elfogy jobban megérné, hisz neked szinte végig friss ragadós gumi van a gépeden, nekem a végére meg lehet ˝fakorcsolyázni˝ fogok.

Csak mindig arra gondolok, hogy egy kocsin 50-80e Km-t bírnak ki a gumik, és 35-50e Ft-ból megvan a csere, egy motorost miért kell büntetni? Ez a fránya irigység!
Harag helyett csak efféle gondolatok keringtek az agyamban:
"Mi lelte ezt a Feri gyereket hiszen néhány napja még emileztünk és akkor még semmi baja nem vót..."
1. Igenis van közöd, sőt több mint nekem mivel ez a CB 500 fórum.
2. Sokszor jártam már én is így, 3 szor gondoltam át aztán mégis megbántam.
3. Volt amikor már ártott az emberi kapcsolataimnak a fórumozás a félreértések miatt... más ez mint az élő szó. Megoldás: a jót feltételezni a másikról, persze ott is van egy határ! Volt olyan cimbora is akivel személyesen tök jól elvoltunk, motoroztunk, hívtuk egymást telefonon... de aztán egy idő után már nem, talán kölcsönösen értelmezhetetlen volt a fórumozáshoz való hozzáállásunk, vagy a fene tudja...
4. A negatív kritikát jobban elviselem, mint a sunyiságot, még ha néha rosszul is esik.
Annyi történt, hogy jó kedvem volt egy jó kis túra után amit két nagyszerű emberrel éltem át, ezt mutatták be a képsorok... aztán én éreztem kellemetlenül magam mert úgy gondoltam talán igaza van annak a nálam jóval fiatalabb embernek és tényleg "vannak fontosabb dolgok is az életben a motorozásnál" még ha nem is mondtam, hogy az a legfontosabb... főleg mivel egyszer már pont a boldogulás miatt kellett eladnom a motoromat mert előbbre való volt, hogy fedél legyen a fejünk felett A túl a családalapításon is az én szavaim voltak, hiszen akkor következett a második felvonása a motoros életemnek, először egy nagyon öreg, majd egy öreg, most meg egy öregedő motorral... 40-évesen nem egy nagy dicsőség Persze ha csak magamra volna gondom már régen CB1300-al járnék...viszont nem csak magam vagyok és ahogy Eati is fogalmazott nem lehet az ember önző mert megmérgezné a harmonikus családi légkört.
Amit én népszerűsítek azt egy MZ-vel is simán megcsinálnám! Mi kell hozzá? Egy kis kalandvágy és egy fényképezőgép, mert sokan szeretik az ilyen képeket és jól esik amikor biztatnak, mert van igény erre is. Van aki nem szeret nyílvánosan hozzászólni, egy srác az ország másik feléről írogat e-mailt, sokkal jobb motorja van mint nekem de nehezen indul el hosszabb útra. A másik még nem motorozik, de az édesapja sportmotoros, a srácnak viszont az Inazuma a kedvence, tőle is sok levelet kaptam már. Legutóbb is keresett egy srác aki szeretne velem tartani az ilyen utakon. Már csak ezek miatt is töltögetem a képeimet, arról nem is beszélve hányan kértek már pontos útitervet egy egy galéria után...
No meg biztosan van olyan is aki azt gondolja rólam, hogy vergődök a túráimmal és esetleg ezért pontoz le... nem tudok ellene tenni, nem ismer és úgy ítél el
Remélem ennyi betű után elhiszed, hogy nem haragszom rád, igazából nem is bántottál meg csak elgondolkodtattál, az meg néha nekem sem árt.
Hát igen, futófelület van még rajta bőven, uh én is keveslem... 4 éves gumi, 3 évet használtam.
Igazából nem találtam jó szöget, de majd megpróbálok jobb képet csinálni.

Biztosan írtad már 100szor, de neked melyik is bírt 30e-t?
Szerintem meg nyugodtan szólj hozzá bármihez,ez egy fórum, egy beszèlgetès. Nem kell ezt az egèszet ennyire zokon venni, èn nem úgy gondoltam, hogy te "beszólni" akartál. Mindenki mást èrez ki egy mondásból, ami nagyrèszt hangulatfüggő is. Nem kell vitatkozni, vissza a tèmához...
A gumid az bizony elèg èrdekes. Ne lègy elkeseredve, a 16k egèsz jó futásteljesítmèny. Új meló, új gumi. :)
Imádom mikor egy szaki egyik mondatával üti a másikat. Nem szálszakadás, hanem gyártástechnológia, vagy kifáradt a gumi és mégis szakadás. Igaz nem szál, de akkor is ez a gumi tartja benn a levegőt!

Bár ezen a képen nem látszik, de egy előző képen azok a repedések (lehet nem Te töltötted fel azokat) számomra elég ijesztőek voltak. Gumit még nem láttam ilyennek, szóval szerintem nem normális. Nincs egy jobb képed a gumiról?

