Érdekes olvasni a tapasztalataidról! Esetleg valahol írtál már erről bővebben is? Szívesen olvasnám, mert gyakorlatilag átéltél, megéltél két teljesen eltérő korszakot.
Lehet én is átfogok kettőt?! Talán megélem azt a kort, amikor többségében már elektromos gépek fognak szaladgálni.
Ideális lenne számomra is, ha saját kézbe tudnám venni a motor karbantartásának nagy részét. Apránként el is indultam ebbe az irányba, igazából rettenetesen érdekel a technikai része.
Többször említettél egy titokzatos álomgépet. Melyik motor az?
Korábban elsiklottam felette de most visszakerestem és tényleg nagyon jó kis összefoglalót írtál A hengerek számát illetően eltérő egy kissé a hitvallásom de ez nem baj hiszen nem vagyunk egyformák, arról nem is beszélve milyen egyhangú lenne ha mindenki "röfögne" az utakon Amikor én kezdtem nem volt ekkora szabadsága a stíluskeresésnek, leginkább két -akkor modernnek számító- "nagyvas" volt a menő, ezek voltak az ETZ 250 és a Jawa Twin sport 350 típusú motorok, így aztán 1 vagy 2 henger közül választhattam Nekem ETZ-m volt de már nem tudnám megmondani miért pont az, talán az ütemesen ringó motorblokk fogott meg ahogy látványosan dobogott a gumiágyban, vagy az a bársonyosan fütyülős hangja amikor kigyorsításkor nagyokat harapott a levegőbe... Egyszerűen imádtam azt a korszakot és bizony a mostani szezonok köszönő viszonyban sincsenek azokkal az időkkel, pedig ma már jóval nagyobb távolságokra elindulunk hiszen ezek a mai motorok sokkal megbízhatóbbak mint a szoci ipar termékei, csak közben eltelt 20év és olyan hétköznapi problémákkal kell küszködni aminek akkoriban a fogalmát sem ismertem. A köszönés: nem volt divat régen a motorosok között, legalábbis én nem emlékszem erre, jóval kevesebben is voltunk és nem is volt közöttünk akkora különbség ami okot adott volna a "nagyképű nem köszönök" féle viselkedésre vagy a "görcsösen mindenkinek integetek mert motoros lettem" féle kötelességtudatszerű kalimpálásra. Általában szoktam inteni de én nem várom ezt el, viszont azt igen ha motoros motorost lát az út szélén ne menjen el egy úgy mellette, hogy egy "minden rendben van?" kérdésre sem futja tőle A motorosok jó emberek: alapjába véve azok, viszont ugyanolyan hétköznapi emberek mint a többiek negatív és pozitív tulajdonságokkal felvértezve. Gyakorolás: kell és biztosan jók azok a vezetéstechnikai tréningek ahol azt mutatják meg amit a könyvekből nem lehet megtanulni. Nekem még nem volt alkalmam ilyenen résztvenni de talán egyszer arra is sor kerül Fenntartás: nem nagyon szoktam számolgatni de most a szezon végén volt egy fura gondolatom... láncszett csere, új minőségi gumi elől-hátul, benzin, kenőanyagok... nem is sorolom Ha tavasszal eladtam volna a Csühöst és ezeket a kiadásokat melléteszem az árának egy nagy lépéssel közelebb kerültem volna az álmomhoz, viszont egy csomó élménytől estem volna el és lennék ezáltal szegényebb, sőt búbánatos majomként tengettem volna a napjaimat... nem bírnék egy szezont sem kihagyni hacsak nem tőlem független okok miatt kényszerülnék rá. Jó szerelő: igazából nem járok hozzájuk hiszen a régi idők sok mindenre megtanítottak és ez nem múlt el nyomtalanul, persze én sem értek mindenhez de olyan szerencsés helyzetben vagyok ha netalán segítség kellene én is résztvehetek a szerelésben, számomra ez többet ér mint az akit ezrek ajánlanak. Maga a gép: mindig is nagyra tartottam a CB 500-at számtalanszor ajánlottam amikor feltették a kérdést "melyik lenne a legjobb kategóriáján belül?", viszont az én ideám másabb... de erről nem akarok ódákat zengeni, nem a Ti vonzódásotok mint kiderült, ez egy másabb világ, ez az én világom és bár divatjamúlt már egy kicsit de az én vérem ettől pezseg még mindig. Leendőbeli? aki ismer az tudja, bár inkább álomnak mondanám, viszont a stílus az örök...
Semmi gond, nem baj az ha más is figyel -akár tévedhettem volna én is. Ja: szintén újrakezdő vagyok, bár ez a szezon kimaradt sajnos egy gerincműtét miatt. Na de majd tavasszal! Érdemes olvasgatni a fórumot, sok okosságot írogatnak itt a fiúk. Néha alig győzöm jegyzetelni! A CB500 pedig nagyon jó választás volt, biztosan sok örömöt fog szerezni! Üdv itt nálunk!
