Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bár nekem CBFem van, de a fékrendszere egy az egyben ugyan az, mint a CBé, mivel az enyém nem ABS-es. Nekem a fékerővel nem volt gondom, egy kicsit jobban kellett húzni, és akkor szinter betéttel jól harapott a mocim. Csak akkor lett kevés, mikor 1x-2x felmentem vele az Euroringre, és 3-4 kör alatt felpuhult a rendszer, és majdnem a markolaton koppant a fékkar. Ekkor cseréltem le elöl a fékcsövet fémre! Ég és föld! Minden mocira fémfékcsövet! Jobban is fog = kevesebb erő kell ugyan olyan fékhatáshoz, de leginkább sokkal határozottabb, és jobban adagolható lett, mint előtte volt bármikor! Ezt aztán megismételtem a hátsó féken is, és azóta a lábammal is sokkal jobban tudom irányítani a hátsó kerék fékhatását! Szerintem egy fékbetét sem tudna ilyen mértékű javulást okozni, szóval azt mondom fémfékcső, és hidd el nyugodtan elég lesz a gyári nissin féknyereg is.

Idén Alpok túrán utassal voltam, és a szerpentineken is tökéletesre vizsgázott a fék. 1x sem volt kevés, vagy valami, hanem épp ellenkezőleg. Végig úgy éreztem, hogy még bőven van benne tartalék! Tökéletesen elégedett vagyok vele.
cblaci: Bárcsak minden motoros így ápolná a gépét, akkor nyugodtabb szívvel lehetne a használtpiacon nézelődni.

Egy kis morfondírozás:
Amúgy ezek a motorrevü-féle téli gondozásról szóló ökölszabályok nem lehet, hogy némileg szintén a "szocimotoros" korból visszamaradt beidegződések? Legalábbis szeretném azt hinni, hogy a több százezret gond nélkül kibíró konstrukciók már nem olyan érzékenyek, és nem kell különféle trükköket elvégezni, mint a 30-40 évvel korábbi társaik esetében.
Nem mintha nem próbáltam volna én is eltenni a gépet gondosan, de azért mégis vannak fenntartásaim. Legalábbis szeretnék a mérnökök tudásában és az anyagtechnológia fejlődésében hinni.

Nekem idén "csak" 8571 km jött össze (reménykedtem a 10 ezerben), amibe sajnos olyan sok túrázás nem fért bele. Remélem lassan elkészülök az idei szezonösszefoglalómmal, meg valami videót is tervezek róla.
Amúgy kicsit gyenge nekem ez az első fék. Vannak tapasztalatok hogyan érdemes fejleszteni? Fém fekcso? Brembo betét? Esetleg a későbbi brembo nyereg?
Csak az anyaga változott meg valamikor. Előtte sima betét volt a bele való, de a CBF500ba már tuti, hogy csak a szinter fékbetétet használhatod hozzá.
Idei évet én is negatív rekorddal zártam. 4572km-t tettem csak meg. Fogyasztásom nekem olyan 3,6-4,9l közé esett. A 4,9l két személlyel értendő, bár nekem 1 személlyel is ennyi, hacsak nem több szokott lenni! Max. sebesség is "csak" 150km/h. Egyszer sem húzattam ki úgy igazándiból. Remélem jövőre nem csökken tovább az össztáv, bár erre van a nagyobb esély. Gyerekre-kocsira gyűjtünk Asszonypajtással.

Pozitív az idei évben, hogy ez a 4500km szinte mind csak túra volt, és ebben 1800km-es szelet a 4napos 2személyes Alpok túrám. Jó volt na! Még mindig ennek a vidijét vágom. Most tartok a 11. résznél!
Szeva!
Létezett belőle különolajzású is, de nem volt széria tartozék, ha jól rémlik nyugati exportra készültek azok a gépek.
Volt olyan gyári 300ccm-es kivitel is ami hozzánk nem is jutott el...
Zsir, koszi :)
Á, szia Laci!
...közben rájöttem, ennek a filmnek 6 része van....blokk szét-össze...hát ilyen spéci szerszámokkal, gyári állványon ez szinte öröm.
Viszont arra nem jöttem rá, hogy a baloldali dekniben, mi az a vákumszivattyú...talán az előgyújtást szabályozza? Én még a 250 ETZ-nél leragadtam, ill én TS250/1-ken nőttem fel (koromnál fogva)
Az első 251-es ETZ-hez az egyik haveromnál volt szerencsém, zsír új volt akkor vettük le az anyagbeszerzős ismerőse teherautójáról.
Annak a motornak olyan alapjárata volt, hogy a svájci Doxát megszégyenítette volna... ringott a gumiágyban az egész blokk és mikor kipróbáltam olyan szépen fütyült mint a régebbi /1-es MZ-k!
Nagy dolog volt akkoriban egy új motor...
Sziasztok!

