Helló! Köszönöm a véleményt! A motorszerelés topicban már értekeztünk erről és ajánlottad is ezt a tipust. Felszerelt állapotában nem csináltam fotót de ott már úgy van ahogy Te is ajánlod egy csavarral van a rugó megfeszítve és egy anyával lekontrázva. Az adatlapomon levő Kawasakinál(bár az gyárilag is hasonló elvű feszítővel van szerelve) ez a fajta átalakítás már működik. Lehet rossz okoskodás de az esetleges egyenetlen nyúlás így valamelyest kompenzálható. Egyébként úgy lett megcsinálva hogy kicsi munkával vissza alakítható vagy éppen olyan rendszerűvé alakítható amilyet Te javasoltál. Ezen a sikeren felbuzdulva elhatároztam, hogy a kuplung által adott furcsa hangnak is a végére járok. Talán még emlékszel akkor egy videót is linkeltem róla. Véleményed szerint nem lehet,hogy a kuplung kosár tengely irányú hézagolásával lehetne segíteni ezen? Az egész dolog hidegen nagyon csúnyán szól de ha felmelegszik rendesen(nem csak üzemi hőfokra hanem egy hosszabb motorozás után) akkor elhallgat.Mintha nyúlnának tágulnának annyit az alkatrészek. Arra gondoltam kiszerelem a lamellákat és úgy próbálnám megmozgatni hogy mit is mutat. Illetve ha jól tudom ennél a tipusnál a kuplung kosárban rándítás csillapító rugók vannak(hasonló mint az autók kuplung tárcsájában) még azokra is kíváncsi lennék. Mindenesetre kíváncsi lennék a véleményedre,megköszönném ha leírnád. Helló! Ja és BUÉK!
Valoszinu mukodik azzal az erosebb ruggoval a feszites. Itt az alternativ megoldas APE feszito. Ha esetleg a kis csavar helyet megnagyobbitod mondjuk 10x1.25-re akkor egy ilyen tamaszto csavarral es kontra anyava meglehet tamasztani a feszito dugattyut. Miert mondom ezt? Mert elofordulhat hogy az a ruggo bizonyos koroulmenyek kozott visszaenged annyit hogy esetleg a lanc atugorjon lerendezve a motort. Bar nem vagyok abban biztos hogy mennyire jon vissza a dugo de ez egy elkepzeles.
Üdv. márkatársak. Már régen bajlódtam a motorom vezérműlánc feszítőjével. Még korábban rájöttem hogy konstrukciós probléma de ideig óráig mindig tudtam orvosolni. Időnként elkezdett csörögni és meglehetősen csúnya hangja volt. Most ősszel mielőtt leraktam volna a motort újra kezdte így elhatároztam a végére járok a dolognak és átalakítom a feszítőt. Kicsi méregetés minimális esztergályos munka és most úgy tünik jó lett. Ma összeraktam a motort és elindítottam. A kuplung hangját leszámítva az a bizonyos jellegzetes Honda hang. Ha jól emlékszem Zolibá már cserélte ezt az alkatrészt illetve korábban már más is, elnézést de névre már nem emlékszem. Én régebben érdeklődtem az ára felől akkor 25e. körül tudtak volna hozni. Remélem nekem már nem kell cserélni. Az egyik képen az eredeti laprugós szerkezet látható a másodikon az új verzió,míg a harmadikon ugyanez összerakva.
Alkatrésznek nagyon jó vételnek tűnik. Ha kb. valós a km, akkor csak a blokk bőven megér annyit a karburátorokkal meg a hűtővel. A villa az kuka, de sok minden más használható lehet még rajta.
Tottipte!
Lám, nekem meg sem fordult a fejemben, hogy azzal is lehet gond, hogy az ülés túl mélyre süllyed. Ezt most nem tudom megkukkantani, mert nincs itthon: új bevonatot fog kapni. Kérdés, hogy lehet-e egyáltalán alápöckölni úgy, hogy még a zár is bekattanjon?
