Sziasztok!
Első motorgumit kell vennem, mert valami keresztbe vágta (lehet egy kátyúnak az éles széle, jobb ötletem nincs...).
Ereszteni nem ereszt, de mélynek néz ki a vágás és nem érzem biztonságosnak így közlekedni vele, inkább veszek egy új gumit rá. A méret ugyebár adott (110/80 R17). Milyet javasoltok? Olcsón Bridgestone G547-et és Continental Contigot-t találtam (ez utóbbi mondjuk S sebességindexű ami 180-ig jó)
Használ valaki ilyen gumit elöl? Milyet javasoltok? Jók ezek a gumik?
Mi az ami bevált elől a cb-n?
Túrázni kell, szerpentineken is szoktam motorozni, de pályázni nem fogok...
Nekem is ott szokott állni, csak meleg naponokon városban szokott feljebb menni.
A rekord most volt a héten a legnagyobb melegben, amikor a rakparton kínlódtam a dugóban, akkor felment 3/4-éig.
Szerintem jól van ez így.
Hali hát ha nem melegedik fel a motor rendesen vagy csak nagyon lassan az azért van mert nyitva marad a termosztát akkor pedig megvan a hűtés rendesen sőt... Vagy csak melegben melegszik fel, nálam kocsinál volt ez. Télen nem melegedett rendesen fel. A nagyobb baj hogy ha nem nyit ki! Na akkor felforralja a vizet. attól meg hengerfejes lehet
Sziasztok!
Nekem sem nagyon akar melegedni a motor, lehet, hogy nálam is termosztát probléma van?
A középső rész aljánál szokott állni a mutató, de már akkor, amikor megyek vele. Mi lenne a természetes, nálatok hova szokott beállni?
Egyedül Pesten, egy dugóban ment fel félútig a mutató.
Kérdés: Honnan tudom, hogy a moci indításával együtt azonnal elindul a vízhűtés?
Én kaptam bő 2 éve egy ilyen töltőt karácsonyi ajándéknak, hát oda vissza voltam tőle, hogy milyen drága, és jó dolgot kaptam a kollégáktól, de mikor 4éves korában lemerült a aksim, rádugtam tölteni, és 5 perc után azt jelezte ki, hogy feltöltötte, és átkapcsolt ezért csepptöltő üzemmódra, hát nagyot csalódtam benne. Persze hiányzott a töltőből az impulzusos szulfásodásgátlós töltési mechanizmus. Ekkor elővettem a régi orosz aksitöltőt, és egy kis relével, 50Hz-es impulzusbombázásnak tettem ki a gyári Yuasa aksit, ami 3 töltés, és 2 kisütés után tökéletes állapotba került. Most egy év elteltével is probléma nélkül azt használom! Ennyit a 17000Ft-os processzor vezérelt csepptöltőkről. Ha nem lett volna a mindent kibíró ruszki töltőnk, akkor már új (pld.Varta) aksim lenne, és könnyebb lennék 15000Ft-al. (Yuasa meg persze 40000Ft-ba kerül!)
Persze ez is csak egy észrevétel, de én azt mondom, ha a motor töltése rendben van, és a motor aksija mégis lemerül, akkor nem holmi töltőcskék kellenek, hanem szulfásodás mentesítés. Egy ilyen berendezés több mint 100e Ft, de mivel az összes aksi 80-85% így megy tönkre, ezért ez a berendezés az ideális választás. Persze ezt senki sem engedheti meg magának, ezért én azt mondom, hogy aki megteheti az vegyen processzor vezérelt impulzustöltőt IUU karakterisztikásat, és egy évben 1x vegye ki az aksit, merítse le egy 55-110Wal 10.5V-ig, és ezzel a profi cuccal töltse fel, majd még 1x ismételje meg ezt a folyamatot, és hagyja egész éveben hűvös helyen a csepptöltésen. Így szerintem tuti 8-10 évig jól működő akkumulátora lesz!
