Hát, felejthetetlen élmény volt az tuti. 1823km, 4.7literes fogyasztás, pedig lendületes volt a túra, vagyis sztrádán szigorúan mindenki 140el ment, és a főúti 110et is mindenki tartotta. Szerpentineken is Dui rendesen lendületesen vezetett, szóval panasz nem lehetett a tempóra. Vagyis egy kicsit mégis volt. Mivel a többség már legalább 2x, de volt ki 5.x ment most ezekre a helyekre, nos ők, egy kicsit hajtották a népet, így rendre mi voltunk az utolsók mert elnézegettük az időt! De egyáltalán nem volt vészes, csak egy kicsit mi több időt töltöttünk volna a megállóhelyeknél. Visszatérve a motorozásra, hát pár érdekes dolog azért volt. Először is, az 500as egész jó egy ilyen túrára, még így fúl megpakolva, és két személlyel is. Sohasem maradtunk le még 23%os emelkedőknél sem, bár nem ritka volt a 9eig történő pörgetés, aztán a szerpentínes visszafordítóknál a 2es elég hosszúnak tűnt így 2 személlyel, nem ritkán kellett 1est pöccintenem, bár az meg elég rövid volt, így ez egy kis odafigyelést igényelt. Harmadik, hogy rendre oda kellett figyelnem, hogy a visszafordítóból történő kigyorsításoknál egy hangyányit később kezdjem el a kigyorsítást, mikor már a motor jobban függőlegesben volt, mert hajlamos volt a hátsó plusz súly miatt az első kerék oldalirányban sodródni kigyorsításoknál. Ez is igényelt egy kis megszokást. A negyedik, hogy a sztrádai tempónál 130ig tökéletes folt az egyen futás, de már 140él érzékeltem egy kis első kerék imbolygást, amit ugyan csak a hátsó extra súly, és a nagy légellenállás együttes hatásának tudtam be. Viszont az az egy darab single tárcsa tökéletesen végezte a dolgát. Egyszer sem puhult fel, sehol sem mutatkozott gyengesége. Se elöl, se hátul. Áldom a fémfékcsöveket elöl hátul. Nagyon jó szolgálatot tettek.
Tárolókapacitás. Hát 2. átválogatásra minden befért. Alsó ruházat mind, 1 farmerok vékony vászoncipőkkel, 1-1 pizsama, optimalizált tisztálkodószerek, de törülközőből semmi. Ez ment a 35 literes dobozba. A tetejére hálóba a 2db esőruha. A tanktáskába a motoros cuccok, mint defektspray, Honda szerszámkészlete, biciklis szerszámkészlet, és a svájci bicskám. Aztán plusz pulcsi mindkettőnknek, szendvicsek, balatonszeletek, meg 2db 0,75literes víz, kamera + cuccai, fényképezőgép + cuccai, meg a pézsék. Iratok, és pénzek a kabátjainkban.
Szép és tartalmas túra, biztosan nagyon jó lehetett!
Annyit jegyeznék meg, hogy bár mindegyik kép tetszett, de amíg lapozgattam végig azt reméltem, hogy egyszer lesz egy közeli kép a CB 1300-ról is egy szép háttérrel... sajnos valahogy midig a háttérben maradt, pedig az a gép megérdemelte volna!
Kíváncsi volnék a tárolókapacitás mennyire volt elég kettőtöknek?
Volt. Csontra van kopva az önindítóban a szénkefe. Időleges megoldás: megkocogtatod az önindítót, hogy érintkezzen kicsit a szénkefe.
Egyébként kb. fél óra alatt cserélhető, a bronz töltetű szénkefe meg kb. 1000 forint.
Az önindítót kiveszed (blokkban a lyukat ronggyal véded), szétszeded. Kopott szénkeféket leforrasztod. Ha nem kapsz pontos méretet, akkor nagyobbat vegyél, csiszolópapírral pontosan méretre lehet igazítani. Fontos, hogy a kefe akadásmentesen, de lötyögés nélkül mozogjon a tartóban!
Két új kefét beforrasztod, önindítót külső 12V-ról megjáratod, és ha minden rendben, visszateszed. (Haynes-manual szépen bemutatja az egészet a 9-17-ben)
Hétvégén megtörtént az első kirobogás az asszonnyal, és ami a legfontosabb, visszafele már nem is rettegett annyira (hozzátartozik, hogy biciklizni sem tud, mert fél a sebességtől).
A CB pedig indítózásbeli problémáját leszámítva tökéletesen abszolválta a 260 km-t.
Volt már olyan problémátok, hogy nem indult a gép? Akksi elvileg full feltöltve, mégis csak betolás után indult a gép (előtte csak kattogott a relé). Betolás után 5 mp-vel újra próbálva már pöccre indult.
Új tükör már beszerezve, de a menetet is szétbarmolták, úgyhogy még mindig tükör nélkül...
Örülök, hogy személyesen találkozhattunk. Jó lett volna még beszélgetni a motorokról, de sürgetett az idő. Köszönjük még egyszer a kalauzolást. Mint mindig, most is gyönyörű volt Zetelaka felé. Milyen jó, hogy nem romlott el az út a tél folyamán! Mert megéheztünk, békaptunk valami pisztrángokat, akárcsak más alkalommal, amikor arra járunk.
