Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez nekem is tetszene, de már megvan a DID. Ez a márka mennyit kóstál?
Ugyanígy csinálom, a legjobb a láncos leszedő, az összes többi elég szar, ha rá van gyógyulva.
Haynes+csaszi04+eati, reszkess CB, kapsz finom kis olajat
Jah, és az itthoni forgalmazó ingyen és bérmentve ad két darab szintén kifejezetten ehhez a művelethez való hézagoló vasat, amit a művelet közben a patentszem közé rakhatsz, így a túlhúzás teljesen kizárt!
Az Enuma (Kawasaki gyári beszállító láncban) Már rég túl van ezeken a dolgokon.
Nem túl régi újítás tőlük a csavarozható patentszem!
A lényege a dolognak, hogy a hagyományos módon rakod össze a csavarozható patentszemet, és miután a külső hevedert ráraktad a menetes csapra rátekered a két db 8- as segédanyát.
Ezeket kézzel addig tekered, míg tudod, majd a 8- as villáskulccsal felváltva 60 fokot tekered egyenletesen befelé a csavarokat, addig a pontig, amíg a csapon lévő második bemarás szélével egy síkban nem lesz a külső heveder. HA ez megvan segédanyák le, a maradék csapot fogóval letöröd, és adnak két kis O- gyűrűt a csap végére porvédőnek ezt kel felrakni. Időben kb 10- 15 perc, elsőre- és a végeredmény a nittelős szemmel egyenrangú kötés! Drága célszerszám, és kínlódás nélkül.
Csak ajánlani tudom!

Sajna, csak ezt a szar minőségű fotót találtam róla, de ha érdekel valakit akkor lefényképezem közelebbről az enyémet..
A kipuff könyöke marad! Az olajat meleg állapotban kell leereszteni, de minél tovább hagyod hűlni az olajszűrőt annál könnyebben indul meg a blokkról. Szerszámok hozzá, legjobb esetben a célszerszám, második esetben, 3lábú önszorulós szűrőfogó, harmadik esetben a láncos lada olajszűrő leszedő, na ez már kilukasztja az olajszűrőt, és legutolsó esetben meg egy jó vastag csavarhúzó, amit keresztben átütsz a szűrőn. Az új szűrő felhelyezésekor pedig nagyon fontos, hogy friss olajjal megkenjük a szűrő gumitömítését, hogy ne égjen a blokkra a tömítő, és hogy csak kézzel szabad meghúzni a szűrőt. Ennél nagyobb erő nem kell hozzá! Olajfeltöltéshez nem árt egy méretes jó tölcsér!
Ahogy én csinálom: kipufogóhoz nem nyúlok, kényelmesen el lehet férni a leömlők között. Olajszűrőt pedig letisztítva és csak úgy emberesen kézzel megfogva szoktam letekerni. Még mindig sikerült, de azért tervben van egy célszerszám beszerzése is. (Végső esetben egy a szűrőn átütött csavarhúzó is segíthet -bár ez kockázatos mert így veszélyezteted a szűrőt tartó kis alu csőcsonk épségét!)
Elhoztam a nagyvasból a Motul 5100-at és az olajszűrőt. Nézegetem a Haynest, minden tiszta, viszont Ti mivel szeditek le és teszitek fel az olajszűrőt? Mert vmi spéci szerszámot írnak, és youtube-os videókon is olyanokat látok. Ja, és tényleg le kell szedni a kipuffrendszert hozzá?
Megsúgom nektek de azt is csak halkan... nittelő szerszám nélkül is össze lehet rakni, viszont spéci szerszámmal is el lehet cseszni! A zárószem (amit a csapolt szemre kell rátolni) pozícionálása a legfontosabb, nem szabad szorulnia a gyűrűnek de ne is legyen laza, mert akkor előbb utóbb eltünik a gyári zsír amit a kis mellékelt zacsiból kell alá kenni összeszerelés előtt. A zárószemet megfelelő méretre beállított nagyobb fogóval és két 6-os anya segítségével is össze lehet illeszteni, ütni nem szabad mert ha deformálódik az előre könnyitett csap vége akkor nehéz lesz rátolni a zárószemet a csapra amire amúgy is eléggé szorosan illeszkedik. Az én szerszámom is csak összetolja a patentszemet a gyűrűk szorosságát a többi láncszemhez állítottam be.
Amikor megfelelő a patentszem mindkét csapjának szorossága akkor hátulról megtámasztva a csapokat a könnyitett végét egy legalább 90°-os pontozóval megütve ki lehet annyira nyitni, hogy nem tud átbújni a zárószem lukán a csap vége. Nyilván szerszámmal könnyebb, pontosabb és szebb munkát lehet végezni, de nekem se volt mindig, sőt az MZ-s világban nem is ismertük a nittelő szerszámot és volt amikor méterre vettük a láncot (amit a gépgyárból "mentettek") majd elosztottuk és abból a láncból csináltunk toldószemet is... soha nem szakadt el!
Viszont aki még nem csinált ilyet jobb ha nem próbálkozik ilyen trükkökkel, hanem vesz egy nittelő szerszámot amit csak egyszer kell megvenni. De mégegyszer mondom, hogy gyakorlat nélkül azzal is el lehet cseszni.
Hello!