Köszönöm szépen! Nagyon jól esik amit írtál. Régi vágyam volt, és már 8 hónapja szervezem, és mikor 1 bő hónapja elkezdte minden résztevő lemondani megijedtem, hogy el fog maradni, de szerencsémre a CBF egyesület is szervezett egy Alpok túrát mai 1 nap, és a szállás helyszíne kivételével szinte 1az1ben megegyezett az én útvonalammal, így beregisztráltam rá. Így nem hozzám igazodtak a többiek, hanem én is a felvezetőhöz. Ami motorozás terén teljesen tökéletes volt, mert a tempó is pont jó volt, meg az így felszabadult extra időmet is a tájnak szentelhettem. Egyedül a megállásoknál volt egy kis rohanás érzésem, mert én mindig pár perccel többet töltöttem volna együtt a látvánnyal! Így csak a kötelező fotókat lehetett elkattintani, s nem maradt idő egy kis extra átszellemülésre. De nagy hála és köszönet a szervezésért, a vezetésért a fiúknak, kitettek magukért!
Van még egy motoros álmom, ami még megvalósítható, a Horváth tengerpart végigmotorozása északról délnek! Az majd pár év múlva.
Sziasztok!
Felmerült egy ötlet ami "kisfeles" kategória lovasait hivatott összekovácsolni. Egy közös gurulás..netán kaja stb.
Cb 500 KawaEr5 Gs500..persze bárki jöhet..
Ha esetleg volna rá igény,javaslat,ötlet. A GS5killa fórumon várok mindenkit szeretettel! Későbbiek folyamán esetleg nyitunk erre egy önálló topicot!
Addig is Széles út+gumi fa
Ha még akarsz jó töltőt, Akkor ez nagyon fullos, igaz nem olcsó, bár általában 100€ szokott lenni. Most kicsit olcsóbb... http://www.louis.de/_10868caec...
Fisi!
Egyik típust sem ismerem és a cikket sem olvastam -bár mindkettő érdekelne. Amit mindenhol ajánlanak az Accumate és az Optimate. (Itt is csak LED kijelzés van.) Könnyen lehet hogy az általad említett típusok is tudják a dolgukat, hiszen ma már töltésvezérlő IC -re bízzák a feladatot. Ezt pedig tuti hogy Kínában is gyártják és azért a 3 év garancia is jelent valamit...
eati!
Anno olvastam egy cikket erről, ott azt írták, hogy a Lidlben, Aldiban kapható töltök. is valami ilyen komoly töltök, csak belül kicsit olcsóbb alkatrészekkel, és hogy ugyanaz a kettő, csak a Lidlis az leddel jelez, az Aldis meg lcd egérmozis( nekem utóbbi van).
Ezeken id van motoros program meg szinten tartó- csepp töltés is. Árban nem drágák, és 3 év garisak.
Vélemény?
Bánom már kicsit, h anno a csepptöltő helyett nem vettem egy rendes töltőt ami tud csepptölteni is. Kell valamit vegyek mert a régi töltővel ha kicsinálja az aksit az többe kerül mint egy töltő. Mondjuk a motorban lévőt nem hiszem, h nagyon kell majd tölteni. Télre ha felrakom a csepptöltőre akkor azzal nincsen gondom.
Hmm, Csaszi! Le a kalappal előtted! Meglépted azt, amiről más csak álmodozik és lehet hogy sohasem jut el ilyen festői környezetbe! Végignéztem a képeket és szerintem nagy többségük simán mehetne win háttérnek vagy akár képeslapra is! Utólag is gratula hozzá és még sok hasonló szép utat! :)
Igaz nem hozzám címezted a kérdést, de a jó minőségű (és nem olcsó) akkutöltők működése a következő:
1. lépés: töltés állandó árammal (Ah kapacitás 1/10-e) míg a kapocsfeszültség eléri a kb. 14,3V-ot
2. lépés: töltőfeszültség 14,3V-on tartása kb. 2 órán át - ez a "feszültség felszívódás" fázisa
3. lépés: csepptöltés. Ekkor a töltő 13,6V-on tartja az akkut és csak az önkisülést kompenzálja
IUU karakterisztikájú töltőnek is hívják őket, mivel első fázisban áramgenerátoros módban, míg a másik két fázisban feszültséggenerátoros módban üzemelnek.
Az akku gyártók is ezeket a töltőket ajánlják mert hosszú távon ezekkel biztosítható az akkumulátorok maximális élettartama.
Csodálatos túra! Remélem nemsokára nekem is lesz szerencsém egy hasonlóhoz! Érdekes, amit mondasz a kétfős utazásról, egyszer kipróbálnám, hogy mit tud a felpiszkált cbf-ed.
Például egymás mellett gyorsulni 60-ról 5.ben.
Lenne hozzád egy akkutöltéssel kapcsolatos kérdésem. Régebbi hozzászólásod alapján te beleástad magad a témába.
