Most olvastam utána mi is a WD40 valójában, elég sokkoló volt :))
Nukleáris rakéták vízmentesítéséhez (korrózió gátlásához) doglozták ki 1953-ban USA-ban, onnét került a háztartásokba :)) Víztaszító, olaj alapú univerzális kenőanyag talán a pontos leírás?
Hali!
Hááát :) Mázlid, hogy túl sok elektronika nincs a motorban, esetleg egy kezdetleges ECU és töltésvezérlő. Remélhetőleg azok polaritás védettek, így nem tehettél benne kárt.
Ha az önindító relé kattog az jó jel, valószínűleg le van merülve az akksid. Ha nem szikrázott állati nagyokat és nem hagytad rajta egy napig fordított polaritással (és gyújtás mellett) akkor nem hinném, hogy tönkrement volna az akksi.
Amikor kilehelte a lelkét az én akksim, akkor is csak kattogott a relé, az önindítót már nem tudta forgatni.
Annyira tehetséges vagyok, fordítva kötöttem rá az aksit a mocira 2002 cb 500.
Diagnózis: önindító kattog. Biztosítékok, amennyiben csak a jobb oldali panel alatt vannak, akkor azok nem égtek le. Anya (feleségem) később jön haza melóból, nála van a bika kábel. Ha az aksi ment el, akkor ott kiderül, mert elvileg be fog röffenni, amit szívből remélek.
De van valakinek ötlete a nemre?!
Köszi
Norbi
U.I.: Építő jellegű kritikákat várok. Tudom, hogy k**** elb****am. :))
Mert ezt igy is kell csinalni, ahogyan Te irod. Legyen szives mindenki ezt figyelembe venni, es meg ne probaljatok WD40-el letisztitani a feket, mert ha bemegy a betetre/tarcsara, akkor NEM LESZ fekhatas gyakorlatilag. (ha meg rajta marad hosszabb ideig, akkor mar a fektisztitoval sem tudod igazabol lehozni!)
A zsirral is ovatosan, meg a zsiros kezzel is!
Cblaci, en meg annyit szoktam csinalni ehhez kepest, hogy tobbszor kinyomom a dugattyukat, megjaratom, ha szepen, minden ellenallas nelkul mukodik, akkor szuper, mehet a helyere, ahogyan Te is irod.
Meg egy dolog: a fektisztito az nem karbantartasra jo, hanem ha veletlenul zsir, kosz kerul a fektarcsara, azt letisztitani.
Feltételezem, hogy a videón nem a klasszikus értelemben vett WD-40 látható hanem annak a terméknek a tisztító folyadéka. Az itthon ismert (kék dobozon sárga betűs, hajtógázos) WD-40 titkos összetevőkből áll de állítólag petróleum alapú kenőanyag ami rendelkezik még sok egyéb tulajdonsággal is (pl. vízkiszorító, rozsdaoldó...stb), de mivel főleg kenőanyag az összetevői a felületen maradnak, ezért is jó korrózió gátló, gondolom én. A srác a videón ha a nálunk elterjedt hajtógázos WD-40-el fújná ilyen bőszen össze a motorját akkor megnézhetné a fékbetéteit utána... Mi a cégnél a Main Systems termékeit használjuk amelyek között szintén van zsírzó, zsírtalanító, csavarlazító és még számtalan egyéb ipari felhasználású szer, de én azokat sem használom erre a célra Leszedem a féknyerget, kiveszem a betéteket és csak annyira pumpálom ki a dugattyút amennyi a hasznos útja, átnézem nincs-e bemaródás, féktisztóval befújom és ruhával letisztítom majd vékonyan bezsírozom, ezután visszatolom a helyére egy befeszített csavarhúzóval óvatosan a minimumig, majd a betéteket is a helyükre teszem. Aztán felszerelem a féknyerget és néhányszor rápumpálok a fékkarral amíg az felkeményedik, vagyis amíg elérik a betétek a tárcsát. Eddig még nem volt fék problémám
A WD-40 nem rossz dolog, de én sem használom a fékhez. Nem attól félek, hogy rámegy a betétre, hiszen a betéteket kiszedem a dugattyúk átkezelése és bezsírzása előtt... Zsírt használok és nagyon vékonyan kenem be a kitolt és letisztított dugattyúkat, éppen csak annyira, hogy fénylik tőle, vastagabban nincs értelme mert úgyis letolja a felesleget.
Az igaz, hogy zsiroldo, amugy fokeppen petroleum. Csakhogy nagyon konnyen kuszik (ennek altalaban orulunk) es azert kell meg jobban vigyazni vele mint a zsirral.