nézzétek mit találtam!
...akinek volt MZ-je az nézze!...kis nosztalgia...

http://youtu.be/LxQivp14Z2E
Én ezen az oldalon hasonlítottam össze és e szerint még a CBF 500 féktárcsája is ugyanaz. Az átmérők a lyukosztás vastagság mind egyezik.
Reggelt.
Nemreg vettem egy CB500R -t (1994)
Elso fektarcsa mar elegge el van faradva (40000 merfold van a mociban) es gondoltam azt rogton lecserelem. talaltam is ebayen eredeti honda tarcsat kb 25.500ft atszamitva de azt irjak 1997tol jo.
Szerintetek valtoztattak valamit a tarcsan 1994 es 1997 kozott? Azt tudom hogy 1997tol brembo nyerget kapott mert mar nem japanban hanem olaszorszagban raktak ossze de a tarcsa nekem ugyanannak tunik.
Micsodaaa! Páros lábbal ugrottál a lelkivilágomba...

ha mégis rászánod magad akkor legalább jól rázd fel!
Sziasztok!

Mivel nem vettem még új gumit, az elmúlt egy hónapban csak városban használtam néha a cb-t. De ezután nem is forszírozom a dolgot.
Uh akkor részemről év végi számvetés. Sajnos ismét.

Megtett [km]: 3297
Összes benzin [l]: ~143
Benzin átlagára [ft]: 433
Átlag fogyasztást idei szezonra vetítve [l]: 4,34

Na idén csökkent a fogyasztásom. De ez valószínűleg annak is betudható, h nem igen mentem két személlyel. Tavaly majdnem kétszer ennyit gurultam. Idén elvette a horgászat teljesen az eszemet, plusz most már tulajdonképpen tényleg csak motorozásra van a vas. Lesz ez még így se. :p
Tavasszal veszek egy új hátsót. Lecsiszolom végre vízpapírral télen a bukócsövet. Tavasszal pedig a Laci által beszezett spray-vel lefújom a leömlőt. Ha ezt megtudja, h már több mint egy éve itt áll a polcon.
Én megtettem. Lemostam, elmenem teletankolni, (jaj de jó volt ), aksira rátöltöttem-kikötöttem, beraktam szépen a helyére, és letakartam téli álmot aludni.
Okés! Kösz! Hideg téli napokra beírom az olvasmánylistába.

Olyan szép idő volt most hétvégén. Fel volt nagy betűkkel írva az íróasztalon, h tankoljam tele télire a cb-t, de csak elmaradt.
Jujjj! Elírtam a Kawasakit, ezer bocsánat minden érintettől nem volt szándékos!
Legutóbb Zsoltal beszéltünk róla itt a CB500 fórumon, de az egész történet a Kavasaki ER-5 fórumon indult, erre emlékezett Zsolt. Nézz be a ER-5 fórumra és a "keresés ebben a topikban" mezőbe írd be, hogy Xado és nyomj egy entert, ott nyomonkövethető minden, az első vacillálásomtól a tesztekig és a hitetlen negatív vélemények is. Ha valamelyik kérdésedre nem találsz választ akkor segítek megkeresni, már én sem emlékszem mindenre.
Tőled kérnék engedélyt! Na.
Amikor ezt olvastam:
8. Van benne valami, de mi szerencsére nem Szibériában lakunk.

Azt hittem beszarok a röhögéstől.

Ha regisztrálva lennék a motorrevünél, akkor engedélyt kérnék tőle és bekommentelném ezt az egészet.

A motorolajról most a héten beszéltetek párszóban. Melyik fórumon írtatok erről hosszabban? Ha esetleg emlékszel rá akkor milyen idő tájt...
Szerintem...

