Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Biztos hogy több munka de szerintem lényegesen könnyebb leszerelt tanknál kivenni. Az én motoromnál nem volt kérdés azzal kezdtünk és legalább szét is néztünk alatta.
Ha van hozzá való spec. kulcs akkor nem.
Videó: http://www.youtube.com/watch?v...
(A végén nem tette vissza a gyertyapipát a mester. Észrevettétek? :)
Egy kis segítségére szorulok. Valaki meg tudja mondani, hogy a CB500-ból a gyertyák kivételéhez le kell venni a tankot?
Sziasztok!

Érdekel esetleg valakit ennek a plexinek a negatív sablonja? link
Felvettem a kapcsolatot a gyártójával, ő már nem foglalkozik vele, de 200 Euroért odaadja bárkinek a sablont, aki ért egy kicsit hozzá. Hozzá tartozó plexit is tud adni. No meg lefogatókat, legalábbis a CB500-hoz biztos.
üdv
Ment privi. Nem is tudtam hogy van ilyen email szolgáltató itthon :)
Ha van ismerősöd itt Ózd környékén átadhatom neki. Vagy mehet postán is, viszont akkor kérnék egy levelezési címet az adatlapomon található email címre!
Sziasztok!

Köszi a gyors és hasznos válaszokat.

eati: Nagyon köszi a felajánlott relét, élnék a lehetőséggel. Hogy oldjuk meg az átadást? :)
Szia!

Hát a plexi néha jól jön néha nem Volt hogy leszedtem mert eltört. Elcsúsztam a géppel... csak az szenvedett kárt... meg a kormány
Kényelmesebb utazni vele. de be kell állítani hogy ne verjen a sisak alá... mert akkor dübög a sisak. Én vettem egy ugyan ilyet csak füstszínűre sikeredett a plexi... nem mutat ilyen jól

Az ülés félig meddig házi. Volt szerencsém suzuki új swift üléspárnához. Ahol dolgozom ott gyártották a teszt darabokat. Sajnos már nincs... a Bőr meg Mercedes bőrhuzat azt is találtam a cégnél :) a forma az én ötletem. Utas kicsit magasabban van max 1 cm-el de legalább nem csúszik a nyakamba a derekamnál lévő emelés miatt. "kagylósítva" csak hátul van! Az én seggem alatt gyári. A varrást kárpitos ismerős csinálta Budakalászon.

Ha ülés huzaton gondolkodsz Keresd CBLacit, Andor barátja kárpitos, szépen melózik!

Akiknél én csináltam el vannak havazva nem kicsit
Szia!
Ha relére van szükséged és megfelel olcsóbb típus is akkor nulla Forintért fel tudok ajánlani egy új, univerzális indexrelét.
akor valoszinu rele a gond. Itt 3 dollarosat szoktunk alkalmazni szerintem otthon is hasonlo az ar. Persz van aki a gyari hona alkatreszt kivanja. Ezt neked kell eldonteni. Mindenesetre az olcso rele is ugyanugy mukodik.
Csak egy tipp: Ha mindenaron megakarod tartani a gyari vezetekeket akkot kicsi adaptert keszitesz a 3 polusu csatlakozoba es az megy a relere. Igy barmikor gyari rele vissza dughato.
Kapcsolóra tippeltem én is de kapcsoláskor hallom a hátsó ülés felől a relé kattanását, de utána semmi.
Szia Erik! Ez aztán a gyors válasz! Köszi,de ezért ne szereld ki,csak ha akarsz esetleg másik rugót próbálni. Ha a háznak is a" dreháshoz" kell kerülni akkor mindenképpen előre ki kell szedni. Mondjuk kész tervvel menni a mesterhez akkor sem utolsó dolog az biztos.Még egyszer köszi helló!
Helló Sebi! Nagyon szívesen megadom a méreteket, de ahhoz ki kell majd vennem, mivel a skicc a méretekkel az esztergályosomnál maradt. A "tervek" már legalább egy hónapja készültek ezért már nem emlékszek a pontos méretekre. Ami fontos hogy a feszítő háza belölről nem hengeres, minimálisan kúpos. Először is ezt kell hengeresre kimunkálni. A dugattyú nagyobbik átmérője ennek a lyuknak a függvénye. Ahhoz kell illeszteni. Természetesen ne legyen nagyon passzos se de lógni se lógjon mert akkor a lánc ezt fogja rázni és zörögni fog. A rugó nálam egy gáz kazán alkatrésze igazából ez volt a polcon azért ez került bele. De kifogom szerelni és mindenképpen megfogod kapni a méreteket. Addig is helló!
Szia Eryk 04 Azt szeretném kérni tőled, hogy küld el a feszítő(dugattyú) méreteit és a rugó típusát ha lehet.Szeretném megcsináltatni az esztergályos barátommal, és így nem kellene addig szétszedni, csak ha elkészült a cucc!Előre is köszi! Szerintem másokat is érdekelne!
Helló Józsi! Köszönöm hogy szakítottál időt a válaszra. Tökéletesen értem indoklásod a rugós feszítés ellenében. Természetesen nem tudom hogy milyen lehetett a gyári rugó feszítő ereje, ahogy persze ezét sem. Amit nem írtam meg az az hogy amint Te is írtad a csavaros feszítésnél, hogy fülre állítod be, ez is ciripelt picit mikor összeraktam. Majd a csavarral addig feszítettem a rugót míg halkult majd elhallgatott. A Kawánál hosszabb és gyengébb rugót raktam, így az sokkal finomabban állítható, ennél sokkal rövidebb maga az egész feszítő ezért ez tünt ez a legjobb megoldásnak. Én már azon is csodálkozok, hogy elsőre sikerült így összehozni. Ha találok gyengébb rugót még kipróbálom azzal is azután majd látom melyik lesz a végleges, lehet fix lesz csavarral.
A kuplungról. Nem tudom jól láttam-e de itt a foghézag volt nagyobb a kelleténél. Ennél sima egyenes fogzású a kosár? (bár ennek kicsi a valószínűsége) Az enyémen ferde fogazású van(lehet mind ilyen). Korábban már egyszer addig levettem a deknit hogy megnézzem, nincs-e túl nagy kotyogás valahol. De meg se bírtam mozdítani. Azért gondoltam kivenni a lamellákat, mert akkor nem feszítenék a rugók a szerkezetet és ha lenne tengely irányú lógás az így érezhető lenne. Talán egy próbát megér illetve látnám a kuplung lamellák állapotát is. No nem untatlak tovább majd értekezünk még. Még egyszer köszi! Helló!
Bár egy ideje nem írogatok ide, mert már nincs meg az 500-as gépem - így nem lennék eléggé autentikus-, de azért rendszeresen olvasom bejegyzéseiteket...
Boldog Új Évet kívánok!
Hello.