Szia Igen így már egyértelmü. Nem okoskodni akartam ,csak gondoltam hátha 2008 -as csak.Egyébként én szeretnék tőletek sokat tanulni a motor témában .Most kezdtem újra 30 év kismotor után cb 500-al 55 leszek egyébiránt, ha valami vipera nem tesz rám harapós megjegyzést.
Ma voltam aHonda Lehrnél a cb 500 -ra 9700 körül van az első fékbetét , a gyári. Dec. 15. -ig 20% engedmény van több gyári cuccra.Így elfogadhatóbbak valamivel az árak!
Szia!
A DOT felirat utáni 3. karakter csoportot néztem, képen 10-es jelzéssel.
Legjobb tudásom szerint a dátumkód 3 karakter volt a 80-as években, 3 karakter + egy háromszög jelzés a 90-es években (a nekem felajánlott gumi és a képen látható is ilyen), 2000-töl pedig már 4 karakterrel jelölik. Az első két szám minden esetben a gyártás hetét mutatta, az utolsó (újabban pedig már az utolsó kettő) a gyártás évét jelenti.
A dot szám csak 2000 utántól 4 számjegyű. A 90-es években 3 karakterből állt (Tudom, mert volt fent 17 éves gumi az előző motoromon.. picit túltárolt volt szegény)
Üdv! A DOT 4számjegyből áll.A gyártás hete majd az év két utolsó karaktere. Ezt a mintát lehet, hogy 14 éve még nem is gyártották? Az után a szám után lesz a DOT amit leírtál.
Hehe! Mint ha az én összefoglalómat írtad volna le! Én is ugyan úgy 2kerék, 2 henger párti vagyok (talán még a 3 is szóba jöhetne), és ugyan ezeket a mocikat néztem ki, és a végén nekem is a TDM maradt, mint legesélyesebb! A különbség, hogy nekem CBFem van, és bár ülésben nem olyan sokat javult, de futóműben, és utazási komfortban azért közelít már a yamahához. Ezért meg az anyagiak miatt is, én nem tervezem a paripám lecserélését. 500ccm elég, teljesítmény elég, komfort elfogadható, fogyasztás szupi, egyedül a szélvédelem ami sztrádán hiányzik, egyébként viszont zavar, ha van előttem valami. Eddig 38000km-t tettem bele, és remélem, hogy még 2x ennyit lesz szerencsém belepörgetni! Imádom azt a naked formáját, meg ahogy röfög! Nézzétek a vidijeim!
Persze, ezzel nem is vitatkozom. Akkor úgy fogalmazok, hogy nekem bevált a ferodo szinter betétje, elöl-hátul egyaránt, az XJ-n és a GS-en is (ott csak elöl értelemszerűen).
Igazából csak arra próbáltam meg rávilágítani, hogy a tárcsa kímélése nagyjából az utolsó szempont, ha fékbetétet kell választani. Az összes többi tulajdonság előrébb van nálam a fontossági sorrendben. Bár sokan azt hiszik, hogy majd hiphopp megeszi a tárcsát..
Akkor szerencséd volt a hátsó tárcsával. Nekem sajnos nem jött össze a bontó, nézegettem mindenfelé de nem találtam megfelelőt, és ahogy Laci is mondta megrendeltem a gyárit. (mind a hármat 2k volt ) Amiben még megbíztam volna az az Ebc vagy a Galfer, semmi más. Csak azokból is 160 lett volna a szett, inkább ráfizettem 40-et és meghozattam Zöldivel. Kereskedésben 260 lett volna.
Nekem is az a legfontosabb hogy jól fogjon, egy szóval sem mondtam hogy nem így lenne, csak vannak más szempontok is. Például kezelhetőség, milyenek a visszajelzései, adagolhatóság, (ezek szerintem hátsónál is nagyon fontosak a kanyarban való irányíthatóságnál) melegedési hajlam minél kisebb legyen, hidegen is fogjon, tárcsát ne egye, stb. A mérnökök azért a gyárban megfelelően összeválogatják a fékalkatrészeket. Szinter és szinter között is vannak különbségek.
Nekem kb 60-70 lenne előre a pár. (ha kéne).. hátra meg vettem gyárit! 5 ezer forintért (igaz bontott, de ez nem azt jelenti hogy szar lenne, mert nem az)
Pont egy olyan embernek mondod mi a legfontosabb szempont aki több mint 200ezret költött idén arra, hogy gyári féktárcsák -nem a gyárival megegyező- kerüljenek fel a régiek helyére...
..és pedig? Nekem a legfontosabb szempont hogy jól fogjon minden körülmények között. A többi másodlagos.
Amúgy az organikus betétekhez képest értettem.
Lehet én is átfogok kettőt?! Talán megélem azt a kort, amikor többségében már elektromos gépek fognak szaladgálni.
Ideális lenne számomra is, ha saját kézbe tudnám venni a motor karbantartásának nagy részét. Apránként el is indultam ebbe az irányba, igazából rettenetesen érdekel a technikai része.
Többször említettél egy titokzatos álomgépet. Melyik motor az?