1. A motort szezon közben is ápoljuk és tisztán tartjuk, mert úgy marad hosszú időn keresztűl szép. A láncápolás szezonban főleg kiemelten fontos!

2. Erre is igaz, hogy ezt is el kell végezni időközönként a szezonban is, eső után evidens a krómozott fényezett felületek ápolása.
Romániában eláztunk a Bihar-hegységben, mikor itthon lemostam a motort azt tapasztaltam, hogy a kormányvégeken futórozsda keletkezett (futórozsda az ami még pasztával eltüntethető). Más minden pasztázva volt előtte, nem is bántotta a savas eső...

3. Egyetértek, tárolni tele tankal kell és üzemanyag stabilizáló adalékkal, erre használom én a spurit, egy kicsit megemelve a szokásos dózist. Azt viszont nem értem, ha stabilizáljuk a benzint minek leengedni a karbit, nem jobb az ha kiszárad... ráadásul nagyban nehezíti a következő indítást is.

4. Az olaj valóban savasodik, de ha betartjuk a normális csereperiódusokat és nem gagyit veszünk, hanem 3-4 ezret fizetünk érte literenként, akkor annak kutya kötelessége rendet tartani belül! Az tegyen bele friss olajat aki nem indítgatja télen a motort és hermetikusan lezárt, állandó hőfok mellett száraz helyiségben tárolja a tél során. Akkor mondhatja el tavasszal, hogy friss olajjal kezdte a szezont.

5. Na ezzel nem értek egyet. Szerintem eleve nem jó ha sokáig áll egy motor, a gyertyákat eleve körülményes kiszedni (tank le benzincsövek kábelek...) nem olyan egyszerű mint a szoci motoroknál és 4T motorba olajat önteni jó nagy baromság is. Eleve nehezebben indul ha sokáig állt, hát még ha belekerül az evőkanál olaj... A gyűrűk védelmét a "felső kenés" biztosítaná amely a mai benzinekből jóformán hiányzik. Az ólom kivonása után lehetett kapni ólompótlót, de kiváló a Metabond benzinadaléka is vagy akár a spuri is. Viszont ha ritkán van indítva a motor és nem mozog a dugattyú, dolgozik a pára (amit nem tudunk kizárni) és teszi a dolgát ami nekünk nem jó. Most akkor visszatértem oda, hogy bizony néha nem árt indítani, és ha van adalék a benzinben a felső kenés is jobban biztosított mint az evőkanál olaj esetében ami abszolút nem az égéstérbe való. A blokban is cirkulál az olaj és átöblíti ott is ahol lecsapódhat a pára és elindulna az oxidációs folyamat. De a lényeg! ha már elindítottuk a motort ne csináljunk fél munkát mert az sokkal ártalmasabb, hanem melegítsük üzemmeleg állapotra, hogy a pára eltünjön a blokkból. Túlzáokba se kell esni, 3-4 hetente elég.

6. Ezzel majdnem egyetértek, az akkumulátor pólusainak nem csak télen, hanem mindig tisztának kell lenni! Ha fűtött garázsban áll a motor, vagy a belső hőmérséklet nincs 0°C alatt felesleges kiszedni, néha úgyis elindítjuk az 5-ös pontban leirt okok miatt. Ha gyengélkedik az akksi akkor rátölthetünk, vagy ha kint tároljuk a motort akkor esetleg érdemes bevinni az akksit. Visszatérve az indításra, ha kint tároljuk a motort (nálam ez szóba nem jöhetne) akkor viszont ne akkor indítsuk ha -20°C van, akkor inkább ne is nyuljunk hozzá és várjuk a jobb időt, itt nálunk tartósan hónapokig úgy sem áll ez fenn. Akkor viszont légszűrőnél és kipufogónál mindenképpen be kell bedugni, én a garázomban is ledugaszolom a kipuf végét és a légszűrőházat télen. Amiről viszont nem esett szó a FAGYÁLLÓT ELLENŐRÍZNI KELL! mert az tud még csak csúnya dolgokat produkálni... amihez képest az olaj savasodása csak egyszerű piaci kofalárma.

