Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

jó lett!
Próbálgatom a videóvágást, a mai nap eredménye: egy kis Balatonos, CB-s szösszenet. Remélem tűrhető.
Lassan nekem is érik a csere, hol vettél láncos és fogaskerekeket ?

Köszi.
Sziasztok!

Múlthéten lezavartam a láncszett cserét. Megzsíroztam a hátsófékdugattyút. Lassan ki kell cseréljem az első fékbetétet is. Illetve megkapta a cb a jól megérdemelt alapos csutakolást is. (Azért lehetne még mit. )
Nem volt éppenséggel feszültség mentes a dolog, mert a hátsólánckerék tartó csavarok közül nem mindegyik akarta az igazságot.
Ha esetleg kellene valakinek a levett láncszett, mert nincsen már idén pénze újra. Akkor ezzel 2e-t szerintem még ellehet menni. Csak nem kell kereket füstöltetni. (Nem vágtam el a láncot, uh fel lehet gond nélkül dobni.) Ingyen elviheti ha kell innét valakinek.
Örömmel olvasom, h ti benne vagytok a túrázásban javában. Én egyenlőre a "vízitúrázgatásra" koncentrálok. Ha már ellehet viselni napközben is a bőrruhát, akkor terv szerint rámozdulok én is a dologra.

Laci! Ha még emlékszel az ősszel beszélt/tervezett/álmodott "csónakázásra" és augusztusban erre fogsz járni, akkor írj előtte!
Helló Zsolt!
Szóra sem érdemes. Törcsvár nagyon jó ötlet, az egyik legépebben megmaradt középkori várkastély. Az általad említett útvonalat figyelembe véve, ha belefér az időtökbe, nézzétek meg hazafelé Aranyosgerenden (Luncani) a református templomot, érdemes! Az egyik legősibb templom Erdélyben. A település vége felé a főúttól jobbra lesz kb. 50 m-re, a google térkép is jelöli. (Biserica Reformata) Ha nincs nyitva akkor a főúton kicsit vissza kell menni és a másik oldalon a lelkészi hivatalban érdemes próbálkozni.
Üdv!
Helló Péter,Csabi és Laci!
Köszönöm mind hármótoknak a segítséget és a bátorítást. Hétfői indulással és vasárnapi érkezéssel közte kb. 1600 km megtételével számolunk az előzetes tervek alapján. Feleségem és kollega nője két oldalnyi írólapon tervezgette a látni valókat. Az első napon a torockói szállásig tart az út ez kb 400km, míg az utolsó napon Törcsvárról Brassó érintésével haza Makóra ez több mint 500 km lesz. Közte lesz Kolozsvár, Marosvásárhely, Brassó csak hogy a nagyobb városokat említsem illetve sok-sok apró de annál szebbnek ígérkező hely. Már megvan a szállások egy részének visszaigazolása is. Hát őszintén remélem hogy ezek után csak jó lehet ez az utazás és hogy Lacira hívatkozzak vissza fogok vágyni és még talán vissza is fogunk járni minél jobban megismerni Erdély országot. Még egyszer köszönöm a segítséget! Sziasztok!
Rendben, én is küldöm a teljes anyagot, maradt legalább megegyszer ennyi ami átment az itthoni ellenörzésen, de a galériába nem töltöttem fel.
Jóéjt!
Hello Laci!
Már töltődnek a képek a Picasára, de nagyon lassan megy.
Amint megvan, linkelem a motorozz.hu-ra.
Tszakát!
Szia eryk04!
Az Aranyosfői jégbarlanghoz vezető utat nem biztos hogy ismeri a navi, mostanában készült el a betonút. Ha Magyarország felől jöttök a 75-ösön, akkor a nevével ellentétben nem Aranyosfőnél (Scarisoara) kell lefordulni, hanem az előtte levő településnél Felsőgirdánál, Garda de Sus-nál balra fel. A hegyi bekötőút előtt jelzi tábla is a barlangot (Ghetarul Scarisoara), hibátlan a betonút, csak keskeny. Egy-két rövid szakasza van ami még nincs kész, de járható. Fent a parkolótól 10 percet kell sétálni, a belépő 7 lej.