Ha egy kis kenoanyag felkerul veletlenul a tarcsara vagy betetre, akkor gyakorlatilag NINCS feked abban a pillanatban.
Erre lenne jo a fektisztito (altalaban izopropil alkohol, jol oldja a zsirt, nincs kenohatas, mert szinte azonnal el is parolog).
Most már csak az a fura, hogy kaptam 3 féle javaslatot, úgy mint: fékfolyadékkal kenjem meg a dugattyúkat, zsírral, és wd40-et is ajánlottak. :P Ezek közül nekem is kakukktojásnak tűnik a wd40. Most már valamit kezdek vele, mert holnap Egerbe megyek, remélem haza felé még meglesz a tárcsa :D
Tul hamar irtam az elozo hozzaszolast.
cblaci, en is igy tudom, marmint amit irtam is, hogy a szinter eszi a tarcsat. Masik dolog meg a zsirzas: csak nagyon ovatosan vele, nehogy ra tudjon menni egy csepp is a betetre! Eppen ezert en a WD40-et nem ajanlom, akkor inkabb zsir, leheletvekonyan!
Ja, es meg egy dolog: nekem volt Brembo betet, aztan szinterezett AP Racing. Ossze sem lehet hasonlitani, sokkal pontosabb, biztosabb volt nekem a Brembo (meg zoli99 is igy nyilatkozott a tesztek utan)
Szerintem megeri a Brembo a felarat (remelem meg tovabbra is hozzak a megfelelo minoseget, nem csak 10 eve)
Bocs, de en lehet, hogy rosszul tudom, de a szinterezett betet nem eszi jobban a tarcsat? Cserebe ha jobban felmelegszik (intenzivebb hasznalat mellett) is jobb marad a fekhatas mint a hagyomanyos betettel. Roviden: utcai/tura hasznalatra inkabb a tartosabb standard, extremebb igenybevetel (palya) eseten szinterezett betet, de utobbi esetben (mar csak a hasznalatbol adodoan is) szamolni kell a surubb tarcsa cserekkel. Nem igy van? Lehet, hogy rosszul tudom, azert is kerdezek
Gumirol meg ugyanaz a velemenyem amit irtal: melyik mire jo, es kinek jon be. Szobbalnak tetszett a PA, nekem meg nem, nekem a turazashoz jobban bejott a BT45. A PA abban jo volt, hogy hamar melegedett, de vizes/poros utakon hamar elkezdett csuszkalni, es gyorsan is kopott. Persze egy palyazos hasznalathoz jobb, de en inkabb turazos hasznalatban megyek.
Jut eszembe: felraktam a dobozt a Hornetre, es az is elkezdte az elejet razni, kanyarban ugyanugy bizonytalanabb lett mint a CB500! Ehhhhh!
Ezt a fékdugattyú zsírozás dolgot kifejtenéd kicsit részletesebben? Lehet, h a hátsó fékem folyamatos fennálló minimális súrlódását meg oldaná a dolog.
Én már jó ideje rendeltem fékbetéteket. (Most néztem vissza 2010.okt.) Hátsót kellett akkor kicserélni, mondom rendelek előre is egyben. De majd most jön csak el az ideje a cserének. A neten van a Brembohoz ez a kis táblázat. Én SA-t rendeltem. Azt Roadra ajánlja. Remélem azért nem fogja eszeveszettül enni a tárcsát.
Pénteken államvizsga. Ha addig nem háborodom meg, akkor köv héten láncszett csere (itt piheg már vagy 3 hete), fékbetét csere és egy böcsületes takarítást már megérdemel a cb.
Hali! Köszi az infót! Nem szinteresek a betétek. Mutatta a boltos srác az SV-jén, hogy ő is ilyet használ, a pályán is, és nem koptatja a féktárcsáját. Úgy értettem, hogy a fékbetétek vannak rászorulva a féktárcsára, nehéz tolni is a bicajt. Csak brigeciollal takarítottam ki a nyerget, valószínűleg vár még a dugattyúkra egy kis zsírozás is, vagy wd40? Az R17 nekem is bevált, másnapra hozták is a BT45 gumikat, amik egyenlőre olyanok mint az álom, az előző pirelli scorpions, gondolom valami túra enduróra való gumikhoz képest, amivel vettem a motort. Üdv!
Egyszer viszont majdnem nagy szívás lett belőle.. bár ez a futárszolgálat hibája volt. Szeged helyett Kaposvárra ment a cucc először Aztán pár nap késéssel 1 nappal indulás előtt délelőtt megérkezett.. Gyorsak, de már nem nekik van a legjobb áruk
Nem tudjátok esetleg, hogy a CB500 S-hez való idomban a kis tárolórekeszt lehet valahol külön kapni, ha igen, hol?