Öt órakor indultunk Udvarhelyről Kolozsvár felé. Rettentő meleg volt az aszfalt felett. Havadtőnél, ahol még mindig elterelnek és várakozni kell a lámpa kegyes megzöldülésére, szinte kibírhatatlan volt a hőség. Szovátától megsűrűsödött a forgalom, az előzési lehetőségekre is várakozni kellett. De ahol csak lehetett, hajtottam, hogy hűtsön a szél.
Sok jót és kellemes motorozásokat!
Megvolt a szombat-vasárnapi kirobogásunk. Ím, néhány borszéki kép. Rendkívül élvezetes volt a Gyergyói medencében a pazar minőségű út a tájjal. Ugyanígy a Görgényi havasokon való átkelés Zetelaka felé. Vasárnap dél utánra, amikor Székelyudvarhelyről jöttünk vissza Kolozsvárra, olyan meleg lett, hogy majd lefolytunk a motorról.
Sztem is úgy a legbiztosabb, ha beviszed pl. egy csavarboltba, de pl. a Bauhausban is lehet csavart kapni, mondjuk tuti nem olcsó és nincs is sok Bh. Én a Fabory-ban kerestem nem rég csavart a mocihoz, de ott sem volt. Sajnos mindkét oldalon elhagytam azt a fényes imbusz csavart, ami a kis fekete deklit tartja...így már én sem tudom a paramétereit.
A leggyorsabb talán az lenne, ha kicsavarnád a maradék csavart és magaddal vinnéd a legközelebbi barkács vagy hasonló szaküzletbe. Szerintem sokkal célravezetőbb megoldás mindenféle magyarázkodás helyett...
Sziasztok!
A vízhűtő rácsát felül 2 csavar, alul 1 csavar tartja. A felsőből az egyiket elhagytam (legalábbis eddig nem vettem észre, hogy hiányzik). Nem tudjátok véletlenül, hogy mekkora/milyen típusú? Nem tűnik nekem szabvány cuccnak. Szeretném pótolni a hiányt...
Mennyi baromságot/bénaságot/balfaszságot csináltam már istenem. De amikor a tök belátható jó minőségű,délelőtt gyakorlatilag 0 forgalmú útszakaszon, ahol végig lehet előzni, a kedves családanyának a kanyarban kell előzni mert nincsen rá elegendő helye 5km-en keresztül (1bő éve). Vagy úgy jönnek ki az emberrel szemben kamiont előzni (2órája), h le kell húzódnia, beszarni sincsen ideje. Semmi lassítás vagy megtorpanás, uh egyértelműen látszódott nem véletlen elbambulás eredménye. Hát a jó édes .... Ha túléltem volna a motorlánccal egyengettem volna ki a fejét.
Kálmán!
Megvan a kis levegőszűrő szivacs. Beszéltem Endrével. Úgy néz ki, hogy csak majd július elején fog hazamenni. Megvárod? Esetleg postázzam?
Üdv!
Zolibá
Srácok, túrát szervezek hétvégére, szombatra besztercebányára (66-os úton) budapesti indulással. egy nap-oda vissza kb 430 km. a cél a harmanec és horna stubna közötti hágó (14-es út) meghódítása, ami mellesleg meseszép :)
visszafelé érintve körmöcbányát (kremnica, 65 -ös), vissza 51, 525.
itt a link az útvonalról, ami még persze változhat kicsit - remélem meg is jelenik :)
várom az érdeklődőket ;)
Szép utat jártatok be, Csaszi. Nálunk az elmúlt napokban hatalmas zuhék voltak. Hosszabb útra nem lehetett indulni. Péntek délután volt annyira jó az idő, hogy hazautazott nagyobbik lányommal felmentünk a Gyalui havasokba, az 1200 m-en fekvő Havasnagyfaluba (ld. a képet).
Hét végére jó időt ígérnek, s ha így lesz, akkor irány Borszék.
Ne izgass! Nemsoká 50km-el arrább leszek csak. Jövő hét csütörtök reggelén indulunk, de ma úgy elkezdtem zsongani, hogy nem tudok elaludni! Moci felkészítve, lassan minden beszerezve, extra memóriakártyák is, így alig lesz a GoPro kikapcsolva a 4 nap alatt! Csak szép időnk legyen! És még 100 felkiáltó jel!
Tárolókapacitás. Hát 2. átválogatásra minden befért. Alsó ruházat mind, 1 farmerok vékony vászoncipőkkel, 1-1 pizsama, optimalizált tisztálkodószerek, de törülközőből semmi. Ez ment a 35 literes dobozba. A tetejére hálóba a 2db esőruha. A tanktáskába a motoros cuccok, mint defektspray, Honda szerszámkészlete, biciklis szerszámkészlet, és a svájci bicskám. Aztán plusz pulcsi mindkettőnknek, szendvicsek, balatonszeletek, meg 2db 0,75literes víz, kamera + cuccai, fényképezőgép + cuccai, meg a pézsék. Iratok, és pénzek a kabátjainkban.
Röviden ígyen volt!