Nekem a 16ekm kevés. Az előző gumim 30ekm-t bírt ki. Az jelenlegitől is ezt várom, sőt, egy kicsit többet. Tudom, nekem szélesebb, de akkor is.
Szerintem nem kell semmit sem félreérteni. Mi itt ezen a fórumon, nem hozzászólogatunk egy adott témához, beszólogatva a másiknak, hanem megtárgyalunk ezt-azt a motorjainkkal-élményeinkkel kapcsolatban. Szerintem mindegyikünknek a családunk a legfontosabb, és utána jön csak a motorozás. Mind pénzileg, mind szabadidőileg, stb.

Kétértelműen fogalmaztál, ezért kár, és kár, hogy mi meg rosszra gondoltunk. Szerintem senki sem akart senkit sem megbántani!
Voltam gumit nézni a mocihoz. A gumis szerinte nagyon jó ez a 16700km. 12e körül szokták cserélni. Hát nem tudom. Na mind1.
Azt mondja, h ez nem szálszakadásos, hanem a rétegek közé ment a levegő (ha jól értettem). Azt mondta ez attól is lehet, h ha tényleg sokat mentem 2 személlyel és esetleg kicsi volt a keréknyomás, akkor a sok "hajtogatás" miatt kifáradt a gumi.
Csináltam róla képet. De nem sok minden látszik rajta.
Több tanulsággal is szolgált az eset számomra. És amitől tartottam, h megsértek olyat akit nem akartam (egyáltalán senkit nem akartam).
Akkor most levésem, h ezzel is memorizáljam amit már tudnom kéne:

1. Amikor semmi közöd hozzá, megint mi a szarnak szólsz hozzá.

2. Amikor tudtad előre, h ez lesz, és 3 szor meggondoltad rákattints é a hozzászólás elküldésére, akkor ne tedd.

3. Pár soros hozzászólásra (ilyen témában) nem lehet, pár sorra válaszolni, hiszen nem csak te értheted félre hanem más is téged. 2 mondatot mindenki másképpen értelmez (mivel élőben nem igen szoktunk beszélni nem ismerjük pl. mennyire szokott ironizálni a másik).
(Válaszokból is kiderül mindenki másképpen értelmezte.)

4. Volt egy ismerősöm aki mindent megcsinált, aztán amikor bocsánatot kért úgy gondolta, h el van rendezve minden. Emiatt nagyon rüheltem sokáig.

Én nem akarok ilyen lenni, de lehet, h ilyenné váltam csak nem veszem észre. Nem volt egyértelmű amit írtam. Nem is volt hozzá semmi közöm.
Én a motorozásra gondoltam igen, mivel a felvetés és a válasz is arról szól-t. Nem nézegettem közben semmilyen videot se képet. Viszont az idézetet olvastam és valószínűleg nem úgy értelmeztem mint ti. Nem hinném a hozzászólások alapján, h hagyná elfutni az életet. Ahogyan te sem gondoltad ezt amikor egyéb kötelességeid miatt eladtad a motorodat. Erre gondoltam utalni, nem az anyagi helyzetedre. Sem a családon belüli szerepedre (jó apa vagy sem). Úgy véltem következtetni a régi hozzászólásokból, h ennyire telik idő/pénz stb a jelenlegi körülmények mellet. És nem otthon ül a gép előtt és csak sír, h ő miért nem teszi ezt azt. Erre írtam. De most erről is még kéne írni minimum 10 sort, h ne lehessen másképpen értelmezni mint ahogyan azt én valójában gondolom. Nem volt egyértelmű. Nem is volt hozzá közöm. Ez is csak magyarázkodás...
De azt bánom, h kellemetlen/bosszús perceket okoztam ezzel olyannak aki mindig kedves volt hozzám.
Most nézegettem a Motorrevü honlapját és ezt a cikket olvasva érdekes képre lettem figyelmes. Valaki közülünk parkol a sorompó előtt?

CB500
Nemrég valaki fesszabályzó problémával kapcsolatban érdeklődött itt a fórumon. A neten bóklászva találtam egy könnyen után építhető univerzális sönt szabályzó rajzot. Valószínűleg anyagárban kb. ott lesz mint a gyári Keeway -de annak talán érdemes foglalkozni vele aki szeret barkácsolni és otthon elfekvő alkatrészekből össze tudja hozni...
Szia!
Sajnos manapság sok ember ilyen pitiáner dolgokban èli ki magát. Sosem èrtettem ezt, hogy mitől jó ez nekik. Ahelyett, hogy ők èlnènek mâshogy, mások jókedvèt szegik. Ezekkel jobb nem is törődni.
Èn azèrt nem pontozok, mert legtöbbször telefonról nèzegetek bejelentkezès nèlkül.
Szép őszi napot!
Még egy gondolatot azért hozzátennék. A feltöltéseken megint nagyon elgondolkodtam a galériák az első két napon szokták a legtöbb nézettséget elérni, azután elvétve egy két hozzászóló, pontozó véletlen megtalája... a Névtelen utakon 3. két nap után nagyjából azonos időpontban elkezdet "nem tetszeni"... elkezdtem figyelni telefonon is és -amellett, hogy 30embernek tetszik- azóta naponta 2-3 lepontozást kapott naponta egy időben. Ennyire még nem osztotta meg az embereket túravideós galéria, főleg úgy nem, hogy kúszik a pontszám lefelé, de negatív kritika nincs... véleményem szerint ez a "véleménynyilvánítás" egyfelől jön olyantól akinek több regisztrációja van és valami csípi a szemét. Nem zavar ez engem, csak érdekességképpen említettem. Jó pár éve volt egy hasonló helyzet amikor a gyerkőcökkel motoroztunk és annak anyagát tettük fel, aki emlékszik "Köszi Apa" címen volt megtalálható, azt azért töröltem mert a végén már rossz kívánságokat is kaptunk és akkoriban még nem lehetett törölni a hozzászólásokat, az akkor 8-10 éves gyerekeim meg nem értették mi ez a rosszindulat.
Mindenkinek szép napot!
Küldtem levelet a profilodon megadott email címre.
A kakasdi haverom lehet, h jön hozzám hétvégén. De nem 100%. Írj privát emailt, h miről lenne szó ha gondolod.
Hali!