Nem akarok nagy hülyeségeket beszélni, de könnyen lehet, h jó az a 110es is. Az enyémet már ezzel a szettel vettem, 30e felett lehet benne és még mindig volt hely bőséggel spanolni. Nem biztos, h ez nagy problémát jelent. Összerakni összetudod ezt kipróbálni.
Ha szerszámaid vannak hozzá, akkor nem olyan nagy szopás az a villakivétel. Jó, ha még nem csináltad akkor nem 5 perc, de szerintem oda vissza 1,5óra (tököléssel együtt). Még mindig jobb mint ha utánfutón hurcolásznád a motort keresztül a városon.
De van itt több Pösti csávó is a fórumon ( nem akarok neveket mondani ), akik szerintem lassan melóból fáradtan hazaérve ide tévednek és tudnak majd segítségedre sietni a végtelenítésben!
Szia!
Ha vígasztal, az èn szerelèseim is mindig így alakulnak...
Összenyomatnám èn, de hogy viszem oda a gèpet lánc nèlkül...
Egyèbként a kèp engem is teljesen fèlrevezetett, azt hittem h. vmi kimaradt a csomagból, aztán jöttem rá, h. ez ilyen...
Ja ès a nagyvasból 108 szemest rendeltem, odamegyek átvenni szemèlyesen ès közli, h. bocs, de ez 110 szemes...úgyhogy szedhetek le kèt szemet. Flex itt nincs, csak Miskolcon, ùgyhogy nagyon fasza...
Hello Darkmind!

Elég bénán intéztem ezt a dolgot.
Megjött a szett, megnéztem a dobozon az ábrát az ajánlott üzembe helyezés lépéseiről. Amin fel van tüntetve, h patentszemese. Ennek külön örültem, h majd egyszerűen lelehet szedni. Itt volt a polcon vagy 3 hetet az államvizsga miatt. Utána szétszedtem a mocit minden, nem vágtam szét a régi láncot, uh villa ki, új kerekek fel stb. Raknám fel a láncot akkor látom, h ez nem patentes. Hát akkor mindjárt jobb lett a kedvem, mert előtte anyákat is kellett kajtatni a hátsó lánckerékhez, amire ráment 1 hét (ezt mondjuk ugye nem tudtam volna kikerülni, mert nem lehetett tudni, h az egyik nem akar majd lejönni).
Apa munkatársának van ilyen összepréselő kis készüléke, uh megcsinálta azzal. Gyári cucc, direkt DID-hez. De ha ezt tudom akkor eleve összepréseltetem a holtidőben.
Elég drága a lánc, elég drága az ember lába és az élete is. Uh inkább húzódjon ez a dolog 2 hetet mint, h valami baj legyen belőle. Szervizben is szerintem összenyomják neked pár száz forintért.
Nagy bal..szág volt részemről, legközelebb kibontok mindent és megnézem részletesen.
Szia Fécó!

Te most cseréltél láncot. Én egy DID VX láncot vettem, de ez nem olyan fajta, amihez azt a kis záróvillát adják, hanem olyan, amit össze kell préselni. Neked milyen volt? Ha ilyen préselős, akkor te mivel nyomtad össze?

A többieknek valamilyen javaslata van erre a kérdésre nézve? Tudom, hogy Lacinak van egy spéci szerszáma erre, de most nem jut semmi eszembe, hogy miből tudnék ilyet eszkábálni...
Akkor Te is a Motul 5100 10w40et használod? Mennyi van a masinádban?
OK!
Oxi, akkor még egyeztetünk, én meg kutakodom, részletesebb rendezvény infó után.....Esetleg ha valaki más csatlakozna a fórumról, jelezze...nem "titkos akció" ez....
A számom a régi úgyhogy tudunk beszélni, bár napközben nem biztos hogy fel tudom venni, viszont szombaton legkésőbb felhívlak
1,2-es Punto Classic, Shell Helix 10W-40est használok most, úgyhogy a félszintis szerintem is jó lesz, a váltóba nemrég cseréltem de az meg lehet kap egy váltó gélt
ok, a telszámod a régi? ....az enyém nem változott.....
Milyen masinka? Szerintem abba is elég lesz a sima 10w-40 félszint- FGeli ezt kapja mindig, meg most már egy jó ideje a váltóban is a 75W-90 fullszint olaj van..
Azért nem is olyan kicsi... valami info nem ártana. Majd még értekezünk addig és ha nem jön semmi közbe akkor részemről mehetünk!
Az az igazság amióta nekem bevált a cucc nem igazán keresgéltem ezzel kapcsolatos dolgokat, ha az autóm olajcseréje következik majd megint bemegyek az üzletbe aztán kérdezek ott már ismernek és segítenek kiválasztani ahhoz is a megfelelőt
...szerinted menjünk vasárnap? Sztem megleljük, a helyet....Szolnok nem túl nagy város, 1 hete átutaztam.....
Oké Druszám- nézed a külföldi Xado oldalakat? Ott már annyi féle verzió van, hogy nem bírok lassan kiigazodni, melyik mire való!