Ez év áprilisában egy motorszerelőtől vettem a németből frissen behozott és honosított motorom. Felajánlotta az eladó, hogy ha gondolom spoilerrel is elhozhatom mert így érkezett Magyarországra de választhatom a gyári változatot is. Nekem szimpatikusabb volt a gyári naked stílus, így a CB500 spoilert ott maradt. Ha gondolod privátban megadhatom az eladó elérhetőségét, hátha megvan még neki a cucc...
zoliba: Valamit mindenképp ki kell találnom, hogy az ülés az új festést ne tegye megint tönkre. Nincs kéznél jelenleg a gép, úgyhogy most nem tudom megnézni, hogy tényleg a szivacs a hibás. Jó lenne, ha csak ennyi lenne a probléma. Azt hiszem az a baj, hogy a lezáráskor "túl mélyre megy" az ülés, és az eleje ezért mar bele a tankba.
Csaszi4: Némileg újrakalibráltam a terveimet, úgyhogy valószínűleg
nálam is sokáig marad még a CB.
nemrob: Jó ötlet, megnyugtattál ezzel!
c.sebi: "Kanyar" egy szerelő neve, Budapesten (Csepel) van egy műhelye. Megtalálható a sportmotoron is ezen a néven, amúgy ő a magyarországi Dominator-guru. Feltehetőleg február elején viszem hozzá majd a gépet, majd beszámolok, hogy pontosan mi okozta a problémát, és mivel lehet kiküszöbölni a további sérülést.
Viszont érdekes, hogy amint napok óta nézegetek CB 500 képeket, egyre inkább tetszik az idomos verzió. Csatolok is egy képet igen szép példányról.
De gyári idomot gondolok csak egy kisebb vagyonért lehet beszerezni. Ezért is gondolkozom egy spoiler (magyarul így hívják? németül Lenkerverkleidung a neve) vásárlásán. Mindenesetre teszek be két képet, hogy mire gondolok.
Meg ha már képeket rakosgatok, akkor csatolok egy képet, amin a CB-m szerepel a festő-rokon saját Banditjével. Ami szerintem halálosan giccses, de attól függetlenül a technikája nem rossz.
Úgyhogy a szakemberek megvannak, már csak egy ilyen spoilert kéne beszerezni és egy jó színt találni.
A megnevezett helyen nekem is koptatja az ülés a festéket. Elég későn figyeltem fel rá. Azóta szalagot ragasztotok a kritikus helyre és így kímélem a festéket.
Ha többünknél jelentkezik ez, akkor egyértelműen az ülés hibájáról van szó. Bizonyára azzal javítható, hogy csökkenteni kell ott az alatta levő szivacs vastagságát.
Nekem 2 helyen is lepattant a festék a tankról, meg 1 ujjnyi helyen be is horpadt a lemez, mert 2x is estem szegény párával. Tuti ha lesz 1 kis lém, akkor lefestem a paripát, és mivel nem tervezem eladni olyan festést, és matricázást fogok választani ami nekem megfelel. Nekem elég az 56 paci, mind 2 személyes túrázáshoz, mind az egy személyes duhajkodáshoz!
Az enyém sem gyári fényezésű. Ha nem rommátörés miatt lett újra festve, akkor ez egy tizenakárhány éves járműnél nem okoz szerintem gondot. Ha attól félsz, hogy egy esetleges vevő ezen fennakad, akkor csinálj róla pár képet a festés előtt állapotról, amivel indokolni tudod a festés okát.
Szia Tottipte! Az enyémnél már a fémig lekopott helyenként.Nem tudom miért ér hozzá az ülés.Ha megnézetted légyszi írd meg mi volt a hiba. A Kanyar az a szerviznek a neve? A színkód alapján tökéletesen kikeverik a színt szerintem. A festék legyen jó minőség!Lakkozható matricát találsz a neten.
Van egy kisebb szépséghibája a CB-mnek, erősen kidörzsölte a tankját az ülés. Végig egy csíkban, gyakorlatilag már az alapozónál jár a dolog.
Azon gondolkozom, miként lehetne ezt kijavítattni? Kanyarhoz majd úgyis elviszem, és helyrepofoztatom. Remélem ez megoldja a problémát, és nem fog összeérni az ülés éle és a tank.
Nem tudom azonban, hogy csak javíttassam a dörzsölést, vagy fújassam újra az egész motort. Amúgy is sok-sok apró karc van rajta, hiába, nem mai darab a gép. Erre lenne is egy családtag, aki érti a dolgát. Viszont akkor már el is érkeztünk a szín kérdéséhez.
Ti mit gondoltok? Láttatok olyan színt, amit kifejezetten jónak találtatok? Illetve nem túl riasztó a használtpiacon egy nem gyári fényezésű motor?
Minden segítségnek örülnék, kicsit elakadtam a döntésben.