Barmelyik autos boltban talalsz hobimetalos vagy hohuzalos (vagy akarhogy hivjak) iranyjelzo relet. 2 erintkezost kerjel. A gyari honda elektronikus, igy van egy test vezetek is (zold) amit ilyenkor nem kell hasznalnod. Van egy gyujtas szal (fekete) ami pozitiv gyujtason es a harmadik ami megy fel az iranyjelzo kapcsolohoz kozos pontkent. Mar nem emlekszem a szinre.
De mielott nekiindulsz relet venni nezd meg a fekete vezeteken van e feszultseg. Ha van, akkor kosd ossze a kozos felmeno vezetekkel es kapcsolj valamelyik iranyba a kapcsolon. Ha ekkor vilagit az iranyjelzod akkor a rele rossz. Maskulomben lehet biztositek vagy kapcsolo problema is.
En is kivanok Neked en mindenkinek nagyon boldog uj evet.

A feszito: az en velemenyem az az hogy a ruggot ki is lehet venni ha egy csavarral megtamasztod a dugot. Vagy a csavar a ruggo kozepen atmenve tamasztja meg a dugot ugy a legjobb. A ruggos elofeszitesben ha sokkal erosebb a gyari feszites erejetol akkor idovel a lanc megeszi a feszito vezetot es a vezetot az ellentetes oldalon. A csak csavaros elofeszitesben az a jo hogy nem tolja a lancot feleslegesen azaz nem terheli. Egyszer beallitod finoman fulre es az jo par tizezer kilometerig. Tehat szerintem kiveheted a ruggot de mindenfelekeppen javaslom a 10x1.25-os menetu tamaszo csavart. Esztergan hipp-hopp megoldhato es csavar is talalhato barhol. Az a dugo amit legyartottal viszont maradjon mert az egy jo vezeto es az er a sinhez.

A kupplungrol tettem egy rovid vidit a youtube-ra.

http://www.youtube.com/watch?v...

Ha felhangositod akkor hallod hogy kotyog a kosar. Ez sajnos minden motornal igy van kiveve ahol felbe vagjak a fogaskereket es egy ruggoval elofeszitett masodik fogaskerekkel illesztik a fotengelyhez. Ott nincs kottyanas. 4 hengeres motornal alig van alternalo mozgas ( ha jol be van allitva a motor ) igy csendes. Viszont 2 vagy 1 hengeres motornal nagymertekben gyorsul es lassul a forgo mozgas igy zakatol. Ha melegen elhallgat akkor szerintem nincs mitol aggodnod. Sok motornal meg melegen jon elo.

Csillapito ruggok szinte minden kupplung kosarban vannak. Es majd mindegyik motornal lotyognek. Azzal sem tudsz mit csinalni. Egyebkent is a centrifugalis erok miatt feszesen ulnek a helyukon.

Ird majd meg mire jutottal. Udv es boldog uj evet!
Boldog újévet minden 2 kerekű benzingőzszipózó pilótának!
Balesetmentes Boldog Új Esztendőt Mindenkinek!
Boldog Új Évet és jó egészséget kívánok mindenkinek!
Sziasztok! Szerencsés, balesetmentes ÚJESZTENDŐT MINDENKINEK!
Hali!

Érdeklődnék hátha valaki látta már szétszedve az irányjelző relét.
Annyit tudok hogy valahol a hátsó idom alatt lehet. Nem tudom hogy néz ki. A tény hogy vennem kell egyet mert az enyém szerintem nem jó.

Ebayen az indicator relay-re kettő fajta jön fel. Melyik lehet az?

Én a másodikra tippelnék amellett hogy inkább az elsővel van tele az ebay. CB500 manual szar képein is a szögletest látom.
Lehet ilyet újonnan venni? Egy 1995-s bontott motor alkatrészeiben nem nagyon bízom.
BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT KÍVÁNOK MINDENKINEK ezzel a két Bolognában készült képpel!