alap aksi fesz.: 12,7V
alapjáraton: 12,7-8V
3000 rpm: 13,6V
3000 rpm fölött a fordulat növelésével - csökken a feszültség 5000 környékén már csak 12,6V volt. (5000-nél stabil 14V-nak kellene lennie, ha jól tudom)
Ahogy már írtátok, nekem is azt javasolták:
1) generátor és szénkefe tisztítás (ha valakinek van esetleg lépésről-lépésre hogy kell csinálni szivesen fogadom, bár lesz segítségem)
2) fesz.szabályzó csere
illetve próbáltunk ellenállást mérni a fesz.szabályzóban, (A-B-C-D-E-F pontoknál), mindenhol 1 volt (valamit rosszul csináltunk?)
Helló Tottipte!
Gratulálok a túrához biztos nagyon jó élmény volt több mint 1200km-t 50 lityiből! ! szépen evett a géped,főleg ha 2 személlyel mentél.gondolom nem nyúztad de akkor is remek fogyasztás úgyhogy gratula!
Ha a relé sem moccan akkor valószínűsíthető ,hogy akár vele lehet a baj , vagy a hozzá érkező áramellátással, esetleg a relé működését biztosító kapcsololó (pl. gyujtás kapcs.). Az önindító ha szénkefés és nem idul , akkor azt kissé erősebben megkocogtatva a szénkefék ismét ismét érintkezésbe lépnek a kommutátorral és alkalmilag ismét indítóképes lesz a forgatómű.
Amikor "melege" van, akkor önindító sem forgat. Semmit nem csinál, semmilyen hangot nem ad ki, hiába nyomom a "startot".
Még a relé sem kattan (ami ugye jobb oldalt van)
Relé is gyanakodok még, de ahhoz már végkép nem értek.
"Előbbi lehet szénkefe kopás (próbálj rákoccolni mikor nem indul) " -ezt nem igazán értem. Hogyan kell?
Köszi
Önindító sem forgat , vagy csak a motor nem idul? Előbbi lehet szénkefe kopás (próbálj rákoccolni mikor nem indul) , utóbbi a felmelegedésnek köszönhetően valamely tekercs ,esetleg félvezető a hőtágulás hatására tágul ki és az alkatrészek eltávolodása folytán válik nem vezetővé. Nekem ilyen hibát okozott a főrelé hibája egyszer, akkor egy ujraforrasztás megoldott a problémát.
Kösz a grat. okat. Olajat már cseréltem , mondjuk nem épp motulra hanem castrolra. Nem vettem észre igazából javulást a régi használt olajhoz képest. Érdemes lenne újra kicserélnem? Hozna annyi javulást?
önindító motor (starter motor) hibája okozhatja, hogy menet közben leáll a motor, és csak úgy hajlandó beindulni, ha kettesben betolom ?
Hideg indulás: pöcre, viszont ha "túl melegszik" - az elmúlt elég meleg időjárásban történt meg már többször is, ha egész nap állt napon akkor nem indult be, illetve menet közben megállt, éjszakai lehűlés után megint indul.
Eddig a fesz.szabályzóra gyanakodtam. De külföldi forumokban indító motort írták még, mint lehetséges hiba forrása.
Köszönöm.
Attila
Visszaértem a (sajnos rövidített) túrámról, egészen a horvát-bosnyák határig mentünk két személlyel 4 nap alatt 1254 km, napi 6-9 óra motorozás, 50,3 L benzin fogyott. Nagyjából körbejártuk a kontinentális Horvátországot, láttunk ezer dolgot: aknamezőt, szétlőtt házakat, templomokat, elpusztított falvakat, csodás tájakat, kiváló útminpséget. Majd idővel írok beszámolót, képekkel, videókkal.
Döbbenetes, hogy milyen jól bírta a CB, meg se kottyant neki az út.
Szinte minden olajfurdos kupplunggal ellatott motor csattan mikor egybe teszed es mikor 2-be valtassz. Hallgass meg egy Harley-t es orulni fogsz milyen csendes a tied.
Jónapot nektek. Sikeres tulaja lettem egy cb(f) 500-asnak. Mivel még friss a gép csak olvasgatok róla. Ami elsőre kissé kellemetlen az a váltó csattogóssága, 1-2 fokozatban, de gondolom majd ráérzek a "puhítására". Ha van valami megoldásotok azt szivesen fogadom. A motorban 9e. km. van. Szóval szinte még új. Fokozatokat szépen veszi ,de az első kettőt hangosan. Olvastam ,hogy a motul javít a hejzeten, de kérdezném , hogy mennyit , mert mint írtam a váltó pontos , nem akad ,csak durván csattan az első pár fokozatban.
Találtunk egy 30A biztit, ami bubborékos volt.
Kicseréltük egy újra, és azóta pöcre indul.
Viszont én elvinném még egy villamoságishoz itt Pesten (vagy Dunaújvárosban)
Tud valaki ajánlani egy megbízható motor villamoságis helyet , ahol beméricskéznék, h minden oke (korrekt áron persze)?
Helló!
Szeretnèm a hűtőrendszert lègteleníteni. Feltöltöttem folyadèkkal, kicsit járatnám, h kijöjjenek a buborèkok. Ilyenkor ugye nem kell visszatenni a hűtő kupakját?
(nem kaptam mailt még)