üdvT
Köszönöm mindenkinek a gyors választ! A döntés már régebben megszületett, biztosan Yuasa lesz a 120A-es indító árama miatt. Csak arra gondoltam hogy hátha tudtok esetleg olcsóbb beszerzési forrást is! Köszönöm még egyszer és további kellemes ünnepeket!
Nemrég hallottam hogy szétborítottad a nagyvasat közel 140 ezernél.
Mi a terv, újabb 140 ezer km?
Ez a gyári idom vagy egy utángyártott?
Lám, nekem meg sem fordult a fejemben, hogy azzal is lehet gond, hogy az ülés túl mélyre süllyed. Ezt most nem tudom megkukkantani, mert nincs itthon: új bevonatot fog kapni. Kérdés, hogy lehet-e egyáltalán alápöckölni úgy, hogy még a zár is bekattanjon?
Ez év áprilisában egy motorszerelőtől vettem a németből frissen behozott és honosított motorom. Felajánlotta az eladó, hogy ha gondolom spoilerrel is elhozhatom mert így érkezett Magyarországra de választhatom a gyári változatot is. Nekem szimpatikusabb volt a gyári naked stílus, így a CB500 spoilert ott maradt. Ha gondolod privátban megadhatom az eladó elérhetőségét, hátha megvan még neki a cucc...
Milyen plexi ez? Van turbulencia, szélorkán a sisaknál?
Az ülésről csak félve merek kérdezni, biztos egy vagyon
Csaszi4: Némileg újrakalibráltam a terveimet, úgyhogy valószínűleg
nálam is sokáig marad még a CB.
nemrob: Jó ötlet, megnyugtattál ezzel!
c.sebi: "Kanyar" egy szerelő neve, Budapesten (Csepel) van egy műhelye. Megtalálható a sportmotoron is ezen a néven, amúgy ő a magyarországi Dominator-guru. Feltehetőleg február elején viszem hozzá majd a gépet, majd beszámolok, hogy pontosan mi okozta a problémát, és mivel lehet kiküszöbölni a további sérülést.
Viszont érdekes, hogy amint napok óta nézegetek CB 500 képeket, egyre inkább tetszik az idomos verzió. Csatolok is egy képet igen szép példányról.
De gyári idomot gondolok csak egy kisebb vagyonért lehet beszerezni. Ezért is gondolkozom egy spoiler (magyarul így hívják? németül Lenkerverkleidung a neve) vásárlásán. Mindenesetre teszek be két képet, hogy mire gondolok.
Meg ha már képeket rakosgatok, akkor csatolok egy képet, amin a CB-m szerepel a festő-rokon saját Banditjével. Ami szerintem halálosan giccses, de attól függetlenül a technikája nem rossz.
Úgyhogy a szakemberek megvannak, már csak egy ilyen spoilert kéne beszerezni és egy jó színt találni.
Ha többünknél jelentkezik ez, akkor egyértelműen az ülés hibájáról van szó. Bizonyára azzal javítható, hogy csökkenteni kell ott az alatta levő szivacs vastagságát.
Van egy kisebb szépséghibája a CB-mnek, erősen kidörzsölte a tankját az ülés. Végig egy csíkban, gyakorlatilag már az alapozónál jár a dolog.
Azon gondolkozom, miként lehetne ezt kijavítattni? Kanyarhoz majd úgyis elviszem, és helyrepofoztatom. Remélem ez megoldja a problémát, és nem fog összeérni az ülés éle és a tank.
Nem tudom azonban, hogy csak javíttassam a dörzsölést, vagy fújassam újra az egész motort. Amúgy is sok-sok apró karc van rajta, hiába, nem mai darab a gép. Erre lenne is egy családtag, aki érti a dolgát. Viszont akkor már el is érkeztünk a szín kérdéséhez.
Ti mit gondoltok? Láttatok olyan színt, amit kifejezetten jónak találtatok? Illetve nem túl riasztó a használtpiacon egy nem gyári fényezésű motor?
Minden segítségnek örülnék, kicsit elakadtam a döntésben.
üdvT
Ráakadtam a vaterán egy törött CB 500 S-re amit alkatrésznek szánnak.
Akit érdekel tekintse meg, és lehet a tulajjal egyezkedni.
http://auto-motor.vatera.hu/mo...
Nekem is ilyen van, a fejidomos a szebb :P :D
http://www.sportmotor.hu/motor...