Van itt valaki Kakasd környékéről? Ott van egy motorbontó és kellene onnan nekem egy alkatrész, de postával 15.000-rel többe kerül.
Ne félj Laci! Mi itt mindannyian értjük a lényeget! Ha nem értenénk akkor nem motoroznánk. Akkor beérnénk az autóval mert minden reális érv amellett szól. De mi százezreket költünk olyan eszközre ahol maximális az élményfaktor és amellett minimális a gyakorlati haszna. Az álmainknak (is) élünk! Én is gratulálok Neked és Csaszinak is hogy ilyen csodálatos helyekre eljutottatok! Nagyon sok hasonló szép utat kívánok!
Érdekes dolgokat vált ki némelyekből ha túrabeszámolós képeket vagy videókat néz...
Az 11875-ös hozzászólása nekem is szólt, hiszen régebben leírtam, hogy az ETZ-s korszakom úgy záródott le, hogy sódert és homokot kellett venni az építkezéshez, erre irányult a célzás. Vannak fontosabb dolgok is az életben mint a motorozás, ez igaz, ott van mindjárt a munka ami mindennek az alapja hiszen a mai világban a család léte függ tőle. Aztán van a mégtöbb munka aminek hozadékából -ha jut rá- lehet motorozni, vagy horgászfelszerelést , csónakot venni stb... kinek mi a hobbija. Valami viszont kell ahhoz, hogy ne fásulj be! Ettől még lehetsz jó Apa vagy szerető férj, sőt ha kiegyensúlyozott vagy akkor tudsz magadból is többet adni. Az idő viszont telik és az életedből csak egy van, de ha hiszel az álmaidban addig megvan a hajtóerőd is! Örülök azért, hogy te érted a lényeget Dani!

Ez a történet nagyon nagy hatással volt rám:
Közép-Amerikában, valahol egy kisvárosban született egy kisfiú Agustin, szülei alkoholisták voltak. A kisfiú rossz sorsát még az is tetézte, hogy gyermekbénulásos betegsége miatt nem tudott ugyanolyan teljes életet élni mint társai. 50évvel ezelőtt elkezdet egy helikoptert építeni bicikli alkatrészekből, az volt az álma, hogy ezzel a helikopterrel elrepül a nyomorból egy jobb élet felé. Készült róla egy kisfilm is, szerintem érdemes megnézni, a lényeg nem az hogy végül repül-e az a helikopter, hanem az álma amiben végig hitt és amiből az erejét nyerte az élete során.link
Ja ès mèg annyi jutott eszembe, hogy számomra nem ezen múlnak az èlet fontos dolgai. A túrák mèg azèrt belefèrnènek.:) Majd meglátod, h. a pènz csak egy összetevő.
Lehet, h a filmben ez a motorozással kapcsolatban merül fel, de szerintem ez az idézet ennél sokkal többről szól...az èletről, hogy az idő szalad, mègpedig igen gyorsan, túl gyorsan ahhoz, hogy mindig csak várjuk a sült galambot, hogy mindig a "tökèletes időpontot" áhítozzuk.
Hidd el a motorozás számomra fontos, de "csak" hobbi, tehát nem ez a legfontosabb. Ha az lenne, lesz..nèk mindent ès mindenki mást ès minden túrán ott lennèk ès csak az utakat rónám. Az èn èletem túl szerteágazó ahhoz, hogy ezt megtegyem.
Ezèrt mondom azt, hogy ez a mondás kijózanító.
"Vannak fontosabb dolgok is az életben a motorozásnál. Sőt... " Pontosan így gondolom! A motorozás IGAZÁN JÓ DOLOG -de egyben önző is kicsit! Ha két keréken indulok túrázni, akkor a család egy része biztosan lemarad róla. Mikor hazaérek és a 4 éves kisfiam kérdezi tőlem: apa merre jártál? Legközelebb viszel engem is? Na erre nehéz jó és megnyugtató választ adni. A legnehezebb talán azt az egészséges egyensúlyt megtalálni ahol még mindenki boldog és ezek az öncélú kalandozások még nem mérgezik meg a harmonikus családi légkört. De a kísértés nagyon nagy. És újra és újra nekivágunk...