....hát ha jössz akkor biztos...de mindenképp készülök oda...azon én is gondolkodtam, hogy vajon merre induljak. Ha esetleg elindulna a csapat Berekfürdőre és a helyzet úgyhozná, akkor esetleg, az úton csatlakoznék hozzájuk... ...mindenesetre próbálok valahol részletesebb program terv után kutakodni....
Szia Atesz!
Régen találkoztunk cimbora és a szolnoki program is tetszene, sőt mindössze csak 65km-re leszek, mert a gyerek és a nagyszülők Gyomaendrődön nyaralnak a gyülekezettel és őket tervezzük meglátogatni, természetesen motorral
A szombati programok között viszont azt olvastam, hogy a jármű találkozó résztvevői átmennek Berekfűrdőre majd utána Kunmadarasra, így aztán nem tudom hogyan lehetne a mi programunkal egyeztetni
Ráadásul megígértem, hogy ebédre Gyomaendrődön leszek, esetleg előtte vagy utána tudnám útba ejteni, persze tudni kellene részletesebben a jármű találkozó programját.
Nem merem tutira megígérni mert elég zsúfolt program lenne ez így, Te biztosan ott leszel?
Valaki megtenné nekem, hogy küld egy bescannelt kézikönyvet a Hondácskámhoz, sajnos a korábban felrakott könyveket már nem lehet letölteni. Ha valaki felteszi internetre az is szuper, de ha privátban elküldi, akkor annak is nagyon örülnék.
Köszönöm szépen!
Olvaslak Lacikám én is!
A tapasztalatod nem egyedi, ma 370 km sikerült megtenni és még nem vagyok tartalékon, persze laza túrás tempó és utas nélkül, viszont ez akkor nagyon jó!
Pesten van egy szerelő akiről már nagyon sok jót hallottam, egyik cimborám is oda jár. Sok munkája van és előfordulhat, hogy várni kell az időpontra, de ahogy hallottam nagyon igényes a munkájára ezért nagyon jó híre van. Frecska Jánosnak hívják, ha gondolod elkérem az elérhetőségét és mail-ben elküldöm.
Igazából a lényeg az, hogy tudjam, ez nem normális viselkedés.
Eddig három különböző szerelőhöz vittem, háát...
Legközelebb Kanyarhoz viszem, úgyis közel van hozzánk.
Hallottam a horribilis arakrol. Sajna. A szervizben ahol en dolgozom az AMSOIL -t es BELRAY olajokat hasznaljuk. Az amsoil 12 dolcsiba kerul. Es most ez az olaj eleg jol teljesit a teszteken. Azert elkerni egy flakon olajert 4000 forintot....durva.
Azért ez nem ilyen egyszerű, járó motornál az olaj is kering és mozognak az alkatrészek, míg az álló helyzetben elvégzett tesztnél csak te mozgatod a kereket. Az előzményekben ilyeneket is írtál, hogy kidobja nullába az 1-est és melegen kelletlenebb a váltó valamint a hangja is más. Egy szerelő füle jobban kiszűri ezeket a zajokat és a motor működéséből is sok mindenre tud következtetni, sőt a kuplungot is tudja ellenőrízni. Egy átnézést megér egy ismerős vagy mások által ajánlott szerelőnél, az itteni találgatással bármennyire is szeretnénk vele segíteni nem biztos, hogy előrébb visz.
Ha jól értem: ha kézzel, fel-le tudok különösebb akadás nélkül váltani, akkor a kupplunglamellák kopottak, és kupplungcsere ajánlott?
Mi történik, ha jó minden? Nem tudok fokozatot váltani?
A service manual 12ezres csereciklust ajánl a CB500 esetében, de általában a 6ezrest szokták javasolni a szerelők és a szervizek is. Ezt be is tartják a cimborák, legalábbis itt a fórumon ezt szoktam olvasni. Nincs akkora igénybevétel mint egy sportmotornál, így a 6ezret ki kell bírnia bármelyik mai olajnak, arról nem is beszélve, hogy ez Magyarország ahol egy olajcsere+szűrő ára 12-15 Ft körül mozog alsó hangon, ami jelentős hányada egy itteni átlag fizetésnek.
Az olajcserét komolyan veszem, sőt ha úgy hozza a lépés tavasszal amikor indul a szezon a 4-5 ezret futott olajat is lecserélem és frissel kezdek, viszont remélem elvárhatom egy literenként 3-4ezerFt-os olajtól, hogy a 6ezres ciklus során a megfelelő védelmet nyújtsa a motorom számára.
A leírt tesztet ismertem csak én üzemmeleg állapotban hallottam erről a módszerről, mert a hőtágulás miatt előfordulhat, hogy ami hidegen jól működik melegen akad.
A szinti olaj az sportosabb pörgetős gépekbe ajánlott. Nekem a liqui molyt ette a gép.. szintetikus.. vagy félszinti nem tudom de a 5100 motulból még 1 decit se csippentett be...