A Tordai sóbarlangot elég jól jelezte Laci navija, de a városban több helyen is ki volt írva a körforgalmakban. (Salina Turda)
Jó Utat!
Köszönöm szépen Zoli bácsi!
Nem találtam mélcímet az adatlapodon, ha küldenél egy e-mailt a peter.kovacs12@gmail.com címre, akkor fel tudnálak venni a listára.
Szia Zsolt!
Igaz nem nekem írtad, de csak bíztatni akarlak,nem ördöngősség ez a túra,leginkább a teherautóforgalomtól óvakodj!Ja és a falvak közepén majdnem mindíg a templom mellett van a rendőrség ,és a szorgos őrök több órát is képesek a kocsiban gubbasztani,véletlenszerűen radarozhatnak is.Úgyhogy tiszta Daciaknál csak óvatosan!És motorra nem kell Rovinietta!A magyarajkú lakosok nagyon segítőkészek!Jó utat,gazdag élményeket!
Szia Laci!
Tettem fel pár képet a pünkösdi túráról,meg egy régebbi belényesi-medve barlangos kirándulásról kedvcsinálónak.Én egyedül mentem és szerintem az utak minősége és a táblák jelentése kis odafigyeléssel nem okoz problémát.Az új autópályájuk Kolozsvár-Marosvásárhely esőben is tesztelve,nekünk is jó lenne ez a minőség!
Több tapasztalatom lenne, akkor szészedném, és úgy csinálnám, ahogy Te ajánlottad.
De lehet maradok WD40 fujkodásnál, az csak megoldja a nyiszogást.
Nekem is igo 8 van telepítve 2009 áprilisi a névjegye szerint. Jól lehet vele boldogulni ha nem választod a makadám utakat. Ha viszont keresed a kihívásokat mint mi a Petivel akkor nem árt egy jó részletes térkép. Még én is zölfülű vagyok Erdélyben, de egyre jobban kezdek belejönni a barangolásba. Egyedül azért nem szerencsés elindulni mert bizony sok helyen nincs térerő vagy GPS jel, aztán műszaki hiba vagy bármi is történhet amikor jó az ha van segítség.
Viszont arra készülj, hogy vissza fogsz vágyni!
Szia Laci!
Köszönöm válaszod, mindenképp elgondolkodunk a túrán. Jó lenne a rendelkezésre álló idő alatt minél több szép helyre eljutni. Próbálom a jég- és a sóbarlangot is beilleszteni az útvonalba. Még egy kérdés. Nem tudom milyen navi programot használsz de jól ismeri az országot vagy csak térképet használtatok (nekem igo8 van)? Természetesen még veszek egy papír térképet biztonság kedvéért de a navi kényelmesebb. Még egyszer köszi! Helló!
Ahogy Peti is említette mindent látni kevés egy élet viszont ha pl. tőled is láthatnánk fotókat a felsorolt helyekről akkor jutna egy kicsi élmény abból mindenkinek... még ha a fotó nem is képes visszaadni teljességgel azt amiben ott van csak igazán része az embernek
Zsolt!
A Székelykő megmászásához állítólag alig több mint 4 óra elég... mi kicsivel 9után indultunk és fél háromra értünk le. Persze nem lóhalálában hanem pihenőkkel, fotózásokkal és eper evéssel együtt
A jégberlengról itt bővebben olvashatsz: Jégbarlang
A galériából kimaradt a sóbarlang, ugyanis a szálláson felejtettem a f.gépet. Az is hatalmas élmény volt, Petiben bízok, hogy majd átküldi amiket ő készített
Arról pedig itt olvashatsz:Tordai sóbánya
Kedves Péter!
Nekünk is megtiszteltetés volt a veled/veletek való találkozás.
Fantasztikus a két kép a nagyszerű fényviszonyoktól. Szinte libabőrös lettem tőlük.
Ha szükséged lesz Erdéllyel kapcsolatos útinformációkra, szerény tapasztalataim alapján szívest állok segítségedre.
Szép napokat! Kellemes motorozásokat!
Zoli
Szia Zoli Bácsi!
Laci útmutatása alapján találtam ide a fórumba.
Nagyon örültem hogy együtt túrázhattunk veletek a Székelykőre, megtiszteltetés volt számomra.
Továbbá azért is kerestelek meg, hogy ha úgy adódik, Erdéllyel kapcsolatos információkat illetően (útviszonyok, látnivalók, stb.) meg tudlak keresni e-mailben? Viszonylag rendszeresen járok Erdélyben, szeretném minél jobban megismerni, azt nem merem mondani hogy teljesen, mert arra az élet is kevés.
Mikor felértünk az Ordaskő oldalába, beszéltük Lacival, hogy talán szerencsésebb volt kihagynotok azt a kínlódást amit véghezvittünk azon a földúton. Az 1.2-es Inazuma ugyan ment felfelé kuplung nélkül is, de ijesztően csúszkáltunk össze-vissza, az aszfaltmotor nem erre való. Még egyszer nem vállalkoznék rá motorral. Viszont a látvány gyönyörű volt, olyan mint amit az útikönyvekben látni Torockóról.