7. Ez teljesen igaz nem tudok belekötni.

8. Van benne valami, de mi szerencsére nem Szibériában lakunk.

9. Letakarjuk persze, de a párát nem tudjuk kizárni.

10. Esti mese, de van benne igaz. Viszont én azt mondom, ha betartjuk olajválasztásnál a gyártó által előírt teljesítményszintet akkor az olaj ken! Persze lehet belerakni 20W-50-es olajat a 10w-40 helyett, sőt az is lehet, hogy csendesebb lesz vele, csak nem télen amikor a hidegoldali tulajdonságok érvényesülnek leginkább.

Picit olyan szocimotoros beütésű volt a cikk, gondolom azért is volt a kis "szúnyogemzé" a képen. Ellenvélemények lehetnek és vannak is, viszont ez engem már nem ingat meg mert régóta így csinálom, ezért a hozzászólásom is teljesen szubjektív.
Az aksi állapotát fel lehet mérni, ha kiszerelve és a kapcsokon legalább 12.8V-ot mérve (ekkor van kb 100%ra feltöltve), az aksi max terhelhetőségével megterhelve 1 óra alatt merül le 10.5V-ra, akkor tökéletes az aksi. Jelen esetünkben: 12V x 8.6A = 103.2W, és ha ezt 100W-al megterheljük akkor 1 óra alatt kell, hogy lemerüljön 10.5V-ra. Ha hamarabb akkor már gyengült az aksi, és érdemes párszor feltölteni (13.7Vmax aksi, 14.4Vmax töltőfesz), és kisütni (10.5Vmin) egymás után.
Na, én is épp ezt akartam írni! :)
Az aksi névleges áramának max. 10edével lehet tölteni a savas aksikat, de lehet kevesebbel is! A lényeg, hogy úgy kell megválasztani a töltőfeszültséget, hogy ne legyen a töltőáram ennél több!

A szulfátmentesítés impulzussorozattal történik, ahol lehet nagyobb áram is a tizednél, mivel van szünet is az impulzusoknál. Ekkor pereg le legjobban az ólomlemezekről a szulfát!
Nekem első körben 0 áramot vett fel az aksim még 15V töltőfeszültség mellett is. (Ez már ártalmasan magas fesz.) Ekkor készítettem az 50hz-es relés szaggatót, amivel 30-40percig tudtam bombázni az aksit, míg a relé ki nem lehelte a lelkét. Ekkor kisütöttem a 8.6Ah aksit kb 140W-nyi terheléssel. Ezután kezdem el a sima töltés, és ekkor már volt áramfelvétel, de még mindig kevés. Ekkor 3 órát töltöttem, és utána ugyancsak 140W-nyi terheléssel sütöttem ki. Ekkor 3x több ideig tartott a lemerítés. Ezután következett be az, hogy mikor feldugtam a töltőre kiakadt a ruszki töltő árammérője. (Max 8A tud mutatni.) Kisebb feszültségre állítottam a töltőt, és így 1A töltőárammal töltöttem a drágaságot egész este. Reggel már ment a mociba, és az aksi azóta is (15 hónapja) minden gond nélkül használom.

Most feltöltöttem téli pihenőre az aksit , és tavasszal felfrissítem 2 kisütés-töltéssel, hogy a szulfátok leperegjenek az ólomlemezekről. Ezt tervezem minden évben 1x megismételni, hogy karban tartsam az aksimat. (Apám is érdeklődött, hogy elvégezném e a kocsijának aksijával is ezt a procedúrát.)

A savas aksik 2-300 teljes kisütést (10.5Vot jelent) és teljes feltöltést (14.4Vot jelent) bír ki.
Szia Fecó! Hát igen, alapvetően jó dolgokat tanácsolnak. Amin itt is nézet külömbségek voltak az leállás előtti olaj csere illetve téli indítgatás kérdése. Személy szerint én magam is a szezon eleji olajcserét pártolom. Elindítani pedig csak akkor szoktam ha megyek is vele. Bár tavaly télen egy métert sem mentem vele. Mindenki másképp vélekedik ezekről a dolgokról.
Ha ezt valaki végig csinálja, tényleg komolyan veszi a dolgokat!

téli tárolás
Indoklás is van több tanács mögött.

Több dolog is meg van benne pendítve ami már itt is párszor téma volt. Nem mindenre olyan egyértelmű a megoldás. Benzin leengedés, olajcsere...