Szerintem nem éri meg... én 10.000-es intervallumot tartok az nekem általában 1 szezon. Idén nem biztos :)
Na ez alatt a 10e intervallum alatt 7decit evett a liqu moly-ból a gép... majd megnézem hogy full szinti vagy fél. De a 7100-es motult az 500-asba tök felesleges... Ha finomabb váltóra vágytok akkor 5100 10W50 :) Csak most nem volt kedvem hozzá és maradtam a 5100 10W40-nél
Pontosan. Ezt egyebkent nagyon egyszeru megnezni. Kozep sztenderen ha a hatso kerek a levegoben van kezzel elore hatra lotyogtetve kapcsolj fel le. Kupplunghoz nem nyulsz. Ha akkor szepen viszonylag akadas nelkul mukodik akkor lamella. Meg ha nem akar uresbe menni de ha leallitod a motort akkor rogton szepen valt akkor is lamella. Szinte minden esetben teljesen mindegy ki az olaj gyartoja. Persze hasznalj gyarilag eloirt viszkozitasu olajat. Nem jo a surubb olaj es a higabb sem. En nem mennek 6000 kilcsit egy olajjal plane 30-40 eves modellel.
Mondjuk itt arról beszéltek a cimborák, hogy az akadozó váltó jelzi az olajcsere szükségességét és a friss olajjal a váltó is megjavul... ha kuplung hiba van azt nem oldja meg az olajcsere.
Csaszinak valami 40ezer km körül van a gépében, nem gondolom, hogy kuplungos... bár pályázott ő nem keveset...
Régen találkoztunk cimbora és a szolnoki program is tetszene, sőt mindössze csak 65km-re leszek, mert a gyerek és a nagyszülők Gyomaendrődön nyaralnak a gyülekezettel és őket tervezzük meglátogatni, természetesen motorral
A szombati programok között viszont azt olvastam, hogy a jármű találkozó résztvevői átmennek Berekfűrdőre majd utána Kunmadarasra, így aztán nem tudom hogyan lehetne a mi programunkal egyeztetni
Ráadásul megígértem, hogy ebédre Gyomaendrődön leszek, esetleg előtte vagy utána tudnám útba ejteni, persze tudni kellene részletesebben a jármű találkozó programját.
Nem merem tutira megígérni mert elég zsúfolt program lenne ez így, Te biztosan ott leszel?
...mit csinálsz szombaton?...esetleg 1 kis nosztalgia Szolnokon?
http://www.programturizmus.hu/...
Egyébként meg szívesen, én is innen szedtem össze anno, és nagyon nagy segítség volt.. :)
Üdv.: Laca
teljes haynes-manual + bonuszkent egy (igaz, olasz nyelvű) alkatrészlista cikkszámokkal, robbantott ábrákkal, stb.
Valaki megtenné nekem, hogy küld egy bescannelt kézikönyvet a Hondácskámhoz, sajnos a korábban felrakott könyveket már nem lehet letölteni. Ha valaki felteszi internetre az is szuper, de ha privátban elküldi, akkor annak is nagyon örülnék.
Köszönöm szépen!
ui.: email címem: laszlo.nagy.87@gmail.com
Jó éjszakát! Széles utat!
Laca
A tapasztalatod nem egyedi, ma 370 km sikerült megtenni és még nem vagyok tartalékon, persze laza túrás tempó és utas nélkül, viszont ez akkor nagyon jó!
Köszi!
Eddig három különböző szerelőhöz vittem, háát...
Legközelebb Kanyarhoz viszem, úgyis közel van hozzánk.
Mi történik, ha jó minden? Nem tudok fokozatot váltani?
Az olajcserét komolyan veszem, sőt ha úgy hozza a lépés tavasszal amikor indul a szezon a 4-5 ezret futott olajat is lecserélem és frissel kezdek, viszont remélem elvárhatom egy literenként 3-4ezerFt-os olajtól, hogy a 6ezres ciklus során a megfelelő védelmet nyújtsa a motorom számára.
A leírt tesztet ismertem csak én üzemmeleg állapotban hallottam erről a módszerről, mert a hőtágulás miatt előfordulhat, hogy ami hidegen jól működik melegen akad.
A szinti olaj az sportosabb pörgetős gépekbe ajánlott. Nekem a liqui molyt ette a gép.. szintetikus.. vagy félszinti nem tudom de a 5100 motulból még 1 decit se csippentett be...
Szerintem nem éri meg... én 10.000-es intervallumot tartok az nekem általában 1 szezon. Idén nem biztos :)
Na ez alatt a 10e intervallum alatt 7decit evett a liqu moly-ból a gép... majd megnézem hogy full szinti vagy fél. De a 7100-es motult az 500-asba tök felesleges... Ha finomabb váltóra vágytok akkor 5100 10W50 :) Csak most nem volt kedvem hozzá és maradtam a 5100 10W40-nél
Csaszinak valami 40ezer km körül van a gépében, nem gondolom, hogy kuplungos... bár pályázott ő nem keveset...