Minden Jót!
Péter
Belefirkáltam pár képedbe! Nagyon jó túra! Elkezdtem a képeid láttán gondolkodni Erdélyben is!

Nekem meg itt a második nap első vidije:

Szia!
Saját módszer:persze nem kötelező csak alternativa...
Magukat a karokat szétszerelés után a forgáspontoknál vízálló szilikonzsírral kezelem,színtelen ,akkusarura is jó,a bowdeneket mosás után a WD 40-től sűrűbb ,majdnem láncspray sűrűségűolajjal kenem,a végeket zsírzom.Ha nagyon szorul át kell nézni elemi szál szakadásra gyanakodva,és persze rendszeresen ismételni a kenést!
Szia Laci!
Gratulálok a túrához ,szép helyeken jártatok,jó képeket készítettél!Biztosan érzed már,hogy ez Erdélynek csak a "kapuja",még rengeteg látnivalót tartogat az odalátogatóknak.Nagyon könnyen megfertőződhet az ember a látvánnyal és utána minden alkalommal vissza akar menni!És ahogy beljebb keveredsz Hargita,Kovászna még szebb,és még több élmény!Jó pihenést és mihamarabbi visszatérést!
Jó érzés nézegetni a képeket!

Mivel érdemes a kuplung- és fékkarokat olajozni? WD40?

még egy kis adalék a gumitémához:
kánikula, 20 perces menet után, tiszta aszfalton: lépésben gurulás után felszabadult előttem egy autónyi hely, bele akartam ugrani, úgyhogy adtam neki egy kis gázt, és megindult a segge. Pirelli Sport Demon.
Laci!
Köszönjük a képes meséskönyvet. Erre aztán vagy elalszol úgy, mint aki annyi szépet látott, vagy pedig annyira feldobódsz, hogy képtelen vagy elaludni.
A Székelykővel szemben álló meredekre én biztos nem mentem volna veletek. A CB 500-as csak sűrű kuplungozással ment volna fel ott, az általad leírt úton. Első sebességfokozatban nehezen lehet olyan rossz úton ás olyan meredekre araszolgatni a két, nagyobb pörgést igénylő hengerével.
Torda túlsó végén mi is beleszaladtunk egy zuhéba, és bemenekültünk egy benzinkút tetője alá.
Mindkettőnknek öröm volt veletek lenni.
Helló Laci!
Nagyon szép helyen jártatok! Én és kis családom már régen beszélünk egy Erdélyi kirándulásról, de valahogy a rossz beidegződés a talán alaptalan előítéletek miatt eddig nem mertünk elindulni. Feleségem egy kolleganője és családja már évek óta járnak ki és mostanra olyan erősen győzködött minket hogy e hónap 23.-án neki vágunk a nagy útnak. Öt napot tervezünk maradni folyamatosan menni fogunk annyi látni való van. Lenne egy kérdésem: a képeid nézegetése közben láttuk a jégbarlangnál készülteket és arra lennék kíváncsi hol található? Illetve még érdekelne hogy a Székely-kő megmászása mennyi idő volt. Az első nap mi is Torockón szállunk meg. Egyébként egész biztos nagyon jó kis túra lehetett irígyellek nem kicsit! Üdv.: B.Zs.