Van egy plusz jó minőségű motoraksim. Csináltam hozzá egy keresőlámpát, semmi extra. Auto fényszóróval, uh refivel szívja a 3,5A-t. Az lenne a konkrét kérdésem: mit javasolnál hogyan töltsem az akkut ahhoz, h a lehető leghosszabb legyen a várható élettartama? Most rászoktam rakni a csepptöltőt, aztán ráérősen szintre hozza. (Ritkán kell, plusz egyenlőre szerkezetileg nincsen teljesen készen.) Ajánlottabb esetleg rendes töltővel minimális árammal tölteni az akku felirata alapján? Te írtad, h nagy árammal töltötted a szulfát mentesítés végett(?) ha jól emlékszem. Érdemes lenne, néha nagy árammal is rátölteni majd 1-2év múltán? A mostani megoldásban benne van az is, h a csepptöltőt ott lehet hagyni nyugodtan, nem is sürgős a dolog. Az akkutöltő pedig elég régi, rá kell mérni mert nem valami biztos már az ampermérő rajta, nem kapcsol ki stb.
Viszonylag sokszor megfordulok hegyi, szerpentines utakon, és nekem is ugyanez az észrevételem: a 2-es sebességfokozat nem megfelelő a kívánt tempóhoz, az 1-esben pedig magas a fordulatszám, főleg két személlyel és csomagokkal.
Kedves Zoli Bácsi, Én köszönöm a szivacsot még aznap bele dobtam a gépbe, Ö is köszöni . Sajnos a hálaadó lámpás üveg beszerzése időhiány miatt elmaradt, de remélem hogy még találkozunk párszor és akkor bepótolhatom. Jó volt együtt gurulni ha csak azon a pár kilométeren is, Havadtőnél aznap én is jó sokat vártam a zöldre mikor jöttem hazafele, az a kis terelő út igazi endurós csemege, és sajnos lassan a Bucsini átkelő is az, még egy tél és teljesen elromlik, pedig gyönyörű a táj , jó kanyarokkal , szeretek motorozni arra fele, jó hogy bár Zetelaka fele jó állapotú. Kivánok jó munkát a hétre és széles aszfaltot a hétvégére!
Első motorgumit kell vennem, mert valami keresztbe vágta (lehet egy kátyúnak az éles széle, jobb ötletem nincs...).
Ereszteni nem ereszt, de mélynek néz ki a vágás és nem érzem biztonságosnak így közlekedni vele, inkább veszek egy új gumit rá. A méret ugyebár adott (110/80 R17). Milyet javasoltok? Olcsón Bridgestone G547-et és Continental Contigot-t találtam (ez utóbbi mondjuk S sebességindexű ami 180-ig jó)
Használ valaki ilyen gumit elöl? Milyet javasoltok? Jók ezek a gumik?
Mi az ami bevált elől a cb-n?
Túrázni kell, szerpentineken is szoktam motorozni, de pályázni nem fogok...
A rekord most volt a héten a legnagyobb melegben, amikor a rakparton kínlódtam a dugóban, akkor felment 3/4-éig.
Szerintem jól van ez így.
Nekem sem nagyon akar melegedni a motor, lehet, hogy nálam is termosztát probléma van?
A középső rész aljánál szokott állni a mutató, de már akkor, amikor megyek vele. Mi lenne a természetes, nálatok hova szokott beállni?
Egyedül Pesten, egy dugóban ment fel félútig a mutató.
Kérdés: Honnan tudom, hogy a moci indításával együtt azonnal elindul a vízhűtés?
Persze ez is csak egy észrevétel, de én azt mondom, ha a motor töltése rendben van, és a motor aksija mégis lemerül, akkor nem holmi töltőcskék kellenek, hanem szulfásodás mentesítés. Egy ilyen berendezés több mint 100e Ft, de mivel az összes aksi 80-85% így megy tönkre, ezért ez a berendezés az ideális választás. Persze ezt senki sem engedheti meg magának, ezért én azt mondom, hogy aki megteheti az vegyen processzor vezérelt impulzustöltőt IUU karakterisztikásat, és egy évben 1x vegye ki az aksit, merítse le egy 55-110Wal 10.5V-ig, és ezzel a profi cuccal töltse fel, majd még 1x ismételje meg ezt a folyamatot, és hagyja egész éveben hűvös helyen a csepptöltésen. Így szerintem tuti 8-10 évig jól működő akkumulátora lesz!
Én már ajánlottam erre máskor is topicot, nem használja senki, és a neve is találó
Van még egy motoros álmom, ami még megvalósítható, a Horváth tengerpart végigmotorozása északról délnek! Az majd pár év múlva.
Felmerült egy ötlet ami "kisfeles" kategória lovasait hivatott összekovácsolni. Egy közös gurulás..netán kaja stb.
Cb 500 KawaEr5 Gs500..persze bárki jöhet..
Ha esetleg volna rá igény,javaslat,ötlet. A GS5killa fórumon várok mindenkit szeretettel! Későbbiek folyamán esetleg nyitunk erre egy önálló topicot!
Addig is Széles út+gumi fa
http://www.louis.de/_10868caec...
http://logout.hu/bejegyzes/bro...
Egyik típust sem ismerem és a cikket sem olvastam -bár mindkettő érdekelne. Amit mindenhol ajánlanak az Accumate és az Optimate. (Itt is csak LED kijelzés van.) Könnyen lehet hogy az általad említett típusok is tudják a dolgukat, hiszen ma már töltésvezérlő IC -re bízzák a feladatot. Ezt pedig tuti hogy Kínában is gyártják és azért a 3 év garancia is jelent valamit...
Anno olvastam egy cikket erről, ott azt írták, hogy a Lidlben, Aldiban kapható töltök. is valami ilyen komoly töltök, csak belül kicsit olcsóbb alkatrészekkel, és hogy ugyanaz a kettő, csak a Lidlis az leddel jelez, az Aldis meg lcd egérmozis( nekem utóbbi van).
Ezeken id van motoros program meg szinten tartó- csepp töltés is. Árban nem drágák, és 3 év garisak.
Vélemény?
Bánom már kicsit, h anno a csepptöltő helyett nem vettem egy rendes töltőt ami tud csepptölteni is. Kell valamit vegyek mert a régi töltővel ha kicsinálja az aksit az többe kerül mint egy töltő. Mondjuk a motorban lévőt nem hiszem, h nagyon kell majd tölteni. Télre ha felrakom a csepptöltőre akkor azzal nincsen gondom.
Igaz nem hozzám címezted a kérdést, de a jó minőségű (és nem olcsó) akkutöltők működése a következő:
1. lépés: töltés állandó árammal (Ah kapacitás 1/10-e) míg a kapocsfeszültség eléri a kb. 14,3V-ot
2. lépés: töltőfeszültség 14,3V-on tartása kb. 2 órán át - ez a "feszültség felszívódás" fázisa
3. lépés: csepptöltés. Ekkor a töltő 13,6V-on tartja az akkut és csak az önkisülést kompenzálja
IUU karakterisztikájú töltőnek is hívják őket, mivel első fázisban áramgenerátoros módban, míg a másik két fázisban feszültséggenerátoros módban üzemelnek.
Az akku gyártók is ezeket a töltőket ajánlják mert hosszú távon ezekkel biztosítható az akkumulátorok maximális élettartama.
Például egymás mellett gyorsulni 60-ról 5.ben.
Hány nap alatt nyomtátok le a majd 3000 km-t?
Én is szintén irigykedem a képeket látva!
Lenne hozzád egy akkutöltéssel kapcsolatos kérdésem. Régebbi hozzászólásod alapján te beleástad magad a témába.
Van egy plusz jó minőségű motoraksim. Csináltam hozzá egy keresőlámpát, semmi extra. Auto fényszóróval, uh refivel szívja a 3,5A-t. Az lenne a konkrét kérdésem: mit javasolnál hogyan töltsem az akkut ahhoz, h a lehető leghosszabb legyen a várható élettartama? Most rászoktam rakni a csepptöltőt, aztán ráérősen szintre hozza. (Ritkán kell, plusz egyenlőre szerkezetileg nincsen teljesen készen.) Ajánlottabb esetleg rendes töltővel minimális árammal tölteni az akku felirata alapján? Te írtad, h nagy árammal töltötted a szulfát mentesítés végett(?) ha jól emlékszem. Érdemes lenne, néha nagy árammal is rátölteni majd 1-2év múltán? A mostani megoldásban benne van az is, h a csepptöltőt ott lehet hagyni nyugodtan, nem is sürgős a dolog. Az akkutöltő pedig elég régi, rá kell mérni mert nem valami biztos már az ampermérő rajta, nem kapcsol ki stb.
Jó buli lehetett! A CBF 140- nél mennyit forog?